Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 22 Guests are viewing this topic.

cricric

Quote from: florin74 on February 08, 2014, 07:05:43 PM
Nu sunt sigur, dar s-ar putea ca termenul de 6 luni sa curga de la ordinul de incepere a lucrarilor, nu de la semnarea contractului. Depinde cand li s-a dat ordinul, dar oricum situatia nu e roza.

Cred ca asta urmeaza bogdymol sa intrebe.

(sper ca nu ti-am dat report in loc de quote prima data  O:-))

vancouver

#13636
Quote from: dorum on February 08, 2014, 04:32:30 PM
Ceva nu e in regula cu cifrele afisate pe panou...oare s-a pierdut finantarea europeana pt acest tronson? Pareri?

Totul este in regula. Voi nu urmariti stirile? N-a auzit nimeni de cuvântul CORECȚII?

Lotul Izvin-Sanovita este unul din cele 9 licitate in 2011. Din cauza insuficientei vigilente a autoritatilor române, a fost posibila deturnarea de fonduri de pe lotul Romstrade. Ca atare pe toate aceste loturi s-a aplicat o corectie de 20%. Initial era vorba de 25%, dar pana la urma a ramas 20%.

Asadar 85% - (20% x 85%) = 85% - (0,2 * 85%) = 85% - 17% = 68%.


68% ESTE PROCENTUL DE COFINANTARE UE VALABIL ACUM PE TOATE LOTURILE:
- Nadlac - Arad LOT 1-2
- Timisoara - Lugoj LOT 1-2
- Lugoj - Deva LOT 1
- Orăștie - Sibiu LOT 1-4

Asa ca nu e nimic de mirare. De altfel asa se explica faptul ca Sebes-Turda mai intra pe fondurile UE 2007-2013. Diferenta "tăiată" se poate folosi pentru alte proiecte, adica nu este pierduta pentru România. Intr-un fel corectiile au dus la o cheltuiala mai mare a statului român, dar astfel se realizeaza mai multe autostrazi cu aceleasi fonduri europene.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Betuel

Quote from: adiarc on February 07, 2014, 01:42:33 PM
pe tot tronsonul Astaldi , au reanceput lucrarile...acolo unde mai sunt mici finisaje de facut
mai ales la nodul SB Vest...astazi "au plantat" o parte din parapeti

confirm si eu ca au inceput lucrarile. Nu chiar peste tot, insa cel putin profita de pe urma vremii favorabile din aceste zile.
am facut si eu cateva poze ieri. Nu sunt prea clare fiindca sunt facute cu telefonul si mai am si sticla de protectie de la camera crapata si zgariata.

Si acum pozele:
Aici e in dreptul podetului din tabla ondulata inainte de dealul acela "rosu". Se vede ca erau vreo 3 buldozere stationate acolo si mai era inca un excavator mai in dreapta imaginii cu vreo cateva sute de metri care venea catre acestea trei. Am vazut un singur om langa buldozere. Dincolo de autostrada nu stiu ce e. Data viitoare am sa ma duc si pe acolo.

Dealul "rosu". Erau 2 masini sus pe deal si aproape o mana de oameni care lucrau pe acolo.

O panorama cu dealul.

Viaductul dintre dealul "rosu" si tunel. Si aici era un excavator sub viaduct si era si un om pe acolo. Nu m-am dus pana aproape pentru ca erau niste caini care, mai mult ca sigur, s-ar fi "jucat" nitel cu mine :)

Inca o panorama. Ambele sunt create de Google prin lipirea a doua poze.

Intrarea in tunel, dinspre Cristian. Aici vad ca inca nu s-au apucat de pus pamanul peste tunel. Ceea ce ar fi putut sa faca in aceste zile calduroase este sa puna sistemul de iluminat pe stalpii aceia.


Aici se pare ca vor construi ceva pe fundatia turnata. In casuta nu era nimeni.

Viaductul de la iesirea din tunel spre Sacel. E la fel de frumos ca si ultima data cand l-am vazut :)


iuli

Abia acum am ajuns sa vad pe PC pozele lui dorum. Multumiri!

Nu vreau sa va stric optimismul dar mai repede de un an nu vad sa termine ceva pe Izvin - Lugoj. Chiar daca par foarte avantati sa stiti ca de fapt nu au lucrat mai nimic de fapt pe autostrada. Nici macar nu au decopertat stratul vegetal. Si stati, ca inca nu au ajuns sa dea de siturile arheologice... Ca sa nu vorbim ca anul asta e an electoral si banii se vor termina, mai ales spre toamna. :(

Rugati-va sa inceapa cei de pe loturile 2,3 si 4 de pe Lugoj - Deva, macar sa inceapa.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Pai nu cred ca a zis cineva sa termine intr-un an... Daca au termen iulie 2016 in contract ne putem astepta sa circulam la final de 2015. Tronsonul totusi nu este greu, au un singur nod de facut si se pare ca sunt totusi seriosi. Deci la final de 2015 putem circula, teoretic, zic eu (chiar daca tronsonul nu e musai sa fie 100% finalizat).

Legat de stratul vegetal, poate sa ne spuna dorum daca a vazut ceva... nu stiu insa daca a intrat pentru ca terenul nu cred ca ii permite. Cel mai bine vom vedea in primavara un status dupa prima filmare a lui Eurocopter. Poate pana atunci se apuca si de loturile 2-3-4, sa aiba ce sa filmeze.

PS: multumim Betuel pentru poze! :cheers:

florin74

#13640
Da-mi voie sa-ti spun ca in acest caz te inseli.
Datele care sunt pe panou sunt preluate din contractul de finanatare semnat de CNADNR si AMPOST

Nu are nici o influenta corectia - ea se aplica pentru procedurile de achizitie derulate in perioada 2009-2011- , si nu schimba in nici un fel valorile tiparite pe panou care trebuie preluate din contractul de finantare. Nu poti modifica din luna in luna valorile de pe panou in functie de procedurile de achizitie derulate si de valorile atribuite.


Si in plus, din cate stiu eu oricum la lotul 2 a fost reluata licitatia in 2012 daca nu ma insel.

Kuniva

#13641
Quote from: vancouver on February 08, 2014, 11:10:55 PM

Totul este in regula. Voi nu urmariti stirile? N-a auzit nimeni de cuvântul CORECȚII?

Are dreptate florin74. Corectiile nu apar pe panou, acolo sunt datele din contractul de finantare.

QuoteLotul Izvin-Sanovita este unul din cele 9 licitate in 2011. Din cauza insuficientei vigilente a autoritatilor române, a fost posibila deturnarea de fonduri de pe lotul Romstrade.

Aici aberezi. Corectii se aplica pentru orice neregula aparuta, in conformitate cu legea achizitiilor publice sau pentru ca s-au efectuat cheltuieli neeligibile, nu ca a deturnat Romstrade fonduri. NU are absolut nicio legatura. Cateva exemple de nereguli din cauza carora pot aparea corectii:

- se considera ca au existat in cadrul cerintelor de calificare criterii restrictive (de ex s-a cerut ca inginerul de cantitati sa aiba x ani de experienta, desi erau suficienti y ani)
- se considera ca ofertantii nu au avut timp suficient sa raspunda la clarificari
- se considera ca s-a incalcat principiul tratamentului egal (de ex se solicita ca garantia sa fie acordata de o societate din Romania - dezavantaj pt ofertantii straini)
- etc etc etc

QuoteCa atare pe toate aceste loturi s-a aplicat o corectie de 20%. Initial era vorba de 25%, dar pana la urma a ramas 20%.

Corectiile pot varia intre 0-25%, si difera de la contract la contract, in functie de neregulile constatate. Exista corectii si de 2% si de 25%, nu exista o corectie generala de 20%.

Quote68% ESTE PROCENTUL DE COFINANTARE UE VALABIL ACUM PE TOATE LOTURILE:
- Nadlac - Arad LOT 1-2
- Timisoara - Lugoj LOT 1-2
- Lugoj - Deva LOT 1
- Orăștie - Sibiu LOT 1-4

Fals.

Corectiile se aplica la valoarea fiecarui CONTRACT (daca e cazul), NU la valoarea proiectului. Fiecare proiect este, de fapt, o suma de contracte (achizitie terenuri, supervizare, constructie pe fiecare lot, etc.)

De exemplu, daca la PROIECTUL Constructia Autostrazii Timisoara - Lugoj se aplica corectie 25% pentru ca s-au constatat nereguli in achizitia CONTRACTULUI de supervizare, corectia se aplica strict pe valoarea acelui contract si nu a intregului proiect. Astfel, corectia la nivelul proiectului va fi mult mai mica.

QuoteDiferenta "tăiată" se poate folosi pentru alte proiecte, adica nu este pierduta pentru România.

Corect.

vancouver

#13642
Kuniva, nu ai dreptate. Te iei inutil de mine. Corectiile convenite intre Bruxelles si Bucuresti SE APLICĂ LA TOATE PROIECTELE CONTRACTATE DUPĂ VECHILE PROCEDURI (nerevizuite).

Iată aici un comunicat oficial ref. la POS-DRU (la POS-T e acelasi lucru pe axele 1+2, adica tot ce e la CNADNR si la CFR):
QuoteHotărârea de Guvern privind aplicarea de corecţii financiare în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU) 2007-2013, conform solicitării Comisiei Europene (CE), a fost publicată marți, 10 septembrie a.c., în Monitorul Oficial nr. 575. Documentul prevede ca statul român să suporte corecții financiare de 25% pentru cererile de rambursare aferente proiectelor selectate pe baza procedurilor nerevizuite, anterior anului 2012. Executivul a decis suportarea contravalorii acestor corecţii de la bugetul de stat, în vederea asigurării fluxurilor financiare din partea CE.

sursa: http://www.fonduri-ue.ro/comunicare/stiri/1927-corectii-posdru

Asadar corectiile se aplica TUTUROR proiectelor contractate pana in octombrie 2011. In decembrie 2011 s-a decis oprirea inaintarii de noi cereri de decont, a urmat un control si in iulie 2012, conform intelegerii din decembrie 2011, s-a decis presuspendarea fondurilor, daca se gasesc proceduri necorespunzatoare. Ulterior, primavara 2013, s-au aprobat noi proceduri, si s-au reluat platile. Contractare s-a reluat pe baza unor proceduri revizuite. In schimb România a aceeptat o corectie financiara de 20% pentru TOATE proiectele contractate anterior de decembrie 2011.

Proiectul Timisoara-Lugoj lot 2 se incadreaza aici, pentru ca licitatia s-a facut pe procedurile nerevizuite - nici nu se putea altfel, nu se pot schimba procedurile pe parcursul unei licitatii, altfel se pierd toti banii.


Intr-o singura privinta ai dreptate: corectiile nu au legatura cu cazul Romstrade (unde CNADNR nu are nici o vina). Corectiile au fost propuse din iulie 2012, inainte de descoperirea cazului Romstrade.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#13643
Uite inca un articol, care arata ca aceste corectii se aplica la TOATE contractele de achizitie publica lansate inainte de 1 octombrie 2011:

QuoteComisia Europeana a propus corectii financiare pornind de la 5%, pe axa IV a Programului Competitivitate, pana la 25% din valoarea contractelor, pentru axa III a aceluiasi program si contractele de achizitie publica dinainte de 1 octombrie, gestionate de CNADNR sau CFR in cadrul POS Transporturi.

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a prezentat miercuri Guvernului propunerile de corectii avansate de Comisia Europeana ca o conditie pentru reluarea platilor in cadrul programelor operationale finantate din fonduri structurale si de coeziune.

Pentru Programul Operational Regional, anexele prioritare I, III si V, Comisia a propus o rata de corectie de 10% aplicabila contractelor cu proceduri de achizitie publica lansate inainte de 1 octombrie 2011.

Pentru POS Cresterea Competitivitatii Economice, Comisia a avansat la axa prioritara II o rata de corectie de 10% aplicabila contractelor cu proceduri de achizitie publica lansate inainte de 1 octombrie 2011, pentru axa prioritara III o rata forfetara de 25% din valoarea contractelor, iar pentru axa prioritara IV o corectie forfetara de 5%.

In cazul POS Transporturi, Comisia a propus un procent corectiv de 25% aplicat pentru contractele de achizitie publica lansate inainte de 1 octombrie 2011 gestionate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) si finantate din axa prioritara I, precum si pentru cele gestionate de CFR si finantate din toate axele.

sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Economie/140167/comisia-europeana-corectii-financiare-intre-5-si-25-pentru-cinci-programe-operationale.html


Fata de propunerea initiala de 25%, in final s-a convenit 20%. Se putea negocia si la mai putin, dar probabil nu aveam prea multe argumente sau actuala guvernare n-a avut prea mult chef, pentru ca "vina" acestor corectii poate fi pasata fostei guvernari.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Kuniva

#13644
Hotararea se refera la faptul ca Guvernul isi asuma sa plateasca din bugetul de stat diferenta de bani rezultata in urma corectiilor financiare. Asta nu inseamna ca este o corectie generala de 25%.

Faptul ca pana acum sunt aplicate corectii pe procedurile desfasurate pana in 2011 este pentru ca pentru restul contractelor POST procedurile abia s-au incheiat sau contractele de finantare abia au fost semnate sau sunt in curs de semnare (Varianta ocolire Brasov, Lugoj Deva 2,3,4, etc.). Probabil ca vor urma corectii financiare si pentru aceste proiecte, dupa ce se vor efectua controalele.

Intr-adevar, corectii s-au aplicat pana acum aproape la toate proiectele POST.

Eu ma opresc aici.

florin74

#13645
Un ultim comentariu pe aceasta tema afisajului si a sumei.

Nu are nici o legatura corectia cu  datele de pe panou
Pentru vancouver te rog citeste pagina 5 din contract
http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/Contract_Timisoara_Lugoj.pdf
In rest sunt absolut de acord cu Kuniva.

Cum se aplica mecanismul de corectie pentru perioada 2009-2011.
Din facturile trimise de Autoritatea de Certificare a Platilor din MF spre decontare la C.E.  (care centralizeaza toate sumele de plata ale AM-urilor) aferente contractelor  din perioada 2009-2011  se ramburseaza cu 25% mai putin fata de ce e prevazuta. (sau cat a stabilit CE pe fiecare Program Operational in parte).
Diferenta se acopera fie de la bugetul de stat (in general pentru beneficiari publici) sau se imputa beneficiarilor (mai ales la cei privati). Dupa cum spunea si Kuniva, neregulile au privit mai ales criterii restrictive sau conflict de interese. Aceasta corectie poate sa fie mai mica de 25% (de exemplu au fost achizitii care au fost in regula in aceea perioada), dar C.E. si-a luat masura de prevedere ca nu sta sa verifice toate achizitiile derulate de beneficiari.

Dupa octombrie 2011, neregulile se intampla cu precadere la beneficiarii privati, la cei publici ANRMAP ii verifica si in cerul gurii. Iti spun asta intrucat lucrez in domeniu si am oarece experienta.
Oricum se taie in carne vie, se merge pe corectia maxima, preventiv. :)




lautaxi

Ce cald a fost azi...
Oare termina Impregilo anu asta?Parca citisem ceva de oct -nov.

vancouver

Quote from: florin74 on February 09, 2014, 09:18:19 PM
Un ultim comentariu pe aceasta tema afisajului si a sumei.

Nu are nici o legatura corectia cu  datele de pe panou
Pentru vancouver te rog citeste pagina 5 din contract
http://www.ampost.ro/fisiere/pagini_fisiere/Contract_Timisoara_Lugoj.pdf
In rest sunt absolut de acord cu Kuniva.

Da, ai dreptate. Pe panou nu s-a tinut cont de corectie. S-a mers tot cu 85%-15%. Diferenta rezulta din chelt. neeligibile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Florine, apropo de contract am si eu o intrebare cu 2 sub-puncte. Mai exact citind articolul 3, aliniatul 4, in el se spune ca Beneficiarul (CNADNR) se obliga sa anunte AM-ul de eventuale venituri dupa data intrarii in vigoare a contractului, urmand ca aceste venituri sa scada valoarea eligibila a contractului.

Si acum intreb:

- acele venituri pot fi cele realizate din inchirierea spatiilor de benzinarie si a eventualelor panouri publicitare?
- acele venituri pot fi cele obtinute dintr-o eventuale taxare a autostrazilor?

Si mai exact, se refera la venituri obtinute doar pana la data finalizarii contractului (31/12/2015)? Caz in care, ma gandesc, CNADNR nu se grabeste sa faca licitarea si inchirierea spatiilor tocmai pentru a nu declara acele venituri?

Si, in mod similar, daca cumva statul instituie taxa pe vreun tronson finantat printr-un astfel de contract (cum de exemplu era exprimata intentia pentru Sebes - Turda, oferit spre taxare uni concesionar ce ar constui bucatile lipsa dintre Sebes si Bors), atunci acea taxa ar trebui instituita doar dupa finalizarea contractului (ma rog, e logic ca mai intai trebuie construita autostrada, dar e posibil ca fie finalizarea acesteia sa se faca inainte de finalizarea contractului sau fie, caz mai grav, ca veniturile obtinute dupa finalizarea contractului intr-o anumita perioada de timp sa duca la scaderea valorii contractului si a celei eligibile).

florin74

#13649
Depinde daca proiectul a fost incadrat ca fiind generator de venituri in faza in care a fost depus.
Eu cred ca nu a fost considerat generator de venituri, deci eventualele venituri generate se vor scadea din sumele nerambursabile (spatii servicii, afisaj)

Conform prevederilor art. 55 alin. 1 din Regulamentul General nr. 1083/2006 stabilind prevederile generale privind Fondul European pentru Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune, proiect generator de venituri reprezintă orice operaţiune care implică o investiţie într-o infrastructură a cărei utilizare este supusă unor redevenţe suportate direct de utilizatori, sau orice operaţiune care implică vânzarea sau închirierea unui teren sau a unui imobil, sau orice altă furnizare de servicii contra unei plăţi.
Mai multe pe http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/Finantari/POS_Transport/DMI-3.2/Ghidul.Solicitantului-DMI-3.2-2011.pdf, pag 22-23

Dar stiu ca se poarta o discutie privind taxarea dupa realizare a infrastructurii realizate, si in cazul in care veniturile generate > cheltuielile de intretinere atunci exista  posibilitatea ca diferenta realizata sa fie "rambursata" catre CE in aceleasi proportii in care a fost finantat.

S-ar schimba conditiile fata de momentul in care a fost aprobat proiectul (din negenerator de venituri in generator de venituri).
Daca citesti documentul de mai jos o sa vezi ca exista aceasta diferentiere.

http://www.fonduri-ue.ro/res/filepicker_users/cd25a597fd-62/Documente_Suport/Studii/0_Studii_Instrumente_Structurale/Pag.3_ACB/2_Ghid_acb_ro_proiect.pdf


Scuze pentru desele modificari, dar incerc sa fac mai multe lucruri in acelasi timp, si e cam greu :D