Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Hai ca incet incet o sa se afle dedesubturile contractului cu Bechtel. Bechtel a spus ca daca mai primeau 250 de milioane de euro, terminau autostrada. Deci 45% = 250 milioane. Inseamna ca Suplacu-Bors(64 km) ar fi, conform contractului cu Bechtel, 550 de milioane de euro. Aproximativ 9 milioane de euro per km. Cam scump, avand in vedere ca de la Chiribis incolo e relief numai bun pentru piste de aeroport.

horatiu.cosma

Alta greseala: Viaductul de la Gilau are 7 deschideri, grinzi de 39 de metri(parca), nu da 320 de metri cat scriu ei. Oricum, acolo ar trebui sa apara 700 de metri, fiindca mai sunt 400 de la viaduct pana unde se termina asfaltul sectorului 2B, Gilau-Turda. Adica am fi penibili sa facem doar viaductul, dar tot sa nu se poate circula, fiindca pe 400 de metri avem doar umplutura.

bridge

#2897
Are 8 deschideri,de aici 320m.

horatiu.cosma

Da, asa e. Retinusem ideea ca sunt 3 perechi de pile ridicate si mai e nevoie de inca 4 perechi, dar cu culeile rezulta 8 deschideri. Mersi.

istvan78

#2899
Quote from: horatiu.cosma on January 25, 2016, 12:19:54 PM
Bravo CNADNR, frumos!
Quote from: __dir on January 25, 2016, 01:47:12 PM
Rusine CNADNR!
Mai stiti bancul ala ca Iliescu vroia sa se faca liftier dupa mandatele de presedinte? ("sus Iliescu, jos Iliescu!")  :D

Acum desigur ca e vorba de care parte a paharului o vezi: CNADNR a inceput sa se comporte uman in comunicare macar, evident ar fi bine daca ar incepe si sa-si faca treaba, dar repejor!.

Ionut

Aveti thread pentru CNADNR, va rog discutati acolo.

MRS

#2901
Re bechtel, scuze de off: am fost in Kosovo saptamana trecuta si astia ''le urau de bine'' americanilor + turcilor pentru costul exagerat al constructiei autostrazii Pristina - Prizren (Tirana, AL)
Le-am spus sa ii lase sa o termine sa nu ajunga in situatia noastra..


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

horatiu.cosma

Daca doriti sa revedeti emisiunea la care a participat azi domnul ministru, aici e link-ul.

Legat de modulul 2 pentru SF PiSi, nu e un modul aditionat contractului cu proiectantul SF-ului(Tecnic), ci e un modul de foraje si de alte lucrari, ce ar fi trebuit incluse in SF conform Jaspers si nu au fost incluse, si care se vor face pe perioada proiectarii. SF-ul se termina in toamna, proiectarea va continua in 2017 si va include restul de foraje si lucrari care sa completeze SF-ul. Unele module de proiectare vor fi facute de proiectanti din CNADNR(anul asta CNADNR va fonda un departament de proiectare). Proiectantul va trebui sa obtina si AC-ul (paranteza: nu depinde doar de proiectant sa obtina AC-ul, e nevoie de aprobari de la CNADNR, e nevoie de guvern care sa aprobe HG de expropriere; speram ca pana atunci etapele acestea sa fie simplificate, sa nu mai fie necesara un timp indelungat pentru scoaterea terenurilor din circuitul agricol etc). In continuare se va scoate la licitatie doar constructia(probabil FIDIC Rosu, din care sper sa se scoata acele puncte "romanesti"). Dupa semnarea contractelor si ordinul de incepere ar trebui sa se intre in teren si sa se mearga snur, fara nicio problema birocratica, geologica, in interiorul asociatiei de constructori castigatoare etc. Ce am vazut primavara trecuta la Porr pe Sebes-Turda ar trebui sa fie o imagine obisnuita pe toate tronsoanele. 2020-2021 nu mai pare chiar o absurditate.


TibiV

Horațiu, +1

Dar....
Quote from: horatiu.cosma on January 25, 2016, 11:53:11 PM
In continuare se va scoate la licitatie doar constructia(probabil FIDIC Rosu, din care sper sa se scoata acele puncte "romanesti").

Eu am înțeles că "punctele româneşti" erau pe FIDIC galben ?!...

Dar oricum, bravo Cătălin, bravo API !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovideatza

#2904
Treaba asta cu SF In doua faze nu suna prea bine.

De regula pentru executie ai nevoie de mai mult decat SF, respectiv PT/DTE.

SF-ul studiaza cateva variante si decide una din ele, din mai multe puncte de vedere. PT-ul vine si are chiar toate detaliile constructive, studiate in amanunt.

In practica am observat ca de multe ori PT-ul aduce modificari majore asupra SF-ului, pentru ca acesta din urma e doar un studiu de principiu. Acest fapt duce la diverse complicatii in implementarea proiectelor. In ultima vreme proiectantii mari prefera sa faca direct PT din care sa "extraga" SF-ul, astfel incat cele doua sa nu difere.

Treaba cu forajele ulterioare studiului pare destul de dubioasa. Daca prin studiile geo ulterioara rezulta ca prin locurile "preferate" de SF nu se poate trece, si e nevoie de reproiectare, ce ne facem?

Parerea mea e ca trebuia suspendat contractul actual, licitat separat pachetul de foraje la acest moment, atribuit, executat, rezultatele date la Tecnic si apoi dat ordin de reluare a contractului actual, astfel incat sa aiba din start toate informatiile necesare.

Iar legat de termenele de realizare, se vede clar cine e politician si cine nu. Catalin a facut un scenariu realist cu 2023 (si oricine s-ar bucura daca se termina mai repede) iar ministrul pentru entuziasmarea maselor vrea in 2020.

Luand in calcul 2016 pt SF, 2017 pentru proiectare ulterioara, cel putin 6 luni din 2018 pentru licitatia de executie (de ce se uita acest interval de catre politicieni nu stiu, si nu poti licita pana nu ai proiectul gata) ajungi la sfaristul lui 2018 pt ordin de incepere lucrari, adica sa isi faca organizarea de santier. Asta in cazul in care merge totul "struna" si nu mai dureaza 6 luni licitatia pt serviciile suplimentare post-SF din 2017.
Lucrand din 2019, as zice ca 3-4 ani va dura sigur. Si asa ajungem in 2022 usor.

horatiu.cosma

^
Pai tu ziceai ca PT-ul aduce modificari majore SF-ului. Atunci de ce sa relicitam SF-ul, sa il avem gata in 2017 in loc de 2016, si apoi in PT sa modificam mare parte din el. Poate e mai bine sa il facem asa cum e in contract, incomplet, iar in faza de proiectare cand fixam toate detaliile constructive, sa se mearga cu forajele si cu lucrarile neefectuate in SF pe baza acestor detalii. Evident ca nu e cea mai buna solutie, cel mai ok era sa avem toate lucrarile ce tin de SF licitate in SF, dar cum nu ne mai permitem sa pierdem timpul, ce zice domnul ministru e o solutie de compromis care, in teorie, ar putea functiona.

Legat de termene de constructie, daca merge totul bine(exact conditia asta a pus-o si Costescu), in 2018 pe final de an ar trebui sa avem constructori, iar in martie 2019 ar trebui sa intre puternic in teren, proiectarea fiind deja gata. Repet, cat ia unui constructor care are AC pe tot lotul, care stie ca o sa fie platit la timp, care nu are cimitire, lilieci, stalpi nerelocati pe traseu, deci cat i-ar lua sa termine loturile 1 si 5? Eu zic ca pe final de 2020 ar fi gata. Dar cu acel "DAR" in fata.

nirolf

Eu aș zice că estimarea ta e ok doar dacă se fac mai întâi tunelurile pe un sens. Depinde și ce variantă se alege și care va fi lungimea totală a lor, dar oricum nu cred că în 3 ani pot fi gata toate tunelurile. Chiar, se ia în calcul această variantă, să se ceară prin contract execuția tunelurilor pe un sens pentru a putea deschide mai devreme circulația?

cutter

#2907
Caietul de sarcini al actualului contract prevede toate forajele de care e nevoie. Nu există "modulul 2".

În plus, proiectarea care trebuie făcută în acest contract, conform caietului de sarcini, este aproape de cea pentru un proiect tehnic final. Nu există o diferență majoră între cele două. Proiectul "ilustrativ" (care în sine e un concept greșit, dar asta e altă discuție) din SF conform caietului de sarcini, fiind așa de detaliat, va fi foarte aproape de un proiect tehnic final. 90% din muncă e făcută în faza de SF.

De asemenea, nu se poate suplimenta legal un contract (în mod arbitrar), nu se pot scoate lucrări/servicii prevăzute (în mod arbitrar) și nu se pot substitui lucrări ce ar trebuie executate de contractor cu unele făcute de statul român în locul contractorului. Cel puțin nu dacă trăim într-un stat de drept.

horatiu.cosma


istvan78

Deci, ce ne povesteste ministrul Costescu?
Ca eu am inteles asa din vorbele lui: "lasam contractorul sa faca ceva, il platim, si apoi facem noi ce trebuia facut".  :o

Iar daca "Proiectul ilustrativ" din SF va fi baza pentru PT de executie, si constructorul va trebui sa se tina de el, avem deci incredere ca SF-ul va fi un produs de calitate?