Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Ora e cinstită, problema e alta: existența controlului la frontieră. Dublu.

Avantajul trenului de noapte e să ajungi dimineață în altă parte, salvând o noapte de cazare. Am practicat asta de curând și am multe de povestit, bune și rele. Dar nu e topicul potrivit.

Ovii Stîngaciu

Câteva poze cu bucățile TBM-ului (pozele sunt din Germania) !






















Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

La Predeal Comisia Europeana ar fi cerut in toamna trecuta studierea unui traseu de 160 pana in Darste. Cica ar fi una din alternativele considerate. Asta ar fi un motiv pt care prestatorul a primit extensie de timp.

Eu deocamdata iau cu multa sare informatia asta. Chiar daca se studiaza acea alternativa, nu inseamna ca va fi aleasa.

qew00

Quote from: Doja on September 08, 2022, 02:28:00 PMOK, multumim.
Deci Simeria-Alba Iulia 35 minute,foarte bun. Pactic peste masina.
Alba Iulia - Sighisoara o ora si 20 minute...acceptabil, sper sa scada la o ora si 10 sau chiar mai putin.
Per total un timp f bun, cu 22 de minute mai rapid fata de mersul actual.

Sa nu aruncati cu pietre, am dooar de facut o observatie.

Eu chiar as fi curios cand va fi la parametri din proiect, cat ar face trenul cel mai rapid.
De la anul observ ca va face 35 de minute pe Simeria - Alba Iulia si 2 ore pe Simeria - Sighisoara. Ceea ce e bine. Dar as fi curios cat va fi la final.

De asemenea, observ pe mersul trenurilor din 2002 ca cel mai rapid tren facea asa: Simeria - Alba Iulia - 45 de minute, si Simeria - Sighisora: 2 ore si 13 minute.


Alt lucru care m-ar interesa, si mi se pare interesant, care era in 2002 timpul de tranzit pe aceasta sectiune a trenurilor de marfa, si cat va fi la final. Fiindca sper ca aici este castigul, fiindca la calatori, sincer nu prea merita.

Inainte sa imi sariti in cap ca nu sunt multumit ca s-a facut, sunt multumit ca s-a facut, daaaar, daca te uiti pe hartie, Simeria - Sighisoara pe calatori, modernizarea aduce un castig prea mic fata de cat s-a cheltuit. Plus imaginea sifonata a trenului pentru calatori, avand in vedere ca au fost ani in care Sighisoara - Simeria se facea in 5 ore, din cauza lucrarilor.

Si stau si ma gandesc, nu ieseam mai bine, daca se mentinea viteza anilor 2002 pe aceasta bucata, si s-ar fi bagat bani altundeva unde s-ar fi simtit?  La fel si pe Constanta - Bucuresti Nord...

Doar intreb, nu dau cu parul.

Brasov - Teius in 2002 se facea in 3 ore... , Simeria - Arad in 2 ore.
Asa ca macar pe marfa sa fie mai bine, sa fie o diferenta.

Oare ar fi fezabil sa vedem 4 ore in 2030 - cand, sper eu, ar fi gata complet Arad - Brasov, la un tren de calatori?

cristi5

@qew00
Simeria-Sighisoara cam 1h30 cu 160 si cu varianta Coslariu, conform unui mecanic care face ruta asta. Posibil din 2024 sau mai tarziu, cand or vrea sa ridice la 160 si or avea MR pt asta (cu procentul de franare mare cerut de instructie)

Sighisoara-Blaj stim ca se fac 33mim cu 160 fara oprire. Probabil vreo 38 cu oprire la Medias.

Extrapoland din timpii astia poti afla timpii pe distante mai lungi. Dar trebuie tinut cont ca Bv-Sighi se scurteaza cu vreo 10 km parca, iar Simeria-Arad cu vreo 3 km.

Simeria-Arad daca se facea 2h si acum se fac 2h33, inseamna ca jumatate de ora se pierde cu santierul. Odata cu deschiderea variantei Vetel si cu fir definitiv Ilia-Gurasada (adica 120 pe tot Simeria-Campuri Surduc afara de Micia) e posibil in mersul 2024 sa se ajunga la timpii "vechi" chiar daca ramane santier. (explicatia e ca Deva-Milova era in trecut 70, si ajunge la 120 afara de Ilteu-Campuri si Barzava-Varadia)

Un punct intermediar interesant va fi peste vreo 3-5 ani cand putem spera sa fie gata firul nou pe mari parti din Bv- Apata si Cata-Sighi. Adica 120 pe distantele astea si viteza constructiva (dupa RK) pe traseele vechi prin Augustin si Rupea.

In rest da, era bine daca se facea altfel, dar se face reconstructie, nu poate schimba asta nici ministrul. Nu ne ramane decat sa monitorizam (mai mult din tren si satelit ca cu drona nu prea avem oameni care au si drona, si timp si interes pt CF) si sa insistam sa se faca dracului mai repede... Interesul politic pt asta e zero, si de-aici 5 ani pt o expropriere la Vetel sau pt o scoatere din circuit forestier la Batuta.

SUHOI

@cristi5 : distanta Simeria-Arad, dupa reconstructie, se reduce cu doar 3km????? :((

cristi5

@SUHOI
La Simeria, km existent e acelasi cu cel proiectat. Km existent 614+0 este km proiectat 611+200.

Deci se scurteaza cu 2800m. Dar nu vad de ce s-ar scurta mai mult. Varianta Vetel scurteaza cam 1 km (Ilia e la km proiectat 503 fata de 504 existent). Probabil celelalte 2 variante majore scurteaza cu cate 1 km fiecare. Se poate afla din planse.

Ca sa fim precisi, la Sighisoara vad pe o plansa km existent 296 si km proiectat 279, deci traseul Bv-Sighisoara se scurteaza cu vreo 17 km.

motorzbh

Din cauza curbelor largi se lungeste de fapt traseul, doar la tuneluri se reduce lungimea traseului. La terminarea proiectelor va fi necesar sa schimbam kilometrajul. Daca vom termina vreodata.

SUHOI

Mersi @motorzbh  si @cristi5. Desi din drona se vede cat de mult se 'limpezeste' noul traseu (fara atatea serpuiri dupa curbele DN7 si dupa meandrele  muresului cum era construit vechiul traseu cf) probabil ca raza  noilor curbe de racordare aliniamente (indulcite foarte mult) genereaza arce de cerc mai lungi. Mdaa....

SUHOI

Si totusi parca, uitandu-ma mai cu atentie pe filmarile din drona, se poate observa ca vechiul traseu si noul traseu pe anumite tronsoane (intre punctul care strange defileul muresului cu linia cf si cu DN7 si apoi cand valea se largeste ca si o lunca) descriu un fel de triunghi unde vechiul traseu descrie 2 laturi si noul traseu 1 latura a triunghiului. Aparent noul traseu nu numai ca este mai rectiliniu dar parca si scurteaza (mai mult sau mai putin) din "unduirile' vechiului traseu. :) 

motorzbh

La ieșirea din Cicir s-a făcut o curba larga către Ghioroc care evident a lungit calea.

cristi5



A inceput ceva miscare arheologica la Micia, "conservare si punere in valoare". Cred ca este pe zona unde au primit descarcarea, trebuie sa verific mai atent. Zona dintre castru si turnurile de racire este cea problematica si se vede ca acolo nu s-a facut nimic.

E mare scandal cu morminte din epoca bronzului distruse recent. Continua plangerile la politie ale arheologilor etc.

cristi5

@SUHOI  vezi traseul pe harta, pe OSM se vede bine CF vechi si nou. Harta API fiind cu fundal Google, e reprezentat cam subtire CF vechi si atunci e greu de estimat. Pe alocuri se lungeste cum zice @motorzbh, pe alocuri se scurteaza, si suma algebrica e aia din proiect. Sau daca vrei detalii te poti uita in plansele de mai sus si vezi la fiecare plansa diferenta existent minus proiectat. Din drona e mai greu de estimat.

Intre Savarsin si Ilteu de exemplu nu se mai vede pe OSM, pt ca CF vechi nu mai este in teren asa ca a sters (probabil @RobertH) de pe OSM. Vechiul traseu mai e vizibil pe harta API.

SUHOI

Mda. Mersi inca o data @cristi5. Uitasem @motorzbh de varianta Ghioroc-Cicir cu curba mult "indulcita" pentru 160 km/h. Oricum noul traseu reconstruit (cu curbe cu raze de curbura pentru viteze de 160km/h-persoane, cu traversari-taieri de meandre ale Muresului-9 poduri cf noi- , cu tuneluri si polate pe malul stang al Muresului astfel incat  noul traseu sa nu "se mai unduiasca" atata dupa geografia dealurilor si DN-ului de pe malul drept) trebuie sa conduca la alti timpi de parcurs (cand va fi functional-cand va fi! :( ) noul sistem de management al traficului ERTMS2.

Stefan01

Din ce am auzit, sâmbăta trecută (10.09.2022), la gara Șibot, a avut loc darea în folosința a două linii modernizate. Trenurile IC vor putea circula cu o viteză de 160 km/h. Și marfarele vor circula cu viteză mare.

În stație s-a trecut pe noul sistem implementat.