Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

voicul

2 concluzii:
1.  :doh:
2. Pizzarotti e rachete spatiala.

Cred ca pe viitor e de filmat mai repede lotul. Ce sa vezi in detaliu ... cum stau?

horatiu.cosma

#12811
^
Realistic vorbind, au mai avansat ceva la umpluturi, au rezolvat o bună parte din lacurile din jurul podețelor metalice. Însă pe partea de relocări utilități (în special stâlpii de curent) și pe partea de structuri, JAAALLLLEEEEEE, dezastru. MT, CNAIR, Electrica, Transelectrica, haideți să deschidem un fond de donații să îi ajutăm pe amărâții ăștia să mai mute câte un stâlp de curent.

L.E. Am participat la niște discuții în 2016 și 2018 cu șefii Aktor din șantier. În 2016 promisiunea era: "asfalt pe 80% din lot", iar în 2018 "tot lotul va fi negru până la final de 2018". Se mănâncă pe acolo "ciocolată" la greu, trebuie să îi trezească cineva la realitate.

Iceman

Akktor parca construieste acest lot cu caii si cu carute >:(.....OMG.....In ritmul asta in 2021 ii gata

carutasul

Parcă zicea cineva cu niște pagini în urmă că au un subcontractor pentru structuri care ar urma să înceapă în octombrie. Dacă se dovedeșțe a fi adevărat și e firmă serioasă.... parcă n-ar mai fi chiar așa rău. Doar că trebuie să se întâlnească dacă cu parcă :)   În definitiv parcă n-am văzut decât două structuri importante care sunt în urmă, spre Aiud, la restul ... dacă se apucă termină repede, sunt destul de avansate ...

horatiu.cosma



AlinC, când ziceai că mergi în concediu  :D? Promit că nu fuge podul peste Mureș până te întorci  :lol:.

Quest

Quote from: horatiu.cosma on September 30, 2018, 04:15:17 PM
(...)
L.E. Am participat la niște discuții în 2016 și 2018 cu șefii Aktor din șantier. În 2016 promisiunea era: "asfalt pe 80% din lot", iar în 2018 "tot lotul va fi negru până la final de 2018". Se mănâncă pe acolo "ciocolată" la greu, trebuie să îi trezească cineva la realitate.

Dar exista argumente de penalizare financiara serioasa cu care sa fie treziti ?
Eu am mai pus problema asta la jumatatea lui septembrie cind m-am intors din Albania, unde tot Aktor a dat in trafic inca din 2012 foarte frumosul tunel rutier Krrabe (2,6 + 2,3 km). Adica la albanezi Aktor construieste un tunel dublu in piatra seaca, dar la noi o lalaie cu un lot de autostrada in cimpie ?

Nu cumva contractele semnate in RO sint foarte permisive in raport cu ceea ce semneaza companiile in strainatate ? Aktor nu se mai poate plinge de ceva vreme ca e un blocaj in acte, si totusi nu se misca. Inseamna ca asa si-au planificat, "mergem incetisor ca oricum romanii au mereu probleme cu actele iar noua ne pica bine ca nu ne asigura front de lucru, iar daca rezolva cumva complet problema actelor, tot nu ne grabim ca oricum nu sint stipulate penalizari majore ptr nerespectarea termenelor de livrare a proiectului".
Nu cumva asta e mentalitatea a destui constructori straini prezenti pe santierele noastre ?
Common sense will get you far !

horatiu.cosma

^
Ultima AC pentru suprafețe suplimentare e din iulie 2018, deci teoretic de atunci curge termenul de 18 luni de execuție. Practic, nu cred că știe nimeni care e termenul exact de finalizare. Poate se va ști peste vreo 5-6 ani, după procese și procese în instanță. Sunt aproape sigur că inginerul nu a dat extensie de timp în conformitate cu ultima AC, așa că Aktor lucrează deja de ceva timp în afara termenului contractual.

Daniel_I

#12817
Las si eu niste poze de astazi. De la Raul Sebes pana la supratraversarea A10 DJ107C.

Podul Raul Sebes. Terasamentul a ajuns la cota. Se pregatesc pentru balast stabilizat. Deocamdata au trasat pe terasament cotele pentru a pregatii procedura..


Terasament Raul Sebes spre Oarda. Mai este destul de lucru la rigolele pentru colectarea apei.


Culea Oarda. Se lucra la cofrajul metalic pentru pregatirea suprabetonarii. Urmeaza sa inalte terasamentul aici.


A doua culee Oarda. Intre cele doua aproximez ca terasamentul va avea 10M inaltime. Inca nu s-au apucat de inaltat.


Ultimii doi piloni de la Oarda - Valea Orzii, saptamana viitoare vor fi gata. Se pot monta grinzile.


Podul Mures. Nu insist pentru ca a fost fimat destul din drona.





Deme Macarale. Era duminica ora 17.00, liniste pe tot santierul.





Muresul are un debit mic acum. Se pot numara forajele pentru pilotii forati :D


Pod tehnologic peste Mures


Placile turnate intre grinzi





Prinderea placilor dintre grinzi cu mansoane metalice


Pregatire grinzi pentru lansator


Podul Mures vazut din nodul Alba sud



Powered by API/PUM imgur uploader
On The Road

Daniel_I

#12818
Nodul Alba sud pana la Raul Ampoi
supratraversare nod, placa racordare turnata


Drumul de legaura din nodul Alba sud spre centura Alba. Aproape neatins anul asta..


Ultimul stoc de grinzi depozitate pentru podul Mures





Suptratraversarea nod Alba Sud pregatita pentru suprabetonare





Vedere din nod Alba Sud spre Raul Ampoi.


Structura culei foarte solida. Bicicleta nu e de vanzare, cel putin pana nu se inaugureaza lotul 1 ;) !


Bucata asta (Nod Alba Sud - Raul Ampoi) e cea mai avansata din tot lotul 1. Exista borduri laterale pentru scurgerea apei, pamant vegetal si rigole pentru scurgerea apei in stadiu avansat de finalizare












Powered by API/PUM imgur uploader
On The Road

Daniel_I

#12819
Raul Ampoi pana la DJ107C pana la organizarea de santier Pizzaroti




Primul pod de pe lotul 1 unde avem asfalt pana la nivelul placii de suprabetonare.








Terasamentul dupa Raul Ampoi spre Turda.


Terasamentul aproape sus. Mai este un pic


Se lucreaza la rigole si la betonarea laterala a terasamentului. Se stie ca aici este o zona inundabila.


Supratraversarea A10 peste DJ107 ALba Drambar. Placa racordare executata.


Vedere inapoi spre raul Ampoi, terasamentul e 99 % finalizat. Asteapta balastul stabilizat.


Vedere spre Turda


Este o zona de cativa metrii fara asfalt in apropierea culei, in rest este asfalt pana la urmatoarea supratraversare A10 DJ107C








Organizarea de santier Pizzaroti de langa Drambar. Inca e plin de grinzi aici. Asa ca sa ne dam seama cam cat mai e de lucru la structuri pe lotul asta...


Concluzia mea, daca Pizzaroti ar mai avea 3 luni cu vreme buna, am putea avea primul strat de asfalt pe terasamente de la Lancram la trecrea CF din Alba Nord. Cum nu mai au, asta se va intampla doar la primavara !
Powered by API/PUM imgur uploader
On The Road


Bulwyn

Nu stiu daca s-a mai discutat. Pana acum am tot citit ca la nodul sebes pe L1 se va face racordarea in cele 2 giratorii ca eventual sa se dea mai repede drumul la trafic. La cum se desfasoara lucrarile, bretele spre 2 giratorii si cele 2 bretele in directia deva, si neavansarea lucrarilor la bretelele spre sibiu, ma intreb si eu: se vrea eventual deschiderea racordarii spre deva paralel cu racordarea in giratorii? Ar avea sens si ar mai scapa putin de trafic giratoriile.

Ionut

Am văzut și eu filmarea pe ST2. Jale. Vai și amar. Progrese foarte mici. Avansul la structuri mi se pare zero. Singurele progrese, dar și astea slabe, sunt la terasamente si la eliminarea lacurilor din zonele cu podețe. Slab. Foarte slab.

prd.marius

^@Ionut: Care ar fi solutia pentru a se misca ceva si pe acest lot?
Este incredibil cum fiecare face ce vrea in tara asta... Nu le face nimeni nimic? Sanctionari ceva?

StefanCelMare

#12824
Referitor la ST2...
La trecerea CF oare au mai făcut ceva? Că se văd structuri.
La trecerea Mureș spre Aiud, bate vântul
Raportat la perioada de vară, se observă că au strâns ceva utilaje și echipe.
Încă sub necesar pentru un ritm mediu a la Pizzaroti, evident, dar este un progres pentru ei.
Veștile că nu mai au bani cad foarte prost.
Progresul ăsta, minim cum era el, se poate transforma în regres.
Dacă iar nu plătesc subcontractorii, nu vreau să mă gândesc.
Și așa au un renume.
Ce coșmar.

PS Mulțumim lui Daniel de poze pentru ST1. Măcar acolo mai sperăm la ceva pe 2019.