Aeroportul International Iasi [IAS]

Started by loazif, May 31, 2013, 02:05:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jocis

#75
Se pare ca Wizz Air va zbura din Iasi.  :dance:

Pe site-ul lor sunt trecute primele destinatii: Milano, Venetia Treviso si Londra Luton (aceleasi cu ale Tarom-ului ?)

Preturi, din presa locala:

(se pot face deja rezervari si pe site-ul WizzAir)

Rută nouă                             Zile de operare       Data de începere       Tarife pornind de la**
Iaşi – Treviso                        Ma, Sâm                20 decembrie              RON 129
Iaşi – Milano Bergamo           Ma, Joi, Sâm         31 martie 2015           RON 129
Iaşi – Londra Luton               Mi, Du                  14 iunie 2015               RON 179

Archi

Cel mai probabil din orarul de vara de la anu Tarom va mai opera la Iasi doar pe Bucuresti, similar celorlalte orase mari din tara. Nu cred ca Taromul va reusi sa dea un pret mai mic decat Wizz + sa zicem bagaj de cala

Archi

Acum ca avem pista noua, ce mai stiti de caile de rulare, platforma de stationare si terminalul nou? Parca toate erau pe proiect.

frunzaverde

Quote from: Archi on September 10, 2014, 09:36:41 PM
Cel mai probabil din orarul de vara de la anu Tarom va mai opera la Iasi doar pe Bucuresti, similar celorlalte orase mari din tara. Nu cred ca Taromul va reusi sa dea un pret mai mic decat Wizz + sa zicem bagaj de cala

Singura lor sansa este sa negocieze acordul cu Sky Team si deci contractele de code-share cu Alitalia, Air France si KLM si sa lanseze curse din IAS spre hub-urile europene ale Sky Team (AMS, CDG). Insa sunt putine sanse pentru asta - in clipa asta, ce primesc de la AF/KL si AZ prin alianta este, in intelegerea mea, destul de nefavorabil Tarom.

Altfel, operand cu un 733, cu costuri de nivel de linii traditionale, Taromul n-are nici o sansa pe rute low yield de tip etnic, gen Luton in fata Wizz, cu un model ULCC. Chiar si in regimul curent de monopol, se chinuie sa opereze eficient (hub-ul din Iasi nu a facut niciodata profit).

Nu vad deloc bine Taromul. Wizz intra pe liniile "subtiri" pe care Taromul a intrat recent (gen STO), unde nu e loc de doi jucatori in paralel... Si cum Bucurestiul e o piata low-yield, foarte sensibila la pret, si in care actorii care stiu sa joace cartea pretului intra tot mai tare, Taromul va fi din ce in ce mai "squeezed out".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Archi

Chiar ma gandam zilele acestea ca dupa mine Taromul nu cred ca va mai avea viata prea lunga. Companiile mari care au nevoie de trafic pentru hub-uri vin cu avioanele lor, traficul pe europa este furat de invazia LCC (de vazut ca Ryanair se extinde usor si pe OTP) care prinde bine la buzunarul romanilor. Poate doar daca ar reusi cumva sa intre pe piata longhaul cu o eventuala noua achizitie de avioane de profil, desi tu mi-ai demonstrat in trecut ca este greu de facut profit de aici... Este interesant de urmarit ce decizii va lua in continuare Tarom-ul

colonelu81

#80
Cursele cele mai bune de la IAS pt ROT sunt TRN si BLQ , care nu sunt afectate inca . Ma rog , la BLQ se poate discuta in ce masura IAS-TSF va lua din paxi
ROM , iarasi , in mod ciudat nu a fost vizat de WZZ (inca ? ) . ROT nu a stiut sa profite de aceasta destinatie. Din lipsa de alt hub , era folosita de multi care vedeau FCO doar ca punct intermediar . Orarul de vara a facut imposibil acest lucru . Lucrurile vor deveni mai bune pe programul de iarna
LTN e o cursa prea lunga ca sa fie facuta eficient de un 733 cu 134 locuri, la costurile Tarom . Nu e o pierdere pt ei , desi ma astept sa ramana totusi pe programul de vara 2015
BGY zboara din start . Daca sunt baieti destepti o mentin pana dupa sarbatori si apoi adio .
TLV ... serii, serii LF de la 25% la 100% cu o medie usor peste 60% ,din cate am inteles . Totusi yield bun , iar la cursele cu LF-uri de peste 90% vand f.multe bilete la peste 200 euro pe segment
DUB ... am dubii , chiar si 1/7 . Aceleasi probleme ca la LTN .
CDG si AMS au tot fost in discutii , chiar la AMS se cautasera sloturi
Da , si eu zic ca CDG , AMS si FRA ar trebui sa insemne o reorientare pe rute unde nu vor fi atacati de nimeni . Altfel , hubul de la IAS va disparea curind.

Eurocopter

O chestie interesanta totusi pe IAS. TAROM pare sa se ia la tranta cu WZZ. Atat pe BGY cat si pe LTN. Pentru iunie 2015 de exemplu pe IAS-LTN, pretul pentru un rt la TAROM e undeva la 150 EUR, in timp ce WZZ vinde pentru aproximativ aceleasi date la 700 RON, dar fara nimic inclus.

Alt exemplu, IAS-BGY 14-16 aprilie, ROT 145 EUR sau chiar 125 EUR cu intoarcere doua zile mai tarziu, WZZ minim 500 RON pret basic.

frunzaverde

Quote from: Eurocopter on September 12, 2014, 12:59:00 PM
O chestie interesanta totusi pe IAS. TAROM pare sa se ia la tranta cu WZZ. Atat pe BGY cat si pe LTN. Pentru iunie 2015 de exemplu pe IAS-LTN, pretul pentru un rt la TAROM e undeva la 150 EUR, in timp ce WZZ vinde pentru aproximativ aceleasi date la 700 RON, dar fara nimic inclus.

Alt exemplu, IAS-BGY 14-16 aprilie, ROT 145 EUR sau chiar 125 EUR cu intoarcere doua zile mai tarziu, WZZ minim 500 RON pret basic.

WZZ inca nu a lansat calendarul de vara 2015, or sa faca asta de-abia in noiembrie. De-abia atunci incarca preturile si ofertele speciale pentru perioada respectiva - preturile pe care le gasesti acum, pe majoritatea destinatiilor, sunt mai mult sau mai putin placeholder - cu siguranta vor exista preturi mult mai mici.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mocris

http://stiri.telem.ro/stiri/se-pregatesc-zboruri-catre-paris--6613.html

Se anunta din nou deschideri catre Paris.Amuzant e ca in perioada asta anul trecut directorul Tarom de atunci, anunta acelasi lucru la Iasi.
Ramane de vazut....
De rest, zic ca se uita si la Germania si Spania pentru noi rute.Probabil cu Wizz, mai putin probabil cu Tarom.

Vedem cand or sa mai vina noutati pentru anul viitor.Probabil in nov-dec..

colonelu81

WZZ e interesat de BVA
Cu ROT aceleasi discutii interminabile si sterile

In alta ordine de idei , cine e din domeniu si dispus sa dea 400 euro , iaca conferinta :
http://ic-aviation.com/future-aviation-eastern-europe-about/

mocris

Au inaugurat astazi si ultima portiune de pista.
Ca atare Aeroportul Iasi e operational cu pista de 2400m.
Fericire.Acum rute sa avem..

mocris

http://stiri.telem.ro/emisiuni_difuzate/intalnirea-de-afaceri-pista-de-2-400-metri-la-aeroportul-iasi--1468.html

Un interviu al Directorului Aeroportului Iasi, pe tema prezentului si viitorului.Putin amuzament pe tema "masurat pista cu cumpana, cat de idiot tre sa fii".

Tot ii da cu legacy si centrul Moldovei s.a.m.d. O sa vedem ce va fi la anul.
M-a cam suparat cu afirmatia ca Aeroportul nu e serviciu comunitar.Afacere privata sigur nu e boss....

In fine.Din cum vorbeste omul tot CDG si AMS sunt tintite la anul si de rest rute cu Wizz.
Cam asta e...vedem, vorbim ce mai vine

dunmaty

de pe Fb-ul Iasi Aeroport:  sistemul de balizaj cat III al noii piste a Aeroportului Iasi New RWY 14-32, lighting cat III #IasiAirport

Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!


dunmaty

Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!