Drumuri Expres în România: discuții diverse

Started by NGC, December 17, 2014, 08:37:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

qionescu1

Dx Craiova-Tg Jiu ar mai putea astepta, totusi pana la Filiasi (35Km) sunt 4 benzi si se circula bine chiar daca prin localitati, iar de la Filiasi la Targu Jiu o MZA de 4318 autovehicule nu justifica DX si nici prioritate.

StefanCelMare

#196
Veți rămâne surprinși, dar Defileul Jiului are parte de destul trafic de marfă.
Evident, nu la cote de Valea Prahovei sau Valea Oltului, dar fiți fără grijă, merg TIR-uri fest pe el.
Nu cred că trebuie upgradat sau ceva pe moment, de fapt pe un orizont mediu de câteva decenii.
E suficient ce este acolo acum... a rămas Lainici, centura Tg. Jiu și, adaug eu, o parte din centura Petroșani.
Dacă se fac alea, nu văd nevoie de DX urgent pe acel sector.
Mai degrabă spre Lugoj ar trebui dus DX de la Craiova dacă tot e să prioritizăm ceva pe zona Sud-Vest.
Asta pe topicul DX-uri, că pe DN-uri ar fi mult de spus (înjurat pe zona SV).

Feri

Poate cineva mai avizat sa clarifice un aspect?
Ma refer la intersectiile de nivel tip giratorii care vedem din pacate ca sunt proiectate pe DXurile noi in zona Braila-Galati, dar intrebarea e valabila la modul general.

Respecta aceste intersectii normativul de DX, adica mai poate fi incadrat acel sector de drum la DX?

Vad in Normele tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor din 2017 la 4.2. Intersecţiile autostrăzilor şi drumurilor expres cu alte drumuri se fac denivelat.
Iar in normativul de DX la fel, par sa fie exemplificate doar intersectii denivelate (pag 31-33 http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/and%20546-2013%20AND%20589-2013.pdf)

Mai sunt si alte reglementari sau normative mai actuale? Multumesc

alin2pas

Nu sunt alte reglementări, cu toate acestea A6 începe dintr-un giratoriu și se termină în niște bretele cu o bandă pe dens, A3 Râșnov - Cristian și A4 încep și se termină cu niște giratorii. La noi, autostrăzile și DX-urile trebuie să se termine în giratorii, intersecții semaforizate sau străzi cu o bandă pe sens. Montează totuși indicatoare cu ,,Sfârșit de autostradă" înainte de acele giratorii sau intersecții. Mai contează că în caz de trafic mai intens se formează coloane în punctele de ieșire până pe autostradă?

AlexxC

Si exemplele continua : A1 Margina,Holdea, capete A3 Ploiesti-Bucuresti,capete A4 Ovidiu -Agidea, A1 Pitesti Nord,A3 Ungheni si Nadaselu---toate incep si se termina din sensuri giratorii.

Feri

Mersi,

Totusi pe Braila-Galati pare ca va fi un giratoriu care nu e capat, cel de la Baldovinesti:


A numi sectorul ala dintre giratoare DX mi se pare exagerat mai ales ca probabil viteza max va fi limitata pe la 60-80km/h probabil.  :dunno:

Si ramane de vazut daca capatul de pe malul tulcean al podului adica giratoriul cu drumul de legatura spre Macin va ramane in forma asta sau se modifica cand/daca or sa faca DX-ul spre Tulcea.  :hm:

In general mi se pare aiurea ca nu sunt reglementari mai clare.

TibiV

@AlexxC,
din enumerarea ta singurele "giratorii definitive" sunt A3 PBucuresti si A4 Agigea - ca n-ai ce face, sunt capete.
Toate celelalte sunt temporare, asteptand "continuarea".

Ce ai fi vrut sa faca in urma cu 10 ani la Bascov (A1 Pitesti Nord)?... Un mega-nod rutier catre nicaieri?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alin2pas

Poate ar trebui să ia în considerare și noduri tip trompetă sau alte tipuri de noduri care pot ajuta la fluidizarea traficului. E penibil să faci drumuri cu capacități de trafic ridicate și să le termini în intersecții cu capacități de trafic mult inferioare doar pentru că în prezent traficul existent nu necesită intersecții mai complexe.

mirceaeliade

S-a auzit ceva despre licitatiile la Baia Mare-Bistrita-Vatra Dornei-Suceva?

Pe harta CNADNR sunt listate 3 segmente cu 3+2+3 cu mentiunea:

ANALIZA SI EVALUAREA OFERTELOR CU STABILIREA OFERTANTULUI CASTIGAROR: 30.09.2020
COMUNICAREA REZULTATULUI PROCEDURII DE ACHIZITIE PUBLICA 30.09.2020

voicul

Nu am gasit nimic de: GL - BR - Slobozia.
A2 e gata si in zona GL se fac o gramada de investitii. Zic ca pe varianta de mai sus ar fi cea mai rapida conectare la V.

naivu

DN21 Braila-Slobozia-A2, chiar daca e 1+1, are geometrie buna, trece destul de putin prin localitati si asigura o fluenta relativ satisfacatoare traficului actual; chiar daca e loc de mai bine, nu mi se pare o urgenta. Are doua puncte critice: trecerea la nivel cu calea ferata de la DrajnaNoua si traversarea municipiului Slobozia (includ aici si podul peste Ialomita si intersectia la nivel si relativ ciudata cu DN2A). Pentru primul punct critic este deja in licitatie pt proiectare si executie un pasaj peste CF si DN3A, data limita de evaluare 30.12.2020; pasajul este continuat cu o varianta de ocolire Drajna pana la giratoriul de unde incepe nodul cu A2 si tot proiectul este 2+2 (si se poate integra frumos intr-un viitor DX Braila-Slobozia-A2). De o centura la Slobozia sau o denivelare a intersectiei DN21 cu DN2A inca nimic.
Cea mai rapida conectare a zonei Galati-Braila spre V va fi prin DX Braila-Buzau + A7 Buzau-Ploiesti, urmat, initial, de A3+A0+A1, iar ulterior de DX Ploiesti-Gaesti+A1. Asta va devia o parte din trafic dar Braila-Slobozia-A2 va ramane in continuare conexiunea cea mai rapida cu Bucuresti, ca urmare ar merita candva facut DX si pe conexiunea asta.
La sugestia @pasadia de a transforma intrarea DN21 in Braila intr-un bulevard urban cu piste de biciclete si spatii de recreere, DX Braila-A2 ar trebui sa inceapa de undeva din viitorul DX Braila-Buzau. @vancouver ar vedea o conexiune la S de Albina. Parerea mea este ca cine vrea sa intre in Braila si ajunge pana la Albina va fi tentat sa urmeze actualul DN21 si nu sa ocoleasca pe viitorul DX; pt a descuraja traficul prin zona de agrement a Brailei as vedea mai degraba:
- o conexiune de la E de Ianca la N de Baraganul (ar putea fi de asemenea parte dintr-o conexiune Buzau-Tandarei-podGiurgeni-Constanta)
- de la Baraganul la SloboziaNoua as urma un traseu paralel cu DN21 (cu o centura la Baraganul si o mica deviere pe langa Iazu s-ar putea folosi CHIAR traseul DN21)
- ocolire SloboziaNoua+Slobozia, nod cu DN2A
- largit DN21 pana la pasajul peste CF care se va construi la Drajna (in cei ~15km dintre Slobozia si Drajna nu sunt alte localitati)
- pasajul+ocolirea Drajna pana la A2
Nu vad CNAIR sa se ocupe prea curand de DX-ul asta, dar o initiativa locala Galati+Braila ar putea gasi finantare pt realizare unui SF+PT, dupa care proiectul ar putea fi strecurat pe bucati (e.g. 1) ocolirea Slobozia, 2) largit DN Slobozia-Drajna, ...)

dr4qul4

Cand ai fost ultima data pe DN21? Eu am fost Marti.
Am stat 30 de minute sa trec podul din Slobozia. Dar nici mai departe drumul nu a fost atat de liber.
Pe langa multe masini si camioane, am depasit cel putin 10 utilaje agricole (combine si tractoare) si alte 4-5 carute pe carosabil si alte 10+ pe drumul amenajat pentru ele pe margine). Si cateva biciclete.
Satele alea sunt putine...dar incep sa se extinda.
la intoarcere am prins si semibariera in Baraganu? Cel din fata mea nu a observat ca erau semnalele in functiune si a trecut (mie mi s-a parut ca fara ca macar sa se asigure, dar poate stia mai bine). Trenul a venit dupa vreo 5 minute.

Mai erau si 2 pietoni care au traversat pe unde au avut chef, si un biciclist care era sa fie luat in plin de cel din fata mea pt ca a traversat de-a curmezisul.
Si a mai fost un accident evitat la mustata.  2 combine aproape lipite mergeau pe margine. Cand au ajuns la un canal de irigatii, a trebuit sa ocupe tot drumul, pentru ca ar fi lovit balustrada de protectie a podetului. Noroc ca cel cu semanatoarea era sofer...a facut intai un S ca sa-si arate intentia (semnalizarea nu se prea vedea de cel din spate).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

naivu

Recunosc ca ajung o data pe an si probabil nu in cele mai aglomerate momente. Asta nu schimba faptul ca CNAIR-ul nu are DX-ul asta printre prioritati si ca, fara o initiativa locala similara celei de la Oradea, nu se va misca nimic. Si va prezenta si mai putin interes la nivel central, cand se vor termina DX-urile Braila-Buzau, Braila-Tulcea si Tulcea-Constanta (fenomen destul de posibil peste 5-7-10 ani daca se aliniaza mai multe planete), iar excesul de trafic de pe DN21 dinspre Galati+Braila va migra pe noile DX-uri.

vancouver

Grosul traficului de pe Dn21 nu este reprezentat de vehicule care vor merge prin alta parte, indiferent cate DX aiurea se fac. Doar relatia Braila - Bucuresti poate, dar si aia e greu de crezut, pentru ca atunci va trebui mers Braila-Buzau-A7-Ploiesti-A3-Bucuresti, cu intrare printr-o zona extrem extrem de aglomerata. Gandeste-te numai ca daca A7 Buzau - Ploiesti va fi gata toata Moldova se va revarsa in Bucuresti nu prin Colentina, ci prin A3, deci va arata cu totul altfel A3 la intrarea in Bucuresti. Si acum se pierd minute serioase la Gherghita sau pe Petricani sau prin alte locuri.

Deci chiar si Braila - Bucuresti tot pe DN21 o sa vina.

Dar grosul traficului de pe DN21 este local sau regional sau INTERNATIONAL (Rep. Moldova / Ucraina - Bulgaria / Turcia) si acela va creste odata cu centura la Galati, DX Galati - Braila si pod nou la Drajna.

Plus gradul de motorizare redus si mobilitatea redusa din Romania actuala, asta peste 10 ani va fi altfel. Presiunea va deveni uriasa, in prima faza o sa se faca DX Slobozia - A2, apoi va deveni stringenta continuarea pana la Braila.

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

naivu

In viitorul cu DX Braila-Buzau, cine vine pe A3 nu va ajunge neaparat pe Gherghita, Petricani sau Fabrica de Glucoza, va exista A0 (si DNCB cu 2 benzi macar pe jumatatea de N) care sa distribuie fluxul dinspre A3 spre alte intrari.
Traficul Moldova/Ucraina-Bulgaria/Turcia nu vad de ce ar ocoli Braila-Tulcea-Constanta si ar tine mortis sa mearga Braila-Slobozia-Constanta. Chiar s-ar putea sa avem surpriza ca traficul de Ucraina prefera bacul de la Isaccea decat ocolul pana la Galati-Braila!
S-ar putea sa ai dreptate cu presiunea data de cresterea gradului de motorizare si a mobilitatii.
Si eu as vrea sa vad un DX Braila-A2, dar in masterplanul actual e doar un Trans Regio.