Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Kozam

Quote from: montaniardul on December 12, 2023, 09:31:37 AMDe lotul Ungheni - Miercurea Nirajului ce se mai aude?

Nu o sa se auda nimic o perioada de timp, cred ca pana in primavara. Momentan a castigat Nurol acest lot, dar Strabag si Tekfen au depus contestatii deci o sa dureze ceva pana vom afla castigatorul. Ne înarmăm cu rabdare!

P3trut

@dumbravaandrei ah, ok, daca ai fost inseamna ca stii ce e pe acolo. Am fost si eu prin zona pe proaspatul modernizat DJ127A si e lat, la 8m. Sunt surprins sa aud ca pe la Tulghes are si portiuni inguste. Evident, alt judet, alte licitatii, alte firme de constructii.

FlorinR

@P3trut - drumul e destul de ingust in unele locuri. Uite o imagine din google maps:

https://www.google.ro/maps/@46.8705722,25.6785413,3a,75y,221.38h,86.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1sG1v3n_fStxJdpDqyXEE90Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

Camionul cu lemne pare ca ocupa intraga banda. Daca mai vine un camion din sens opus ar trebui sa aiba foarte mare grija.

StefanCelMare

Pe Ungheni-Miercurea Nirajului parcă e PNRR.
Dacă nu se semnează până pe 31 decembrie 2023, e vreo problemă?
Era ceva condiționalitate, dar nu rețin dacă era 100% din contracte sau alt procent, gen 80%.


oc7avian

Mai e ceva timp până se face cererea de plată etc.

P3trut

Sunt foarte curios cum o scot la capat cu Targu Mures - Miercurea Nirajului. Daca acesta nu se va semna se pierde intreg jalonul, daca inteleg bine cum e realizat.

horatiu.cosma

Dacă chiar se pierde, ne adunăm câțiva să îl căutăm  :D . Se întârzie depunerea cererii de plată și obținerea banilor aferenți, dar nu "se pierde" de tot. Se poate recupera, doar că rămânem cu amânarea intrării banilor europeni.

a.l.x

#4418
Contestațiile Nurol+Tekfen au fost respinse.

Contestația Strabag a fost admisă în parte.

CNSC

Ionut

API pe Facebook

BREAKING: Autostrada A8, jalon PNRR ratat. CNSC a admis parțial contestația celor de la Strabag pe lotul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, fapt ce garantează ratarea jalonului PNRR scadent la 31 decembrie 2023: toate contractele de autostrăzi din program să fie semnate.

Indiferent că se va ajunge la o reevaluare "rapidă" sau îndelung-așteptată dacă (foarte probabil) se va merge la Curtea de Apel București, nu mai este nicio șansă ca să se semneze contractul în acest an. Așa că banii din PNRR aferenți cererii de plată din semestrul II 2023 nu pot fi încasați de România până când nu se bifează jalonul.

Cine e de vină? "Contestatarii de profesie?" Evident, nu. Pentru că CNSC a admis (parțial) una din cele 3 contestații depuse. Ca de obicei, problema e la comisia responsabilă cu derularea licitației din CNAIR care nu este în stare să facă o evaluare a ofertelor corectă din capul locului.

Așadar, iresponsabilii CNAIR aruncă încă o licitație critică într-o luptă de durată între Nurol (câștigător inițial), Strabag (contestație admisă parțial) și poate chiar Tekfen (acțiune respinsă de CNSC).

Nu doar că semnarea contractului probabil se va amâna luni întregi, dar deja devine aproape imposibil (și aici) ca lucrările să fie gata în termenul PNRR, 2026, având în vedere că pe acest tronson consistent, 24,4 kilometri, sunt stipulate 6 luni de proiectare și alte 24 de execuție.

Apropo, pe celălalt segment al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR, 30 km între Leghin și Moțca, avem 0 (zero!) finanțare alocată în bugetul pe 2024.

Contractul a fost parafat în 20.09.2023 și prevede 6 luni de proiectare și 24 de execuție. Deci undeva prin vară ar trebui să vedem startul lucrărilor. Dar avem bani măcar pentru avans?! Vorbe, vorbe...

klausro

A8 - Tg Mures - Tg Neamt si bugetul alocat in 2024.

1. Bugetul pt S1 din A8, Tg Mures - Miercurea Nirajului.

Sunt prevazute sumele in buget pentru etapele care se pot derula in anul 2024! Cum contractul nu este inca semnat, fiind in contestatii, probabil maxim se va putea plati doar proiectarea tehnica, proiectare ce dureaza 6 luni si faza PAC. Deci sumele nu au cum sa fie substantiale in 2024 chiar daca in buget sunt prinsi aproximativ 150 milioane euro, bani care mai mult ca sigur nu se vor putea cheltui, in acest moment nefiind inca contract semnat.

2. Bugetul pt S3 din A8, Leghin - Motca

Sumele bugetate sunt de aproximativ 100 milioane euro pt 2024. Personal sunt de parere ca suma este mai mare decat lucrarile care se vor si deconta de constructorul UMB dar probabil sunt in linie cu HG-ul de indicatori, HG prin care se stabileste bugetul pt fiecare an din durata de executie, sumele fiind clar specificate.

3. Bugetul pt S2, zona montana de 159.2km din A8, Miercurea Nirajului - Leghin

Sumele prevazute in buget sunt de 1.6 miliarde lei, adica aproximativ 320 milioane euro in conditiile in care nu s-au lansat macar licitatiile de proiectare si executie.
O parte din suma se va duce pe exproprieri si probabil o mica parte pe lucrari ce se vor efectua, daca se va reusi semnarea contractelor in 2024, emiterea ordinului de incepere si sa vedem macar ca se fac niste foraje, orice!


PS: despre Motca - Iasi - Ungheni nu poate fi vorba de buget pt executie de vreme ce nu exista un SF si HG de indicatori iar conform transparentei CNAIR, aflam ca in aprilie 2024 se va preda SF-ul iar indicatorii dupa ce se va emite si acordul de mediu unde n-ai demarat inca procedura, hat prin iunie 2024 dar eu zic ca va fi in toamna si nu se vor tine de termenul avansat la nivel ministerial. As vrea sa cred dar nu mai am motive dupa multele minciuni spuse de proiectant, de cei de la Iasi in conferinte de presa dupa vizitele secretarului de stat si de cei care aveau panouri pe drumul european ca ei fac autostrazi! Acum vad ca au disparut ca na, s-a prins lumea ca era doar gargara!

Sursa https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0fGyCxok6gpyuHczxeR1rsJywG11tfDqXE9pGbmnZ6EvNMtRAW52zS4X94WuhrGmpl&id=1120129996

horatiu.cosma

Am mai explicat și pe alte thread-uri. Sumele din buget de la I (primul rând de la fiecare categorie) sunt credite de angajament (niște virtualități, promisiuni pentru anii următori că se vor pune și banii efectivi). Banii efectivi sunt la II (al doilea rând), unde nu e nimic. Cel mai flagrant de departe e Leghin - Tg. Neamț, unde au pus zero lei, în condițiile în care în primăvară ar trebui să înceapă lucrările.

Aceste aspecte sunt foarte clare la nivelul MTI și CNAIR. Că dacă ar fi fost altfel, ar fi ieșit ei să dezmintă, nu ar fi păcălit niște naivi utili să se facă de rușine cu dezinformări de grădiniță.

Stef

Avem OIL pe Leghin - Moțca? Dacă vine prin februarie + 6 luni proiectare și 90 de zile organizarea de șantier și se face 2025.

horatiu.cosma

Ordinul de începere pentru proiectare va fi în ianuarie. Nu știu de unde 90 de zile pentru organizare de șantier, nu există așa ceva din punct de vedere contractual. Sunt 6 luni de proiectare, după care se dă imediat ordinul pentru lucrări, adică iulie. Inclusiv proiectarea necesită niște bani, 2-3% din valoarea contractului, adică câteva zeci de milioane.

Stef

Atât Pizza cât și Coni+Trace ar fi avut câte 90 de zile după OIL pentru organizarea de șantier, cel puțin astea erau informațiile venite anul trecut când Pizza nu livra aproape nimic pe PL-BZ 1. Poate e și cazul acum, poate că nu.

Urtoi în presă referindu-se la Pizzaroti: "Conform programului au o perioadă de 90 zile de pregătire a șantierului cu organizare de șantier, avize, gropi de împrumut, deminare, studii arheologice"