Calea ferata 902 Bucuresti-Giurgiu

Started by Ionut, February 13, 2019, 07:41:51 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

cristi5

#840
https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-27102227-viteze-medii-43-46-cat-vor-face-trenurile-cand-redeschide-circulatia-linia-directa-bucuresti-giurgiu.htm

Trecutul:
QuoteLinia 102 București Nord - București Progresu - Giurgiu nu a fost niciodată una rapidă. Spre exemplu, în 2002, cu trei ani înainte ca podul să cadă, trenurile București - Giurgiu făceau fără oprire între 90 și 98 de minute. Trenurile București Progresu - Giurgiu, care opreau în toate cele 12 stații de pe traseu, făceau peste 90 de minute.

Viitorul apropiat:
Quote,,În relația București Nord – București Progresu – Giurgiu vor circula numai trenuri de rang Regio. Un tren de călători va parcurge distanța București Progresu – Giurgiu (61,4 km) în aproximativ 80 minute, iar distanța București Nord – București Progresu – Giurgiu (93,2 km) va fi parcursă în aproximativ 130 minute", spune CFR Infrastructură, într-un răspuns pentru HotNews.ro.

Aia cu 80 de minute e foarte aproximativa din moment ce dupa faza 2 se va face 84 minute cu 12 opriri (86 min in 1995). Oricum reies cam 45-50 minute pe cei 32 km intre Bucuresti Nord si Progresu! Din care timp de mers efectiv probabil 35-40 minute, restul rebrusarea. Un pic mai rapid decat STB (58 min).

Viitorul indepartat (dupa modernizare) il aflam din memoriul SFului fazei 2

67 de minute Giurgiu-Bucuresti Nord ar insemna cam 62 minute Giurgiu Nord-Bucuresti Nord. Comparat cu 82 minute intercity in 1995... Asta ar insemna ca timpii din tabelul de mai jos includ reparatia centurii feroviare Buc Nord-Jilava, si daca facem diferenta intre trenul de Progresu si trenul de Bucuresti Nord, este 22 minute (fata de 45-50 acum!). Dar atentie, portiunea de centura feroviara nu e cuprinsa in faza 2. Pentru ea se fac doar "lucrari de electrificare".

Centura feroviara va fi probabil modernizata in proiectul "complexul feroviar Bucuresti"




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

API pe Facebook

130 minute pe București Nord-Giurgiu, dar se poate mai rapid! După ce la final de 2023 presa românească a înghițit pe nemestecate o manipulare de la vecinii bulgari care anunțau 50 de minute între Ruse și Gara de Nord, a venit momentul să confruntăm realitatea, așa cum vă explicam în ianuarie 2024.

Într-un răspuns oferit HotNews.ro, CFR estimează "aproximativ 80 de minute" între București Progresu și Giurgiu Oraș (61 km) și nu mai puțin de 130 min între București Nord și Giurgiu (93 km).

Cum s-a ajuns aici și cum s-ar putea obține totuși timpi de parcurs decenți, comparabili cu transportul rutier? Vor ajuta lucrările de modernizare, electrificare și refacere a traseului la Daia? Spoiler: din păcate nu!

Dacă CFR SA, CFR Călători și ARF ar fi vrut să promoveze transportul feroviar, ar fi introdus și un serviciu InterRegio sau Regio-Expres fără opriri care poate face sub 90 minute. Dar s-au ales exclusiv trenuri Regio. Cele 130 minute includ cam 15 min aferente intrării în gara București Progresu și schimbarea sensului de mers plus alte 25 necesare pentru încetinirea și staționarea în 12 gări.

Firește că un serviciu Regio e necesar, poate exclusiv din stația Progresu, însă un serviciu Regio-Expres ar asigura conexiunea directă între cele două orașe și o legătură mai rapidă cu toate trenurile care ajung în Gara de Nord, inclusiv cele de aeroport.

Nici măcar unul din proiectele CFR SA nu își propune din păcate scăderea timpului de mers între București și Giurgiu. Faza 1 presupune redeschiderea circulației ("în curând"), iar Faza 2 înseamnă modernizare și electrificare dar pe același traseu: se schimbă doar 1 km la Daia ca să se evite terenul instabil.

Vitezele permise pe diferitele tronsoane sunt 80, 100 sau 120 km/h, însă timpul de parcurs după Faza 2 va fi cam același ca înainte: un tren Regio este estimat la 84 de minute Progresu-Giurgiu față de 86 min în 1995.

Dacă timpii Progresu-Giurgiu vor rămâne neschimbați, surpriza din studiul de fezabilitate pentru Faza 2 vine pe București Nord-Giurgiu: 68 de minute cu o oprire (la Giurgiu Nord probabil). Ne apropiem de visul bulgăresc de 50 min!

Se așteaptă deci reducerea tranzitului pe centura feroviară, între București Nord și Jilava (cam 30 km), de la vreo 35 de minute azi la aproximativ 25. Dar se "vinde blana ursului din pădure" deoarece modernizarea centurii nu face obiectul studiului, fiind inclusă doar electrificarea.

Se mai poate ajusta Faza 2 pentru timpi mai buni? Puțin probabil: studiul este deja recepționat, indicatorii tehnico-economici aprobați, finanțarea CEF2 asigurată și suntem în perioada de pregătire a licitației. Putem spera doar ca niște automotoare electrice să mai câștige câte ceva prin accelerare mai rapidă.

Atenție! Faza 2 presupune închideri de linie, mai ales acolo unde avem un singur fir. Adică deschidem linia ca apoi s-o închidem la loc! Până la începerea modernizării în teren mai avem însă licitația, contestațiile, proiectarea.

Cum rămâne cu Ruse?! Redeschiderea traficului se va face doar cu automotoare ușoare care au destinația Giurgiu Oraș. Din cauza lipsei unui racord, trenul trebuie să aleagă dacă merge la Giurgiu Oraș sau la Ruse fiindcă nu poate ajunge la ambele, iar cele mai grele cu vagoane și locomotive, care merg la Ruse prin Giurgiu Nord, vor continua să ocolească prin Videle până la finalizarea Fazei 2.


shift2rail

Foarte bun comunicatul API, sesizez un inceput de interes si in presa romana ptr timpii de parcurs calatori absolut inacceptabili ai CFR.

De de nu se introduc timpi maximali- tmax, nu vmax- in caietul de sarcini ptr fezabilitate/proiectare/executie lucrari modernizare calea ferata? I-ar angaja contractual pe proiectanti, constructori, CFR si ar oferi un indicator simplu, lizibil, value-for-money ptr miliardele de euro imvestite.

Buc N-Giurgiu Central 1h, Buc-Craiova 2h, Buc-Tim/Iasi 5h, BBuc-Cj 6h, samd.