Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Vancouver, pe logica ta, dacă mâine încep lucrările pe un șantier, să zicem Sibiu-Pitesti lotul 5 și punctul critic al lotului, să zicem un pod de 2 km e blocat de un stâlp de curent, constructorul nu ar trebui sa lucreze nici unde pe lot, că tot fără acel pod e la 30 de luni distanță de finalizare, iar podul la 40 de luni distanță de finalizare.

E un raționament evident eronat. Pizzarotti mai are o grămadă de lucru pe lot, în special la nodul Sebes, la Alba Sud, la Oarda, chiar și la Alba Nord la limita cu Aktor. Dacă azi sunt 2-3 fierari la Sebeș cu siguranță nu e din cauza blocajului la Alba Nord și e irațional sa credem că dacă mâine se reloca stâlpii la Alba Nord, poimâine vor fi 100 de fierari la Alba Nord și 100 la Sebeș.

Concluzia mea e că atâta timp cât este front de lucru întins, trebuie sa se lucreze, astfel încât la momentul rezolvării blocajelor volumul rămas de munca pe lot sa fie x (proiectul afectat de blocaje), nu n*x. Fiindcă x poate se rezolva cum zici tu in 12 luni, însă n*x nu prea.

Stefan01

Sunt 100 % de acord cu tine Horatiu. Aceleasi idei le-as fi exprimat daca citeam inaintea ta cele spuse.

vancouver

#17732
Unde am spus eu ca nu trebuie sa lucreze constructorul nici unde pe lot? VA ROG INSISTENT NU-MI BAGATI IN GURA LUCRURI PE CARE NU LE-AM SPUS.

NOI aici pe forum trebuie sa ne concentram pe deblocarea problemei critice. Respectiv sa dam semnale catre CNAIR / MT in acest sens. Eu ma adresez celor de pe FORUM, nu constructorului. De aici cred ca apare confuzia. Eu va cer voua de pe forum sa va concentrati pe deblocarea punctului critic, nu cer constructorului nimic.


@horatiu, rationamentul eronat este evident al tau, pentru ca daca in alte puncte pe lot nu se lucreaza si se lucreaza pe cel critic, atunci cel critic nu mai este critic. Devin critice acele celelalte puncte in care nu se lucreaza si care si ele au un anumit timp de realizare.

Toata povestea cu drumul critic este valabila numai daca se lucreaza peste tot, dar se pune intrebarea care este bottle-neck-ul care va da termenul final. Si acolo trebuie intervenit, daca vrem o grabire a finalizarii.


Este insa absolut INUTIL daca Pizzaroti termina de ex. podul peste Mures cu alsfalt, parapeti, tot undeva in iulie-august, dar la momentul respectiv in continuare treaba la podul peste CF Alba Nord va fi in continuare blocata.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: vancouver on April 20, 2020, 01:12:11 PM
NIMIC ALTCEVA NU CONTEAZA ACUM, DECAT ELIMINAREA CELOR DOUA LEA.

Asta am spus si poate ca se intelege aiurea. PENTRU NOI si pentru termenul FINAL nu conteaza nimic altceva ACUM. Si pentru CNAIR si pentru domn ministru. Constructorii cu siguranta nu o sa se intereseze de aceste 2 puncte, de deblocarea situatiei. Lor le convine, ca pot pasa vina.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

voicul

Statul mai are datorii la Pizza? Vad 2 facturi:
30.03.2020   10,620,858.72 RON
13.04.2020    7,570,862.95 RON
Inca au mai ramas datorii de platit de catre stat?

horatiu.cosma

Vancouver, API a scris public despre mobilizarea dezastruoasă a celor de la Pizzarotti acolo unde pot lucra de zeci de ori, deci cred că semnalele despre care vorbești au ajuns cu prisosință la MT și CNAIR.

Cât despre partea cu punctul critic al unui lot, reiau ce am scris mai sus, poate nu am fost explicit.

Pizzarotti în momentul acesta, conform cifrelor oficiale, e undeva la 85% stadiu fizic. Din ce zici tu, termenul de finalizare a lucrărilor este dat de punctul critic al lotului, care este podul peste CF la Alba Iulia Nord. Ceea ce e corect, însă există o nuanță aici și anume:

Una e ca Pizzarotti să se apuce de acel pod după relocarea liniei de curent având restul lotului finalizat, adică la 96% stadiu fizic (și vor termina podul, adică ultimele 4 procente în x luni)

si cu totul alta să se apuce de acel pod având în continuare lucrări consistente nefinalizate la Sebeș, Oarda, Alba Sud, parcările și alte mărunțișuri, adică la 87-88% stadiu fizic (și vor termina acele 12-13 procente rămase în mai mult de x luni cu siguranță).

Fiindcă nu există un buffer de sute de oameni care așteaptă să fie chemați de Pizzarotti când se deblochează Alba Nord și să se apuce în forță de muncă în toate punctele nefinalizate în paralel. Ci vor fi tot acceași 100-150 de muncitori cu care târâie acest șantier în ultimii ani și care vor fi împărțiți între toate aceste puncte de lucru nefinalizate.

Soluția pe care o văd eu este să facem în continuare presiune pe rezolvarea rapidă a diferențelor financiare între Pizzarotti și CNAIR, plata sumelor suplimentare spre Pizzarotti (acolo unde sunt îndreptățiți) și îmbunătățirea mobilizării AZI acolo unde pot lucra. Fiindcă sunt 100% convins că nu va fi cazul să termine tot și să rămână cu oamenii blocați până la rezolvarea relocării la Alba Nord. Anul ăsta cândva vor muta stâlpii ăia și vor avea front de lucru complet. Chiar și azi pot lucra pe jumătate de pod la placa de suprabetonare, mai pot ridica niște elevații, nu sunt blocați chiar complet.

UMB la Deva a stat până s-a rezolvat cu dealul liliecilor, sau a terminat restul lucrărilor unde avea liber? La fel Porr la Stejăriș. Sau Astaldi la Brăila (nu au autorizație pe 20 de km de drumuri de legătură, doar la pod). Sau Astaldi la Tg. Mureș, au primit AC pe zona podurilor peste Mureș la un an de la autorizarea primilor 8 km. Sau Geiger tot la Tg. Mureș a primit ultimii 600 de metri din 3,6 km la un an de la prima AC. Sau Salini pe LD2, nu au primit șantierul pe secțiunea E niciodată, e bine că azi circulăm pe Dumbrava-Margina? Sau Comsa pe LD3 a primit ok pe nodul Holdea abia în 2019. Ar fi trebuit să stea cu arma la picior în intervalul 2014-2019 până să se rezolve "punctul critic", sau e bine că au ajuns la 90% stadiu fizic în anii ăștia? Sau sau sau. Sper că am fost suficient de clar.

carutasul

Da, cred că situația e diferită la cei doi constructori; dacă pe lotul doi planificarea lui Vancouver pare destul de clară (hai că probabil mai poți "scoate" o lună-două , dar neesențial) pe lotul unu lucrurile sunt interesante: pe de o parte avem posibilitatea unei deschideri parțiale fără prea mare efort; pe de altă parte nu sunt constructor dar în condiții ideale ( sute de muncitori) cred că posibilitatea tehnică de a termina mai repede e mai mare ( la Alba-Iulia nord am văzut că lucrează deja la ultimii piloni și s-ar putea să nu îi deranjeze linia electrică decât mai târziu, nu îmi e clar. La viaductul/podul de la depozitul de grinzi iar cred că sunt destul de avansați. Adică la ei problema e mai degrabă de volum de muncă versus  forță alocată. Teoretic, pur teoretic, dacă ar lucra simultan și ca niște constructori adevărați poate ar putea termina chiar anul ăsta prin iarnă. Pe lotul doi e esențială relocarea liniei ca să se poată respecta programarea deci avem un bootleneck ( dacă n-or fi două, că mai e și celălalt pod peste Mureș). Pizza are front de lucru cât casa, și în plus au și posibilitatea deschiderii parțiale, fără acel pod unde să dea vina pe Transelectrica.

vancouver

Eforturile API si ale societatii civile pot ajuta intr-un singur mod la grabirea finalizarii acestor 2 loturi: daca insinsta cu deblocarea mutarii utilitatilor. Daca API continua sa dea comunicate cu insuficienta mobilizare a constructorului atunci nu face decat sa dea apa la moara CNAIR si MT, ca problema nu e la ei, ci la constructor. Si doi la mana, nu le deschide ochii celor de la CNAIR legat de problema grava a mutarii utilitatilor.

Sa-i convingem noi pe cei de la Pizzaroti sa aduca mai multi oameni in santier. Never. Ii doare undeva de noi. Sa-i convingem pe cei din CNAIR sa faca altfel contractele... poate, dar nu ajuta acum, la aceasta lucrare.

Tot ce putem noi sa facem este sa contribuim la taierea nodului gordian. E nevoie probabil de o interventie la nivel de guvern, posibil o HG sau ceva de genul. Ca angajatii din CNAIR au legea de partea lor, cei de la Electrica la fel. Deci rezolvarea poate veni doar de sus, cu o procedura pentru astfel de blocaje. Pentru asta trebuie sa ajunga mesajul acolo, in sfera politica inalta.

Si nu mesaje BLA BLA ca sunt 7 mii de probleme si aia, si aia. Nu. Mesaj clar: avem 2 probleme critice. Asta si cu asta. Ocupati-va, altfel nu se termina in noiembrie, cum vreti voi si cum va asigura in mod mincinos sefii firmelor, sefi care in particular stiu ca legea e de partea lor, pentru ca blocajul nu li se datoreaza.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

carutasul

Aprob pozitiv :) De chibițat chibițăm, dar dacă vrem să vedem constructorul mobilizat trebuie ca beneficiarul să fie în poziție de forță, și nu are cum să fie în poziție de forță dacă are bube în cap. E ca la polițiștii care s-au dus să facă ordine la interlopii cu care până ieri făceau afaceri reciproc avantajoase...

luc

Problema cred este "destul de simplă": în momentul în care se rezolvă relocarea LEA, mingea este în terenul constructorului, iar din acel moment începe cu adevărat să ticăie ceasul.
Cât despre seriozitatea Pizzarotti să ne amintim de felul în care au derulat în zonă contractul de reabilitare cu CFR...

horatiu.cosma

O să se reloce stâlpii și vom ajunge exact în situația contractuala de pe lotul Straco. Fara probleme birocratice, dar cu un constructor incapabil și cu un CNAIR datornic pentru lucrări suplimentare. Care e pasul următor? Cnair nu își asumă plati suplimentare pe contracte că le e frica de curtea de conturi, așteaptă să zică justiția în 5 ani ce sume trebuie plătite. Iar constructorul va fi tot cu 10 oameni pe șantier. Reziliem la 90%?

carutasul

Trebuie să vezi partea pozitivă: dacă relocă stâlpii Pizza vor termina în doi ani, că altfel încep penalizările. Tot e ceva :)

Cetatean

#17742
Hmmm...pai de ce sa le fie frica de curtea de conturi? Doar is vreo 3000 de speialisti prin birouri. Daca si-au facut studii geo,topo etc pe burta, sa suporte consecintele. Sa caute vinovatii 'inside' si poate sa mai ajusteze salariile :))
Curtea de conturi nu prea stie tehnic, desi ar cam trebui ,aia vad doar bani. Au ei ceva schema de calcul si stiu ca nu tre' sa sari cu suplimentare peste nu stiu cat la % din valoarea contractului. Care si aia ii relativa, de cele mai multe ori poate nu se ajunge poate nici la 90% din valoarea ofertata, cu tot cu suplimentare. Sau se depaseste grav...
Dar cand ai o nota de constatare pentru niste lucrari care au fost 'OMISE' la stadiul de proiectare, insotita de toata hartogaraia din spate, geo,laborator,topo,tehnic,RTE,diriginte,pozitie consultant...CNAIR ar trebui sa isi asume si sa plateasca, astfel incat sa il poata trage la raspundere pe constructor de eventualele intarzieri, mai mari decat ce a insemnat oprirea lucrarilor pentru perioada in care a fost tinut in loc de 'OMISIUNI'.
In nici un fel, o relocare de LEA, o groapa de gunoi nu te pot impinge cu 2-3 ani...numa daca esti cofetar (no offence)
LA Pizzarotti s-a vazut clar mobilizarea foarte slaba, in toti anii astia.

Aktor, Pizzarotti si inca cateva altele, sunt firme care se bazeaza foarte mult pe subcontractori...asa ca folosind schema piramidala clasica din constructiile mari, in care avansul se duce in patria mama si dupa aia se lucreaza de la situatie de lucrari la situatie de lucrari, va las pe voi sa faceti calculele si de ce da cu minus.
8-9 ani pentru 40 de km de autostrada?

Ionut

Unde ai văzut tu 3000 de specialisti prin birourile CNAIR? Nu sunt 3000, sunt vreo 30, poate. Restul, umplutură blazată, leneșă și incompetentă, ca să nu zic proastă. Uite ca am zis.

Legat strict de A10, e fix cum zice Horatiu. Păcat că sunt foarte, FOARTE puțini cei care inteleg cu adevarat ce trebuie făcut pe contractele astea.

RaduC

Quote from: horatiu.cosma on April 20, 2020, 10:58:37 PM
Reziliem la 90%?

nu le da idei pentru ca precedent mai drastic exista. Doar ca e alt context si oportunitate...