Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Floria89

Salut.
Poate sa îmi explice cineva ce înseamă termenul CIC, va rog frumos
Mulțumesc anticipat!

PlayStation

@Floria89
Centru de Intretinere si Coordonare

alexV

Centru de Intretinere si Coordonare (CIC) dar mai nou si-a schimbat denumirea, noi am ramas la acronimul vechi. Cladiri ale regionalelor de drumuri, pentru mentenanta, deszapezire, monitorizare video si comanda a panourilor cu display.

Reverse angle, drumul roman perfect, cum unii constructori nu reusesc nici cu tehnologiile mileniului 3:


@voicul, da a fost descoperit in 2001, dar Arheologia (Ministerul Culturii?) n-are bani. Noroc cu autostrazile, altfel nu era cercetat defel. Arheologii au propus prin 2006 modificare de traseu, dar de la Bucuresti n-a raspuns nimeni.

Aici Horatiu v-ar putea povesti mai multe, cat de rupti de realitate sunt uneori cei de la centru, cum cred ei ca totul e lapte si miere in teritoriu, doar trebuie semnatura pe autorizatie de construire. Cand de fapt proiectul e plin de avize conditionate, pe care nu le-a citit nimeni si nu s-a sinchisit sa rezolve conditiile, restrictiile. Doar cand vine ministrul sau sefa CNAIR mai auzi cate un "aoleu, dar asta nu era rezolvata din 2006 ?! "

Eu nu stiu exact ce vestigii sunt, si cum sunt pozitionate fata de autostrada sau CIC. Daca ne-am putea lamuri cu video din drona, apoi am stii macar ce sa cerem.

ciprebbe


Avem filmata toata zona din drona  min 8.50-10.40 Altceva nu se vede de sus.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

PlayStation

Le-ar fi trebuit pe Gilau-Nadaselu un drum roman, ca sa fie muzeul din muzeu

ddfab

^^^ sa-mi bag piciorul!!! ce drumuri faceau romanii... au si panta pentru scurgerea apelor...

Skynick

Doar ca nu inteleg cum se putea merge pe el cu carele si care era viteza contructiva. Mai era ceva intre pietrele alea?

alexa_adrian2001

Din toata povestea cu drumul roman ma amuza sa realizez ca si stramosii nostri au avut aceleasi planuri macar ca nu aveau google maps sau alte instrumente moderne. Adica sa venim noi dupa sute de ani si sa facem drum exact peste drumul looor? Wau!
Noa, dar as avea o intrebare mai offtopic: cand si cum oare s-a intamplat ca acel drum a fost acoperit cu pamant? Any ideas?

C0ndu

Drumul roman este perpendicular pe, nu paralel cu traseul autostrăzii A3 la Sutoru! Se suprapun doar acolo.

voicul

^Fara intretinere fix asa se intampla.
Pun si o poza ca sa vezi cum ocopera praful drumul, in conditiile in care o masina care trece cu 80 - 90 de km/h il cam ridica.
Deci acum 2000 de ani - mobilitate redusa, intretinere 0 si zone posibil abandonate ...



Powered by API/PUM imgur uploader

DarkFranck

Bună tuturor! (prima postare, dar vă urmăresc de mult  O:-)) Absolut superb drumul roman, am avut ocazia sa vad o bucata în sudul Franței acum câțiva ani, decoperată, se putea vizita. Este fix la fel, același model, la fel de bine păstrat. Ar fi bine dacă s-ar putea face ceva pentru a fi vizitat, pentru că din păcate puține din vestigiile romane din Transilvania pot fi văzute, vizitate (asta și pentru că multe orașe moderne se suprapun peste orașele antice). Documentele maghiare sugerează că, cel puțin la începutul suzeranității arpadiene (adica dupa 1002-1003 en), anumite porțiuni de drumuri romane erau folosite. La fel, nu este deloc o coincidență că primele așezări importante ungare din Transilvania au suprapus orașele antice, deoarece vestigiile erau încă vizibile. Gyulafehervar/Alba Iulia înseamnă Cetatea Albă a lui Gyula/Gylas în maghiară, pentru că aceste vestigii antice erau albe (aceeași situație și în cazul Belgradului). Din păcate, multe dintre vestigiile antice au fost folosite ca spolia pentru construcții medievale și chiar moderne (cazul Sarmizegetusa). Am citit acum ceva vreme o carte scrisă de un istoric englez care scria că Anglia abia în a doua jumătate a secolului XIX a ajuns să aibă drumuri la nivelul celor din Bretania romană - și cred că despre Transilvania se poate spune cam același lucru.
Fluctuat Nec Mergitur

alexV

Principala artera era Drumul Imperial. Acesta avea grosimea de un metru si o latime de 6,2 metri. Mai intai, romanii sapau terenul pana cand dadeau de un strat stabil. Apoi, ei construiau patru straturi. Primul era reprezentat de pietre de mari dimensiuni, iar cel de-al doilea din pietris amestecat cu caramizi pisate. Urma un strat de nisip amestecat cu roci vulcanice macinate, iar ultimul strat era format din dale slefuite de calcar.  nu am sursa, am pastrat doar textul

Drumul Imperial si drumurile de langa limes, adica de langa frontiera, erau rezervate exclusiv militarilor ori postei imperiale. Drumurile secundare erau folosite si de negustori. Dar drumurile secundare erau mai inguste, de doar 4,3 metri. Fundatia lor era, de asemenea, mai subtire, de doar o jumatate de metru.

Quote from: alexa_adrian2001 on April 16, 2021, 10:18:25 AM
cand si cum oare s-a intamplat ca acel drum a fost acoperit cu pamant?

Quote from: RaduG on April 15, 2021, 04:58:12 PM
raportul arheologic din 2013

a fost evidenţiat un consistent strat de aluviuni, atribuit inundaţiilor succesive ale pârâului Almaş şi torentelor de pe valea Căpuşului. Amploarea acestor inundaţii şi cantitatea mare de aluviuni este dovedită de ultimul eveniment de amploare, din 1973, rămas în memoria colectivă.

Earthchild

Quote from: ddfab on April 16, 2021, 08:53:38 AM
^^^ sa-mi bag piciorul!!! ce drumuri faceau romanii... au si panta pentru scurgerea apelor...
Iar Pizzarotti sunt stranepotii lor...

Gabriel1

#27433
QuoteDrumul Imperial si drumurile de langa limes, adica de langa frontiera, erau rezervate exclusiv militarilor ori postei imperiale. Drumurile secundare erau folosite si de negustori.

Nu cred ca este adevarat ceea ce se spune aici deoarece este prea specific. Drumurile Romane erau construite de legiunele Romane prezente in Regiune, de multe ori "behind the lines" in timpuri de razboi sau dupa cucerire in procesul sistematic care exista cand se anexa o regiune. As vrea sa remarc o chestie:

- Nu sunt destul de analizate drumurile Romane in Romania ca sa spui ca asa a fost. (sursa: Oltean, Dacia, p. 194-195 si 218-219 + Brodersen, Dacia Felix, capitolul 7) Trupele Romane faceau aceste strazi pentru multe chestii: a creste viteza deplasarii a trupelor lor, fie ca sunt trupe auxiliare sau legiuni, comunicare cu celelalte castre/forturi si Roma, fie prin zvonuri (venirea oamenelor din o anumita zona sau din Roma) sau posta imperiala, iar in privinta mea cele mai importante: serviciile care erau disponibile odata ce erau strazile acestea. Negustorii care veneau si aduceau mancare (si ratiunele militare care se aducea prin apartul militar, nu numai negustorii deci), ratiuni (extra sau nu, de multe ori extra-urile, adica luxurile in plus care existau mai ales daca o trupa, un vexilatio, sau o legiune era stationara, adica daca nu se muteau din zona respectiva caci in prejur intotdeauna apareau vici (plural de la vicus, adica asezari, militare cu inprejur unul civil), industria din regiune (fier-ul pentru arme care se folosea de fierari), transportul armelor sau a altor chestii din alte zone/provincii si serviciile civile si religioase, (venirea magistratilor sau a preotilor Romani din alte provincii, etc). Concluzia este ca nu poti sa spui ca numai pentru activitati specifice se foloseau/construieau drumurile alea, s-ar putea sa fi folosit mai mult de armata in zona limesului, dar asta nu inseamna ca erau rezervate exclusiv pentru ei. Aici oricum trebuie mai multe cercetari ca sa fim mai siguri. (Un exemplu al unui limes in zona Köln-ului, acolo drumurile se foloseau tot de oricine, chiar daca erau practic fix la granita cum erau si aici la limes, deci de ce sa fie in provincia Dacia altfel decat in provincia Germania Minor? In plus, ele erau facute cu un scop militaristic, adica mutarea rapida a trupelor lor, dar nu era exclusiv pentru ei.)

QuoteDoar ca nu inteleg cum se putea merge pe el cu carele si care era viteza contructiva.

- Nu, este un myth ca se conducea cu carutele pe el, un exemplu foarte bun este via Appia. Putem sa remarcam acolo ca in partea stanga si dreapta a drumului exista o zona care se folosea pentru cai si carute, trebuie sa stiti ca in timpul Romanilor nu existau potcoavele care exista in ziua de azi sau care se dezvoltau prin anii 1000 AD, deci daca mergea un cal pe un drum Roman isi rupea "picioarele". S-ar putea sa fi fost diferit pentru alte animale care mergeau mult mai lent si nu aveau un risc la fel de mare, precum carute trase de boii pentru chestii foarte grele.

Quotecand si cum oare s-a intamplat ca acel drum a fost acoperit cu pamant?

- Este un proces firesc, ca sa dau un exemplu, forumul Roman. Nu era asa de, "adanc" ca acum. Ca sa readuca forum-ul la actualul nivel, cel original de pe timpul Romanilor, a fost nevoie sa se face excavatii, sa scoate pamantul care dealungul anilor s-a depus indirect sau direct de anumite persoane (poate?) acolo. In alte zone se vede aceeasi chestie, constant cresc noi straturi, ca si cel pe care traim noi, poate in 2000 de ani o sa se faca excavatii ca sa vada cum traieam noi in timpurile astea. In privinta drumului acesta, cu timpul, prin faptul ca nu s-a mai folosit dupa retragerea Aureliana la fel de mult ca inainte, din cauza invaziile a altor popoare si prin sedimentatie, mai precis formarea rocilor, s-a depus unul sau mai multe straturi peste el. Deci este un proces foarte firesc ca a fost acoperit de un strat de pamant.


(in poza vedeti Via Appia referitor la punctul 2)

mvmocanu

Azi venind spre Cluj de la Zalau m-am oprit in locurile usor accesibile cu masina si-am facut niste poze la lucrarile UMB. Toate utilajele erau parcate (fie sunt in vacanta, fie e pamantul foarte imbibat cu apa dupa ultimele ploi)

Intersectie A3 cu DC din Poarta Salajului (directia Zalau)


Intersectie A3 cu DC din Poarta Salajului (directia Cluj) - zoom in se pot vedea utilajale UMB parcate 


Intersctia A3 cu DN1G la Zimbor (directia Zalau)


Intersctia A3 cu DN1G la Zimbor (directia Cluj)


Utilaje parcate la Zimbor


Intersectia A3 cu DN1F la Mihaiesti (directia Zalau)


Intersectia A3 cu DN1F la Mihaiesti (directia Cluj)


Intersectia A3 cu DC in Sardu (directia Zalau)


Intersectia A3 cu DC in Sardu (directia Cluj)


Intersectia A3 cu DN1J in Nadaselu (directia Zalau)


Intersectia A3 cu DN1J in Nadaselu (directia Cluj)



Powered by API/PUM imgur uploader