Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

nicolaem

Eu nu cred ca Actor ca mai termina acest lot. Ionita zicea ca sunt mari probleme si pe A0. Presimt ca totul va degenera intr-un conflict cu rezilieri si procese nu doar pe A10.

@Radu, cam acelasi grafic (mai rudimentar) am facut si eu, vezi pagina 1381.

tom

Aktor a avut probleme mari pe plan financiar, dupa exitul Euroconstruct si inca se simt aceste probleme. Recent insa ceva olandezi au achizitionat 17% din actiuni la Ellaktor si poate asa se redreseaza putin.

Earthchild

Da, mai asanează niște poldere prin Zuidersee.

naivu

Este acelasi Aktor care are de incasat niste zeci de milioane castigate in instanta din claimuri. Problemele financiare pot fi foaaarte relative! Daca se redreseaza din alta parte asta nu-l va transforma neaparat intr-un Constructor competent si binevoitor.

panzer

Tot nu are sens ce fac.

Eu daca as avea probleme financiare si 2 proiecte, unul muribund la care pierd bani pe zi ce trece si unul castigat la un pret bun unde pot sa fac margine consitenta, m-as concentra pe cel cu margine si n-as ajunge la amenzi si acolo.

Dna Ionita a mai spus un lucru f important. Comisia Europeana accepta terminarea in regie proprie daca progresul este peste 85%. Sper ca mesajul sa fie priceput de Aktor.

Trebuie ca astia i-au enervat tare si pe cei de la CNAIR, de a iesit public sa spuna ca sunt nemultumiti de antreprenorul grec.

florin74

#20945
Quote from: tom on September 17, 2020, 09:05:10 PM
Aktor a avut probleme mari pe plan financiar, dupa exitul Euroconstruct si inca se simt aceste probleme. Recent insa ceva olandezi au achizitionat 17% din actiuni la Ellaktor si poate asa se redreseaza putin.

Asta inseamna ca e motivul pentru care a bubuit pretul la actiuni... Am crezut ca au gasit comoara lui Ali Baba... Saptamana trecuta ajunsesera la 0.85 Euro, dupa ceva articol in rpesa lor care mentiona tot felul de probleme, azi au fost si 1.53...

https://www.marketscreener.com/quote/stock/ELLAKTOR-S-A-1408773/news/ELLAKTOR-S-A-Announcement-31304186/

REGGEBORGH INVEST B.V astia sunt olandezii..
Reggeborgh is a Dutch private investment company and long-established family business. It was formed in 1990 and has since developed into an independent investor focusing on strategic, long-term market opportunities. Reggeborgh has a strong, diverse portfolio with a proven track record. Their portfolio contains companies with prominent market positions in construction and infrastructure, real estate, telecom, commodities and energy.

Am mai sapat un pic. In spatele companiei asteia sunt proprietarii Volker Wessels, (https://en.wikipedia.org/wiki/VolkerWessels). Pare serioasa compania. Poate fac astia curatenie in Aktor si mai avem o sansa...

dr4qul4

Cand pomenesti regie proprie, te referi cumva la cei care au facut o noua licitatie pentru finalizarea Centurii Mihailesti? Unde mai era de lucru cat la 2 bretele de A?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panzer

A fost intrebata direct si asta a raspuns. E drept ca la Mihailesti s-a balbait.

Poate DRPD Cluj e mai curajoasa (dupa ce a reparat A1) fata de DRPD Bucuresti. In regie proprie la A1 a insemnat de fapt Hidroconstructia.

In regie proprie poate sa insemne Retler la structuri, Marco la terasamente si Porr la asfaltare. Dar raspunderea la CNAIR si de asta fug.

horatiu.cosma

Aia cu peste 85% e așa, cu titlu de exemplu, o dorință/propunere/brainstorming a DG CNAIR nediscutată instituțional. Nu se pune problema deocamdată să existe capacitate în CNAIR/DRDP-uri nici pe aproape să facă 15% din ST2. Au fost discuții la un moment dat să facă umpluturile la nod Chețani (100.000 de metri cubi, DRDP Cluj+Brașov), dar după ce s-au cotit câteva săptămâni au renunțat la idee, că nu aveau utilaje.

StefanCelMare

Aktor, acești greci atât de greci.
Privind clipul sunt și bune și rele... bune ar fi că după mine Aktor vrea sa termine lotul, și că totuși se încearcă un minim de calitate a lucrării (se scoate terasament serios, deși clar are impact bugetar). Un alt plus ar fi că singura zona cu structuri rămasă mai serios in urmă este nodul Teiuș. Au 2 poduri peste Mureș totuși Aktorii.
Rele sunt evidente, pornind de la zonele cu terasament neprotejat la mobilizarea medie raportat la necesar și problemele inevitabile ce rezulta din abordarea fragmentata a lucrării...
Per total, eu nu sunt asa optimist ca alții... cred ca 2021 e prea mult pentru Aktor. Nodul Teiuș cu traversarea CF e cheia pentru finalizarea lotului 2. Deși chiar dacă printr-o minune progresează rapid la el pe debut 2021, mi-e greu sa cred că vor avea resursele să împingă tot lotul la 95% sau peste. Pariul meu e 2022, sorry. Probabil mijloc sau toamna, dar dacă apar probleme, chiar și mai târziu...
PS1 - filmarea asta mi-a produs vreo 3-4 momente de wtf, adică te uiți și nu pricepi ce fac acolo. Nu au logica multe lucrări de pe lot.
PS2 - ca operator drona, a fost ușor cringe stilul de filmare. Îmi tot venea sa apas butonul dornei spre dreapta.

horatiu.cosma

Sunt curbe destul de strânse la Aktor, eu am avut impresia la un moment dat că s-a stricat butonul de tras dreapta, dar pur și simplu e pronunțată curba și de sus poate nu se observă. Nici nu am vrut să forțez dreapta, că la 2X se vede urât.

Cetatean

Faptul ca au facturat doar 10 mili, zice ceva. Bănuiesc ca sunt și lucrări mai vechi restante, neincasate.
În opinia mea, banii pe claimuri se împart în doua categorii.
Banii care într-adevăr sunt justificați și cei din companie trebuie sa le dea drumul repede (în general bani care vin din situații pe care Beneficiarul le-a omis la faza de licitație) și prune, bălării care nu are sens sa ne pierdem timpul.
Aici, în aprobarea acestor sume are un mare rol și consultanta!!!
E clar ca stau super prost și pe partea de decontare.
Dacă e sa vorbim de mobilizare, e simplu. Au pe zona 4-5 firme destul de serioase care lucrează, cărora le pot da lucrări (Marcu, Elis, Hidro, Florea) dacă ii plătesc cum trebuie, poate se mișcă lucrurile.
La fel, 2021 pe final, cu greu.

Problema multor firme străine de categoria 2 (Aktor, pizzari, Comșa etc) e aceeași. Iau avansul, ala se plimba intre firmele mama și apoi vor sa lucreze din ce o sa deconteaze. Subcontractorii sa ii plătească la 90 de zile. În teorie, ar fi fezabil, în practica merge foarte greu.
Știu, sunt firme care în alte tari au făcut minuni. Dar uite ca în Ro au dat marele chix.
Lipsa de experienta a managerilor straini în Ro, își zice cuvântul.
Cred ca cei din companie trebuie sa stea mai mult pe "ei" consultanta sa fie mai vigilenta.
Ca și mulți alții de aici, îmi doresc sa finalizeze cât mai repede acest lot.

StefanCelMare

#20952
Eu pe Aktor parcă i-aș încadra la săraci. Adică nu mi se par rău voitori, par așa... greci! Mai delasatori, mai fără bani (a se vedea poprirea pe conturile CNAIR)...
Pizza e altă afacere... vedeți ce zice aici dna Ioniță (de pe la min.1:20)... shots fired... la pizza miroase și a rea voință intenționată... mie mi-s antipatici italienii.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1225204427857715&id=1555709434689130


alexa_adrian2001

Nu inteleg de ce vor sa para pe voinicii ca lucreaza si noaptea? Zici ca ar vrea sa termine saptaman viitoare totul.
Tot la fel de bine ar putea sa asfalteze si ziua. Lucrezi in schimbul doi cand te calci pe picioare la schimbul unu, nu? :))