News:

API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!
Video dronă 25.05 DEx4 Tureni.

Main Menu

Recent posts

#1
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by TibiV - May 30, 2024, 11:45:50 PM
:rofl:
#2
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by kitsune - May 30, 2024, 11:43:35 PM
- Cu tot respectul pentru domnul inginer, Bucureștiul azi nu mai are industria de pe vremea lui Ceașcă. Nici nevoile de atunci. - Din ce am citit, noul SF este aproape copy-paste cu vechiul SF.
- Văd totuși că portul Glina are o dană de marfă, nu este doar turistic, este studiat și transportul cu barje de 1000 t (parcă).
- Calculele alea de rentabilitate din 2012 sunt...
- Nu neg avantajele regularizării cursului de apă, irigațiile, microhidrocentrale, turiști și water-ski și orice alte activități propuse. Dar aia cu transportul de mărfuri este trasă de păr rău. Să zicem că o să avem bani de aruncat la un moment dat și facem toate alea din SF. Volumele alea de marfă nu vor fi atinse nici în 50 se ani de la darea în folosință. Poate doar dacă vor să betoneze curtea casei poporului și a mausoleului de lângă și să aducă ciment cu barja de la Medgidia. Dar nici atunci
#3
Linii / Re: Calea ferata 902 Bucuresti...
Last post by TVlad - May 30, 2024, 11:37:05 PM
 Gara Comana avea ceas Paul Garnier dar inca din 2005 era defect, ii lipseau limbile iar cadranul de sticla era spart. A ramas asa pina la demolare. Probabil ca a ajuns la groapa de gunoi. E posibil ca mecanismul din interior sa fi disparut de multa vreme, poate chiar inainte de 2005.
#4
Rutier / Re: Siguranța circulației ruti...
Last post by TVlad - May 30, 2024, 11:25:08 PM
Giratoriile de pe D.N. 1 sint solutia saracului, acolo trebuie facute pasaje. Nu se pot denivela toate intersectiile din tara, evident, dar pe un drum cu trafic gen D.N. 1 nu au ce cauta giratoriile.

" Roundabouts are generally not appropriate if traffic volumes are extremely high"

Alta mizerie din aceeasi categorie e si pe centura de vest a Bucurestiului. De cind au construit citeva giratorii, se formeaza mereu ambuteiaje. Sigur, au inlesnit inscrierea in trafic a celor de pe drumurile laterale dar cu pretul a sute de mii de litri de combustibil ars aiurea, cu noxele aferente, cu intirzieri, nervi si frustrare. Macar daca ar fi facut o banda de evitare acolo unde se poate. Proiectate de cretini.


#5
[Nord-Vest] Din mers / Re: [CJ] Infrastructura medica...
Last post by alexV - May 30, 2024, 11:14:12 PM
Cele rosii sunt primele ambulante ajunse la spital  O:-)
#6
Naval / Re: Canalul Dunare-Bucuresti
Last post by TibiV - May 30, 2024, 11:08:53 PM
@kitsune ,

portul Glina era prvazaut ca port exclusiv turistic.
Adica sa vina turistii nemti/austrieci pe Dunare pana la Oltenita, apoi sa urce pe Arges pana la Budesti, de unde sa o ia in sus pe Dambovita pana la Glina, unde sa debarce si sa urce in autocare ce urmau sa ii duca la a doua cea mai mare cladire din lume  (aka Casa Poporului, rebranduita intre timp Palatul Parlamentului).

In urma cu mai bine de 12 ani (poate 14-15?) am facut o excursie de o zi (9 AM-19 PM) de la fostul-viitor Port 1 Decembrie pana la Budesti. Fara Oltenita.
"Ghidul" meu a fost dl.ing. Avadanei, seful proiectului - Dumnezeu sa-l odihneasca...
Numele lui apare pe pe pagina a doua a unui document postat de @RaduG in urma cu 2 ani si jumatate. El a postat atunci toate cele 53 de pagini, semnate la final tot de Avadanei. Si poate ar trebui sa ne uitam pe documentatia asta ca sa vedem "cu ce se mananca". Evident, este foarte in favoarea canalului, a fost proiectul lui "de suflet".
Quote from: RaduG on October 10, 2021, 10:15:51 AMDin această documentație, am extras ,,Sinteza Generală, Volumul I, Memoriu Tehnic", care începe cu istoricul și se termină cu fezabilitatea. Chiar dacă nu se va executa canalul, documentația merită să rămână.
53 de pagini, enjoy:


Deci "Portul Glina" nu avea nimic de-a face cu traficul comercial, doar cu cel turistic.

Oricum era un port mic si pricajit, se vede aici:
Quote from: TibiV on September 12, 2022, 12:51:56 PMO noua filmare de la DASH CAMERA RO: Pasajul Popești-Leordeni - DNCB - Râul Dâmbovița - Retur 10.09.2022
... la 07.50 se vede fostul viitor port turistic de pe Dambovita navigabila...


PS / LE
Dambovita, apa dulce, cin'te bea nu se mai duce....

De fapt, statia de epurare Glina a fost inceputa (pe vremea lui Ceasca / Ceausescu pentru astia mai tineri...  ;) ) fix din cauza canalului & portului turistic.
Pentru ca Dambovita "casetata" se termina fix acolo.
Adica de acolo (din Glina) incepe Dambovita "naturala" - cea plina de fecalele unui oras de 2 milioane de locuitori. Daca la Budesti Argesul este un rau "cristal", Dambovita este un rahat lichid care emana miasmele corespunzatoare... (Mai exact asa era in urma cu un deceniu, de atunci nu am mai fost acolo - si nu sunt nerabdator sa repet experienta...)
Asa ca "tovarasul" a decis ca este nevoie sa curatam Dambovita de "mititeii" care pluteau (si miroseau) pe apa frumosului rau care strabate capitala, si asa a aparut statia de epurare Glina. Terminata la peste 25 de ani dupa Revolutie...  :(
#7
Rutier / Siguranța circulației rutiere ...
Last post by cristi5 - May 30, 2024, 10:50:07 PM
@gruiarew evident ca denivelarea e mai sigura,
desi se pot proiecta aneratii si la denivelari, gen bretele fara separare de sens, le avem la aproape fiecare nod de autostrada.

Dar sunt bani (si spatiu) sa deniveleze toate intersectiile? La traficul DN1 evident se justifica denivelarea.

N-a comparat nimeni giratiile cu intersectii denivelate, ci cu intersectii in X sau T.

Despre expresia "gogoloaie de calmare": rolul giratiei nu e de calmare de dragul calmarii ci pt ca e o intersectie. La viteza (energie cinetica) practicata acolo pe DN1, o intersectie T/X este pericol de accident mortal.

Despre "unde-am mai vazut pe drumuri principale". Vei gasi giratii destule pe drumuri principale in Suedia. De ex de aici spre nord-vest pe drumul 70, drum 2+1 de 100 km/h (ceea ce e mult, ca autostrazile au 110)

https://maps.app.goo.gl/nkw7vykDMQfknmav8?g_st=ic

Dar suedezii fac si curbe spaniole, ca au loc, si elimina asa curba la stanga. Si denivelari.

Exemplu de curba spaniola care evita curba la stanga pe ambele sensuri, tot pe 70.

https://maps.app.goo.gl/uGcbSZXind2qcvPu7?g_st=ic

——

PS: giratia DJ720/DN1 pare a avea rolul de loc de intoarcere pentru cateva drumuri care nu au acces la sensul opus al DN1. Au eliminat curba la stanga pe alea folosind NJul din mijloc.

Au lasat in schimb curbe la stanga peste 4 benzi la DJ215, DJ100F etc etc. Macar au banda de refugiu, tot e ceva.
#8
[Vest] Proiecte / Re: [TM] Discutii, lucrari si ...
Last post by Cuneo - May 30, 2024, 10:47:26 PM

sursa:frameD Future PRODUCTIONS
#9
[Vest] Proiecte / Re: [TM] DJ691 Dumbravita-Giar...
Last post by Cuneo - May 30, 2024, 10:40:11 PM

sursa: frameD Future PRODUCTIONS
#10
[B-IF] Proiecte / Re: [B] Discuții, lucrări şi p...
Last post by mirceaeliade - May 30, 2024, 10:25:16 PM
Nu stiu daca e prima data cand se vorbeste despre proiectele astea:
QuoteIntr-un video postat, Firea a spus ce proiecte sunt in plan in Sectorul 5 al Capitalei.
"In programul de guvernare locala 2024-2028, avem cateva proiecte clare:
– Supralargire Soseaua Magurele, zona aflata in administrarea PMB, la patru benzi de circulatie, fata de doua cat are in prezent. (PMB + Primaria Sectorului 5)
– Supralargire Soseaua Alexandriei la sase benzi de circulatie si stingerea conflictului cu linia tramvaiul 32, care traverseaza intersectia. (PMB + Primaria Sectorului 5)
– Construire alternativa de trafic la Soseaua Antiaeriana, prin crearea unui bulevard cu patru benzi de circulatie intre Str. Brasov si Soseaua Alexandriei (PMB + Primaria Sectorului 5)"www.