Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vancouver

Quote from: cristi5 on May 11, 2021, 04:47:42 PM
@vancouver poti sa nu citesti si atunci esti scutit. Este treaba lui @motorzbh sa gaseasca neconformitati, omul se mandreste cu rezultatul muncii lui. Daca vor fi confirmate de consultant, va avea motive.

Rezultate? Care rezultate? Faptul ca niste sisteme nu functioneaza astea sunt rezultate?

Scuze, dar rezultate inseamna altceva. Rezultat ar fi fost de exemplu daca gasea o solutie provizorie, fie si cea mai mica imbunatatire - dau si eu un exemplu: in statia Blaj in loc sa se foloseasca doar 2 linii din 4, sa faca de asa natura incat sa se foloseasca 3. Un pas inainte. Fie si cu ajutor unor improvizatii sau masuri temporare. Fie si doar cu viteza f. mica peste macazuri, ca masura de precautie. Dar sa fie naibii o imbunatatire. ASTA INSEAMNA REZULTATE.

Sau propuneri, ca sa nu se mai intample pe viitor la fel. Orice.

Nu am mai auzit nicaieri in lume, sa se circule pe un singur fir cand ambele fire sunt gata. Nici macar pe tronsoane. Nici macar o saptamana.

Totul este o imensa bataie de joc.

Stii ce inseamna cand autoritatile pun mereu bete in roate privatului si rezultatul este obstructionarea bunei functionari a unui sistem? A ce miroase asta? Cand te duci la ghiseu si ceri o adeverenta si prima reactie e ca nu se poate...a ce miroase?

Cand cineva ne tot propovaduieste, ca in nici un caz nu o sa functioneze sistemele, nicidecum la data preconizata si in general sunt probleme maaaaaari.... A ce miroase?

Nu sunt in domeniu si nu ma pricep tehnic, ca sa pot sa combat cu argumente tehnice sau macar sa inteleg problemele. Dar treaba nu e buna. Avem Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Predeal, pe care se merge bine mersi pe 2 fire si cu viteze decente si nu au existat aceste probleme. Deci se poate. In Romania. Si nu ma intereseaza explicatiile. Ma intereseaza doar sa se rezolve.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

motorzbh

Masa critica e cel mai greu de atins. Odata luata decizia de scoatere a CED urilor va dura aprox o saptamana , cu intarzieri foarte mari , punerea CE-ului. Dupa care vom numara restrictiile operationale. Desi facem asta de 20 de ani mereu sunt probleme pentru ca CFR nu are curajul sa le ia din bani pentru orice neconformitate.
Noiembrie la Arad este ultimul bal , se termina garantia. Nu au rezolvat neconformitatile le executa scrisoarea de garantie. In teorie. Puteau sa o execute dupa 90 de zile dar aste sunt chichite avocatesti.

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

Apata-Cata: Aktor nu a depus inca scrisoarea de garantie bancara. Adica lipsa de bani... Din cauza asta nu pot inca primi avansul

cristi5

@vancouver pana cand CFR nu a receptionat lucrarile civile, Alstom a putut oricand sa motiveze ca pot sa-si faca/termine treaba.

Se pare ca varianta Coslariu e receptionata deci partea asta e rezolvata.

Vom vedea cum va merge pe 614-Simeria si Bv-Sighi unde centralizarea e inclusa in contractul care cuprinde si civile. Mai stii, poate va merge centralizarea in prima zi, si cum va fi deschisa calea noua se va circula direct pe doua fire. Contractual cel putin exista posibilitatea :)

cristi5

Se pare ca CFR is bate joc si a scazut frecventa actualizarilor stadiilor proiectelor POIM. Ultima a fost 23 ianuarie

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg328775#msg328775

De asemenea va rog sa observati va PDFul de unde @florin74 ia aceste stadii nu are data!!! Sa nu fie nimeni vinovat ;)

http://www.cfr.ro/files/omti/central/a4fe.pdf

@Phenol a facut acest tabel, dupa datele CFR. L-am pus pe google docs...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1P2MThoHZYphZBCy0gT97PvqAjmhuyb82MW-jhXuh790

Cetatean

^^^ Aktor e in cautare de oameni, sa le faca documentele sa-si ia banii :))

^^ M-as mira sa fie asa legat de deschidere si centralizare. Din ce am inteles, pana nu e gata tot complet, nu se poate deschide traficul. In contracte cica nu a fost facut un plan pentru o semnalizare provizorie, chiar daca sa zicem firul I  e deschis complet pe un tronson. Estimez un minim de 3-4 ani din acest moment pana cand o sa vedem trenurile mergand blana pe coridor!

motorzbh

Asta e vrajeala. La Arad nu s-circulat ani de zile pe un fir ca nu erau gata? Si cand au dat-o in functie nu s-a dat cu restrictii MAJORE operationale? Diferenta va fi intre Thale, Siemens si Alstom.Acum vom vedea diferente.
Exista o centralizare provizorie simplificat pentru firul remabilitat primul. E foarte scump sa faci un Ced provizoriu total ca sunt sute de cable sunt alte echipamente exterioare etc. Simplu si eficient este sa faci un ced provizoriu simplu pentru un fir si sa  treci la CE final. Dar se pare ca nu este asa de simplu.

vancouver

Quote from: cristi5 on May 12, 2021, 09:34:37 AM
@vancouver pana cand CFR nu a receptionat lucrarile civile, Alstom a putut oricand sa motiveze ca pot sa-si faca/termine treaba.

Asta este explicatia. Dar pe mine explicatiile nu ma intereseaza. Pentru ca - evident - se putea face si altfel. Aici era rolul CFR sa intervina si sa zica: am gresit in trecut, acum daca se circula pe un fir ani la randul avem atatea pierderi. Si atunci venim acum cu o modificare de strategie si cerem constructorului sa faca un sistem de semnalizare provizoriu, sa se circule totusi pe 2 fire. Platim noi, din banii Romaniei, nu luam de la UE, dar oricum e mai ieftin sa facem asa, decat sa stam cu firul inchis.

Si poate ca nu era necesar sa circulam pe 2 fire peste tot. Poate ca era suficient de ex. pe un sector central, finalizat inca din 2015-2016, sa zicem Medias-Blaj. Plus pe Alba Iulia - Vintu. Si atat. Si asta deja era alta viata, o flexibilizarea a fluxurilor.

Dar noi ne-am nascut cu un morcov in cur si nu suntem in stare nici sa recunoastem ca am gresit, si nici sa remediem. Mergem asa ca idiotii inainte pentru ca..... pentru ca exista o explicatie. Si atunci gata, toti se pot relaxa, s-a descoperit vinovatul si e suficient.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dan tm

Quote from: vancouver on May 11, 2021, 09:04:11 PM


Nu am mai auzit nicaieri in lume, sa se circule pe un singur fir cand ambele fire sunt gata. Nici macar pe tronsoane. Nici macar o saptamana.

Totul este o imensa bataie de joc.



Eu am alta dilema, daca tot circula pe un singur fir de ce tot muta trenul de pe un fir pe altul?

de ce nu lasa sa mearga cu semnalizarea asta, asa peticita, provizorie, amestecata,  pe firul I la dus si pe firul II la intors spre Bucuresti?

Merge trenul cu o viteza reduce intra in batere tranziteaza statia circula pe stînga, urmatoarea gara sau a doua reduce , trece in abatere tranziteaza gara , circula pe firul normal, dicolo reduce, trece in abatere, tranziteaza gara circula pe stînga( sau trece în abatere la iesire).



cristi5

Pai e foarte bine, sa treaca tonaj pe ambele fire si de la noul mers mergem constant cu 140 :)

cristi5

Quote from: vancouver on May 12, 2021, 11:06:02 AM
Asta este explicatia. Dar pe mine explicatiile nu ma intereseaza. Pentru ca - evident - se putea face si altfel. Aici era rolul CFR sa intervina si sa zica: am gresit in trecut, acum daca se circula pe un fir ani la randul avem atatea pierderi. Si atunci venim acum cu o modificare de strategie si cerem constructorului sa faca un sistem de semnalizare provizoriu, sa se circule totusi pe 2 fire. Platim noi, din banii Romaniei, nu luam de la UE, dar oricum e mai ieftin sa facem asa, decat sa stam cu firul inchis.

Eu cred ca totusi pe un forum explicatiile rationale sunt utile :lol:

Ai capacitatea gatuita si in aval (Sim-614) si in amonte (Bv-Sighi). Asa ca pierderile exista oricum. Deci corect e sa termini proiectele alea la timp.

Dar nu de capacitate vreau eu sa monitorizam in detaliu centralizarea ci pentru ca cred ca am tolerat prea mult lalaiala de coridor. Si mai ales la digitale se poate lalai la greu ca nu-s poduri si terasamente sa le poti filma.

Nu cred ca un sistem de semnalizare provizoriu ar ajuta la ceva cand ia practic cateva luni dupa receptia la civile sa-l instalezi pe ala definitiv. Ultima receptie la civile pe Sighi-Blaj e noiembrie 2020, iar pe Blaj -Sim Mai 2021.

O sa zici pai da dar pe loturile deja receptionate din 2019 se putea circula pe linie dubla. Cica nu. lnteleg ca cu BLAI (integrat) se pot da in functiune numai grupuri se statii. Au ales grupul Danes-Blaj.

Deci in continuare problema majora e ca civilele se lalaie in draci. Cincinale intregi intarziere. Acolo trebuie sa intervina CFR. Urgent.  Mai ales ca expunerea la lalaitii Aktor e uriasa.

vancouver

Un lucru inadmisibil mi se pare mie dezafectarea unui fir de circulatie acolo unde traseul nou este prin alta parte. Lasa nene linia dubla existenta pana cand linia dubla noua e in functiune, daca tot se muta pe alt amplasament.

Sigur, toate aceste aspecte trebuie sa fie prevazute in contract si managiuite ca atare de managerul de proiect impreuna cu reprezentantii CFR. Luate decizii mereu la cald, unde se mai poate lasa ceva o luna sau doua, se lasa. Nu se darama aiurea si apoi pauza lucrari. Daca nu am aprovizionat materiale sa continui imediat, nu ma apuc sa daram.

Santierul nu este la cheremul si cheful constructorului, sa faca cum ii e mai cladut si mai usor de gestionat. E ditai magistrala feroviara.

Eu as fi pus chiar conditia asigurarii permanente a 2 fire de circulatie pe intregul traseu, cu exceptia zonelor aflate pe teritoriul unui oras si unde nu este spatiu de a treia linie. Facuta intai o linie paralele cu cele existente (fie provizorie, fie definitiva, dupa cum e mai eficient), apoi dezafectata una existenta, apoi construita si aia si in final abia scos complet a doua linie veche. Si viteza minima permanent 80km/h pe ambele fire.

Aia cu restrictia la 50 km/h pe toata distanta Deva-Arad e ceva I N I M A G I N A B I L - o aberatie ceva incredibil. Puteau la fel de bine sa opreasca complet traficul pe linie. Nu ajuta pe nimeni sa mai treaca cate un tren de calatori cu 50 la ora, iar marfa oricum trebuie sa ocoleasca. ABSURDISTAN. Macar daca inchideau complet puteau scoate linia de sub contact si puteau reabilita in voie, fara constrangeri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

@vancouver macazurile se schimba in statii. Si in statie ramai de obicei cu o directa si o abatuta. Cealalta directa se reface pt ca ajunge la alt nivel conform noului proiect, chiar si atunci cand directia ramane aceeasi.

Deci poti sa pastrezi doua fire functionale numai daca doua statii consecutive sunt pe vechiul traseu. Asta cred ca se intampla in cel putin un loc pe Arad-Deva si cred ca se circula pe amandoua.

Astfel de situatii (si ordinea in care sunt demontate si refacute liniile) sunt prevazute in *proiect* nu in contract. Gasesti proiectul in acea arhiva de proiecte pe cfr.ro pusa aici recent.

Deva Arad nu este tot 50. S-a pus recent aici un video cu Radna-Ghioroc, 120 pe firul nou chiar daca firul alaturat e in lucru.

Nu e chiar aiurea totul pe coridor. Dar lalaiala prospera. Ca stii cum ii, CF, nu e asa politizat. Se circula oricum pe un fir, nu e ambuteiaj. Asa ca cui ii pasa daca intarziem 5 ani... Poate anul asta mai vedem si un update la stadiile fizice de pe fiecare lot, mai stii...