Magistrala M300 | Teius-Cluj-Napoca-Oradea

Started by Ionut, February 13, 2019, 05:39:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

balint

Eu am un vis erotic, sa zic asa, ca dupa terminarea lucrarilor ÖBB va trimite RailJet pana la Cluj.
Nu are avea de ce, ca nici pe partea maghiara viteza maxima nu va depasi 120 km/h, dar omul poate visa.

marinul

Primele mișcări pe lotul 3


Nimic impresionant iar pe dn1 intre Tileagd si Oșorhei am observat mai multe drumuri de acces spre CF, banuiesc eu ca sunt facute de WeBuild. Am o presimțire ca cei din urmă vor fi cei dintâi

dan tm

#527
Se observa acum in filmare ca dublarea putea fi facuta fara probleme pînă la Vadul Crisului.

neobluenet

Acum 2 ani am mers Cluj - Oradea - Cluj cu internationalul de Viena dimineata si m-am intors cu TFG, rama Bombardier Talent. A oprit in Huedin, Ciucea si Alesd la dus, iar la intors a oprit peste tot.

Rama de la la intoarcere are usa de sticla catre cabina conductorului, asa ca daca stai in partea din fata, cu capul scos pe culoar poti vedea foarte bine ce vede conductorul. Pana in defileu sunt multe zone in care linia e drepta cat vezi cu ochii, insa are multe "denivelari". Substratul de piatra ar fi trebuit schimbat de mult pentru ca o simpla operatie de burare nu cred ca ar fi rezolvat problema cu adevarat. Dupa cum zicea si colegul de mai sus, pana la munte linia poate fi dublata fara nicio bataie de cap, e doar camp in jur.

florin74

Quote from: florin74 on March 24, 2024, 11:16:25 AMFebruarie 2024

Lot 1 Cluj Napoca - Aghireş, Railwork (ALston+Arcada)  Fizic : 1,78%, Financiar 1.87%
Lot 2 Aghireş - Poieni Railwork (Alstom+Arcada)  Fizic : 2,87%, Financiar 11.64%
Lot 3 Poieni – Aleșd FCC  Fizic : 0,00%, Financiar 1.85%
Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria WeBuild  Fizic : 0,00%, Financiar 1.86%
Martie 2024

Lot 1 Cluj Napoca - Aghireş, Railwork (ALston+Arcada)  Fizic : 1,78%, Financiar 9.74%
Lot 2 Aghireş - Poieni Railwork (Alstom+Arcada)  Fizic : 2,87%, Financiar 12.16%
Lot 3 Poieni – Aleșd FCC  Fizic : 0,00%, Financiar 1.85%
Lot 4 Aleșd – Frontieră Ungaria WeBuild  Fizic : 0,00%, Financiar 1.86%

alexV







Un tren de lucru și două utilaje pe care scrie "Rubio" demontează liniile 6+, inclusiv. Liniile 4-5 sunt încă în teren, dar nu sunt folosite, poate le scot și pe astea. Accesul călătorilor e permis doar la 1-3

Konter

Pentru cei familiarizati cu terminologia cfr, ce inseamna PCIV si E.L.F?
In alta ordine de idei, 130 de milioane de euro/an ar trebui puse in opera. Probabil prin 2030 o sa fie gata in mod real.
"Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Lot 4 Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor urmează să înceapă, fiind emisă autorizația de construire.
Lotul 4 se desfășoară între Cap Y Stația CF Aleșd și frontiera cu Ungaria, , în județul Bihor, pe raza municipiul Oradea și comunelor Aștileu, Țețchea, Tileagd, Săcădat, Oșorhei și Borș.
Lungimea totală este de 46,74 km.
Valoarea lucrărilor autorizate este de pestge 394 milioane de euro (1.960.552.395 lei, fără TVA).
Documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de desființare și construire a fost realizată de asocierea Webuild Spa – Impresa Pizzarotti & C Spa – Salcef Spa, prin proiectantul Tecnic Consulting Engineering Romania SRL.
Durata de execuție este de 36 de luni, calculată de la data începerii efective a lucrărilor.
Conform autorizației de construire recent emisă, vor fi executate:
* lucrări de desființare: (Suprastructura si terasamentele cf existente; Structuri (poduri, pasaje, podete); Construcții civile (clădiri, peroane); Centralizări și Semnalizări; Energoalimentare, LC, PCIV; Drumuri (structuri rutiere existente, terasamente); Hidro (elemente de scurgerea apelor, canale existente).

* Lucrări de construire:
-Lucrări de suprastructură și terasamente cf
-Lucrări de poduri, podețe și pasaje (7 poduri, 20 podețe, 8 pasaje)
– Lucrări de consolidări
– Lucrări de construcții civile – arhitectură și rezistență (PO Țețchea, Hm. Telechiu, Stația CF Tileagd, PO Săbolciu, PO Săcădat, Stația CF Oșorhei, Stația CF Oradea Est);
– Lucrări de instalații sanitare;e instalații termice, ventilare și climatizare;  instalații electrice; centralizări și semnalizări; telecomunicații feroviare;instalații (Energoalimentare, ELF);
– Lucrări de drumuri, străzi, platforme, siguranța circulației; hidrotehnice și de drenaj; relocare și protejare a utilităților afectate, branșamente, iluminat.
– Lucrări pentru reducerea impactului asupra mediului."

https://arenaconstruct.ro/vor-incepe-lucrari-de-peste-394-mil-euro-pentru-cf-cluj-napoca-episcopia-bihor/

cristi5

#532
ELF inseamna Electrice lumina-forta. Se face distinctie intre
- instalatii electrice "obisnuite" pt iluminare si
- instalatie trifazata pt masini de forta (pompe, motoare etc), adica curenti tari, alte norme de dimensionare.

Din cate inteleg ELF e termenul folosit in general de electricieni, nu cred ca e specific CFR. Dar CFR are indeobste nevoie de electricieni care stiu "forta", posibil pt macaze de ex.

https://www.scribd.com/doc/304232360/Instalatii-Electrice-de-Joasa-Tensiune-de-Iluminat-si-Forta-doc

PCIV nu mai conteaza ca oricum se demoleaza :)

Cetatean

Parca era PICV...protectie instalatii cale vecinatate sau ceva de genu.
Nici o sansa cu 130 milioane pe an. Am mai spus-o si o sa o mai spun! Firme mari de constructii romaneati,cu 400-500 angajati de abia fac cifra asta de afaceri anual.
Avand in vedere volumul constructiilor din Ro in acest moment si progresele jalnice pe CF,un 2028-2030 cel mai probabil.
Oricum in anul 2-3 se vad progrese mai mari,pentru ca in primul an sunt multe demontari si lucrari nu neaprat banoase.
Banii sunt la suprastructura,linie de contact,poduri.

cristi5

@Cetatean @Konter nu va contrazic dar ma gandesc ca linia inchisa pune totusi o anumita presiune. La fel si PNRR care din cate stiu cere sa fie gata toata lucrarea, si sunt deocamdata fermi cu 2026.

Ar fi bine sa vedem intai macar un minim necesar gata pt redeschiderea circulatiei. Calea, electrificare, ceva semnalizare. Apoi se poate lucra la cladiri, ecoducte si alte chestii mai putin esentiale. Dar unele cladiri vor fi demolate, unde punem IDM?

Vedem si cand iese AC in defileu. Se aude (neconfirmat) ca acolo ar fi vorba de NSS in raport cu nivelul de inundatii al Crisului, adica o greseala de proiectare in faza SF.

oc7avian

De fapt 2 lucruri vor ajuta:
  • nu se lucrează sub trafic, deci ai un front de lucru mult mai generos
  • constructorul este plătit și face PT. Adică există deja mult mai multă flexibilitate în analiza soluțiilor din SF, pentru că devine un proces asumat

Că s-au menționat probleme în zona defileului, să ne imaginăm că era FIDIC Roșu. Am fi avut deja lucrări în teren, dar eram pe rețeta clasică de blocaje ca pe alte șantiere. Atunci puteam garanta minim 2030.

TibiV

#536
Quote from: cristi5 on May 02, 2024, 08:45:37 AMSe aude (neconfirmat) ca acolo ar fi vorba de NSS in raport cu nivelul de inundatii al Crisului, adica o greseala de proiectare in faza SF.

Ce mama masii?!... S-a schimbat nivelul de inundatii al Crisului de cand au facut austro-ungarii linia, in urma cu (doar) un secol?!...

Ca doar nu vorbim de "ere geologice", ci de ere istorice - si inca despre istoria foarte apropiata....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

#537
Or fi constatat, pe baza unui sir mai complet de masuratori pluviometrice, ca debitele maxime probabile ale Crisului sint mai mari decit cele luate in calcul de austro ungari. Sau, mai degraba, s-au conformat unor normative modificate din pix de niste tembeli. Exemplu similar: au fost definite acum mai bine de 10 ani alte valori si alta distributie pentru zonele de vint. In jud. Caras Severin e o zona de vinturi mai puternice dar harta oficiala nu face nici o diferenta intre vf. Semenic si Anina sau Resita, orase aflate in depresiuni adapostite. Prin urmare, orice structura proiectata sau modificata in aceste localitati va trebui dimensionata ca si cum ar fi pe vf. Semenic, cu costurile aferente. Bineinteles ca e absurd dar nici un proiectant nu isi asuma sub semnatura vreo exceptie, normativul - aberant cum e - e lege.

cristi5

#538
M-am uitat in notitele intalnirii dintre CFR si API.

QuoteZona defileu: analiza impactul corpului de apa asupra CF, podurile afluentilor. Aprilie, definitivat solutia

Deci nu e vorba atat de Cris cat de afluentii lui. Am cerut un update si o perspectiva de timp pt AC, vedem daca primim ceva.

Reamintesc ca la poduri s-a schimbat "recent" normativul privitor la debitele la inundatii. Poate are legatura.

Daca era Crisul, era grav pt ca acolo sunt tuneluri la care nu se ridica deloc usor NSS.

Cetatean

Ok,deci daca au belit chiar NSS,intr-o zona sensibila,oare vor reusi in timp util sa rezolve asta? Cat e gresit? 1 m? 2? 50 cm? Intreb pentru ca in functie de asta,probabil va trebui reproiectat tot pe X km. Cine e acolo? Fcc? Proiectant? Doar sa ne facem o idee.

Chiar si cu circulatie inchisa,lucrarea tebuia sectorizata si ar trebui sa vedem multe utilaje pe santiere. Realitatea de peste 2-3 luni ne va confirma sau infirma asta.
O sa o spun de 1 milion de ori. Avem prea multe lucrari in derulare,pentru piata locala mica,lipsita de experiente si de oameni profi in partea de subcontractare a lucrarilor.