News:

Hristos a Înviat!

Main Menu

Totul despre autoturisme

Started by Ionut, October 01, 2016, 11:19:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Nu stiu ce sa zic. Hybridele recupereaza destul de mult in traficul de oras. Diferenta de pret intre o benzinara simpla manuala si una hybrid e cam de 4000 euro. Scade in jur de 2800 euro intre benzina automata si hybrida automata.

Daca acceptam ca o masina de clasa B, hybrida scoate 3.5 L/100 km in Bucuresti in loc de 8 L varianta clasica iar singurul impact pt mediu este o baterie de 2kwh, e limpede de unde va veni revolutia.

Castigul la poluare in oras este masiv (peste 50%), nu are "range anxiety" la drum lung, reducerea poluarii in afara orasului poate sa mearga in aceeasi pasi ca si pana acum (de la introducerea catalizatorului la Euro 2 pana la filtrele de particule). In plus scapi de tot balamucul cu upgrade-ul la instalatia electrica. Sa nu uitam ca sunt putine tari in care reteaua este construita sa duca si incalzirea caselor, nu doar consumul normal. Daca mai adaugi si kWh pentru masini deja e alta marie.

dr4qul4

Si eu sunt fan hibride (desi nu am condus una niciodata, mi se pare viabila ideea), dar nu am inncredere in ce iti apare pe bord. Cel putin la VW si Renault dau niste valori mult prea "optimiste" . La opel nu am observat diferenta, dar si pe bord imi arata destul (adica un 10-11 in Bucuresti pt o insignia automata, diesel)> La Skoda Octavia diesel, imi arata 7-8. Dar tot 10-11 era real
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Un hibrid clasic economiseste energie (si combistibil) pt ca randamentul motorului electric e de 3 ori fata de cel termic, iar la anumite regimuri (gen plecare de pe loc) e net superior pt ca da cuplu mare la turatii scazute. Sigur, bateria are si ea pierderi, la fel si generatorul. Dar daca bateria nu apuca sa se incarce intre doua semafoare, economia scade.

Treaba cu energia finita nu e chiar asa dramatica pt ca in fond vorbim de consumuri de pana la 20 kWh/100 km. Cat face o masina pe zi in Bucuresti in medie? 10-20km? Adica 2-4 kWh, echivalentul a 1-2 radiatoare pornite o ora... Bucurestiul fiind compact e perfect pt plug-in hibrid, lipseste doar accesul la priza... Sigur, in weekend la Sinaia intra motorul termic, si electrica ajuta ca la un hibrid obisnuit.


voicul

#348
Hybrid-ul, desi nu e o idee rea, nu este rentabil economic.
Mai sus s-a mentionat de o diferenta de 4000 eur benzina - hybrid.
O baterie la 508 hybrid ... surpriza 4500eur.
Stii in cat timp faci banii astia din economia de combustibil - 8 - 10 ani - 150.000/200.000 km adica exact cat e garantata bateria de producator.
Mai simplu: ce economie faci cu hybrid-ul, strangi bani exact ca sa ii cumperi o baterie noua.

Excludeti hybrid Lexus si probabil si Toyota (ca e acelasi grup): te lasa bateria de la hybrid nu mai merge masina (nici pe termic).
La 508 daca s-a dus bateria poti merge doar cu motorul termic.

Deci ramane doar PHEV-urile, dar eu cum nu am priza la bloc, mi-ar fi jena (e complicat :) ) sa o incarc zilnic ca sa fac 20km (atat merg majoritatea PHEV-urilor).

Modelele noi BMW - 2017 - 70km pe electric, deci as incarca la priza publica la 3 - 4 zile, mai bine, da BMW si nou ... costa extrem de mult.

Deci e o idee buna cu hybrid si mai bun PHEV, dar nu prea o sa castigi (economisesti) bani. Mai mult asa, ca iti place sa nu poluezi in oras (adica faci cumparatura cu inimia).

Cred ca (nu am facut calucl exact), dar mai bine iesi (la nivel de bani) cu un Start&Stop - care e optiune de 300e si probabil tot atat sa schimbi alternatorul. Ai liniste in masina si pana si DACIA are asa ceva (deci gasesti la multe masini).
DACIA ... Start&Stop ... ce avans fata de anii 2000

ghrt

Spre hibride (că infrastructură de EV mai lent în Balcani) ne va împinge sistemul de reglementări de protecţia mediului combinat cu impozitarea. Nu vorbesc de aberaţiile din RO, pur şi simplu se va întâmpla peste tot, ca să stimuleze cumpărarea de maşini noi.
O problemă suplimentară va fi că o maşină la mâna a doua nu va prezenta mari garanţii în ceea ce priveşte bateria şi în plus probabil că nici nu va putea fi reparată (nu sunt standardizate).

Din ce am văzut în acest moment, consumurile pe electric sunt cam de 12-13kw%, iar cvadriciclul de la Renault consumă cam 6kw%, fără climă.

Electricul mi se pare f confortabil deoarece motorul este silenţios şi nu are vibraţiile termicului. Personal îl folosesc pe apă şi chiar mi-am luat nişte baterii serioase (vreo 6kw în total, LFP) dar pentru rutier nu îmi ies calculele defel, aş avea nevoie de vreo 600km autonomie la un preţ decent. M-am gândit şi să construiesc o baterie pt un Smart EV generaţia anterioară dar nu se merită.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

#350
Mai e un aspect la hybride: esti cam fortat sa mergi cu ele in service de reprezentanta. Deci costuri mai mari. Planetara o mai face si mecanicu din colt, dar la baterie si partea electrica nu doar ca putini stiu, dar daca face un scurt pe baterie de 4000 eur ... mai bine la reprezentanta.

@ghrt In 300km cam gasesti priza publica, chiar si in RO.

Dar ca sa fii multumit Nissan Leaf 2018 din sept - 600km NDEC, real vreo 500. -
Daca te grabesti in mai-iunie (estimarea mea ca atunci ajunge la noi) cu baterie de 40km - 29.000 eur - rabla plus daca se tine =18.000eur (daca reducerea e ca anu asta).


Opel Ampera 520km NDEC si probabil 400+ real. De la 34.000, dar nu e inca la noi (au luat Norvegienii juma de productie :) ). Baterie de 60kw,

Peste ... doar Tesla cu 85kw, dar autonomie parca tot pana in 600 si prest de Tesla.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2017, 06:27:05 PM
nu am inncredere in ce iti apare pe bord. Cel putin la VW si Renault dau niste valori mult prea "optimiste" . La opel nu am observat diferenta, dar si pe bord imi arata destul (adica un 10-11 in Bucuresti pt o insignia automata, diesel)> La Skoda Octavia diesel, imi arata 7-8. Dar tot 10-11 era real
Nici eu nu am avut incredere, dar m-am convins la pompa ca afisajul de bord functioneaza corect - cel putin in cazul Loganului.
Eu fac intotdeauna plinul, si am verificat in primul an de fiecare data la benzinarie: litri alimentati/sute km parcurse mi-a dat mereu fix ce zicea indicatorul de bord... (resetat "kilometrajul mic" pe zero la fiecare alimentare...)
Dupa un an am renuntat sa mai calculez... Era absolut corect.
Logan cu motor 1.2 "papa" in Bucuresti 7,4 l/100 vara si cam 8,2 iarna - faruri, ventilatoare, dezaburiri...
De regula circul in "rush-hour", dar sunt un sofer "calculat" - nu o calc daca vad ca semaforul aflat la 200 de metri in fata este rosu, si nici nu imi scartaie cauciucurile cand se face verde...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#352
Quote from: dr4qul4 on October 26, 2017, 05:49:13 PM
Una scrie pe bord si alta e la pompa.
Îți dai seama că primul lucru verificat a fost consumul de combustibil.

Referitor la service, da, pentru partea de hibrid trebuie mers la reprezentanță, la cele care au oameni pregătiți. Asta înseamnă București, în Constanța nu sunt. Poate odată cu înmulțirea hibridelor vor trimite și ei oameni la specializare.

Quote from: voicul on October 26, 2017, 08:36:00 PM

Excludeti hybrid Lexus si probabil si Toyota (ca e acelasi grup): te lasa bateria de la hybrid nu mai merge masina (nici pe termic).
La 508 daca s-a dus bateria poti merge doar cu motorul termic.

Deci ramane doar PHEV-urile, dar eu cum nu am priza la bloc, mi-ar fi jena (e complicat :) ) sa o incarc zilnic ca sa fac 20km (atat merg majoritatea PHEV-urilor).

Confirm și la VW, mașina merge chiar dacă sistemul hibrid cade, e scris în manual, mi-a scris și pe bord înr-o dimineață. Mi-aș fi luat PHEV, dar și eu stau deocamdată la bloc, iar parcarea mea e exact în drumul "magneților" tuciurii, cred că nu e viabil economic să cumpăr prelungitoare.

Quote from: dr4qul4 on October 26, 2017, 06:27:05 PM
Si eu sunt fan hibride (desi nu am condus una niciodata, mi se pare viabila ideea)...

Spre deosebire de Toyota, care nu mi-a făcut o impresie bună la condus (oi fi io de vină că sunt subiectiv), Jetta hibrid se conduce exact ca sora ei ne-hibrid. Cutia e DSG în 7 trepte, cuplul e mai mult decât bun, comenzile la fel, etc. Puțin ciudat când răsucești cheia în contact și nu se întâmplă nimic, doar un semnal sonor și un "Ready" pe bord. Ah, climatizarea e pe bateria mare, extrem de convenabil la semafor vara. Frânarea e regenerativă până la un punct când intră cea clasică, mă uit la plăcuțe și nu-mi vine să cred. Cu ce trebuie să te obișnuiești e faptul că motorul pornește și se oprește când îi trece lui prin cap, a trebuit să citesc tot manualul, dar tot îmi e neclar. Deosebirea mare față de start-stop e că atunci cînd ești primul la giratoriu și găsești o fereastră mică pleci instant de pe loc și pornește și motorul cândva, la start-stop apeși accelerația și primele fracțiuni de secundă nu se întâmplă nimic, iese cu palpitații într-o intersecție ca cea de la Cora/Pod Butelii din C-ța.

Am mai mers și cu Mercedes-ul lui văru-meu, Diesel-Hibrid, dar ăla e în altă ligă, cu fonfleuri gen verificat nivelul din rezervor de pe mobil, etc.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Quote from: voicul on October 26, 2017, 08:36:00 PM
Deci ramane doar PHEV-urile, dar eu cum nu am priza la bloc, mi-ar fi jena (e complicat :) ) sa o incarc zilnic ca sa fac 20km (atat merg majoritatea PHEV-urilor).

Outlander 50 km, Ampera cel putin 40km. Plus ca intrebarea e daca chiar face bucuresteanul mediu 20 km zilnic sau ajung astfel de incarcari pt 3-4 zile...

Partea cu priza la bloc e rezolvabila, ori se privatizeaza vecinul de la parter :), ori devine asociatia de locatari mai receptiva, ori poate municipalitatea... plus prize publice... sunt sanse.

nirolf

QuotePeste 83% din toate deplasarile din Bucuresti nu depasesc 10 km, iar distanta medie de deplasare este de 6,8 km. Acest lucru implica o planificare axata pe accesibilitate, nu doar pe mobilitate. Distanta medie parcursa in Ilfov este mai mare, de 14,4 km", se arata in raportul  intermiar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov 2016-2030.

http://mobile.hotnews.ro/stire/20521297

Dar nu ne spune cât e media la deplasările cu mașina, dar nu cred să fie mult mai mare, orașul este dens.

cristi5

#355
Cu 7km pe zi, la 0,2 kwh/km (realist) vorbim deci de 1,5 kwh pe zi in medie. La o priza de 10A (2,2 kwh pe ora) asta inseamna cam 45-50 min de incarcare (cu pierderi de energie in caldura etc). La 20A inseamna 25 min. Cam atata trebuie stat la o priza publica pt o zi medie de mers. In 3h (de cumparaturi sa zicem) incarci un PHEV pt toata saptamana daca are baterie suficient de mare. Bani sa fie...

Am socotit cu 0,2 pt ca consumurile de driving cycle sunt nerealiste, mai ales pt oras. Probabil si autonomia declarata la unele masini.
http://pushevs.com/2017/05/23/electric-car-range-efficiency-table-nedc/

Apropo de kWh/km am observat ca stilul de condus are impact mult mai mare decat la motor termic. Datorita cuplului motorului electric, poti sa lasi in urma aproape orice masina cu motor termic la semafor sau la schimbarea benzii (util in oras deci), dar vei merge mai des la priza :)

dr4qul4

Quote from: cristi5 on October 27, 2017, 01:54:23 AM
Partea cu priza la bloc e rezolvabila, ori se privatizeaza vecinul de la parter :), ori devine asociatia de locatari mai receptiva, ori poate municipalitatea... plus prize publice... sunt sanse.

Astea sunt vise.
1. Vecinul de la parter are o instalatie electrica antica si de demult, care are toate sansele sa-i ia foc daca mai baga un consumator mare. Si oricum ii sare siguranta pentru tot circuitul. Asta daca nu fura cineva prelungitorul.
2. asociatia nu o sa devina mai receptiva prea curand. Peste 50% din blocurile vechi sunt oameni in varsta care nici nu stiu ca exista masini pe curent. Iti urez bafta sa le explici cine va plati curentul de la bloc. Nu renunta ei la spalatorie (sau vreo camera goala folosita de administratie pentru nimic, dar e "a lor") ca sa faca o parcare de biciclete.
Eu am incercat sa preiau terasa de deasupra mea (stau la ultimul etaj) si sa mi-o amenajez. Sa vezi ce fata a facut presedintele de bloc. Asta desi i-am spus ca din acel moment eu ma angajez sa preiau toate reparatiile necesare terasei, iar daca nu o fac....o sa ploua la mine nu la ei. O sa-l conving eu pana la urma. Ii zic ca il asteapta o bere rece in fiecare zi pe care poate sa o bea acolo.

14,4 km media de mers in Bucuresti? Cumva media asta include si soferii de weekend si masinile care nu se misca din parcare decat de 2 ori pe an?
Ar trebui calculata media doar pentru cei care merg zilnic la serviciu cu masina. Eu stau pe inelul principal si lucrez la Unirii. Pe cel mai scurt traseu am 3,6 km. Dar fac 10 km dus-intors pana la munca, pentru ca ma bag pe stradutem, ma mai invart si pentru parcare, mai opresc si la un mega. Iar media este de vreo 25 pe zi (fotbal, sala, mall, parc si pana la mama). Vara, cand ma duc si la o piscina (therme de obicei) sar de 30 la medie. Si asta doar in interes personal. Masina e de munca si mai adaug vreo 10 km pe zi (am devenit lenes, acum 5 ani media era de peste 100km pe zi in bucuresti pentru munca).

Am colegi care stau in Militari residence,care fac 25 de km doar dus-intors. Daca mai duc si copilul la scoala...mai adaugam vreo 2-3. Nici cosmopolisul nu e mai aproape (18 kmX2)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

#357
Ampera are chiar 70 - 80 km, dar eu o vad deja masina electrica.

Priza la bloc poti sa iti pui/faci (la mine chiar e una ca am un vecin care are o "masina electrica" pentru cei cu handicap). Problema este de cablu si furtul lui. Desi mi s-a zis: "cine sa fie interesat de el", la 200e pret cablu after market ... mai bine altceva.

Outlander este aproape la pret de 330e (are autonomie de 40km 330) nou. Outlander  incepe SH de la vreo 15.000e dar cu multi km, peste 150.000, dar intradevar poate fi o optiune: SUV, spatiu si autonomie.

cristi5

Multe masini electrice de marimea SUV au potential pt ca e "loc" si "greutate" de baterie mare. Toyota RAV4 Electric a fost primul exemplu, dar a fost ucis. Am intalnit oameni care inca il folosesc fara probleme.

cristi5

#359
Poate RAV4 electric a fost prea devreme... Tocmai vad o prezentare despre inovatii la universitatea Cambridge. Una a fost a lordului Sinclair, cel care a lansat si celebrul Spectrum, calculatorul de casa pe care multi ne-am facut ucenicia.

Vehiculul lui electric, Sinclair C5 a fost pur si simplu prea devreme (1985). Astazi Renault Twizy e pe aceeasi idee si sunt multe alte mopede electrice.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5