Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.


cristi5

^ Din pacate, din text aflam ca nu se va circula pe varianta rapida pana cand e gata semnalizarea. Cine stie, poate la mersul urmator?

tom_sawyer

Autorizatie  72/17.12.2020

Continutul pe scurt al autorizatiei - ,,Etapa III: Desființare lucrări de artă" din cadrul obiectivului de investiție ,,Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Simeria, parte componentă a coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov-Sighișoara, subsecțiunile 1. Brașov-Apața, 2. Apața-Cața și 3. Cața-Sighișoara"

(21 de poduri și pasaje, 80 de podețe)

mirceaeliade

>CFR Călători a introdus servicii noi pentru unele trenuri. Se poate ajunge de la Braşov la Bucureşti în 2 ore şi 7 minute

>trenul "Tomis Expres" a parcurs azi distanţa de 391 km între Braşov - Bucureşti - Constanţa în 4h şi 10', un record absolut în ceea ce priveşte durata călătorie pe această rută. Un alt element de noutate este constituit de parcurgerea distanţei Braşov - Bucureşti în doar 2h şi 07' cu o singură oprire de un minut în Predeal. Viteza maximă de circulaţie a fost de 160 km/h, iar viteza medie de peste 100 km/h (comparabilă cu cea a trenurilor Intercity din Uniunea Europeană). Acest nou tren este compus din vagoane moderne de clasa 1, clasa 2 şi vagon restaurant", se menţionează în comunicat.

https://www.economica.net/tren-brasov-bucuresti-in-2-ore_194081.html


AndreiB

@mirceaealiade

Din pacate la vagoane au cam dat-o in bara. In loc sa foloseasca un vagon 10.91 la clasa I (care e cel mai bun vagon pe care il detine CFR Calatori) au folosit (din cate imi dau seama pe schita) un vagon mult mai nasol, inclusiv cu compartimente.

Iar vagoanele "noi" (de fapt modernizate) de la clasa a II-a au un interior de confort regional.

Desi intentia cred ca a fost buna (hai sa le punem pe cele mai "noi"), rezultatul lasa de dorit, cred.

frunzaverde

#6966
Compunerea anuntata e : 19-76.900 (Ameet) + 21-76.900 * 3 (Bmeet) + 89-76 (WRlee) + eventuale ranforsari si suplimentari pana la un maximum de 500 tone (deci 9-10 vagoane). Vara are in plus inca un 21-76.900 "by default".  Si pare ca exact asa circula (filmuletele pe net). WR-ul are voie? Credeam ca nu e voie cu restaurant in interior, chiar si pe sine, dat fiind masurile epidemiologice? Si ca de-asta au anulat toate WR-urile.

Diagrama de pe CFR Calatori este corecta exclusiv dpdv a numarului de locuri; dar in cazul trenului, nu e corecta la dispunere. Vagoanele nu au compartimente, sunt open-plan.

La clasa a 2-a, sunt 4 scaune pe un rand, in perechi de 2+2, cu coridor pe mijloc. Scaunele sunt dispunse fata-in-fata (facand perechi de 4 locuri). La clasa 1, sunt 3 scaune pe un rand, in configuratie 2+1, cu coridor pe mijloc. Fotoliile sunt tot fata (deci perechi de 4 pe o parte, de 2 pe alta), cu masa de lemn de latimea randului. Sunt configuratii tipice de mediu parcurs - au prize (1 priza / scaun); nimic special negativ la ele.

Aici un filmulet cu clasa a II-a:



Nu as baga 10-91-uri pe ruta asta. Locul alora este mai degraba pe trenurile de (mai) lung parcurs (Bucuresti - Suceava / Iasi / Timisoara / Arad / Oradea / Baia Mare; Timisoara - Iasi) cu incarcare mare pe timp de zi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Eu consider ca au cateva negative:

In primul rand, vagoanele de clasa a II-a au o dispunere doar "fata in fata" vs. still airline. Asta face calatoria mult mai incomoda decat scaune ca in avion, care permit mult mai mult loc la picioare. Principalul avantaj al scaunelor "fata in fata", optiunea de a avea o masa intre scaune lipseste aici. Cred ca e doar masuta aia inutila CFR la fereastra pe care incap doua cafele maxim.

La clasa I, daca sunt cele modernizate si diagrama e incorecta pe MT, inseamna ca sunt astea: https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-23457501-fotogalerie-cum-arata-vagoanele-modernizate-ale-cfr-calatori-despre-promisiuni-despre-probleme-cum-putea-circula-trenul-2020.htm

Desi aici situatia e un pic mai buna, e o masa complet inutila pentru a pune de exemplu un laptop si in continuare dispunerea scaunelor "fata in fata" e depasita - modul in care este dispus 10-91 la clasa I cu unele scaune individuale airline este mult mai bun dpdv al confortului (si au si mese decente). In trecut, trenurile Expres, IC etc. primeau cele mai bune vagoane. Acum ai vagonul asta pe IC si ai un 10-91 pe 1623 de Sibiu, care opreste in Buftea, Comarnic, Codlea, Ucea, Avrig si alte metropole...

De bine de rau, daca vor sa restabileasca IC-urile, m-as astepta sa incerce sa ofere cele mai bune conditii pe care le au. La nivel minim, ma astept ca ambele clase sa aiba mese ca sa poti pune un laptop, un iPad ca sa poti lucra comod la bord. Faptul ca vagonul e "nou" sau nu e irelevant.

Intr-un fel asta cred ca si au gandit-o, numai ca ideea a fost de "ce e mai nou = cel mai bun" vs. ce interior ofera confortul cel mai bun pentru a atrage cat mai mult trafic din segmente pe care CFR le-a pierdut. Eu personal as prioritiza confortul pe rutele care au potentialul de a fi competitive vs. alte moduri de calatorie vs. rutele unde nu e posibil asta (e.g. Bucuresti-Baia Mare), pentru ca ai mai multe sanse de a atrage calatori ex-auto vs. datorita duratei prea mare calatori care nu au alta optiune.

Nu vad rostul unui vagon WR la doar 4 vagoane. Puteau lejer sa ofere un trolley si un mini-bar la cl I (e.g. cum ai spatiul in 10-91) - ai nevoie de un nr. mare de calatori pentru a face un WR rentabil, si 4 vagoane nu iti asigura un nr. suficient de potentiali clienti. In plus, la trenurile IC nu as suplimenta in stilul clasic pestrit al CFR-ului, ci as pastra compunerea identica. Ma deranjeaza mai ales stilul CFR de a presara vagoane de clasa I prin tot trenul vs. a le grupa separat. In mod normal, compunerea ok ar trebui sa fie doua vagoane de clasa I trase la coada trenului in GdN, astfel incat calatorii de cl I sa mearga cat mai putin (acum am vazut mai des invers), separate de un vagon bar, astfel incat sa nu mearga calatorii de clasa a II-a prin cl I, urmate de c.4 vagoane de clasa a II-a. Stilul actual cu clasa I la mijlocul trenului mi se pare foarte prost si extrem de simplu de rezolvat.

frunzaverde

La clasa I sunt astea:


Da, dispunerea fata-in-fata este un pic enervanta - presupun ca s-au gandit ca grupurile vor fi de 2-4 mai des decat calatorii singuri. 10-91-ul vine si el in ambele dispuneri, daca tin minte bine (Astra ofera ambele dispuneri - fata in fata si dispunere de autocar (cu 50% mers cu spatele) ca optiune). La clasa a II-a, eu sunt de pozitie ca nu ar trebui sa existe mese. Spatiul este mic, si spatiul intre pasageri relativ modest. Nu as incuraja pe nimeni sa manance la scaun (chestie comuna), sau mai rau, sa-si scoata un laptop de 15-17 toli si sa blocheze vecinul de scaun.

Eu unul cred ca strategia cu IC-uri si "trenuri de prestij" e o prostie fara margini. Un serviciu eficient, relativ frecvent, si constant in calitate la nivelul decentei e mult superior unuia cu trenuri fanion...

Nu mai e pestritosag la CFR : s-a unificat schema de culori in schema albastra "Expres"/"Regal", si tot ce trece prin revopsire, cu exceptia supraetajatelor, primeste schema standard. Inclusiv dormitoarele si cusetele primesc schema albastra. Acum am vazut ca si la locomotive au adoptat-o.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Nici eu nu sunt 100% de acord cu schema de 1-3 trenuri pe zi "flagship" dar ma refer la a maximiza strategia actuala. Chiar daca vagoanele sunt uniforme ca schema de culori, confortul la bord e foarte variabil si asta nu mi se pare ok, mai ales la clasa I. Consecventa e cheia creeri unui brand de succes nu sa nimeresti o data un 10-91, o data un 19-76 si asa mai departe.

La clasa a 2-a, interiorul Astra ca layout mi se pare cel mai ok. Majoritatea scaunelor airline, cu masa individuala pliabila, si 4 sectiuni de scaune fata in fata cu mese rabatabile pentru a maximiza spatiul si ca masa si ca acces. E acelasi tip de layout omniprezent in UK pe distante lungi si mesele sunt apreciate de pasageri, fie si ca suport de un pahar de vin. Pana la urma, a oferi posibilitatea de a lucra la bord e una din diferentele bune vs auto. Dispunerea actuala la clasa a 2-a mi se pare "worst of both worlds".

yetiman

 :D O intrebare legata de dispunerea fata-in-fata: Nu este asa pentru ca sa fie, tot timpul, jumatate cu fata si jumatate cu spatele le directia de mers?
Ca vagoanele nu "intorc" la capat de traseu.
Daca ar fi scaunele asezate ca si in avion, toate in aceeasi directie, ar insemna sa stea toti calatorii cu spatele la una din directii..  :D
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

frunzaverde

#6971
Ba da, ca nu se pun vagoanele pe turnanta. Nici locomotivele nu se mai pun pe turnanta. Nici macar nu mai exista turnante in majoritatea locurilor...

Dar poti avea doua dispuneri :
- fata-in-fata, cu "compartimente false", adica fiecare pereche de randuri are un scaun cu fata si un scaun cu spatele, astfel incat patru pasageri sa stea fata in fata. Ceva gen: ][ ][ ][
- stil autocar, adica jumatate din vagon are scaunele intr-o singura directie, si apoi restul de jumatate in directia opusa. Gen : ] ] ][ [ [. La jumatate se face un cupeu fata-in-fata ca mai sus. Unii mai baga doua scaune fata-in fata la capete, pentru grupuri, ceva gen ][ ] ] ] ] ] [ [ [ [ ][.

In ambele configuratii 1/2 din pax stau cu spatele. Dar la varianta cupeu, toti au un pasager fata-in-fata; la varianta "autobuz", ai un spatar in fata, cu exceptia cupeului de mijloc.

Si exista in cateva tipuri de vagoane scaune unde spatarul e bidirectional, si pus pe o sina. Poti impinge sptarul, si devine "fata in fata". Sau poti sa-l tragi si devine "ca la avion". La cap de linie, nasul le intoarce pe toate in directia de mers a trenului. De exemplu astea - apuci de manerul de pe spatar si impingi in fata. Din cauza mecanismului de intoarcere si structurii bi-spatar nu sunt foarte comode, se folosesc mai ales pe trenuri locale:



P.S. La Tarom, pana nu de mult, puteai merge cu spatele. Cere boarding pass (sau ia-ti loc on-line) pe randul 1 la ATR 42 si vei avea o calatorie extrem de interesanta. Cu spatele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cicotan

În caz de accident, are mai mici şanse să fie rănit pasagerul care stă cu spatele la direcţia de deplasare. Deceleraţia abruptă este spre direcţia de mers, spătarul protejează.

etravel

Quote from: frunzaverde on December 18, 2020, 05:09:21 PM
La clasa I sunt astea:
Acelea sunt scaune de cls II marketate ca fiind de clasa superioara. Nu inteleg ce a fost in mintea cui a decis sa se monteze asa ceva intr-un vagon de cls I. Singurul avantaj este culoarul mai lat si probabil masuta de lemn dintre ele. Oricum e clar ca nu-si merita banii.
Scaunele adevarate de cls. I la IR sunt cele de la 10-91 salon.






District EA

Nu ştiu dacă am pus unde trebuie pozele. Stația Săvârşin  19.12.2020

















Powered by API/PUM imgur uploader