Poduri, pasaje și viaducte

Started by davyl, October 13, 2011, 04:39:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

GDPR

^Pana acum Tehnodomus a emis doua facturi: prima in 04.12.2017, in valoare de 3.5 milioane lei, care a fost platita in 31.12 si cea de-a doua in 13.04.2018, in valoare de 2.12 milioane, dar care este scadenta de abia in 15.06.

Bogdan_Cluj

Pod Maracineni, 27 mai 2018
Am dat peste acest clip al userului YT Shoppy (pe MU asa isi zice, aici pe PUM nu sunt sigur).
Vad ca nu l-a pus pe acest thread, o sa il pun eu (sper ca nu se supara).


TibiV

shoppy ne citeste, dar nu posteaza aici - pentru ca nu este inscris pe forum.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

CNAIR va demara lucrarile de rabilitare a podului Mangalia.



Situatia existenta



Podul peste lacul Mangalia asigura continuitatea drumului național DN 39 in dreptul  km. 45 + 223 si face legătura litoralului Românesc, cu litoralul Bulgăresc.



Amplasamentul podului a fost defintivat în anul 1988 iar execuția lucrării s-a derulat în perioada trim. IV. 1988 - Octombrie 1989, dată la care podul a fost dat în exploatare pentru traficul rutier și pietonal.

Podul are 7 deschideri , după cum urmează (în sensul crescător al kilometrajului DN39):  3 deschideri de 36,75 m (viaduct de acces dinspre Mangalia) + 1x72,50 m + 1x95,00 m + 1x72,50 m + 1 x 36,3 m (viaduct de acces dinspre 2 Mai).



Axul podului se înscrie pe un aliniament, podul asigurând traversarea normală peste lacul Mangalia.

Declivitățile sunt cuprinse între 0 și 3% în profil longitudinal acestea fiind stabilite în funcție de cotele obligate pe pasajele superioare și pe podul principal pentru a asigura gabaritul de navigație impus și sunt racordate cu raze de 5.000 m în plan vertical.



Drumul național DN 39, are în secțiune curentă o lățime a platformei de 18,00m asigurând un carosabil cu o lățime de 14,00m cu două acostamente simetrice de 2,00m de fiecare parte a carosabilului.


De la secțiunea curentă s-a trecut pe rampele de acces la o lățime a platformei de 20,40m ce asigură un carosabil de 14,80m, ( câte două benzi pe sens cu o lățime de 3,50 m fiecare cu un spațiu de 2 x 0,40m pentru efectul de bordură) și acostamente de 2 x 2,30m.

Secțiunea transversală pe viaducte cât și pe podul principal are o lățime totală de 19,30 m alcatuită din: parte corosabilă 4 x 3,50 m,  efectul de bordură 2 x 0,40m, lățimea trotuarelor 2 x 2,25 m.
Din punct de vedere static distingem două tipuri de structuri și anume :

• Grinda simplu rezemată, cu deschiderile de calcul de 36,00 m, aplicată la ambele viaducte, viaduct mal stâng (Mangalia) și viaduct mal drept (2 Mai).
• Grinda continuă pe 3 deschideri cu înălțime constantă cu deschiderile de calcul de 1 x 72,50 m + 1 x 95,00 m + 1 x 72,50 m cu înălțimea de 4,00 m.

Lucrari proiectate

Pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare corespunzatori clasei E de incarcare (A30;V80) și pentru ca circulatia sa se desfasoare in conditii de siguranta si confort, corespunzator unui drum incadrat in clasa tehnica II, pe doua fire de circulatie cu trotuare, in conformitate cu OG43/1997 actualizata la 21.01.2013 privind regimul drumurilor sunt necesare lucrari de consolidare si reabilitare.

Lucrarile constau:
La infrastructuri
a) Reparatii la culee care constau in:
   - curatarea armaturilor dezgolite
   - protectia armaturilor dezgolite cu substante anticorozive
   - repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
b) Refacerea trotuarelor pe culee:
   - desfacerea bordurilor existente
   - desfacerea caii pe trotuare si a elementelor prefabricate
   - betonarea consolelor de trotuare cu o latime care sa permita montarea parapetelor de siguranta metalice tip H4b si realizarea unei latimi utile de 1,50m;
- executia unei hidroizolatii;
   - montare de borduri noi;
   - executia umpluturii pe trotuare cu prevederea unui tub PVC Φ110mm pentru cablurile necesare iluminatului podului;
   - montarea parapetului de siguranta tip H4b;
   - montarea parapetului pietonal;
   - turnarea de asfalt pe trotuare;
c) Reparatii la elevatiile pilelor care constau in:
   - curatarea armaturilor dezgolite
   - protectia armaturilor dezgolite cu substante anticorozive
   - repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
d) Protectia integrala a infrastructurilor cu vopsea speciala anticoroziva pentru betoane
e) Curăţirea de rugină, vopsirea şi ungerea cu vaselină a pieselor metalice ale aparatelor de reazem atât la podul principal cât şi la viaducte;
f) Executia de opritori antiseismici pe riglele pilelor si banchetele culeelor pozitionate intre grinzi
La suprastructura
a) Reparatii la grinzile de beton, antretoaze si la placa monolita dintre acestea (viaducte de acces):
- curatarea armaturilor dezgolite
- protectia armaturilor dezgolite cu substante anticorozive
- repararea betonului exfoliat cu mortare speciale;
- curatirea si protectia integrala a tablierului cu vopsea speciala anticoroziva pentru betoane
b) Revopsirea tablierului metalic (grinzi metalice, antretoaze, contravântuiri, montanti, etc.)
c) Refacerea caii pe pod, lucrari ce presupun urmatoarele:
   - desfacerea caii existente
- demolarea betonului de panta
   - refacerea betonului de panta
   - executia unei hidroizolatii alcatuita din materiale performante
   - executia protectiei hidroizolatiei – conform AND 546/2013
   - asternerea asfaltului pe cale in doua straturi in conformitate cu AND 546/2013
d) Refacerea trotuarelor si anume:
   - desfacerea bordurilor existente
   - desfacerea caii pe trotuare
   - desfacerea elementelor prefabricate de trotuar
   - betonarea consolelor de trotuare cu o latime care sa permita montarea parapetelor de siguranta metalice tip H4b si realizarea unei latimi utile de 1,50m;
   - montarea unor elemente metalice din otel la intradosul consolei de trotuar care asigura prinderea a patru tevi din PVC Φ110mm. Toate piesele utilizate la prinderea tevilor vor fi zincate.
   - executia unei hidroizolatii;
   - montare de borduri noi;
   - executia umpluturii pe trotuare cu prevederea unui tub PVC Φ110mm pentru cablurile necesare iluminatului podului;
   - montarea parapetului de siguranta tip H4b;
   - montarea parapetului pietonal;
   - turnarea de asfalt pe trotuare;
e) Inlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatatie de pe culee
f) Reconditionarea rostului de dilataţie de pe pilele-culee şi înlocuirea jgheabului de colectare şi evacuare a apelor la acesta cu dirijarea apelor în afara podului;
g) Montarea de noi guri de scurgere si tuburi de prelungire;
h) Revizuirea şi revopsirea platformei de vizitare şi întreţinere de la podul principal;
i) Dezafectarea schelelor mobile amplasate sub pod deoarece acestea sunt nefunctionale, iar intretinerea lor nu este justificata;
j) Refacerea sistemului de iluminat
La racordarea cu terasamentele
   a) Inlocuirea placilor de racordare cu terasamentele
   b) Refacerea sferturilor de con la culeea 2Mai:
             - desfacerea pereului existent si indepartarea stratelor de umplutura              necorespunzatoare
   - executia la baza sfertului de con/taluzului existent un zid de sprijin din beton
-   refacerea sfertului de con inclusiv a taluzului sub pod din pamant de umplutura   corespunzator, cu asigurarea compactarii optime;
   - executia unui pereu din beton pe sferturile de con si inclusiv a taluzului sub pod
   c) Reparatii cu mortare speciale si protectia cu vopsea speciala anticoroziva pentru betoane la aripile din beton de la culeea Mangalia precum si refacerea taluzelor degradate.
   d) Refacerea scarilor si casiurilor



La rampe
a) Racordarea pe o lungime de minim 25m a platformei rampelor de acces la podul reabilitat (latime, cota rosie) adica:
- demontarea parapetului directional de pe rampe;
- desfacerea caii in zona placilor de racordare;
- largirea/ridicarea terasamentului drumului in zona podului;
- reprofilarea taluzelor la noua latime a platformei drumului in zona podului;
- montarea parapetului directional pe rampe in pozitia corecta;
- refacerea structurii rutiere;

Circulatia pe timpul lucrarilor de reabilitare se va face pe jumatate de cale cu semnalizare corespunzatoare, precum si semnalizarea circulatiei pe timpul noptii.



Harry

Quote from: C0ndu on May 25, 2018, 03:01:51 PM
Podul din Broşteni, SV.

harta

Am mai agsit date despre el. Inaugurat in 1914, deschidere totala 78 de metri. Inginer Elie Radu. Am mai facut rost si de f multe poze cu poduri rutiere construite intre 1910 si 1920 in Romania. Le voi posta aici zilele urmatoare. Sunt absolut superbe. Sau ma rog erau, majoritatea fiind demolate sau scoase din uz.

slartibartfast

Scurt reportaj din presa locală (cu foto) din 23 mai 2018 la șantierul podului Vadu Pașii peste Buzău, pod pentru care plângem acum, când pe la Mărăcineni se înghesuie tot traficul pe un singur fir.

https://www.buzoienii.ro/41661-2/

LittleWanderer

Salut! Stie cineva ceva detalii legate de noul pod peste Somes de la Ulmeni?

https://www.axanews.ro/mm/la-ulmeni-a-renceput-lucrul-n-tromb-la-podul-peste-some.html

Ma gandesc ca ar scurta drumul spre Baia Mare cum vii dinspre Jibou... (pe drumul dinspre Bucuresti, dupa ce traversezi podul de la Gilau de pe A3  :D ).

perfidus

Daca dai search dupa Ulmeni pe acest thread o sa gasesti ceva poze si informatii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Harry

Podul Liteni, Suceava. 1914, 130 metri, inginer Elie Radu






Dominik

Wow ce vremuri si ce ingineri erau atunci, acum 104 ani !
You're in Steelers Country

TibiV

Pai explicatia este simpla.

Pe vremea aia "seful lucrarii" era Elie Radu.

Si seful lui NU era Neaga... Narcis Neaga.
(Bond... James Bond...)  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Intre 1914 si 1910 sub baghetele lui Elie Radu si Gogu Constantinescu s-au construit zeci de poduri, pasaje si viaducte. unul dintre poduri este cel de la Rocna, Judetul Neamt, 170 de metri, beton armat. Pentru a putea fi realizate rapid se foloseau proiecte tip adaptate situatiei din teren.


Vice33

La Turdas mai are cineva informatii noi, poze, despre pasajul peste viitoarea linie CF noua...? Care mai este stadiul lucrarilor la acest pasaj peste CF...?

Harry

complexul de poduri (2 poduri gemene, fiecare cu od eschidere de 60 metri) de la Lainici, 1910








Harry

Pasajul feroviar Baneasa inainte si dupa renovare

foto:  https://armyuser.blogspot.com




foto: http://nini.qsl.ro/