[CJ] Transportul public in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, January 21, 2013, 12:46:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

6 troleibuze noi, cu dotări de ultimă generație, finanțate de Primărie în parteneriat cu CTP, intră de astăzi în circulație! #Cluj
Cele 6 troleibuze articulate, puse în circulație de astăzi în orașul nostru, fac parte dintr-un proiect comun al Primăriei municipiului Cluj-Napoca și Companiei de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) prin care urmărim să achiziționăm 20 de troleibuze noi. La acest moment sunt introduse în circulație un număr de 7 troleibuze de ultimă generație, urmând ca până la finalul anului clujenii să poată circula cu cel puțin 10 dintre aceste mijloace de transport public.
Noile troleibuze au un consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi. Informații tehnice suplimentare, mai jos.
De asemenea, Primăria Cluj-Napoca are în derulare licitația pentru achiziționarea de autobuze electrice, proiect cu finanțare din fonduri elvețiene.
Municipalitatea clujeană și CTP au, totodată, în pregătire un contract de finanțare prin credite garantate de primărie pentru achiziționarea a alte 50 de mijloace de transport în comun (autobuze și tramvaie).
Prin aceste dotări ale parcului auto al CTP și prin implementarea benzilor dedicate pentru transportul public, Primăria Cluj-Napoca urmărește să încurajeze utilizarea transportului în comun de către un număr cât mai mare de clujeni, una dintre soluțiile posibile pentru decongestionarea traficului din municipiu.
---
Caracteristicile troleibuzelor noi, articulate, IVECO ASTRA TOWN 118 pentru transportul public de calatori
- capacitate de transport: 164 calatori din care 42 pe scaune (plus șofer);
- garanție: 3 ani sau 180.000 km; garanție caroserie: 8 ani; garanție motor: 500.000 km;
- lungime: 18m, lățime: 2,5m;
- podea complet coborâtă;
- rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități și funcția de "kneeling";
- loc rezervat pentru utilizatori de scaune rulante pentru persoane cu dizabilitati la ușa 2;
- spațiu destinat pentru cărucior copii la ușa 3;
- sistem de încălzire cu aeroterme electrice pentru sezonul rece;
- sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald;
- indicatoare de traseu electronice situate în față, lateral și spate;
- radio CD și microfon; stație de amplificare; sistem informare călători/ difuzare clipuri realizat cu monitoare LCD;
- sistem de numărare călători;
- sistem supraveghere video interioară și exterioară;
- sistem automat de taxare; 4 uși duble; acționare electrică cu motor asincron trifazat alimentat și controlat de invertor; convertizor static pentru servicii auxiliare
- direcție servoasistată hidraulic; sistem electronic de control al frânării ABS/EBS/ASR; computer de bord (OBD) cu afișaj digital;
- sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică (SIDGE) prin CAN; computer de gestionare și management trafic (CGMT);
- suspensie integral pneumatică gestionată electronic;
- sisteme de frânare:
--- frână electrică recuperativă și reostatică;
--- frână de serviciu pneumatică;
--- frână de staționare (de mână) mecanică cu resort;
--- frână de stație activată automat la deschiderea ușilor;
- consum de energie mai mic cu aproximativ 40% față de troleibuzele vechi;
- primul model de troleibuz la Cluj care, pe lângă recuperarea energiei de frânare în linia de contact, este dotat cu o nouă tehnologie de recuperare a energiei, prin folosirea de supercapacitori;
- sistem de coborâre a captatorilor la desprindere accidentală;
- viteză maximă de circulație limitată electronic la 50 km/h;
- prețul unui troleibuz: 2.102.455 lei/ buc + TVA (aproximativ 467.200 Eur + TVA)


https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/posts/1160550804033743
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Bogdan_Cluj

#61
Ca tot se vorbea de tramvaie, sunteti la curent cu faptul ca Iasi si Timisoara au renovat cateva tramvaie undeva la Pascani, cu 1/3 (~450k euro) din costul de achizitie al unui tramvai nou (~1,5mil euro)?

Stiti cumva daca cele renovate se comporta mai aproape de cele noi sau mai aproape de versiunea originala? Se merita incercat si la Cluj modernizarea a ... 3-6 tramvaie in locul achizitionarii a 1-2 tramvaie noi?

Aveti aici, aici si aici informatii despre reconditionarile facute la Timisoara aici si aici despre reconditionarile pt Iasi

Later edit: aici inca cateva informatii despre Timisoara, si aici un incident cu un tramvai nou, dar din care nu reiese daca e de vina tramvaiul reconditionat sau alt element

Bogdan_Cluj

Apopo de ce ziceam in mesajul anterior, se pare ca in 2017 o sa cumpere 6 tramvaie noi. Nu zice nimic despre reconditionarea tramvaielor vechi la 1/3 din pret.

- cumpărarea a 50 de autobuze diesel articulate, 10 autobuze electrice, 6 garnituri de tramvai şi 8 troleibuze
- crearea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/obiectivele-primarului-emil-boc-cu-liniuta-acestea-au-un-grad-ridicat-de-certitudine--154621.html

Bogdan_Cluj

#63
Am adunat aici informatii despre flota CTP: https://clujeuropean.com/2017/04/06/parcul-ctp-cluj/

Sneak preview:

Bogdan_Cluj

"Azi am semnat acordul cadru privind achizitionarea a 30 de autobuze electrice.
Primele 11 autobuze electrice vor fi livrate, potrivit contractului, in maxim 9 luni de la semnarea contractului subsecvent (cel tarziu martie 2018). Banii pentru aceste 11 autobuze provin din fonduri elvetiene (85%) si buget local (15%). Urmatoarele 19 autobuze urmeaza sa fie achizitionate din fonduri locale si europene.

Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri, dotate cu wi-fi, camere video, aer conditionat si platforma joasa pentru persoane cu dizabilitati.
Autobuzele au o garantie de 5 ani, costurile de mentenanta si piese de schimb fiind asigurate de firma castigatoare, Solaris. De asemenea, autobuzele au o autonomie de 105 km si vor fi incarcate in 13 statii lente si rapide. Incarcarea lenta dureaza 6 ore, iar cea rapida 10 minute.

Pretul unui autobuz electric este de aproximativ 500.000 euro."


Sursa: https://www.facebook.com/EmilBoc.Intotdeaunapentruclujeni/photos/a.306320582790107.75852.306300569458775/1421148121307342/?type=3&hc_ref=NEWSFEED

Bogdan_Cluj

O sumarizare a "erei mov" (sursa aici)

Achiziţiile de până acum din ,,era mov":

2012: 4 tramvaie noi PESA, fabricate în Polonia
2014-2015: 40 de autobuze diesel articulate Solaris Bus & Coach, fabricate Polonia
2015: 10 autobuze scurte Iveco Urbanway, fabricate în Franţa
2016-2017: 20 de troleibuze noi Astra Bus, fabricate la Astra Vagoane Călători Arad
Este pe final de procedură achiziţia a 15 noi autobuze diesel articulate şi a 10 minibuze.

Ce ar urma să se mai cumpere:

11 autobuze electrice
60 de autobuze diesel scurte
16 tramvaie
20 de troleibuze

Per total, într-o variantă ideală, ,,era mov" ar urma să cuprindă până la final de 2018, început de 2019, următorul efectiv de vehicule de generaţie nouă:

20 de tramvaie
55 de autobuze articulate
70 de autobuze scurte
40 de troleibuze
11 autobuze electrice
10 minibuze

CJN-Alin

QuoteEste pe final de procedură achiziţia a 15 noi autobuze diesel articulate
Mercedes a câştigat licitaţia pentru furnizarea a 15 autobuze articulate, organizată de Compania de Transport Public (CTP) Cluj. Acestea vor fi furnizate până în 8 martie 2018.
http://linia9.ro/2017/09/13/nemtii-la-putere-la-cluj-nu-vin-deocamdata-cu-50-de-autobuze-scurte-dar-aduc-15-lungi/

Ionut

Vad ca se tot insista... :ohno:

Cluj-Napoca ia in calcul construirea unei linii de metrou

,,Proiectul de buget al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2018 este de 257 de milioane de euro, în scădere cu 28 de milioane de euro faţă de anul trecut, din cauza diminuării cotelor defalcate din impozitul pe venit. Transportul în comun şi modernizarea străzilor sunt o prioritate cheie pentru oraş, din punct de vedere al decongestionării traficului, astfel că ne propunem achiziţia de troleibuze, tramvaie şi autobuze electrice, dar şi realizarea unui studiu de prefezabilitate în vederea realizării metroului. Pentru acest studiu avem prevăzută o sumă de 3,48 milioane de lei. Din bugetul de dezvoltare al municipiului, de 376 de milioane de lei, 48% revine transportului public şi modernizării străzilor. Cum va fi viitorul vom vedea, sperăm să revină cotele la procentul care să ne permită continuarea investiţiilor", a spus Boc.

ClubFeroviar.ro

alexV

Chiar se aloca bani, nu se insista doar declarativ.  :lol: Pana la urma un SPF ar putea zice si ca "nu e fezabil in viit apropiat". Macar sa nu dea solutia aia cu metrou suspendat de-a lungul somesului, oribil. S-ar opune cei de la arhitectura, dl. Tiganas. A facut-o si in trecut cand Boc vroia poduri cu design hidoase.

Facand pe avocatul diavolului, sa argumentez de ce nu e asa rea povestea asta cu metroul: solutia prioritara pt decongestionare - anume centura rutiera metropolitana - are si ea fonduri alocate. Deci nu e ca si cum "metroul" ia fata centurii rutiere.

Apoi SPF pentru metrou se face in an ne-electoral, poate abordarea va fi mai mult pragmatica si mai putin flamboianta.

Eu sunt curios de rezultatele studiului. Poate va sugera tramvai in loc de metrou  :)

Ionut

Posibil sa fie de fapt vorba de un tramvai care mai intra pe sub pamant sau prin diverse pasaje. Sa te gandesti ca faci metrou in adevaratul sens al cuvantului...

subway

Avand in vedere sumele prezumate mai degraba un metrou usor, exclus un metrou greu

Ionut

Voi sa spuneti daca sunt doar vorbe...




Cluj: planuri pentru culoare unice dedicate tramvaielor si extinderea liniilor

"Am cerut specialistilor sa identifice solutii, sa propuna modalitati prin care putem face un culoar dedicat tramvaiului in Cluj-Napoca. Stiu, la prima vedere e greu. Dar nu imposibil. Nu e normal sa vezi pe Splaiul Independentei 120 de oameni stand in tramvai in spatele unei masini unde sunt maxim doua persoane", a spus primarul Emil Boc la o emisiune la radio.

"Extindem si reteaua de tramvai mai ales ca noi vom cumpara si destul de multe tramvaie in perioada urmatoare la Cluj printr-o licitatie pe fonduri europene. Avem in vedere ca solutie in anii ce urmeaza de extindere a tramvaiului spre Floresti, pornind de la realizarea centurii metropolitane si de la realizarea centurii mici prin spatele mall-ului. Cand DN 1 se elibereaza poti sa te duci cu tramvaiul sau troleibuzul spre Floresti si sa creezi un culoar dedicat pentru tramvaie prin oras.  ... Prima data va fi centura metropolitana, extinderea tramvaielor si etapa a treia metroul, ca viziune de dezvoltare a Clujului," a mai precizat Emil Boc.

ClubFeroviar.ro

neobluenet

Sunt doar vorbe. O scurta istorie a zonei de care vorbeste Boc:

Pe Splaiul Independentei (strada dintre Parcul Central si Somes) in prima faza s-a reabilitat linia de tramvai. Apoi pe alt proiect s-a reabilitat trama stradala pe toata lungimea liniei de tramvai. Ultimul proiect s-a terminat cu chiu cu vai la sfarsitul lui 2016 ca sa putem lua banii de la UE. Proiectul presupunea separarea caii de rulare a tramvaiului de cea a automobilelor, insa asta presupunea extinderea drumului catre Somes cu vreo 3m si eliminarea trotuarului. Intre Somes si drum este un rambleu cu iarba si ceva copacei. Cand au venit utilajele sa curete zona respectiva si sa faca loc pentru drum, au sarit in sus marii arhitecti ai Clujului si protestatarii de serviciu ca se distruge zona verde, locul de promenada si trotuarul. Pe trotuarul respectiv nu circula nimeni, ca vizavi e parcul, iar pe iarba aia nu ai cum sa mergi ca e la un unghi de 30-45 de grade - poate niste boschetari mai merg pe acolo. Boc fiind inainte de alegeri a cedat si astfel pe strada aceea sunt 2 benzi pentru tramvai si una pentru masini. Plus un trotuar devenit parcare ad-hoc pana s-au pus stalpisori. Zona verde e la fel de nefolosita ca in trecut.

La Cluj Arena, inainte de statia de tramvai sunt 2 benzi de circulatie, apoi una pe langa statie si apoi se fac 3. Daca s-ar fi extins pe o lungime de 20-30m cu inca o banda acolo, ar fi ajutat traficul enorm. Dupa urmatoarea intersectie, cam la vreo 200m de statia cu refugiu se opreste iar tramvaiul "la cererea cetatenilor" lenesi :bash:.

Ca si concluzie, ideea nu e rea, insa trebuie si curaj (politic). Tramvaiul ar fi ideal pe ruta Napoca-Eroilor-Dorobantilor, cu Napoca-Eroilor pietonale + sina de tramvai. Am vazut asta la Brno si e extraordinar. Dar acolo e si alta mentalitate, cehii isi cumpara masini sa mearga cu ele la cumparaturi si concedii, nu sa ajunga la servici, la terasa sau la club.

Bogdan_Cluj

Ce zice neobluenet despre banda care nu s-a mai facut nu este gresit, dar asta nu inseamna ca nu se poate face ceva. In cel mai rau caz, in zona cu Parcul Central, linia spre centru o sa fie comuna cu cea auto pe o portiune de 400-500m.
Cat despre extinderea liniilor si in alte zone, PMUD propune deja asemenea idei, atat spre Floresti cat si spre Aeroport (pe Aurel Vlaicu), dar si o "bucla centrala" ca sa  aiba legatura si cu centrul istoric. Daca ne uitam la investitiile in tramvaie (23 milioane lei - nerambursabili + reabilitarea depoului Ignat) mi se pare normal ca primaria sa doreasca sa le foloseasca "la maxim".

Ideea nu este rea, dar cum se zicea si mai sus, curaj politic si hotarare. Ori facem (macar SPF, SF) si vedem daca se preateaza sau nu, sau nu mai comentam pe subiect, la fel cum e si cu metroul. Problema pana acum e ca s-a tot vorbit fara sa se faca nimic.

Un alt subiect cumva tangent cu asta, este Trenul Metropolitan despre care vad ca aiarasi se vorbeste ca se zvoneste ca CFR este deschis la dialog.
Detalii noi despre subiectul Trenului Metropolitan gasiti aici:

Acum un am mi-am imaginat si eu trenul metropolitan cam in aceeasi configuratie, gasiti info aici: https://clujeuropean.com/2016/11/05/tren-metropolitan/

PS: bine ca se vorbeste (aparent mai serios) in an ne-electoral

Balto

Primaria Cluj ar putea infiinta o companie pentru gestionarea trenului metropolitan

Trenul metropolitan (un proiect deocamdata pe hartie) ar putea fi gestionat de o companie separata infiintata in acest scop. Este analizata de asemenea posibilitatea de a externaliza serviciul catre un operator autorizat.
Directorul administrativ al Primariei Cluj, Gheorghe Surubaru si reprezentanti ai Regionalei de Cai Ferate Cluj au avut o intrevedere potrivit careia au stabilit primele date legate de proiectul trenului metropolitan. In urma discutiei, s-a ajuns la concluzia ca trenul ar trebui sa plece de la Nadaselu, unde va fi un capat al autostrazii, si sa ajunga pana la Rascruci.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)