Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

etravel


frunzaverde

#61
^
Nu pot sa va spun ce tren are ce compunere azi sau maine. Turnusurle sunt in multe cazuri destul de complexe, cu schimburi frecvente de vagoane in functie de disponibilitati ('nea Ioane, la ce se-nvarte roata azi?'), nevoi (sezoniere) etc. Multe trenuri au, bineinteles, mai mult de o garnitura pe tren. In cazul meu a fost 1632, in perioada vacantei de iarna, suplimentat de la 3 la 6 vagoane din cauza de calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#62
Quote from: frunzaverde on May 31, 2018, 12:43:16 AM
Nu pot sa va spun ce tren are ce compunere azi sau maine.
Ma refeream la trenurile la care ai vazut vagoanele astea in compunere.

cristi5

http://m.hotnews.ro/stire/22537697

"Va fi o vară grea și pentru călătorii din trenurile private - Despre anulări, vagoane puține, căldură și aglomerație"

Sorinus

Am testat in weekend Astra pe Buc-Cta. Arata foarte bine, scaune gen avion dar cu spatiu f generos la picioare, afisaje cu viteza/temperatura ext/ destinatia.

Timpul efectiv a fost de 2h 40min, ceva mai mult ca la CFR, si asta pentru ca nu a sarit de 120 niciodata. A oprit peste tot mai putin Lehliu.

Pe podul de la Borcea a trecut cu 100, iar la Cernavoda cu 80. Load-ul in vagonul de clasa 2a a fost cam 25% la dus (5.50AM) si 40% la intors (7.07PM).


cristi5

#66
Softronic in 9 iulie la Medgidia. Tot trenul e o reclama la chips-uri, ma intreb daca se vede ceva pe geam.

Am apasat butonul sa deschid usa sa vad cum e inauntru si era sa cada oamenii afara. Spre deosebire de Desiro nu putea a buda, desi cred ca tot una singura e...

(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

#67
Regio Calatori Constanta-Brasov in gara Fetesti 9 iulie.

E push-pull acest tren?

Am inteles ca nu e foarte confortabil dar e bine pt companie ca era plin.



(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader


Sent from my iPhone using Tapatalk

frunzaverde

#68
Quote from: cristi5 on July 14, 2018, 12:18:10 AM
Am apasat butonul sa deschid usa sa vad cum e inauntru si era sa coada oamenii afara. Spre deosebire de Desiro nu putea a buda, desi cred ca tot una singura e...

Sunt doua buzi (una mare, accesibila persoanelor cu dizabilitati si una mica) adica 1 la 94 pasageri. In functie de comanda clientului, fabricantul (Softronic) poate livra trenul cu 1-3 toalete. Instalatiile vacuumatice si sistemul de stocare sunt dimensionate conform fisei UIC pentru 3 toalete. La Desiro Classic, in configuratia standard este o singura buda cu rezervor de jumatate din capacitatea normala, adica 1 la 120 pasageri.

Quote from: cristi5 on July 14, 2018, 08:49:10 AM
E push-pull acest tren? Am inteles ca nu e foarte confortabil dar e bine pt companie ca era plin.

Da, e push-pull. E o rama de transport suburban frantuzeasca RIO (Rame Inox Omnibus) construita prin anii '70. Se pot cupla, maximum 4 rame, la locomotive compatibile cu sistemul push-pull frantuzesc RIB/RIO (care precede sistemul UIC). In cazul asta, rama e cuplata la o locomotiva frantuzeasca BB 25500, circuland exact cum circula si-n franta.

Confortul e de rama regionala, viteza maxima e 120 km/h (si confortul de mers la viteze peste 80-100 e minimal, tremura si are un balans incredibil rama). Izolarea fonica si termica e si ea proasta. Am mers cu el in regim R pe Bucuresti - Brasov, nu a fost deloc placut cand prindea ceva viteza - nu prea vreau sa-mi imaginez cum e cu zeci/sute de km la peste 100 la ora. Asta e interiorul:



La Softrans asta e interiorul. Extrem, extrem de inghesuit:



Ambele trenuri au aer conditionat (la Regio Calatori se vede improvizatia pe acoperis). Sunt populare ca e o alternativa low-cost si la masina si la tren "normal". Regiotrans si Softrans sunt 45 de lei de la Bucuresti la Constanta fata de 55-60 cu trenul normal CFR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

#69
Quote from: frunzaverde on July 14, 2018, 12:42:02 PM
Confortul e de rama regionala, viteza maxima e 120 km/h (si confortul de mers la viteze peste 80-100 e minimal, tremura si are un balans incredibil rama). Izolarea fonica si termica e si ea proasta. Am mers cu el in regim R pe Bucuresti - Brasov, nu a fost deloc placut cand prindea ceva viteza - nu prea vreau sa-mi imaginez cum e cu zeci/sute de km la peste 100 la ora.
Confortul e evident sub etajatele Regio ale CFR-ului, dar vagonul e totusi mai curat decat la CFR si nu miroase a toate cele de la buda sau pur si simplu de la vagonul nematurat si nespalat din primavara. Calitatea parcursului depinde totusi de rama, unele se clatina mai tare, altele mai putin, altele chiar deloc. Primul drum cu pe atunci RegioTrans l-am facut cu RIO7 si am crezut ca pana la urma o sa deraiem pe undeva, asa de tare s-a clatinat. Celelalte experiente nu au fost asa de naprasnice.

Quote from: frunzaverde on July 14, 2018, 12:42:02 PM
Ambele trenuri au aer conditionat (la Regio Calatori se vede improvizatia pe acoperis).
Improvizatie sau nu, aerul conditionat functioneaza bine fata de etajatele CFR-ului, unde e ori prea cald si personalul trenului nu vrea sa umble la termostat sub diverse pretexte, ori prea rece, si asa mai departe.
Cam asa arata interiorul. E foarte tare bancheta semiovala unde poti sta la o vorba cu prietenii fara sa strigi peste scaune. Sunt patru locuri pe o parte, patru pe cealalta.






rizzuh

Quote from: frunzaverde on July 14, 2018, 12:42:02 PM
La Softrans asta e interiorul. Extrem, extrem de inghesuit:

La Softrans recomand sa rezervati din timp locurile de la masuta, sunt cate 8 in vagoanele 1 si 4. Acolo ai mai mult spatiu:



Restul locurilor sunt ca la Wizz sau Ryan.

etravel

#71
Quote from: frunzaverde on July 14, 2018, 12:42:02 PM
si confortul de mers la viteze peste 80-100 e minimal, tremura si are un balans incredibil rama
Nu numai rama vibreaza foarte tare. Am gasit pe YouTube filmarea de mai jos. Incredibil..  Stiu ca la toata seria respectiva de BB-uri 25500 le spune "Les Danseuses" dar totusi, cand vezi parca e altceva. Filmarea pare a fi de la Darza.



cristi5

#72
Vagoanele sunt mult mai stabile decat locomotiva Dar se transmit vibratii si la vagoane probabil.

Cred ca mecanicii au pungi de hartie pentru "beo"

Dar cate garnituri au? Ca nu seamana cu ai pozata de mine la Fetesti? Sau au vopsit gardul?

etravel

Imaginile sunt din 2010, deci se prea poate ca intre timp sa fi vopsit gardul.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on July 15, 2018, 11:16:55 AM
Dar cate garnituri au? Ca nu seamana cu ai pozata de mine la Fetesti? Sau au vopsit gardul?

Au 10 rame si 6 sau 7 locomotive. Vin in cel putin trei variante diferite de modernizare (ce ai pozat e penultima generatie, mai au inca o rama cu modernizari mai avansate), plus o varianta nemodernizata care are banchete.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!