Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

cristi5

Vreau numai sa detaliez exemplul km614-Simeria in ce priveste "max 160"... Proiectul terasamentelor descrie fiecare interval incepand de la pag 18. Deci Paulis 140, la intrarea in Radna a ramas o curba de 100 iar  la iesirea din Radna niste curbe de 120 (dupa cate vad trebuia daramat "cartierul" Soimos ca sa traga linia drept)

Ar fi interesant de gasit un document similar pt Sighisoara...

cristi5

^^ parerea mea despre trecut ca trenul prin Sighisoara: never say never. Stockholm-Göteborg exista si tren direct, 468 km in 2h50min cu linie upgrade de la 160... Cerere sa fie... Gen Arad-Deva-AlbaIulia-Brasov... Sau direct Cluj-Brasov...

mr.L

Voi nu intelegeti un lucru, unde nu s-a intervenit in geometria liniei, gen Radna, acolo ramane viteza proiectata de 80-100, unde s-a bagat caramida de bani gen tunelul Danes, acolo proiectul poate fi usor modificat la 200km/h printr-un upgrade ulterior al liniei, care nu are treaba cu semnalizarea , ci doar cu catenara, macazele...(Atentie Vancouver, sistemul de semnalizare ERTMS/ETCS 2 care va fi instalat duce si 300km/h, deci e perfect compatibil cu 200km/h!!!)

Mai sunt carcotasi care nu cred ca se va circula nici macar cu 160km/h, desi in proiect scrie clar Sighisoara -Medias, viteze maxime de 160km/h cu exceptia plecarii/sosirii in cele doua orase , deci doar cat le trebuie sa franeze trenul si sa accelereze. Ati citit vreunul proiectul, ca l-am pus si aici pe site!

Si atentie mare, nu confundati actualul proiect de infrastructura care da ca standard viteza maxima de 160km/h, cu faptul ca proiectantul a desenat deja portiunile de tip varianta noua, care includ lucrari de arta de gen tunel sau pod la viteze de peste 160km/h acolo unde s-a putut corecta, astfel incat o upgradare ulterioara a liniei la viteze superioare sa nu ne faca sa scoatem foarte multi bani din buzunar pentru acest lucru.

Pentru ca o upgradare ulterioara a liniei pentru viteze superioare nu presupune un nou tunel la Danes, ci o varianta noua de viteza care sa ocoleasca Radna. De ce nu a fost construita acum ?
Din considerente nu numai economice, ci si care tin de fatul ca scopul initial al coridorului este de a dezvolta viteze de 160km/h, si nu mai mari decat atat. Noi nu dezvoltam acum HSR, ci punem baza unuia printr-un upgrade ieftin si usor de realizat, deocamdata pe noi ne intereseaza ca trenul sa intre in Radna si sa lase acolo pasageri pentru o linie secundara, nu ne intereseaza ca trenul sa faca cu 5' mai putin intre Bucuresti si Budapesta !

Scopul imediat al coridorului este trenul de marfa si cel regio, interregio, pentru trenurile internationale nu exista o nisa atunci cand vorbim de viteze doar de 160km/h si distante lungi!

Dupa finalizarea coridorului, deci inclusiv Predeal-Brasov la nivel de varianta noua, putem vorbi si despre un upgrade, dar asta inseamna cel putin 10 ani! Iar upgrade se face cu cap, incepi cu linia care are cea mai mare crestere al traficului de marfa, si aia e Bucuresti-Constanta, Arad-Deva nu e o urgenta, e traficul subtire, aici trebuie sa obtinem macar o cadenta buna a trenurilor de rang superior la 160km/h!

Iar linia cea mai aglomerata din tara Bucuresti-Brasov, nu trebuie upgradata deoarece ajunge cat de curand la saturare pe doua fire (maximum 10 ani), acolo trebuie HSR noua pentru a reduce distanta dintre cele doua orase simtitor, chiar mai mult de jumatate din durata actuala, plus includerea Aeroportului Otopeni ca statie .

cristi5

Radna era doar un exemplu despre cum trebuie  citite proiectele, si o curiozitate despre Sighisoara. Daca are cineva acces la proiect, cat e viteza maxima in gara Sighisoara?

Tot in proiect  sunt trecute razele curbelor, pe baza lor e poate  deduce viteza maxima, cu tilt si fara.

----

Am inteles de pe alte topic-uri ca nu te poti atinge de o investitie EU timp de 5 ani de la receptie... Asta e valabil pe CF pt catenara si macazuri?

mr.L

Quote from: TibiV on November 24, 2016, 01:11:14 AM

vancouver, la Shinkansen m-am gandit si eu cand am scris postarea in cauza... Si am decis ca nu, nici Shinkansen nu poate frana de la 160 la 0 (zero) km/h in doar 3 km... Nici de accelerat nu poate in 3 km...
Deci nu bat eu campii.... :)


Intrucat unul din cele doua tunele care se construiesc e la Danes, s-ar putea sa bati chiar tu campii la greu, basca sa-i induci si pe altii in eroare!

Vad ca esti bun, uneori chiar foarte bun, poti sa imi spui si mie in cati metri accelereaza un tren de la 120km/h la 160km/h? Un tren de 500t comparabil cu unul de 800t?

Sau ia spune tu ce viteza va avea trenul care pleaca din gara Sighisoara la trecerea de nivel cu strada Stefan cel Mare din Sighisoara, si la ce viteza ajunge atunci cand intra un metru in primul tunel, deci nu ala de la Danes.

Ca vad ca voi intoarceti discutia cum vreti , a vorbit cineva cumva din ce sens va ajunge trenul sa aiba 160km/h in primul tunel de langa Sighisoara, sau tu singur ti-ai dat cu presupusul ?

Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 12:04:34 PM

Am inteles de pe alte topic-uri ca nu te poti atinge de o investitie EU timp de 5 ani de la receptie... Asta e valabil pe CF pt catenara si macazuri?

Eu nu am exclus rectificarea unor curbe si realizarea unor variante noi in lucrarea de upgrade , punctul pus este pe unele lucrari noi de infrastructura, vezi podul de la Sarulesti pe care se poate circula oricand cu 200km/h. Dar aici avem un tronson Pasarea-intrare Fetesti foarte capabil de 200km/h in conditiile unor imbunatatiri minime.(vezi comparabil upgrade CMK in Polonia la 230km/h de la 160km/h) si deservirii slabe dpdv regio.

Dupa cum, in partea cealalta, faptul ca nu s-au realizat niste poduri dunarene noi capabile de 200km/h, tine de o eventuala strategie HSR constructie noua Fetesti-Constanta, pentru ca aici se prevede o crestere a traficului regio si de marfa, iar un upgrade este dificil de realizat din cauza traseului actual.

Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 12:04:34 PM
Tot in proiect  sunt trecute razele curbelor, pe baza lor e poate  deduce viteza maxima, cu tilt si fara.


Iti raspund eu fara sa ma intereseze ce scrie in proiect, doar ma uit pe desen aici: http://www.openrailwaymap.org/ cu ochi de inginer si zic:

Plecand din gara Sighisoara inainte de primul tunel intra cu 160km/h, merge constant cu 160km/h pana la aliniamentul cu DN13, dupa care accelereaza de la 160k/h la 200km/h, la 200km/h intra in tunelul Danes.In sens invers vitezele de circulatie nu pot fi atinse in acelasi mod.

Seamana foarte mult cu una din variantele de viteza Westbahn prin care se circula cu 200km/h, evident ca pana se atinge viteza asta se accelereaza de la 80km/h la 160km/h.

Pe carcotasi o sa-i rog sa calculeze in ce conditii mai e rentabila investiatia daca prin tunelele astea nu se circula macar cu 160km/h, de ce trebuie sa alegi solutia asta costisitoare, daca nu pentru cerinta de a se circula pe cat mai mult din coridor cu 160?

Deci bagi o suma foarte mare de bani in doua tunele de cca 2km lungine totala doar pentru a indrepta linia nitel, voi chiar credeti in mos Craciun numit UE care da bani pentru asa ceva ? Ce tunele de genul asta noi s-au construit  pe Predeal-Campina la viteze de sub 160km/h, nu cumva zero? Asta facand abstarctie ca nu s-a construit niciun tunel, Dar daca linia Predeal-Campina era refacuta pe variante noi, nu credeti ca vedeam destule lucrari de arta pe care trenul sa circule cu 160 si aici?

Phenol



Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 12:04:34 PM
Radna era doar un exemplu despre cum trebuie  citite proiectele, si o curiozitate despre Sighisoara. Daca are cineva acces la proiect, cat e viteza maxima in gara Sighisoara?


Gara Sighisoara nu intra in acest proiect, acesta face parte din proiectul Brasov - Sighisoara.

Daca imi aduc aminte bine in ambele gari (Brasov si Sighisoara) viteza este de 35 km/h.
O sa verific din nou.

mr.L

Gara Sighisoara e statie ,,must ''chiar si pe HSR.. nu se pune in discutie sa nu oprească aici trenurile care vor circula pe coridorr, indiferent de rang.

District EA

Quote from: cristi5 on November 24, 2016, 01:17:36 AMAr fi interesant de gasit un document similar pt Sighisoara...
document

cristi5

Merci! Descrierea tronsonului, in proiectul tehnic de terasamente incepand cu pagina 11. Viteza la iesirea din statia Sighisoara 65 km/h din motive de curba stransa.

mr.L

Quote from: vancouver on November 24, 2016, 12:36:08 AM

Daca un tren plecat din Sighisoara chiar poate sa accelereze asa de repede incat sa ajunga efectiv la 150-160 pana sa iasa din tuneluri - bravo lui, dar nu cred. Poate doar Shinkansen (care ajunge in 2 minute la 250 km/h WOW ! ; sursa: http://www.jr-plus.ch/shinkansen/zugtypen/shinkansen-serie-n700_200-de.html).

Quote from: TibiV on November 24, 2016, 01:11:14 AM

vancouver, la Shinkansen m-am gandit si eu cand am scris postarea in cauza... Si am decis ca nu, nici Shinkansen nu poate frana de la 160 la 0 (zero) km/h in doar 3 km... Nici de accelerat nu poate in 3 km...
Deci nu bat eu campii.... :)


+200 km/h prin tuneluri... ;)

Cristi5 , documentul ala ce zice in ceea ce priveste afirmatiile de mai-sus ? Tot la pagina 11, bineinteles...

Intervalul Sighişoara – Daneş - km 299+029.00 - km 304+501.50

Viteza maximă de circulatie proiectată pe acest interval este de 65 km/h[/b] până la km 300+320 de unde aceasta are valoarea de 160 km/h.


planiolro

Am citit si eu documentul pe repede inainte  dar din extrasul de mai jos trag concluzia ca in tunel mergem cu viteza maxima ceea ce este o premiera in Romania.

Viteza maximă de circulaŃie proiectată pe acest interval este de 65 km/h până la km km 300+320 de unde aceasta are valoarea de 160 km/h.

mr.L

Bravo ! Ne-am dublat si corelat bine, astfel mai inteleg si altii ca linia asta a fost proiectata astfel incat de la 1km si 320m distanta de gara e liber la 160km/h, deci TRENUL INTRA CU 160Km/h IN PRIMUL TUNEL, si continua cu aceiasi viteza pana aproape de gara Medias! Asta inseamna ca trenurile merg in ambele tunele cu viteza maxima!

Evident ca cei care nu au crezut ca trenurile astea intra cu 160km/h in tunele nu cred nici afirmatia mea cum ca de la intersectia cu DN13 e liber la 200km/h pana aproape de Medias(cu o exceptie, va las eu sa o gasiti), in conditiile unui upgrade care nu presupune si lucrari impresionante la cale, sau ma rog, cu o singura curba care trebuie indulcita...

Banuiesc ca tot ei cred ca eu bat in continuare campii pe un forum de infrastructura, ca ma plictisesc si n-am ce face acasa.


Dan027


0-160km/h in mai putin de 1 km, deci se poate cu vreo 5-6 vagoane in 3 km :)


vancouver

In concluzie cred ca important este urmatorul aspect:
- la iesirea din Sighisoara trenurile vor merge cu max 65km/h pana la km300+320.
- imediat dupa trecerea de punctul km300+320 trenuri vor putea accelera la maxim, pana la 160 km/h.

Daca in cei ca. 2km ramasi pana la iesirea din tunel vor ajunge fix la 160 km/h sau numai la 150 sau 140, este mai putin important. Au unda verde si asta conteaza.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.