Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

ioandorin

Quote from: B.Robert on April 08, 2018, 12:19:43 PM
Pe terenurile din zona Savarsin - Ilteu au aparut niste sapaturi, nu stiu dimensiunile, dar nu sunt mari, exacte ca forma, distanta intre ele, de o parte si de alta a unui ax imaginar si delimitate cu ceva banda. Am inteles ca ar fi situate pe traseul viitoarei CF in zona respectiva. Fara poze, doar info transmise verbal :(
... si de la aprox. actualul km 613 se face o deviatie stanga,in sensul de mers de la Arad spre Deva, pe viitorul amplasament al CF si pana la intrarea in st.Ghioroc si pe alocuri intre Paulis halta si Paulis Hm! Sa NU fie o eventuala lucrare de descarcare arheologica ? Ca din ce am mai vazut si pe sectiunea A ,asa pare !

cristi5

Deviatia e prevazuta in proiect si e tocmai motivul pt care proiectul Arad-Curtici s-a oprit la 614

Deviatia asigura trecerea cu viteza mare pe sub pasajul cu tramvai de la Ghioroc

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/46.163/21.561/0

Traseul e trasat de mana pe harta, nu din proiect. Probabil vom astepta pana apar sapaturile pe satelit, apoi trasam traseul corect pe harta.

NGC

"Executie lucrari aferente obiectivului: ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata - Cata""

Noul termen pentru depunerea ofertelor este 24.04.2018.


Si apropo de aceasta subsectiune 2 Apata - Cata, mai avem 2 licitatii lansate saptamana trecuta.

03.04.2018 -> "Consultanta în domeniul managementului executiei si pentru verificarea executiei lucrarilor de constructii si instalatii aferenta proiectului ,,Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea: 2. Apata - Cata""

Valoarea estimata: 21,999,840.00 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 22.05.2018


03.04.2018 -> "Intocmirea documentatiilor cadastrale si de evaluare a imobilelor afectate de proiectul de utilitate publica «Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov - Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, Sectiunea Brasov – Sighisoara, Subsectiunea 2. Apata – Cata» aferente UAT APATA, RACOS, ORMENIS, HOMOROD"

Valoarea estimata: 2,290,750.00 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 22.05.2018

Phenol

^

Fara aceasta documentatie pot emite AC? Sau acesta este doar pentru exproprieri?

cristi5

Nu se poate AC fara exproprieri.

Dar ce e interesant e ca CFR face aceste lucruri inainte sa se atribuie contractul. Aproape suficient de proactiv. Pe FIDIC rosu e drept.

Dan027

Cred ca ne apropiem de "ultimul termen" de depunere a ofertelor pt Apata-Cata.
Pacat ca se misca atat de greu totusi, dar aici problema ar fi banii insuficienti alocati.

Dan027

Si am o nedumerire, de ce se practica rotunjirile curbelor in exteriorul curbei ci nu in interiorul ei?
pt o amărâtă de statie? de dragul de a lungii traseul si de a lua mai multi bani?

cristi5

Daca te referi la Ghioroc, acolo CF e supratraversata de un pasaj rutier cu linie dubla de tramvai pe mijloc.

https://www.openstreetmap.org/#map=15/46.1539/21.5837

Aradul a avut o retea de tramvai suburban (Sageata Verde) inca de la inceputul sec XX, si mult inainte sa apara tramvaiul in oras (luat ca prada de razboi de la Odessa, in 1945 rusii au luat inapoi tramvaiele dar au ramas liniile). Din pacate partea de podgorie din sageata verde (Radna-Ghioroc-Pancota) s-a pierdut acum vreo 20 de ani dar a ramas Arad-Ghioroc, si muzeul de la Ghioroc, sunt poze pe forum. Ambele sisteme (in Arad/Odessa si sageata verde) au/aveau ecartament metric deci sunt interoperabile, si asa ajung trasee din oras taman pana la Ghioroc, si sageata verde cu vagoane restaurate (in gri-ul original) ajunge in Arad de cateva ori pe an.

Mi-a explicat un eminent inginer CFDP ca tramvaiul aduce provocari majore pt pod, deci pasajul ala nu e cat de colo. O taiere a curbei ar insemna automat mutarea acestui pasaj, ceea ce ar costa probabil mult mai mult.

De asemenea la sud de Ghioroc DN7 supratraverseaza CF, si o schimbare a aliniamentului ar implica si mutarea acestui pasaj. Mai sunt si lacuri la vest de Ghioroc...

Eu zic ca au rezolvat elegant, pacat ca curba de la Paulis ramane cam cum e acum, parca va fi 120 acolo. In Radna va incetini oricum, limita e parca 100, altfel trebuiau sa darame un cartier de case ca sa corecteze curbele de acolo.

Ionut

Vineri ma duc la CFR sa clarificam intrebarile din solicitarea 81 (zona Coslariu). M-au invitat ei la sediu sa vorbim, asa ca am acceptat. Spre deosebire de CNAIR, vad ca momentan cei de la CFR se tin de promisiune si am stabilit exact o intalnire peste 2 zile, vineri 13 aprilie.

Profit de ocazie si o sa intreb mai multe lucruri. Va rog frumos sa imi dati intrebari despre Coridorul Rin-Dunare. Deocamdata atat, doar pentru coridor. Vedem cum decurge intalnirea, ce deschidere au si cat de bine raspund la intrebari. In functie de asta, stabilim intalniri periodice sau vedem daca discutam doar prin solicitarile pe Legea 544.

Xenos

Ai deschis cutia Pandorei :) vechea mea iubire, calea ferată :D
- graficul de lucrări pe Simeria - km 614 - ce se poate face pentru a evita scenariul Sighisoara - Vintu de Jos (dacă nu până la Simeria, unde parcă a mers mai bine), adică tronsoane întregi pe care se circulă pe un singur fir, cu mari întârzieri, restricții de viteză? Adică dacă au un plan să reducă timpul dintre închiderea și redeschiderea normală a unui tronson.
- până la urmă, acel ERMTS 2 ce finalitate va avea, vor obliga toți operatorii să instaleze sistemul respectiv pe locomotivele lor?!
- un termen realist de lansare și finalizare lucrări pentru Sighișoara - Brașov...și aceleași întrebări ca cele de mai sus...
- e inclusă și reabilitarea gării Brașov, sper?!
- dacă au renunțat la planurile fantasmagorice pentru Predeal - Bv și se rezumă la un RK de bun simț.

În paralel, dar e nițel off, dacă au un plan de reabilitare pentru celelalte magistrale, pentru că nu prea are sens să reabilitezi una singură și pe celelalte să mergi cu 50 km/h.
Succese! :)

cristi5

ERTMS2 e compatibil in jos cu alte sisteme.

Gara Brasov e inclusa in reabilitarea Brasov-Sighisoara dar foarte prost. S-a pus documentatia aici, si e pe SEAP.

Ionut, propun sa intrebi cand estimeaza ca va fi gata AC pe 614-Simeria pe traseele noi (pe traseul existent l-a semnat Cuc, ceea ce a fost prezentat in epoca drept o mare realizare). De acel AC cred eu ca depinde deschiderea unor fronturi de lucru care nu incurca circulatia actuala. Sigur ca implica exproprieri, probabil acolo e cuiul, sau poti sa intrebi unde e cuiul :)))

Andi

@Ionut, intreb mai mult pt termenele de finalizare pe anumite zone:

- care sunt termenele de finalizare realiste pe cele 5 loturi dintre Sighisoara si Simeria?
- care este termenul de inchidere a firului 1 Sighisoara-Danes traseul vechi respectiv deschiderea firului 2 pe traseul nou care include noile tuneluri? Exista ceva probleme aici de nu vedem mai multa miscare in teren?
- pe tronsonul cuprins intre halta Luna si statia Dumbraveni exista o curba unde se lucreaza la un podet si la un zid de sprijin, mai exact unde s-a facut un pod nou pe DN14, cand se va da in folosinta firul 2 prin acea zona?
- intre Atel si Medias, zona Brateiu, a existat pana anul trecut un stalp de inalta tensiune care a blocat avansarea lucrarilor pe noul traseu al caii ferate. Acesta a fost mutat, mai exista alte probleme sau se pot continua lucrarile? 
- in statia Medias aceeasi situatie, nu prea mai vedem miscare, cand se preconizeaza darea in folosinta a liniilor 1-3?
- care este motivul pentru care in statia Copsa Mica s-a lucrat foarte greu in ultimii 2 ani la liniile 1-4?
- se vor deschide ambele fire pe lotul cel mai avansat (Coslariu-Micasasa) sau se vor astepta celalte doua loturi Micasasa-Atel si Atel-Sighisoara ca sa fie deschiderea completa?
- in statia Coslariu se vor moderniza doar 6 linii?

dan tm

@cristi5

ma intreb daca din Radna nu puteau iesi inainte pe linia spre Timisoara, apoi dincolo de Mures printr-o curba larga ieseau pe la monumentul de la Paulis si se racordau in Cicir. traseul actual raminea pentru citeva personale.

cristi5

Problema ramane tramvaiul si DN7. Se pare ca pastrarea pasajelor existente a fost prioritara. Daca ma gandesc bine proiectul nu adauga pasaje noi pe drumuri principale. De la Paulis pana la Ilia, DN7  ramane mereu in nordul CF, iar pasajele DN7 si A1 de la Ilia se pastreaza.

flashu74

Se are in vedere izolarea fonica pe linia de mare viteza in zona oraselor ( zonele in care calea ferata trece pe sub geamurile blocurilor cum este si la Simeria de exemplu) asa cum eu am vazut in vest?