[BV] Poduri si pasaje in Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:25:07 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ashbird

Podurile de pe Zizinului şi Lânii se vor repara, până la urmă, fără hotărâre de Guvern

Reprezentanţii Primăriei Braşov, împreună cu conducerea Serviciului de Gospodărire a Apelor Braşov, au avut ieri o discuţie cu Administraţia Naţională Apele Române pentru a trece de ,,bariera" impusă printr-un ordin al Ministerului Mediului care obliga Primăria să obţină o hotărâre de Guvern pentru a putea executa lucrări de reparaţii la poduri sau podeţe. Conducerea ,,Apelor Române" a realizat că prevederile respectivului ordin erau oarecum abuzive, astfel că va emite o notă informatiovă către toate administraţiile locale în care va preciza că va permite efectuarea de lucrări de reparaţii sau întreţinere pentru asemenea construcţii existente fără a mai fi nevoie de hotărâre de guvern.

,,În urma discuţiilor pe care le-am avut astăzi (ieri – n.r.) la Bucureşti şi cu sprijinul domnului director al SGA Braşov, Laszlo Barabas, conducerea interimară a Apelor Române a decis că pentru lucrările de reparaţii, întreţinere sau altele asemenea, pentru construcţii existente, de tipul podurilor sau podeţelor, nu mai este necesară dovada proprietăţii sau a dreptului de administrare pentru maluri sau albia afectată de lucrări. Pentru construcţii noi, se va respecta noua procedură. În perioada următoare, conducerea ANAP va trimite tuturor Serviciilor de Gospodărire a Apelor din ţară această precizare", a explicat Liliana Horga, director adjunct al Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Braşov. După obţinerea avizelor SGA şi a autorizaţiilor de construire, Primăria Braşov va organiza licitaţiile de lucrări pentru repararea podurilor de pe strada Zizinului şi de pe strada Lânii.

http://www.bizbrasov.ro/2014/08/21/podurile-de-pe-zizinului-si-lanii-se-vor-repara-pana-la-urma-fara-hotarare-de-guvern/
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

coco.serban

Imecibilitate maxima. Poate se face regionalizarea aia odata sa scapam de avize date de Bucuresti pentru probleme minire locale. Pasajele sunt intr-o stare jalnica si trebuie sa suportam campania electorala a unor jigodii care refuza sa se intrunesca si sa dea o hartie.


coco.serban

ÎN SFÂRŞIT. După o serie de blocaje birocratice, Anul viitor, municipalitatea va reabilita pasajele rutiere de pe străzile Zizinului şi Lânii

sursa : http://www.mytex.ro/

Cum începerea lucrărilor de reabilitare a pasajelor rutiere de pe străzile Zizinului şi Lânii a fost blocată câteva luni din cauza unor probleme birocratice, cauzate de un ordin interpretabil al Ministerului Mediului, procedurile de selecţie a constructorului vor demara cel mai devreme abia la finele lunii octombrie. Astfel, investiţiile propriu-zise se vor efectua anul viitor.

,,Suntem în faza finală de elaborare a documentaţiei pentru cele două pasaje şi sperăm ca în maximum două săptămâni documentele să fie gata şi să le trimitem spre avizare Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice ANRMAP. Credem că până la sfârşitul lunii octombrie vom primi avizul, astfel încât să putem lansa licitaţia pe SEAP", a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.

Reprezentanţii Primăriei Braşov, împreună cu conducerea Serviciului de Gospodărire a Apelor Braşov, au avut în urmă cu o lună o discuţie cu oficialii Administraţiei Naţionale a Apelor Române pentru a putea depăşi blocajul generat de ordinul Ministerului Mediului care obliga Primăria să obţină o hotărâre de Guvern pentru a putea executa lucrări de reparaţii la poduri sau podeţe.

Conducerea ,,Apelor Române" a realizat că prevederile respectivului ordin erau oarecum abuzive, astfel că a emis o notă informativă către toate administraţiile locale în care preciza că va permite efectuarea de lucrări de reparaţii sau întreţinere pentru asemenea construcţii existente, fără a mai fi nevoie de hotărâre de guvern. După deblocarea acestei situaţii, edilii au avut de obţinut o serie de avize, printre care cel al Serviciului de Gospodărire a Apelor, care era blocat tocmai de prevederile respectivului ordin.



Reparaţiile trebuie făcute rapid

Podul de pe Strada Zizinului, care face legătura cu DJ 103 A, are nevoie urgentă de reparaţii, după ce au fost descoperite o serie de degradări care pun în pericol participanţii la trafic şi pietonii.

Pasajul a fost construit înainte de anul 1960 după un proiect tip folosit în Uniunea Sovietică şi are o lungime de 57 de metri şi o lăţime a carosabilului de 7 metri.

Din cauza vechimii, suprastructura a început să se degradeze în zona trotuarelor, a scurgerilor şi a rosturilor, apărând fisuri, care au produs desprinderea tencuielii, astfel că armăturile au rămas descoperite şi au ruginit.

Un alt pod unde deja ar fi trebuit să se lucreze este cel de pe strada Lânii, care traversează Canalul Timiş-Triaj şi care leagă Bartolomeul de Stupini, dar şi de tronsonul al III-lea al Ocolitoarei.

Nu în ultimul rând, această stradă asigură şi accesul la şantierul Aeroportului Internaţional Braşov si va deveni principala cale de acces din municipiu la acest obiectiv, după darea lui în folosinţă.

Valoare estimată a lucrărilor pentru podul de pe strada Zizinului este de 4,3 milioane de lei, iar pentru cel de pe strada Lânii, de 1,4 milioane de lei.




ashbird

vesti bune care vor degreva Strada Stadionului de aglomeratie
Trebuie tinut cont ca pasajul trebuie sa fie foarte inalt ca sa tina cont si de electrificarea viitoare a linilor de cale ferata.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

coco.serban

Vechiul pasaj de la Fartec intră în reparații capitale



De săptămâna viitoare, pasajul vechi de la Fartec se va închide pentru reparații capitale, așa că traficul rutier o să se desfășoare doar pe noul pasaj. Reprezentanții Primăriei Brașov au anunțat că zilele acestea se efectuează amenajările necesare devierii traficului.
,,Pentru ca mașinile să ajungă pe noul pasaj, se demontează o porțiune a scuarului dintre cele două sensuri și se asfaltează noua «bretea» de legătură. Când aceste lucrări vor fi gata, vom anunța ziua de când traficul rutier pe vechiul pasaj de la Fartec va fi închis", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.
Reparația vechiului pasaj, care a fost construit în 1971, având o lungime de aproape 250 de metri și o lățime de peste 12 metri, este finanțată din bugetul local. Investiția se ridică la peste 8,28 milioane de lei, inclusiv TVA, lucrăriile fiind efectuate de firma Sopmet SA București împreună cu SC Consal SRL din Brașov.
Pasajul a mai fost în reparații doar la începutul anilor 2000.
Conform expertizei, pasajul necesită reperații capitale, întrucât, printre altele, s-a fisurat serios grindă, betonul a început să cadă de pe armăturile ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susține au, la rândul lor, fisuri verticale.

http://www.mytex.ro/stiri/546-expres/519845-brasov-vechiul-pasaj-de-la-fartec-intra-in-reparatii-capitale.html

dumbravaandrei

Am vazut ca dimineata aveau terminat marcajul temporar si asfaltarea acelor cai de acces de pe un sens pe altul... Portiunile astea de trecere erau blocate cu balize. O sa fie distractie pe acolo :)

coco.serban

Lucrările la vechiul Pasaj Fartec au fost realizate în proporție de 15%


Lucrările la vechiul Pasaj Fartec au ajuns la stadiul de 15%, lucrându-se la decaparea părții de rulare până la beton, astfel încât aceasta să fie redăcută din temelii. De asemenea, a fost demolat trotuarul, pentru că era foarte degradat. Pentru a se realiza această operațiune, Pasajul Independenței a fost închis timp de câteva ore, pentru a elimina riscul de producere a unor accidente, ținând cont de faptul că vechiul pasaj supratraversează strada Independenței.

Vechiul Pasaj Fartec a fost închis traficului auto după jumătatea lunii aprilie, pentru demararea lucrărilor de refacere a părții de suprastructură.
Pasajul a fost construit în anul 1971 și a avut parte de o singură reabilitare, în anul 2000.
Dată fiind vechimea sa, a fost nevoie de consolidarea picioarelor de susține, pe partea de infrastructură, fiind turnați micropiloți în jurul fundațiilor. De asemenea, muncitorii au consolidat radierele la o parte dintre pile (picioarele podului) și au desfăcut rosturile de deasupra pilelor.
Costul re reabilitare a pasagului este de 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, lucrările fiind executate de firma Sopmet SA București în asociere cu SC Consal SRL din Brașov.
Potrivit contractului, lucrările ar urma să dureze cel mult 24 de luni.

http://www.mytex.ro/stiri/546-expres/527479-brasov-lucrarile-la-vechiul-pasaj-fartec-au-fost-realizate-in-proportie-de-15.html

dumbravaandrei

daca vreti poze sa imi spuneti.
Nu am vazut prea multi muncitori pe acolo si nici utilaje. Stiu ca restrictia de trafic era initial pana la 15 iunie.

coco.serban

Se deschide circulaţia pe noul pod de la Zizin





Din 10 octombrie ar putea fi deschisă circulaţia pe noul pod de la ieşirea spre Tărlungeni. Podul, care a fost construit de la zero în urmă cu 14 luni, se află în ultima etapă a lucrărilor, ieri fiind aduse şi grinzile care vor fi aşezate peste pilele forate în albia rîului. ,,În ultimele 14 luni, lucrările s-au desfăşurat corespunzător şi au respectat graficul, iar acum sînt în curs de finalizare acele intervenţii din albia rîului, care au fost cele mai complexe de pînă acum. Începînd de azi (de ieri, n.r.) se vor monta şi grinzile, care au o lungime de cîte 24 de metri fiecare şi care reprezintă, de asemenea, o operaţiune complexă, iar apoi urmează turnarea planşeului de beton şi efectuarea marcajelor. Vremea se pare că va fi bună în următoarea perioadă, astfel că noi estimăm ca pînă la 10 octombrie noul pod să fie gata şi să putem circula pe el", a declarat ieri managerul public al municipiului Braşov, Miklos Gantz. Lucrarea la podul peste Timişul Sec este realizată de SC Recon SA, care a cîştigat contractul în urma unei licitaţii în care a venit cu o ofertă de 3,796 milioane lei (cu TVA inclus) pentru executarea proiectului.

75% din lucrări sînt gata

Ieri au fost aduse primele grinzi care vor fi montate pe noul pod de peste Timişul Sec, din zona de ieşire spre Tărlungeni. Pentru transportul şi aşezarea lor a fost nevoie de vehicule de mare gabarit şi de o macara cu braţ de 40 de metriu. În total, la acest pod se vor folosi opt grinzi din fier-beton, fiecare a cîte 24 de metri lungime de un metru înălţime, care vor completa structura de rezistenţă a trecerii. Grinzile vor fi aşezate peste cei patru piloni foraţi, care au fost montaţi în acest an în albia rîului. Ca structură, podul va avea două culee şi o pilă fundată indirect pe cei patru piloni cu diametru de 1,8 metri, foraţi pînă la o adîncime de 23 de metri. În final, noul pod de peste Timişul Sec va avea o lungime de 56,6 metri, cu două deschideri, fiecare a cîte 23,75 de metri. Lăţimea sa va fi de 11,3 metri, partea carosabilă ocupînd 7,8 metri.

Încă şase săptămîni se va circula pe podul provizoriu

Pînă la finalizarea noului pod, se va circula în continuare pe podul provizoriu de acum. Acesta a fost construit în a doua jumătate a anului trecut, înainte ca podul vechi să fie dărîmat. Deşi iniţial Municipalitatea avea în plan intervenţii de reabilitare pentru vechea construcţie, în urma unei expertize a rezultat faptul că podul de peste Timiş, construit în 1960 după un proiect folosit şi în Uniunea Sovietică, se afla într-o stare avansată de degradare. Astfel, s-a luat decizia ca podul să fie complet demolat şi apoi reconstruit. În aceste condiţii, prima intervenţie a constat în realizarea unui pod provizoriu, cu cîte o bandă pe sens, în amonte de actuala trecere (după actualul pod, spre CET). Acesta va asigura accesul înspre şi dinspre oraş, pînă la finalizarea podului nou.

Sursa : http://www.monitorulexpres.ro/

dumbravaandrei

Se pregateau de dimineata sa deschida podul de pe lanii. Fara poze, ca am crezut ca e gata dar a trebuit sa ma intorc printre basculante....

4est

Reparatia pasajului de la Fartec vor dura 24 luni. Pe bune, asa mult pentru repararea unui pod?

In realitate - clar ca vor dura 24 luni, poate si mai mult. Pentru ca din iunie-iulie de cand s-a decopertat nu se mai lucreaza nimic. Nu inteleg, l-au decopertat si acum ce asteptam?

dumbravaandrei

Cred ca uda un pod mai mic dedesubt si ii trebuie doi ani sa creasca mare  :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
Se lucreaza sub el... au 2-3 metri in jurul pilonilor si au facut reparatii la fundatia lor. zilnic e cel putin o echipa sub pasaj.