Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 11 Guests are viewing this topic.

rt25

#8490
nu minimalizeaza nimeni Iasiul. Ce spun eu e ca pare ca aceleasi argumente economice si de populatie care merg la a justifica autostrazi ce stiu pe unde, ref. la BV nu merg.  BV-Buc e aglomerat la orice ora din zi si din noapte, BV-Sb e si el incredibil de aglomerat. Nu stiu cum e ziua, ca eu merg doar noaptea cand nu am nevoie niciodata sa aprind faza lunga pe nicaieri pe distanta intre Buc si BV.

Ce spun eu e ca (si din pacate si leadership-ul de la BV este pro*tanac), toate proiectele de aici se contrapun cu un alt proiect mai urgent.
Da, SB-Pitesti poate e mai urgent ca CoBra.
Da, Tg Mures -Iasi paote e mai important ca BV-BC.
Da, BV nu are trafic de aeroport, dar nici Baia Mare, Satu-Mare, Tulcea, Suceava, Tg.Mures, Sb, Arad nu au si nici nu vor avea si totusi si acolo se dau bani
pentru modernizare aproape la fel de mult ca la constructia de la BV.
Da, Sebes Turda e mai important ca Tg.Mures-Fagaras etc

Si uite asa, toate se fac si facem o insula mare in centrul tarii fara nimic si mai si aplaudam....

qionescu1

Quote from: pasadia on August 30, 2022, 09:48:27 AMIn concluzie, caci iarasi ma insir degeaba - trebuie sa renuntam naibii la proiecte megalomanice de sute de kilometri si sa gandim proiecte scurte, de pana in 30-40 de km dar care aduc maximul de beneficii. Proiecte pe care le vom lega ulterior in mareata retea (dar asta DUPA CE CONSTRUIM NAIBII CEVA UTIL!).
Exemplu banal in sensul asta - DX-ul dintre A3 si centura Oradea, care teoretic peste ani si ani va deveni parte din culoarul A11.

Spun asta de multa vreme pe aici, interventia pe sectoarele cele mai aglomerate aduce mult mai multe beneficii decat proiectele pe sute de km pentru ca acopera exact nevoia cea mai acuta:

Comarnic-Predeal
Iasi-Pascani
Cluj-Dej
Baia Mare-Satu Mare
Bucuresti-Alexandria


hefaistos

Noi construim pe banii UE.
Iar UE da banii pe culoare de tranzit la nivel european nu pentru probleme punctuale de trafic.
Nu e o critica ci un alt fel de a privi lucrurile.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

qionescu1

Da, corect dar asta nu inseamna ca nu putem construi simultan mai multe tronsoane pe mai multe coridoare care au finantare europeana. A1, A8, A6, A7. Diferenta e ca am alege noi trosoanele care sa fie executate primele. Bine vorbim si noi intr-o situatie ideala daca am fi avut la timp prioritizare sau toate studiile pregatite din timp. Totusi cred ca inca se mai poate face ceva in sensul asta.

qionescu1

Quote from: dumbravaandrei on August 30, 2022, 11:39:56 AMnumai judetul Iasi are aproape 1 mil de locuitori (944 de mii). Cu tot cu judetele invecinate sari de 2.7 milioane de oameni.

As fi mai rezervat la aceste cifre. Banuiesc ca ar mai fi ceva mii sau sute de mii de moldoveni din republica doar pe hartie in aceste judete. Daca nu, cifra oficiala e ceea pe care o spui.

dumbravaandrei

Maxim câteva mii. Zeci de mii în niciun caz. Majoritatea sunt crds-iști.
Dar îi surclasează studenții, că ei stau în Iași doar cu viză de reședință.
Când eram eu student, erau cam 45k de studenți cazați în campusurile universitare. O fi scăzut numărul lor (demografie + bac) dar vreo 30k tot au rămas. Plus cei care stau prin chirii fără forme legale.

Calin88

@hefaistos

Pana acum UE a platit cam orice proiect "matur" am avut in executie. Nu sunt pe coridorul "Core" nici A3 de la Tg Mures la granita, nici DX12, nici podul de la Braila, nici A10, nici DX Braila-Galati, nici macar bucatica de A3 de la Cristian. A7 si A8 o sa fie adaugate pe noile coridoare catre Ucraina, dar pana acum nici ele nu erau "Core". Toate sunt "Comprehensive", precum Brasov-Ploiesti. Si uite ca UE a platit pentru toate.

TibiV

A10 a fost "Core" de la inceput, din cate imi amintesc...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#8498
UE chiar plateste orice le dam noi. Probabil va veni un moment in care vor stramba din nas, dar mai e pana atunci.

Vreti exemple? De ce plateste UE DX12?  Dar podul de la Braila? Oare DX spre Targu Jiu nu va primi finantare? Dar cele spre Braila sau Piatra Neamt? Drumul de legatura Oradea-A3 are finantare exclusiv de la buget?

Astia care spuneti ca UE nu va plati decat Core, puteti sa-mi dati exemple de DX-uri (de pe harta proiectelor) care nu vor primi finantare de la UE? Sau doar BV-BC nu va primi?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Calin88

Si chiar daca luam in calcul argumentul ca UE nu va finanta la nesfarsit tot ce ii cerem si ne va finanta in viitor doar retelele Core, asta este tot in favoarea A3 si Sibiu-Brasov. Tocmai pentru ca nu ne va finanta la nesafrsit toate drumurile, poate ar fi mai bine sa rezolvam acum drumurile pe care sunt deja probleme acute de trafic sau pe care au loc multe accidente grave. Acum, cat inca mai putem sa luam bani pentru ele, mai ales ca nu vorbim de constructii simple/ieftine.
Putem lasa pentru mai incolo zonele care au trafic mai mic acum, dar care o sa primeasca sigur finantare si in viitor.


@TibiV

Pe harta UE a retelelor TEN-T Core, sunt trecute pe Core A1+A0+A2, Calafat-Lugoj, Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti si Bucuresti-Giurgiu, deci fara A10.

TibiV

#8500
@dr4qul4,
asa a fost pana acum...
Dar nu judeca ce "va fi" cu criteriile aplicate pana acum.

UE ne-a tratat (pana acum) ca pe copiii care invata in "scoli pentru elevi cu nevoi speciale"...
Adica copii buni, dar cu handicapuri mentale severe...

Asa ca au dat bani pentru orice kkt cu sprijin politic in RO...
(Parerea mea este ca au gresit. Daca se tineau de chestia cu "finantam doar CORE", poate PiSi ar fi fost deja gata...)

Anyway....
Din februarie 2022 prioritatile UE s-au schimbat dramatic. Stii, avem un razboi in Europa...
Fondurile Uniunii se vor re-canaliza pe alte directii...

Asa ca A8 si A7 vor deveni probabil prioritare la nivel european. (Si ceva CF pe directiile alea...)
Chiar daca razboiul se va sfarsi (sau mai ales dupa ce razboiul se va sfarsi...) UE va dori evitarea greselilor/slabiciunilor de pana acum...

Bani pentru alte "fantezii" nu prea cred ca vor mai fi, acum cand preturile energiei au luat-o razna... Statele UE vor subventiona mai degraba proprii consumatori de gaze/electricitate/benzina decat sa dea bani pe fanteziile baronilor din Romania...
Cele 2 (doua!) DX-uri catre megalopolisul Braila-Galati cred ca sunt cele mai bune exemple de "visuri umede"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: Calin88 on August 31, 2022, 12:50:03 AM@TibiV
Pe harta UE a retelelor TEN-T Core, sunt trecute pe Core A1+A0+A2, Calafat-Lugoj, Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti si Bucuresti-Giurgiu, deci fara A10.

Este clar ca folosim harti diferite....
Incearca harta MPGT....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

la fel va fi si de acum inainte. UE va finanta orice proiect care are beneficii clare. Si aici intra cam orice drum care ajuge in Brasov.
Mai mult de atat, BV-BC are 2 avantaje enorme: exista trafic de camioane in acest moment (si va exist si peste 10 ani) si, ceva ce uita lumea, acest drum conecteaza minoritatea maghiara la Ungaria. Chiar crede cineva ca ungurii nu vor face presiuni pentru a o duce macar pana la Tg Secuiesc?
Daca tu crezi ca nu va mai fi la fel, spune-mi ce alt proiect (care nu este Core) va fi refuzat la finantare (din cele pe care le asteptam sa intre in licitatie de executie in urmatorii 2-3 ani).
Ca atunci cand va fi aprobat de UE, sa il pot folosi ca argument validat.
Daca nu poti indica vreunul, inseamna ca nici tu nu crezi ca UE "va schimba foaia".
Stii cand o va schimba? Cand noi vom cere finantare pentru 300 km/an.
Finantarea va fi mai mica, probabil undeva la 50%, dar va fi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

hvm

EU va da finantare dar procent mai mic. Deja e 50% pe proiecte noi dar nu stiu daca e 50% si pe core sau doar pe celelalte. Daca e doar pe celelalte sunt sigur ca o sa se auto regleze cererea pe cele core....

Daca nu atunci am pierdut tot noi...

Cat despre buc - bv parca acum ne-am dori sa il fi facut bechtel.... eu celputin asa im doresc. Sa nu fi fost coruptie si sa fi fost pusi la munca.... chiar daca ne ajungea vreo 4mld euro. Acum eu cred ca o sa ne ajunga vreo 12-15 toata bucata asta.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

Nu stiu de ce oamenii se bat pe zone care INCA nu prea au nimic (BV sau IS) cand de exemplu pe la TM se propun giratorii suspendate pentru trenuri pe cand exista autostrada (trasa cu carioca spre TM ca altfel era mai ieftina sa fie pe valea Muresului fara tuneluri pentru ursi inca neconstruite). Si se mai fac vreo 2 axe majore de CF, plus un A9 care dupa trafic nu e clar cat se motiveaza, si si un A6 gigantic desi A1 deja preia o buna parte din traficul de tranzit.  Sau DJ care desi i se construieste cu dedicatie un DX mai vrea si concerte de la buget care sa rivalizeze Untold si si un A6 paralel la A1+DX.  Sau BR cu un Pod lucitor nou dar si cel putin vreo 2 proiecte DX care se canibalizeaza unul pe altul.  Haidem daca tot gasim motivatii sa NU se construiasca ceva, sa aratam cu degetul spre zone care DEJA au "proiecte megalomanice" dedicate acestor zone si sa nu ne mai batem noi intre cei ramasi pe la coada.