Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thinker

Asta e problema, din pacate militienii care populeaza politia in ziua de azi nu inteleg. Cu ce viteza rula autoturismul de a ajuns in asemenea hal?

Pai la ce distanta ar trebui sa se poata asigura cu un TIR care dureaza 20-30 de secunde sa se incadreze complet in trafic?



Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

dragos76

Deocamdată ar trebui să se termine cercetările, ca să știm sigur toate circumstanțele accidentului.
Problema mare din punctul meu de vedere este că mai toate știrile despre accidentele astea se dau "la cald", când nu se știu prea multe (și cel mai des auzi placa tocită cu "pe fondul neadaptării vitezei...."), și apoi tăcere. Cred că poliția ar trebui la accidentele cu victime (chiar și la cele unde sunt doar răniți) să revină cu comunicate detaliate de la finalizarea anchetei, care să detalieze cauzele reale. Să vedem atunci mai concret câte victime avem pentru că nu se poartă centurile de siguranță, că se depășește aiurea etc etc...

danutzu_1069

Da, asta este un punct de vedere corect... Sa se comunice si rezultatul cercetarilor...
Doar ca problema este ca cercetarea se poate intinde pe o perioada mare de timp... si dpv jurnalistic nu mai prezinta interes ....

pasadia

Mai exista un element: modul dezastruos in care sunt adunate si (ne-)analizate datele privitoare la accidente. Exemplu simplu in acest raspuns dat de Politia Brasov - imi poate explica cineva coloana 3 din primul tabel de la pagina 5?
Vorbim de 9 morti si 67 de raniti grav, doar in municipiu Brasov si doar in 13 luni, iar la cauze generatoare scriem doar "1. Prioritate pietoni / 2. Abateri pietoni".

In asta consta analiza lor?  Asta ca sa nu mai zic ca cel mai des tot ei insista ca infrastructura nu are nici un rol in producerea accidentelor (intelegand prin infrastructura elemente precum iluminatul, marcajele sau modul de amenajare al intersectiilor).


TibiV

#3784
Quote from: dragos76 on November 08, 2018, 09:07:15 PM
... mai toate știrile despre accidentele astea se dau "la cald", când nu se știu prea multe (și cel mai des auzi placa tocită cu "pe fondul neadaptării vitezei...."), și apoi tăcere.
Corect...
Quote from: danutzu_1069 on November 08, 2018, 09:19:46 PM
Doar ca problema este ca cercetarea se poate intinde pe o perioada mare de timp... si dpv jurnalistic nu mai prezinta interes ....
La fel de corect...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

#3785
@pasadia

BINGO...intretinerea bat-o vina ( si nu numai )...si apropo pasadia...tu stii zona f.bine....parapeti podului de la intrare in Vladeni dinspre BV,rosi de-a dreptul de rugina...au fost vopsiti.....practic si daca intra o bicicleta in ei se rup si cazi in gol...cativa m buni...vreo 8 in cel mai inalt punct.....dar ei au fost vopsiti...despre asta vb
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Hai sa dam un alt exemplu, si mai simplu, de pe aceeasi bucata de DN1, Brasov - Sibiu. Dupa cum cred ca stiu mai toti cei care conduc prin tara asta, reabilitarea bucatii asteia de DN prin 2004-2008 a adus si primele insule in zona mediana, gandite atat pentru reducerea vitezei la intrarea in sate cat si pentru a delimita in mod clar benzile necesare virajului la stanga. Niste insule extrem de utile din punctul meu de vedere caci creaza benzi distince pentru fluxuri distincte si obliga soferii sa fie mai atenti in aceste zone cu potential periculos.

Cateva exemple:
- iesirea din Avrig, DC spre Sacadate
- iesirea din Porum bacu de Jos, intersectia spre Porumbacu de Sus si cabana Negoiu
- Scoreiu, o intersectie aproape anonima
-DJ105D, spre Carta
- Sercaia, intersectia cu DN1S

Si tot asa, numeroase exemple. Ati spune ca e situatia perfecta. Dar exista si o intersectie in care tirurile sunt obligate sa vireze la stanga si unde NU au banda dedicata sau insula. Este vorba despre intersectia cu ceea ce slujeste acum ca fiind centura Fagaras, respectiv str. Negoiu.
De anul trecut acea benzinarie a fost transformata intr-una Rompetrol. Cu ceva lucrari, inclusiv imbunatari ale accesului dinspre si spre DN. Credeam ca cu ocazia asta vor face si cele necesare pentru a mari siguranta in intersectie. Dar nu... lucrurile au ramas la fel - tirurile opresc pe singura banda de circulatie existenta, asteapta sa se intercaleze cumva printre masinile din fluxul aproape continuu ce iese din Fagaras, ba cateodata se mai trezesc si cu masini ce ies din benzinarie. Iar masinile mici ce vin dinspre Brasov ocolesc tirurile lalimita, cu o roata pe acosamentul de pamant...

No, pentru mine asta e un exemplu tipic de proasta si gresita amenajare. Si-au facut tichia de margarit dar au uitat de ea acolo unde trebuie.

prd.marius

Sa vezi ce "insule" au rasarit prin Cluj, lasate neterminate, constatandu-se intr-un final ca au dus la aparitia si mai multor accidente. (asta din cauza ca au fost prost proiectate, evident)
Daca mergi pe drumul dintre Cluj si Turda, drum impecabil de altfel, in localitati, abia au loc doua masini una pe langa alta.
Ambulantele nu au pe unde intoarce, localnicii la fel.
Insulele sunt prost semnalizate.. etc..
Si asa au ramas, naiba mai stie stadiul lor, ca deja au crescut buruieni prin ele.
Cam asta intelege CNAIR prin "siguranta circulatiei".

vancouver

Statistica publicata in revista germana ADAC legat de centura de siguranta:
28% din mortii din Germania nu purtau centura si 12% dintre ranitii grav. In conditiile in care aprox. 2% din persoanele din interiorul masinilor nu poarta centura. Statistica este realizata de o asociatie a firmelor de asigurari.

Din cate stiu din alte surse o alta parte importanta a mortilor este reprezentata de motociclisti, parca erau vreo 12%, in conditiile in care motociclistii reprezinta un procent mult mai mic din trafic (parca sub 1%).

Asadar zic eu asa: Daca:
- esti sofer sau pasager de masina (nu motociclist)
- ai centura
atunci riscul de a muri sau de a te accidenta grav este semnificativ mai mic decat riscul statistic general.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dragos76

Vancouver, ar fi și mai de efect ca o astfel de concluzie să vină de la o autoritate, pe baza analizei datelor de la accidentele de la noi. Dar, se vede și în exemplele de mai sus că nu se face așa ceva. Intuiția îmi spune că la noi o cauză importantă sunt și depășirile neregulamentare, din cauza faptului că traficul pe drumurile cu sensuri ne-separate e mult mai intens ca în vest.

Ok, înțeleg că după ce trece un timp de la accident, nu mai e așa un subiect de interes pentru presă, dar asta în cazul când ei ziariștii ar trebui să sape după informații, să investigheze etc. Dar dacă cei de la poliție ar veni mură în gură cu niște comunicate, eu nu cred că nu ar fi preluate și de presă.

vancouver

Evident ca depasirile pe drumuri nationale, ca si iesirile in decor in curbe pe aceleasi drumuri, sunt o cauza majora de accident. Si in Romania, dar evident si in Germania. Desi Germania are 13.000 km de autostrazi si drumuri cu aspect de autostrada, unele si cu 3-4 benzi pe sens, deci cu trafic fabulos, totusi numarul mortilor pe drumurile lor federale si "judetene" (B-uri si L-uri) este mai mare decat pe autostrazi !

Asa ca inca o data este clar: cu cat mai multe autostrazi, cu atat mai putini morti. Lipsa autostrazilor la noi este o cauza principala a numarului de morti foarte mare raportat la populatie, desi gradul de motorizare si mobilitatea sunt sub cele din vest.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

yetiman

Nu e chiar asa.
Mi se pare foarte important pentru siguranta circulatie sa se respecte regulile, exact din motivul specificat de Ionut.
QuoteDaca vezi catadioptri albi inseamna ca esti pe contrasens

Iar daca vezi alb pe stanga si rosu pe dreapta, inseamna ca esti pe drum cu circulatie in ambele sensuri!

Consider ca ar trebui facuta modificarea si pe tronsoanele de autostrada construite inainte de 2014.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

danutzu_1069

^^
Da, este o paine de câștigat din asta...
Imi fac firma si iau contractul...

cristi5

https://www.g4media.ro/sapte-morti-pe-un-drum-national-din-cauza-lipsei-marcajelor-localnicii-au-protestat-pentru-a-treia-zi-consecutiv-autoritatile-ii-ignora.html

Propuneri pentru acea trecere, si altele peste 4-5 benzi:

- insula mediana cu zebre decalate la 2-4 m pt ca pietonul sa nu poata traversa de-a dreptul ci sa fie obligat sa se opreasca si sa se intoarca spre directia traficului pe care urmeaza sa-l traverseze

- acolo e o scurta zona DN7 2+2, ajuta la depasire pe cei nerabdatori dar capacitatea nu prea creste, ca se gatuie iar la zone lungi de 1+1. In schimb se dubleaza lungimea trecerii de pietoni si deci probabilitatea accidentului. O masura simpla, macar pana la deschiderea nodului Soimus e reducerea la 1+1 in zona trecerii, cu refugii bine delimitate pt curba la stanga. Cred ca nu ar reduce capacitatea si ar dubla (cel putin) siguranta pe trecerea de pietoni

Sa reduci nr de benzi e tabu la noi dar... poate totusi am dreptate cu siguranta pietonilor.

cristi5

#3794
Quote from: vancouver on November 10, 2018, 01:59:43 PM
Asa ca inca o data este clar: cu cat mai multe autostrazi, cu atat mai putini morti. Lipsa autostrazilor la noi este o cauza principala a numarului de morti foarte mare raportat la populatie, desi gradul de motorizare si mobilitatea sunt sub cele din vest.

Strategia e de bun simt dar din pacate nu pare sa functioneze. Efectele autostrazilor in statistica generala intarzie sa apara: numarul de km creste (incet, dar creste) dar numarul de victime a inceput iar sa creasca (de 3-4 ani), desi populatia rezidenta scade (apropo, daca raportam statistica la populatia rezidenta nu la cea totala, sarim de la 99 la 125 morti/milion de rezidenti).

Daca vrem sa scadem numarul de victime, prioritatea nu sunt soferii! (decat pt centura de siguranta)

Numarul de victime pietoni, biciclisti, mopedisti este disproportionat de mare in Romania (aproape jumatate!). Proportiile din numarul de victime pt depasire, iesire in decor, etc sunt comparabile cu tari avansate, dar la pietoni nu e deloc asa. In tari avansate iesirea in decor (accidentul cu un singur vehicul implicat) e principala cauza a deceselor in trafic. La noi sunt accidentele cu pietoni si biciclisti, majoritatea in localitate. Acolo e cuiul. Sa astepti optimist "lasa ca vine autostrada" in loc sa construiesti o centura ocolitoare mi se pare o strategie gresita.


http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg143949#msg143949

Daca chiar vrem sa scadem numarul de morti trebuie sa construim centuri ocolitoare (acolo unde nu sunt proiectate autostrazi, dar ce facem acolo unde autostrada are perspectiva 20 de ani?) si sa blindam trotuarele, trecerile de pietoni, pistele de biciclisti. Sa nu permitem constructiile rezidentiale de-a lungul centurii. Si sa proiectam centrat pe pieton; din pacate se proiecteaza multe intersectii si separari de sens pentru soferi, nu pentru pietoni. Vezi mesajul de mai sus: o banda in plus pare ca ajuta soferii dar de fapt nu le economiseste timp, iar pietonilor le scade de vreo 2 ori sansa sa ajunga vii pe partea cealalta.

Imi povestea cineva despre proiectarea unei zone pietonale. Si nu pricepeau politistii care trebuia sa dea aviz, cum sa treaca pietonii cand vor ei, pe unde  vor ei, si masinile sa treaca numai cand nu trec pietoni? Factorii de decizie sunt cocotati in masini si nu mai inteleg pietonii si nevoile lor.

Efectul autostrazilor asupra sigurantei va depinde cat trafic reusesc sa "mute" de pe alte DNuri decat cele paralele cu autostrada. La relieful Romaniei si la topologia "arbore" care se prefigureaza, eu nu ma astept la atrageri spectaculoase. Plus ca abia avem trafic pentru "arborele"  principal (gen 12k MZA pe A1 la vest si pe DN7 la sud de Sibiu)

Trist e ca majoritatea ocolitoarelor raman blocate cu anii si chiar deceniile, e practic un soi de piata second-hand. Daca ne-am gandi de doua ori poate le-am da aceeasi importanta ca autostrazilor. Si am porni mai multe astfel de proiecte punctuale.

Si fireste educatia, dar... aia merge greu. Fara infrastructura nu stiu cat de mult poate face. Si la pietoni si la soferi, la centura de siguranta...