Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 9 Guests are viewing this topic.

pasadia

Eu sunt liniștit, Brașovul va avea inelul perfect de autostrada de jur împrejur: Sebes - Turda - Pașcani - București - Sebes.

Bachus01

#7141
In ultima vreme numai raspunsuri sarcastisce iar unele comentarii care nu convin sunt sterse . Nu toti avem pregatire pe acest domeniu  dar cred ca uneori prind bine si anumite pareri de la "amatori" .Cam incepe sa fie interzis sa spui lucrurilor pe nume , sa critici anumiti constructori , Cnair , MT , etc . 
Nu am specific nimic de Constanta .
In primul rand centura Brasov este o ineptie cu sensurile giratorii . Se gatuie tot traficul si de ori am vazut 2 accidente destul de urate la giratorii . Daca tot a fost construita se putea face cateva pasaje in plus , la standard de A si construita 5km mai in exterior fata de actuala centura cat sa cuprinda iesirea din Ghimbav cu capatul in Cristian . Asa ne mai place "e buna si atat decat deloc "
Sa fim seriosi faza cu relieful este o gluma proasta daca ne referim la Cluj si la Iasi . Altii cum au putut contruii iar noi nu ? Bine ca se arunca cu bani pentru drum de legatura Cluj - A3 , centura de diamant , etc ,etc cand se putea face direct un inel gen Radauti sau A0 . La Iasi alta ineptie . Proiectezi A8 pe 2 directii : una cu descarcare spre vama (va prelua cel mult 25 % din trafic si una cu descarcare spre Valea Lupului . Adica facem autostrada sa gatuim iar tot traficul .  Cand lejer prima oara trebuia facut la Iasi un inel gen A0 . Ar atrage si foarte mult trafic local pe toate directiile .
Ploiesti , acelasi banc prost . Cu directia Mizil > Targoviste & Campina ce facem ? Ne invartim in giratorii . Nu tot traficul va merge A7/A3. Gandim numai pe directiile principale , le rezolvam pe alea si dupa pe viitor o sa avem iar probleme cu cele secundare . Iar mai adaugam un petic si tot asa .
Aceeasi problema si la Craiova , Oradea si Arad. Sa numai povestim de zona de Galati - Braila . Parca a fost concurs de ales de ales cele mai proaste proiecte cand era foarte simplu sa plece o centura la standard de A de Varsatura (Braila )  Cazasu , Baldovinesti , Vadeni Smardan , Vanatori ,vama si eliminai DX Galati-Braila si centura Galati pana in vama . Cand o sa avem gata DX Braila Buzau&Focsani + podul sa vezi in ce parcare se transforma actuala centura de la Braila


AlexxC

@Bachus01  ai vazut cat costa A8 pe tronsonul Letcani-Ungheni? stii cate tuneluri sunt necesare intro zona cu relieful Iasiului si cam care este costul in milioane de euro/km de tunel?
La un calcul simplu avem 50km inel de autostrada la Iasi ,inmultit cu minim 10-15mil Euro /km ajungi la un cost de minim 0,5-0,8 Miliarde Euro, de unde vii cu banii astia? si sa nu zici UE ca sigur nu finanteaza asa elefant alb.
Aduci vorba de Ankara...stii ca Ankara are 3.5 milioane de locuitori? e de 2 ori cat Bucurestiul , si tu il compari cu orase de provincie de 300-400 miii locuitori.
La un grad de motorizare de 300masini/1000loc ai in Iasi cam 100.000 masini si in Ankara cam 1.000.000. Numerele astea sunt doar asa ca sa ai in minte un ordin de marime cand ceri infrastructura ca la Ankara.

Bachus01

Si restul enumerate?  Exceptand Cluj avem relief  doar de campie .




Bachus01

Iar daca tot am adus in discutie Turcia , mi se pare tara cu una din cele mai bune infrastructuri rutiere . Rar vezi giratorii , tot ce se face are logica . Fac cam 50.000 km anual in RO si vreo 20-30.000 km anual UE + Ucraina + Turcia cu turismul . Cand critic o fac in raport cu ce am vazut prin alte parti . La noi sunt o gluma autostrazile cu exceptia A3 Turda - Gilau (Bechtel) si A3 (Bucuresti - Ploiesti) restul sunt foarte prost construite calitativ.

StefanCelMare

@Bachus01, La Cluj legatura cu A3 cum spui tu, viitoarea centura metropolitana, este de fapt ceva dorit exact așa cum vezi, pentru ca traficul local trebuie și el degrevat. Dacă faci stil A0, ajuți doar traficul care nu are treaba in Cluj. Clujul cu o legătură la Martinesti cu A3 (spre Turda) are ocolire OK pentru traficul de marfa. Gândește-te ca după ce se termina A3 spre granița, o parte din trafic nu va mai veni pe Cluj-Oradea, ci va merge spre Zalău și de acolo pe A3.

voicul

E o problema de bani si resurse umange ca sa faci inele.
Decat un inel complet la Buzau si traversare prin Focsani, mai bine faci jumate acolo si jumatate in partea cealalta.

Multe proiecte se fac acum din 2011 - vezi la Radauti.
Si la GL suntem cu un proiect de 100 de ani.

Se fac inca centuri cu 1 banda pe sens, ca in anii 1980.

Deci da sunt probleme multe si vor mai fi inca probleme multe, pentru ca in afara de 2016 cand niste oameni au lucrat cu cap si anul asta cand s-a mai curatat putin rahatul ... in rest rahatul era special directionat pe ventilator.

hefaistos

@Bachus1
E bine ca îți dorești dar nu e întotdeauna posibil.
Iar exemplele pe care le-ai dat sun de metropole de rang european, în România doar Bucureștiul este comparabil ca dimensiuni. Iar Bucureștiul va avea ce vrei tu. Cândva...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

rocklee

BACHUS 1 imi place cum gandeste ...pe termen lung ...de ce nu se face SFurile coplecte din timp la patru benzi ....si in forma de inel...iar de facut sa se faca jumatate sau trei sfert ...cat se poate sa deserveasca si traficul actual de tranzit... cat si cel local..... :)

AlexxC....TU gandesti ca cei din CNAIR   :( :(...pe termen scurt si pe moment ....de ce sa se faca acum ...las ca facem mai tarziu ...nu avem bani ...lasa cai bun si asa ...las ca merge si asa.... 8)
si din pacate sunt multi care gandesc asa.... :(

sau lucrezi cumva la CNAIR....SI NOI NU STIM.... :o ??? :lol:

Earthchild



Quote from: Bachus01 on October 30, 2020, 11:31:34 AM
La noi sunt o gluma autostrazile cu exceptia A3 Turda - Gilau (Bechtel) si A3 (Bucuresti - Ploiesti) restul sunt foarte prost construite calitativ.

Aici exagerezi.

Bachus01

Iti place cum este A2 ? Trambulină si denivelari pana la CT.

A1 București- Pitesti , varza .
A1 Sibiu - Deva  -> plină de denivelari si vreo 2 3 trambulină.  Porțiunea de la Lugoj la Tm este mai de doamne ajuta

Poti circula pe autrostrazi relativ noi in Polonia si faci o comparatie cum arata dupa 3-7 ani de exploatare si cum sunt la noi

ivladbogdan

Bucuresti-Pitesti nu mi se pare deloc "varza", este o autostrada de nota 6-7.
Pe Sibiu-Deva, in afara de zona problematica Aciliu nu mi se pare nici asta "varza" sau "plina de denivelari".

A3 Ungheni-Iernut, deschisa de vreo 2 ani, inca este fara probleme de nota 9. Noul lot Astaldi, din nou, este fara probleme de nota 8.5-9.
A3 Gilau-Nadaselu, cu exceptia problemei de sus de la padure este impecabila.
A1 de la Sebes pana la Timisoara, am fost recent, mi s-a parut foarte buna din nou.
A10 ST3 si 4 mai au cateva mici probleme, dar si astea primesc un 8 fara probleme, in afara de cateva puncte mai sensibile este foarte bun.
A4 este foarte buna.
A2 nu ma pronunt, nu am fost anul asta si stiu ca au fost ceva lucrari.

In acelasi timp, am dat la 140 la ora in niste gropi pe A si in Ungaria si in Germania de am crezut ca imi cade roata acolo. Plus tronsoane nemodernizate, tot de beton. Nu stiu cate mai sunt in prezent totusi.
Drumuri impecabile am prins in Austria, intr-adevar.

Hai sa nu ne mai denigram singuri, ca nu ne face bine nici noua, nici cum suntem priviti prin lume.



alin2pas

+1, Bachus01 și Rocklee.
Primul pas ar fi realizarea unor centuri ocolitoare cu intersecții denivelate, chiar dacă ar fi doar hp (profil 1+1) și nu ar înconjura complet localitățile, ci doar pentru a asigura traficul pe direcțiile principale și stabilirea traseului pentru continuarea lucrărilor, pentru a fi interzisă realizarea construcțiilor pe traseu și eventual cumpărarea terenului. La fel, chiar și unele autostrăzi sau DX-uri prevăzute pot fi realizate întâi hp unde traficul nu necesită full-profile și se poate face upgrade pe parcurs, în funcție de necesități și de posibilități. În acest scop ar ajuta și modificarea unor idei fixe actuale, pentru a nu mai fi obligatoriu ca sensurile diferite să fie pe aceeași platformă a drumului (în SUA și Grecia sunt porțiuni pe care sensurile opuse sunt realizate la mare distanță unul de celălalt) și posibilitatea de a avea pile ale podurilor și pasajelor între sensurile de mers ale autostrăzii (parapeți dubli tip NJ a putea proteja aceste pile foarte bine).

AlexxC

@rocklee  Sunt doar o persoana extrem de realista; constat ca am ramas atat de mult in urma cu infrastructura incat nu mai stim de unde sa incepem.
Pana sa ajungem sa avem inele cu 4 benzi ar trebui sa nu mai existe niciun oras in Romania fara centura si toate autostrazile esentiale sa fie gata.
Ne dorim mult pe partea de infrastructura rutiera,dar din pacate bugetul national si fondurile UE nu sunt saci fara fund si nevoile celorlalte tipuri de infrastructuri sunt la fel de stringente: industrie,aparare,invatamant,sanatate,energie .

Bachus01

Vorbim de autostrăzi noi construite . Despre loturile A3 de la Târgu Mureș și A10 discutam peste cativa ani . Cred ca ar trebuii sa spunem stop la "bine ca sa facut si asa " "las ca merge "  "e de nota 8" , etc .... Tocmai lipsa infrastructurii poate fii si un atu sa nu repetăm greșelile altora si ale noastre.  Am făcut DNCB nord prost, acum facem pasaje . Am făcut VO Brașov prost , sau zgarcit la 3 4 pasaje acum spune că este bine si asa . Nu este deloc bine si asa . La Oradea sa facut centura prost exact ca pe DNCB , acum  facem DX A3- Oradea , mai sunt 2 proiecte la Oradea tot asa pe la centura pasaj si inca bucata . Terminam astea , apar probleme in alta parte . Numai bine facem cum trebuie de la început? Chiar dacă costa mai mult ..... La Craiova la fel . Mai bine un sf sănătos ,  rezervat culoarul si intervenit . Astupăm o gaură la barca , intra apa prin alta parte. La fel si cu Sibiu - Fagaras , o altă inepție pe unde vor să o lege.  La noi orice este greu , mai bine alegem varianta usoara. Se aplica pe toate domeniile nu doar pe infrastructura