DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RaduG

Interesantă filmarea cu sunetul cablurilor care se ating. Tot întreba cineva mai sus dacă balansează pasarela în bătaia vânturilor. Trotuarul de plasă și lemn va crea o structură ,,ceva" mai rigidă decât cablurile luate individual, dar nu imobilă.
Chiar sunt curios dacă trotuarul pasarelei va fi asamblat la sol în formă de rolă și tras cu troliul în sus pe cabluri, așa cum am văzut la alte proiecte, sau va fi montat piesă cu piesă.

subway

In mod normal cablurile mai trebuie tensionate...ceea ce scade balanganeala!
Pentru camerele time-lapse urmeaza si pilonul Jijila si atunci spectacolul va fi complet, doar ca mai sunt ceva lucrari de facut!...ceva gen 1km shantz pentru fibra optica...
Rabdare si tutun ca se rezolva!
Se ocupa colegul @ciprebbe de asta...
:) :) :)

RaduG

Mă uitam la podul turcesc de la Canakkale, cu toată tensionarea cablurilor și rigidizarea dată de trotuar, dansau cablurile pe porțiunea liberă ca niște corzi de chitară. Iar pe pasarelă nu ai ce să cauți dacă ai rău de mișcare :)

danutzu_1069

@RaguG, vezi ca este interzis sa dai exemple de pe alte meleaguri....  :lol: :lol:
Se supara @subway... ;)

Este impropriu sa se spuna ca se mai vor tensiona cablurile. Ele au o lungime data din proiect si aia ramane....
Orice cablu, in anumite conditii, vibreaza in bataia vantului. Oricat l-ai intinde..

subway

Cu tensionarea cablurilor te inseli, singur ai spus ca te pricepi doar la electronul vagabond! :)
Intre starea de moale si intins nu trebuie sa tragi prea mult de ele dar e obligatoriu pentru ca sarmele sa se aseze si sa intre in lucru...
Iar problema cu batzaiala eu am ridicat-o nu voi!
Dar ma bazez pe faptul ca la noi nu bate taifunul ca la japonezi!!!
De vibrat vor vibra exact ca o coarda de chitara, depinde cat de mult si care e frecventa proprie, e nota do de sus sau nota la de jos...e vioara sau contrabas? Iar asta depinde nu doar de lungimea corzii ci si de forta de intindere...orice chitarist stie asta!
Periculos ar fi sa fluture dar dupa cum e alcatuita catwalk nu are suficiente suprafete expuse vantului pentru asa ceva.
Sper ca am vorbit pe limba tuturor, fara sinusi si cosinusi hiperbolici!
:) :) :)

RaduG

Trecând peste aspectele politice, sunt ceva informații interesante în planșele și imaginile filmate:

subway

Revenind la oile, pardon, cablurile noastre poate ne poate spune colegul isotech (daca stie) cate cabluri de catwalk vor fi derulate simultan pe sub Dunare la o traversare cu gabara aia speciala amenajata de japonezi ce ar fi fost fost agreata de autoritatile fluviale. Din ce stiu eu dinspre partea constructorilor s-ar fi cerut restrictii/intreruperi de navigatie pe fluviu pe timp de cate trei-patru zile!...dar nu am aflat de cate ori!

isotech_ro

cablurile catwalk peste fluviu vor fi trase individual, ideal fiind fără a atinge cu el luciul de apa, iar constrângerile fiind adâncimile fundului de apa la mal, Daca pe șenalul navigabil este o adâncime garantata de cca. 7,25m pe o lățime de 180metri, in restul latimii fiind formate praguri, fapt ce limitează pescajul navelor (gabara / împingător/remorcher)
Din ce știu eu, vor fi trase mai întâi cablurile stâlpii Jijila - bloc de ancoraj si mai apoi cele intre stâlpii mal Jijila - mal Braila, iar tensionarea cablurilor va fi facuta cu scopul de a reduce la minimum tensiunile (încovoierile) in stâlpi

ra2

Aveti idee daca in urma tensionarii cablurilor de pe partea braileana s-au deplasat si cu cat varfurile?

subway

Daca se deruleaza bucata cu bucata inseamna ca va fi o operatiune de durata...

isotech_ro

Operațiunea este secvențială, in sensul:
a. Se urca cablurile pe turn Jijila, tamburii rămân gabara pe mal Jijila (navigație fara probleme)
b. se executa derularea traversarea și prinderea la stâlp Brăila (cca. 2-3 ore) navigație oprita

Astfel sunt create "ferestre" de navigație. Estimez că operațiunea ar dura max. 5-7 zile

RaduG

Turcii văd că au instalat acel troliu, care oricum este dimensionat să tragă toroanele pentru pod, mult mai grele, apoi le-au tras cu el, mi se pare mult mai simplu să întrerupi navigația doar de două ori:



Apoi au ancorat pasarelele cu cabluri la sol de niște blocuri de beton, pentru a mai reduce din vals, cel puțin pe secțiunea peste sol:





isotech_ro

a spus-o si subway, o repet si eu: va rugam sa intelegeti ca exista diferente majore intre podul din Turcia si cel de la noi si nasc abordari tehnice diferite diferite. sa-ti dau un exemplu in Turcia traversarea este peste o stramtoare maritima, cu un trafic major, la noi este peste un fluviu, este adevarat ca este inca pe sectiunea de navigatie maritima, iar navigatia se realizeaza printr-un senal navigabil dragat cu adancimea de 7,25m si latimea de 180m. Traficul in zona este de max. 20 convoaie pe zi. In restul adancimile sunt variabile, intre 0 si citiva metri. Daca doresti niste adincimi minime de navigatie soliciti catre AFDJ RA un dragaj cu nava Draga Maritima (absorbant ranfluanta) pe zona adiacenta podului. Sa va spun cit este ora de functionare tarifara 8.500euro/h, iar durata de realizare ar fi min. 3 luni.

LE si mai este un aspect tehnic important CABLURILE PRINCIPALE vor fi executate prin fascicole de fire netorsadate (nu toroane), acestea sunt legate(matisate) cu trese de otel in sectiuni de asezare

subway

Eu am o mica nelamurire, de ce cablurile pentru catwalk nu au voie sa atinga apa?
Conditia asta duce clar la niste complicatii suplimentare...

isotech_ro

e o chestiune de safety, in principiu nu e nici o problema, dar unii sunt mai catolici decit papa ... pe gabara este montat un derulator electric care ar trebuii sa asigure o operatiune de derulare controlata, iar in principiu nu ar trebui sa atingă luciul de apa. Poate vom avea parte de o filmare din drona si vom vedea daca face touch-water  :lol: :D :lol: