Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

thinker

corect si acest calcul dar America chiar este tara tuturor posibilitatilor.

Daca va continua cateva luni in acest ritm de crestere cu siguranta Tesla va supravietui din mai multe motive:

- tehnologia lor bate toata concurenta pe doua componente -  electrificare si conducere autonoma
-chiar daca au cheltuit sume care par enorme companiile de top au cheltuit sume de zeci de ori mai mari cu rezultate modeste
- au reusit sa dezvolte technologii la nivele pe care companiile de top din industrie cu bugete de cercetare de zeci de ori mai mari nu le-au atins inca
-marea lor problema a fost asamblarea, deja au comandata piese de serie la producatorii OEM din industrie,a tuturor posibilitatilor asa ca pe viitor volumele nu vor fi o problema cu conditia sa poata sa asambleze la nivelul cerut de piata
-investitorii mari si aici e dovada ca e tara tuturor posibilitatilor, sustin compania stiind aceste lucruri, fiindca e viabila redresarea si trecerea pe profit
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

iar faptul ca livreaza modele comandate acum doi ani- asa cum zice dumbravaandrei, cu o rezervare de 1000 de dolari care putea fi anulata, confirma avansul technologic pe care compania il are in fata rivalilor.
Persona cred ca Tesla va creste foarte mult in 2019, o data cresterea livrarilor si revenirea increderii ca Tesla chiar poate sa produca la nivelul cerut de piata.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

GrmmrNzi

și: Tesla nu oferă discount-uri de volum pentru flote, deci încasează cam tot prețul de listă. Mercedes, BMW, Audi et co au ajuns acum să ofere min. 30% rabat pentru flotele companiilor, cel puțin aici în Germania. Aș fi putut să-mi iau 5-er cu 33% și astfel mă încadram în bugetul permis. Și la vânzările la privați se aude de reduceri de 15-20%, pentru cine știe cum să-i "prelucreze" pe vânzători.

Cred că în țidula ADAC-ului am citit mai de mult că mai toți producătorii clasici fac pierderi la vânzările de mașini, pe care le recuperează prin servicii financiare și mai ales prin piese de schimb (o mașină construită integral din piese de schimb e de 4 ori mai scumpă decât prețul de listă al uneia noi)


TibiV

@dumbravaandrei,

bine, am simplificat...
Nu contează insă mașina in sine.
Contează costurile totale ale companiei versus cheltuieli totale.
Deocamdată doar vânzarea mașinilor aduce venituri...

Din pdv financiar, ceea ce am scris este perfect valabil...
Și cam asta spune și NYSE...

Voi aveți încredere în Musk așa cum au alţii în Umbrărescu...
Doar că în afaceri alunecările de teren sunt muuuult mai periculoase...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#604
[offtopic]
Pusca calului... Musk si "regele la sosele" in acelasi post e putin cam mult.

Dar, citeam un articol facut de cei de la LSE...

Intr-adevar au avut probleme mari de cashflow. Si apoi Tesla a investit masiv in Australia in capacitati de stocare si producere energie (constant money, predictable money). Proiecte similare au implementat si prin alte locuri. Au facut asta ca sa-si asigure o anumita predictibilitate in cazul in care actiunile o iau razna la tranzactionare. Si-au creat o plasa de siguranta. Pentru productia model 3 au avut o problema de scalare a productiei generata chiar de ei, nu de furnizori. Actuala fabrica din USA nu poate duce fizic mai mult de 10000 de model 3 pe saptamana, asta in conditiile in care la mai mult de 7500 trebuie sa reduca productia pe alte modele. De asta deschid fabrici in alte puncte de pe glob. La ora actuala produc aproape 6k de model 3 pe saptamana.

Planul lor de afaceri e destul de complex si destul de bine distribuit, au o predictibilitate fantastica asupra robinetelor financiare si si-au redus enorm expunerea la risc. E un model de studiat mai ales acum cand tehnologia schimba din temelii paradigmele economice
[/offtopic]

In alta ordine de idei, de la anul din septembrie o sa avem access si la Nissan Leaf e-Plus. Probabil ca la noi va aparea cu o intarziere de 3-4 luni.

voicul

#605
Dezamagitor cu Leaf +. Era vorba de anul asta in septembrie, dar ...

Mi se pare relevanta poza asta (luata din articolul de mai sus)




Si Caritas a dat un tun in Romania, pentru simplu motiv ca a fost primul tun si nimeni nu stii ce inseamna o teapa la nivel mare. Asta nu implica ca a rezistat pe piata.
Revenind la Tesla: noroc-ul lor (bine e munca lor) ca au ajuns sa faca productie buna, acum, cand inca sunt lideri.
In 2018 deja s-au lansat masini electrice.
2019 si 2020 o sa fie lansari la greu.
Cum s-a scris: multe din comenzile de acum sunt puse acum 2-3 ani.
Daca te uiti in poza: care e diferenta de pret si range intre Model3 si Bolt si Leaf+. Intradevar nu prea este.
Curand Tesla va mai avea doar cu avantajul condusului autonom. Si asta probabil odata ce range-ul electricelor va fi mai mare de 1000 km (puteam sa pun 600km, da prea e aproape :) )

Mai e un aspect: nu imi iau model 3 ca sa ma duc cu el in service la Vienna. O sa imi iau Nissan Leaf ca sa fac service in Bucuresti.

ghrt

Mie Tesla, si ca producator si ca mașini, mi se pare un succes.
Personal conduc un Smart ForTwo. Vedeți ce pierderi a acceptat Mercedes, care e un producator, sa zic asa, cu experiență, din cauza faptului ca s-a apucat de o mașină de la zero. Apoi, primele versiuni sunt meschine in ceea ce priveste confortul raportat la pretul premium. De abia la a treia versiune, la multi ani de la scoaterea primului, au ajuns la o masina ok.
Cont (aproape) inactiv.

Mamutu

#607
Nu comparați mere cu pere. E ca și cum comparam Porsche cu Dacia, ambele te duc unde trebuie dar in mod ușor diferit.
Tesla accelerează de la 0-100 sub 6 secunde-cel mai slab model, are o grămada de inovații la mai multe niveluri (roti, mod de ventilație, suspensii și bineînțeles la baterie).
De asemenea nu uitați ca mașini electrice (și hibride) se vor vinde anul acesta cca 1,5milioane pe plan mondial așa ca mai e loc pentru toate firmele producatoare sa între pe piața. Sunt convins ca va trebui sa aștepți după un VW electric câteva luni bune chiar și in 2021 pe când un Tesla va fi disponibil mult mai repede.
Săptămâna trecută au degajat terenul de lângă Shanghai pentru noua fabrica Tesla din China. In 2 ani spera sa producă pentru piata de acolo.
https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/secret-tech-behind-tesla-model-3

adiarc

credeti ca Tesla o sa doarma si nu o sa mareasca autonomia?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Cat sa o mareasca sa mai fie si relevanta?
Sigur sa ai autonomie de 1000 de km e bine, da nu iti trebuie. Ce este peste 500 e ok. Multi sunt obisnuiti cu cea de la termice care este cam 500 - 1000 (depinde de masina si pe unde o conduci).

I3 are 7.3s la - 0 - 100km cu 170cp. Sigur mai mult decat cele 6 secunde a lui Tesla ... de parca ar conta asta pe strada.
Eu cu I3-ul am lasat la 200 de m toata coloana.
Ce vreau sa zic: chit ca tu ai 3 secunde pana la 100, ala cu Dacia 1300 tot la 30 de m sta in fata ta, dar in coloana de la semaforul din fata  ;)

Altfel spus:
Eu mi-am luat monitor cu raspuns 8 ms si un prieten a data vreo 200 de ron in plus ca sa aiba cu 2 ms. I-am zis ca a aruncat cu banii, pentru ca de principiu doar un aparat prinde diferenta asta, nu ochiul uman.

Mamutu

I3 se apropie ca pret de Tesla 3.
I3 accelerează mai bine ca M3 de la 0-50kmh  :-)

voicul

#611
Si asa s-a dus jumatate din dragostea pentru masinile electrice si hybrid  :(

O idee buna ar fi fost sa ai masina electrica ca sa nu bagi CO2 in oras. Adevarat ca daca energia era produsa din carbune, tot se producea CO2, dar nu in oras la tine.
Si asa respirai un aer mai bun.

SAU te minteai singur pe baza unui marketing de kalitate!

Marea surpriza este ca CO2 este distribuit uniform peste tot. Adica unde vezi un copac, exista CO2, ca copacul asta "mananca" CO2.

NO CO2, NO COPAC!

"Într-un an, un copac obişnuit absoarbe peste 6 kg de CO2 şi elimină oxigen suficient pentru o familie de patru persoane." - sursa.

Deci chiar daca s-ar publica stirea SOC si BOMBA, ca Romania nu mai emite CO2 ca are numa electrice pe strazi, s-ar ocupa prietenul chinez s'american (care face energie din carbune) si ar trimte CO2 chiar in Romania: fara taxe vamale!

Deci cu alte cuvinte daca iti iei electrica ca sa poluezi mai putin .... raspunsul e NU!
Desigur poti spune:
Poluezi mai putin cu cat % din energia pe care o bagi in masina este hidro, eoliana sau solara.

La fel de bine poti minti ca masina electrica nu polueaza la toba ... ca n-are toba!!  :lol:

Adica e marketing pe fata, pentru ca in:
"Poluezi mai putin cu cat % din energia pe care o bagi in masina este hidro, eoliana sau solara."
Asta pentru ca ai bagat energia aia in masina, dar puteai sa o bagi in TV.
Adica alegi in ce sa zici ca nu polueaza (pentru ca energia hidro, eoliana sau solara este limitata). Ca se duce in masini electrice, de vase sau spalat tot vreo 26% (estimare) la nivel 2020 este cantitatea de energie verde.

Oare NOX si PM nu sunt si ele distribuite uniform la nivel mondial?
(chiar ar ajuta daca gasiti ceva info pe tema asta).

Ca daca da ... ar face masina electrica o fitza inutila eco.
E foarte buna ca iti reduce costurile cu energia (inca gratis in RO) si consturile cu reparatiile.
Dar ECO ... mmm nu prea.

L.E.
Facand o cercetare mai in detaliu ... vad ca si NOX-ul e bine distribuit (dar nu e informatia pe care o caut):
"Scientists Ott et al.[9] estimated that each flash of lightning on average in the several mid-latitude and subtropical thunderstorms studied turned 7 kg (15 lb) of nitrogen into chemically reactive NOx. With 1.4 billion lightning flashes per year, multiplied by 7 kilograms per lightning strike, they estimated the total amount of NOx produced by lightning per year is 8.6 million tonnes. However, NOx emissions resulting from fossil fuel combustion are estimated at 28.5 million tonnes.[10]" - NOx

Adica fulgerele (care apar oriunde) produc cam 25% din NOx-ul produs de oameni.

L.E
Am gasit un articol despre NOX cu imagini date de NASA despre NOX.
US si EU si-au redus amprenta de NOx cu 40 - 50% din 2005 pana in 2014.
In RO doar in B este mai poluat :)

Mamutu

"Bucureşti, 19 apr 2017 /Agerpres/ - Energia din surse regenerabile a asigurat anul trecut 42,29% din producţia naţională de electricitate, cea mai mare pondere fiind a energiei hidro, se arată într-un raport al ANRE privind piaţa de energie electrică în 2016.

Astfel, energia hidro a însemnat 29,88% din producţia totală a ţării de energie electrică, energia eoliană a fost 11,07%, energia fotovoltaică - 1,18%, iar din biomasă s-a produs 0,16% din total.

Energia hidro a reprezentat, de altfel, principala sursă de producere a energiei electrice la nivel naţional, detronând cărbunele, care a asigurat 24,37% din total. Sursele nucleare au reprezentat 17,9%, gazul a contribuit la 15,18% din producţie, iar păcura, la 0,26% din total."

https://www.agerpres.ro/economie/2017/04/19/energia-regenerabila-a-asigurat-anul-trecut-42-din-productia-nationala-de-electricitate-a-romaniei-10-16-29

Dacă socotim ca energia nucleară nu produce CO2 ajungem in Romania la 60,19% din energia produsă in 2016  nu a fost producatoare de gaze de sera!!! In medie!!
Deci mutatul CO2 de la automobil la furnal nu tine decât in procent de 39%. In plus am auzit ca in București aerul nu e cel mai grozav de la gazele de eșapament, așa ca mașinile electrice sunt o soluție foarte logica.
Daca îți faci o flota de autobuze electrice nu te oprește nimic sa pui panouri solare si baterii astfel încât sa nu mai plătești de loc curent (primăria).
Sau sa cumperi de 100milioane de EUR dieseluri de la turci.
Parerea mea rămână ca lumea va cumpara automobile electrice pentru ca vor fi mai ieftine (pe termen lung) și pentru ca se conduc mult mai bine și nu pentru ecologie.

kresto

Studii peste studii au aratat ca masinile electrice produc mai putin CO2 pe durata de functionare(lifetime), chiar daca energia electrica este produsa si din unele surse poluante(chiar si in Polonia, Germania care au energia electrica cea mai "murdara").

Printre studii este si urmatorul:


voicul

Inteleg ce zici, dar e o mare diferenta, mare, intre practica si marketing prin omisiune.

Spre exemplu daca ai lua azi un credit de 10.000 de euro as putea zice ca tu faci 3.650.000 de euro pe an !!!

Cam asa si cu masinile electrice. Intradevar pe toata perioada de folosire vor produce mai putin CO2 decat termicele.
Acum sa nu uitam in piata SH:
Smart: 3 bucati de 3 ani fiecare cu FIX: 600km (ARE multi KM), 150 si 25 de KM.
Zoe: 2015 - 30.000 de km.
Cel mai racheta (cred ca a dat km inainte) Leaf 2017 - 79.000 km.

Ce zic e ca masinile electrice nu prea au km. Mai mult:
Daca imi iau ZOE cu de acum 1 an am range de 200km. In 5 ani nici pe astia nu o sa ii mai am si deja 200km range o sa fie la biciclete electrice.
Cu alte cuvinte o sa o casez eu masina dupa 6 ani.
Chiar si cu 10 ani ... nu prea e viata intreaga a masinilor.

Adica compara o electrica cu o termica care face cam 150.000km in 15 ani si zic ca electrica emite mai putin CO2 la km astia, nezicand ca electrica va avea doar vreo 50.000km in anii astia. (exemplu e asta)