[B] Magistrala M2 Berceni-Pipera

Started by Ionut, November 07, 2016, 07:13:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sab

#585
Nu știu dacă doar macazul este problema, înțeleg ca nici anumite componente electronice ale trenurilor nu funcționează ok la temperaturi cu multe grade cu minus.
Problema zapezii se rezolva, intr-adevar exista soluții.
Prelungirea la sol va crea insa pe viitor mari probleme pentru Popesti,care nu se vor rezolva decât cu soluții extreme ,de genul pasajelor/ giratoriilor suspendate.
Deja exista probleme cu tronsonul la sol făcut in anii 80, aceasta prelungirea insa le va amplifica exponențial.
Nu mai spun că metrourile noastre nu au aer condiționat (tocmai pe ideea ca nu se justifica A/C în subteran), iar ei vor acum sa prelungească la sol/ suprateran cu alti km, pana în comuna Berceni.

TibiV

NU au cum sa-l prelungeasca la sol pana in Berceni...

Pai dupa ce au facut un mega giratoriu suspendat ca sa scape de "cedeaza trecerea" si de calea ferata CFCB (cu "un tren pe saptamana"), cum ar fi sa bage o intersectie/TN cu un metrou care vine din 10 in 10 minute?

Inseamna ca ti-ai batut joc de giratoriul suspendat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

sab

QuoteAstfel, pe raza localitatii Berceni vor fi amplasate trei stații de metrou, traseul acestuia fiind suprateran, excepție făcând zona de intersectie a metroului cu DNCB – Centura București
Proiectul întocmit de Metroul SA propune ca viitoarele stații de metrou să fie stații de suprafață, ce vor va avea o lungime a peronului de aproximativ 60 metri și o lațime de minimum patru metri.
Sursa :Economica

panzer


sab

Stațiile sigur vor avea coviltir, nu cred ca și traseul.

danutzu_1069

@sab, trebuie sa înțelegi ca la Metroul SA, deci, de-a statului , la biroul de proiectare sunt o mana de oameni care nu prea au ce face toata ziua... motiv pentru care "inventează" diferite scenarii mai mult sau mai puțin fanteziste....
si ca sa vezi aberația cum ca va fi subteran doar pe zona DNCB, CFCB si AO, adică cca 1000m, eu intreb cum va fi realizat? Galerie, cu săpătura deschisa? EXCLUS, tuneluri, DA, dar rentează sa aduci TBM pentru 2 buc tuneluri de 1000m fiecare?
Io n-as da bani pe asa ceva....

Rodeo

TBM? Nu cred ca e cazul, merge NATM. De fapt pentru 1000m merge si oricare din tehnologiile folosite in Londra secolului 19. Dar... din subteran la suprafata iar subteran iar suprafata? Facem metrou sau delfinariu?

sab

Posibil sa renteze, pentru ca economisesc mai încolo cu traseul suprateran vs un traseu făcut in întregime cu TBM-ul si stații subterane.
Pana una-alta, Metroul SA este o societate (fosta de stat, acum nu mai este...) care a proiectat tot ce s-a executat pana acum, cu excepția M5. Deci nu cred ca sunt chiar așa "pe dina-afara".
Nu vad de ce am face subteran in satul Berceni si am făcut suprateran intr-o zona care se dezvolta exponențial (Popesti). Eu nu vad aceasta prelungire fezabila, dar daca se va face, va fi tren de suprafață, cel mult pe "picioroange", ca sa fie ieftin. Altfel nu merita deloc, la câți calatori va avea..

hefaistos

O singura "mica" observație. Nu societatea a proiectat ci oamenii care au ieșite mult la pensie.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

sab

#594
Normal ca oamenii din societatea respectiva au proiectat, ca doar nu vorbim de AI... :D Ideea este ca nu vorbim de o firma de catering, ci de una cu experienta.
Revenind, ceea ce este foarte interesant la aceasta prelungire este, dincolo de faptul ca este suprateran /la sol pe cea mai mare parte a traseului,  faptul ca se vorbește de stații cu peron de 60m.
Asta înseamnă că va fi o linie independenta, cu alte garnituri, cu lungimea la jumătate (toate stațiile si trenurile actuale au 120m).
Asta justifica faptul ca acest traseu NU are trafic pentru un metrou normal.

hefaistos

Asta dovedeste atrofierea creierului de la "proiectantul de renume". Alta soluție de material rulant pentru 3 km, 3 stații și 2 garnituri? La Tudor Arghezi blochează un peron și distrug fluenta pe cea mai aglomerata magistrala?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

sab

#596
Eu zic ca este un mod elegant in care Metroul SA le spune celor care insista cu aceasta aberatie: "Baieti, voi visați frumos, dar nu merita metrou în comuna Berceni. Nu aveți calatori pentru un metrou normal, dacă vreți neapărat, faceți voi un tren loco la jumătate din capacitate cu trenurile voastre și pe cheltuiala voastră".

La Arghezi pot sa mai facă o extensie de 60m pentru "caruta" de Berceni.Cobori și te sui pe M2.
Însă, repet, mesajul subtil este ca nu merita acest metrou.

panzer

Pai sa isi faca linistiti un Tramvai. Il baga intr-un pasaj pe sub DNCB+cimitir si fac statie in camp langa Arghezii. O bucla, o pasarela si gata.

Tramvaiele merg si pe afara. Nu afecteaza cadenta pe M2.

Daca vor sa il cheme Metrou, sa ii spuna Metrou Ultra Usor Baluta. (pt ca Metrou Usor e brandul Matolu!)

hefaistos

Nu e vorba de ce soluții alternative ar fi. E vorba de ce soluție au ales ei, Metroul SA. Care sunt încă apreciați pri prima trecutului glorios și nu a prezentului de tot...
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

sab

#599
Quoteîncă de anul trecut, a fost semnat un protocol de colaborare între Sectorul 4 al Municipiului București, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și Metrorex S.A. în vederea prelungirii magistralei M2 până în comuna Berceni, dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, în continuarea stației de metrou Tudor Arghezi, pe care Primăria Sectorului 4 o construiește pe Șoseaua Berceni și ale cărei lucrări se apropie de final.
Mai exact, studiul relevă faptul că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz. Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului.
Deci "supărarea" ar trebui sa se îndrepte către cei care insista pentru o linie de metrou acolo, adică Primăria Sector 4 (cea care a insistat si pentru stația Arghezi, deși acum vad ca nu se grăbesc sa o inaugureze de luni bune...), MT, CJ Ilfov si Metrorex.

Oricum știți si voi ca studiile astea nu sunt făcute "pe bune", întotdeauna soluția câștigătoare este cea pe care si-o dorește beneficiarul, nu neapărat cea mai buna pentru calator. Cel mai bun exemplu este M4, unde, deși studiile au arătat avantajele in materie de trafic al unei legături cu M3, a fost declarata câștigătoare soluția dorita de Metrorex, adică cea mai simpla si ușor de construit, care, din punct de vedere al numărului de calatori era undeva pe la mijlocul clasamentului.
Normal ca metroul este mai rapid ca tramvaiul si autobuzul, nu trebuie sa ai trei doctorate ca sa produci o astfel de concluzie. Daca beneficiarul nu este interesat de costuri si eficienta, ci doar de rapiditate,  atunci metrou va fi...Este ca la mașină, îmi iau una economica, una de putere mare sau ce mă interesează ? Soluții exista pentru toate variantele si toate buzunarele, dar decizia este la beneficiar.