Centuri rutiere în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:48:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#2460
@vancouver
Hai sa vedem ce inseamna ideea ta. Nu o spun critic ci doar sa vedem ce ar insemna constructia practica.
Deci: Cele mai lungi vehicule care ar putea folosi intoarcerea sunt:
- trenuri rutiere cu lungime de max. 18.5m
- vehicul articulat cu lungime de max 16.5m
In aceste cazuri o raza de 20m este minimul pentru o curba stransa, dar o luam ca baza.
Asta inseamna un diametru de 40m, latimea platformei DNCB este de 14m, hai sa zicem 17m
De aici rezulta ca intoarcerea trebuie sa fie de tip omega, si sa se "extinda" cu 11m in ambele parti.

E adevarat ca poate fi si o raza mai mica, dar trebuie atentie la incadrare, viteza mica, latime mai mare in zona curbei.

Nu mai pomenesc de transporturile agabaritice, pe lungime, care trebuie luate in considerare.

alecu26

pentru intersectia A3 - DNCB pentru directia principala DN2-DN1 se poate baga pe jos, dar pentru intretinere dar si costuri totale se pot face in diferite configuratii niste pasaje superioare. Am facut niste schite cu Catalin in acest sens. Ne jucam si noi cu carioca pe hartie. Ce am propus nu costa mai mult de 3 milioane de euro.

Ce vreau eu sa facem acum, e un pic de brainstorming, si in afara de acest conflict (era singurul din cele 3 directii principale), sa vedem care directie din cele 8 care rezulta in cazul schimbarii directie de circulatie, in viitorul mediu va fi cea mai solicitata, si sa0i gasim si ei o solutie, cu limitarea conflictelor de trafic si a sensurilor giratorii si a cedeaza trecerea.

Pur si simplu, odata cu finalizarea A3 si pana se face A0 nord, nu pot sa-mi dau seama care din cele 8 va fi mai solicitata. Dupa ce o stabilim, ne putem gandi la o solutie de imbunatatire a traficului pe ea. Poate la pachet cu inca o directie, sau la pachet cu denivelarea necesara pt DN2-DN1 pe centura.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

#2462
 Am gasit un film pe youtube cu sectiunea in constructie de pe CB filmat pe 24 mai 2015:

https://youtube.com/v/buMea6CSmmA

stangabriel

http://adevarul.ro/locale/targoviste/se-reiau-lucrarile-centura-targovistei-valoare-88-mililioane-lei-6-ani-8-luni-s-a-batut-pasul-loc-1_556699fccfbe376e35ab807b/index.html

Lucrările  de reabilitare a Centurii Târgoviştei vor fi reluate săptămâna viitoare. Anunţul a fost făcut de primarul Cristian Stan, care spune că în primă fază se va lucra la dublarea podului de la Teiş şi în zona Bazei de Agrement, unde avem o problemă legată de canalizare pe proiectul Complex de Nataţie

stangabriel

http://www.romanialibera.ro/economie/companii/centura-de-nord-a-bucurestiului-nu-e-finalizata--dar-incepe-sa-fie-reparata-379887

Articol neclar,dar urmatoarele sunt importante:

"Lucrările proiectate au ca scop fluidizarea traficului pe DN1, între kilometrul 8 și kilometrul 17, precum și pe centura rutieră a Municipiului București în zona de nord.

Pe porțiunea cuprinsă între intersecțiile cu DN 1 și DN 1 A (adică între Otopeni și Mogoșoaia)

"Anumite reparații sunt necesare "ca urmare a executării de lucrări neconforme, de către constructorul inițial", precizează caietul de sarcini

Pe lângă amenajarea părții carosabile, se vor executa și lucrări de "refacere trotuare", cu lățime de un metru și cu lungimea de 7500 de metri. De asemenea, se vor executa și lucrări de "refacere borduri", pe lungimea de 7500 de metri."

Sper sa includa si despartitori de beton.

nenea_hartia

Are idee cineva dacă acest lucru e realizabil?

QuoteCentura de Sud a Craiovei va fi inaugurată pe 1 noiembrie 2015, cu o întârziere de doi ani față de termenul inițial de finalizare a lucrărilor, potrivit ultimelor informații ale GdS.[...]

Dan74

Veste buna despre portiunea in lucru din centura Oradea.
Ma repet, eu nu cred ce spune prefectul, dar din poze se vede ca este posibila finalizarea in toamna.
http://www.bihon.ro/prefectul-claudiu-pop-pasajul-de-la-metro-gata-la-toamna/1539150

horatiu.cosma

Continuand discutia de pe A3 legata de centura Zalau, nu se aude nimic despre finalizarea ei de la Aghires pana pe Meses, sau unde s-ar dori inteparea in DN-ul Zalau-Cluj. Chiar si cu Nadasel-Mihaiesti + Suplacu-Bors, eu nu m-as duce de la Cluj la Oradea pe la Zalau, fiindca nu se castiga nimic la timp, ba chiar se pierde. Asta datorita centurii actuale a Zalaului, care trece practic prin oras, si in timpul saptamanii sunt active toate semafoarele, in numar de 7, dintre care 4 in 500 de metri, si unde se pierde enorm de mult timp. Era mult mai bine fara ele, dar na, trebuie sa cheltuim banul public pe ceva. Rentabil va fi doar cand va exista centura Zalau la nivel de autostrada, adica de la Romanasi pana la Aghires.

Silvania

#2468
De la Cluj la Oradea cred că nu va merita nici când va fi gata toată autostrada. Dar eu cred că poate cei care vin sau merg spre Ungaria vor ține autostrada cât pot de mult, având în vedere că pe DN, pe la Ciucea, e extrem de aglomerat. Oricum am aruncat o privire mai atentă și sunt 111 km de la Mihăiești la Suplacu, deci s-ar putea să rămână DN-ul Oradea-Cluj prioritar.

Având în vedere că în MP anul de începere al lucrărilor la VO Zalău e 2016 nu ar trebui să înceapă să miște ceva? (SF, orice  :) )
Sau în MP e vorba de VO Zalău (Aghireș-Românași, cu tunelul Meseș) în regim de autostradă?

horatiu.cosma

Am mai zis-o cand a aparut Masterplan-ul, ceva e putred acolo. Apare pe 2014-2020 atat A3 completa, deci practic o varianta de ocolire foarte viabila pentru Zalau, dar apare si VO Zalau, si nu oricum, ci 2+2(singura centura facuta de la 0 la 2+2 din lista de centuri pe 2014-2020). Too good to be true. Eu ma multumesc sa fie doar A3 :). Teoretic daca vor sa faca centura, ar trebui sa se apuce de SF cat de repede, dar nu cred ca se vor apuca, chiar daca scrie in Masterplan.

dcr965

Quote from: nenea_hartia on May 28, 2015, 11:44:27 PM
Are idee cineva dacă acest lucru e realizabil?

QuoteCentura de Sud a Craiovei va fi inaugurată pe 1 noiembrie 2015, cu o întârziere de doi ani față de termenul inițial de finalizare a lucrărilor, potrivit ultimelor informații ale GdS.[...]

Este impropriu spus Centura de Sud. Este vorba de o bucatica din centura de sud,  cea aflata intre Calea Bucuresti si DN6 de 6,3 km. Drumul este gata de aproape un an de zile, a mai ramas acest pasaj peste calea ferata la care lucreaza acum. Ritmul de lucru este teribil, au montat cateva grinzi in mai mult de o luna  >:(  Teoretic, se poate termina pana la termenul indicat, practic ... mai vedem.


infraAdi_ro

Quote from: horatiu.cosma on May 29, 2015, 07:13:38 PM
Am mai zis-o cand a aparut Masterplan-ul, ceva e putred acolo. Apare pe 2014-2020 atat A3 completa, deci practic o varianta de ocolire foarte viabila pentru Zalau, dar apare si VO Zalau, si nu oricum, ci 2+2(singura centura facuta de la 0 la 2+2 din lista de centuri pe 2014-2020). Too good to be true. Eu ma multumesc sa fie doar A3 :). Teoretic daca vor sa faca centura, ar trebui sa se apuce de SF cat de repede, dar nu cred ca se vor apuca, chiar daca scrie in Masterplan.

Centura Zalau-lui e un vis frumos!!!Nu au reusit(Nu au vrut) nici in 2012-2014 cand PNL era la guvernare cu PSD......stim bine cine  e primar la zalau de 8-9 ani(PNL).....si cine conduce judetul(PSD).....ce e asa greu sa muti un poligon de tragere care oricum se foloseste doar de 2-3 ori pe an si sa-l muti in alta parte a judetului???si cu Tunelul de sub Meses eu nu-s asa increzator........poate peste 20 de ani va fi ceva tunel.Au mai facut studii si Bechtel si s-a constatat ca e o punga de apa sub Meses!!!!Cine se risca?
Romania are un viitor doar daca are prezent!

florin74

Sunt si alte probleme. Din discutia cu autoritatile locale, una din cele mai mari ar fi ridicata de amenajarea raului Zalau si lucrari de protectie impotriva inundatilor. (un mic baraj e prevazut sa se construiasca) Oricum, am inteles ca sunt pe teren ceva proiectanti in perioada asta.
In legatura cu poligonul, MAN a solicitant teren la schimb. Dar primaria Zalau nu poate expropia teren in alt UAT (primarie) asa ca numai guvernul trebuie sa faca asa ceva, prin declararea de utilitate publica (a poligonului) Cam greu dar nu imposibil.

Ideea ce se vehiculeaza in prezent este sa se lege din actualul sens giratoriu de pe drumul spre Crasna cu nodul rutier prevazut langa Zalau.

Silvania

Nodul rutier A3 acolo este prevăzut, sau cel puțin așa reiese de pe openstreetmap.( https://www.openstreetmap.org/#map=15/47.1530/23.0309  )
Și cu siguranță din acel moment, tot ce vine dinspre SM pe acolo va urca pe autostradă, iar jumătatea de centură despre care discutăm nu va mai avea un rol foarte important. Dar până la finalizarea tronsonului de autostradă din SJ, care mai poate dura 5-6 ani, să finalizezi încă 2-3 km de centură nu e așa mare lucru.