Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.


cristi5

@motorzbh la Arad veti testa din nou ERTMS cu locomotiva? Sau cu trenul de teste?

vancouver

@motorzbh, asadar dupa lupte seculare am reusit sa scot cu clestele de la tine un prim punct in legatura cu ce trebuie schimbat:

1. Renuntarea la FIDIC ROSU si trecerea la FIDIC GALBEN, sau la un tip de contract standard in constructii special pentru cai ferate.

Poate la un moment dat reusim sa avem si punctul 2 si 3, etc...

Acum intrebare pentru altii care se pricep: cum se procedeaza in alte tari Europene, ce tip de FIDIC este folosit pentru contractele mari de cai ferate? Este ok sa renuntam la rosu si sa trecem pe glaben?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cetatean

Din ce am inteles, pe lucrarile de la Timisoara - Arad si Timisoara o sa fie pe fidic galben. Sau un fel de...
Din experienta,proiectele pe fidic galben merg mai usor. Antreprenorul are proiectarea (pe coridor acum nu prea mai este proiectare, viotop e istorie) si atunci multe lucrari vor merge mai usor, in sensul ca vor aparea solutii rapid.
Ce-i drept cred ca este necesar sa fie si o consultanta aleasa pe criterii tehnice,nu pel cel mai mic pret, sa urmareasca lucrarile ca la carte.
Daca CFR ar avea un birou dedicat de proiectare, cu oameni care sa iasa pe teren, sa studieze problemele si sa adapteze solutiile la normative si necesitati, implicit sa livreze un poriect bun, am putea ramane pe fidic rosu.


motorzbh

Nu am sustinut niciodata Fidic rosu pentru semnalizare. Mai mult reabilitarea la comun civile +semnalizare este foarte costisitoare din cauza interfetelor. Ce alte puncte inovatoare ai?

Cetatean

Se vede dezastrul și pe Simeria Arad la combinația civile+semnalizare.
Sunt clădiri în gari l-a care nu s-a executat nimic,deși avem 3 ani jumate de execuție. E adevărat,pentru unele dintre clădiri autorizația de construire a venit acum jumate de an.

subway

E aberant sa amesteci betoanele cu electronii.  :)
Ideal ar fi constructiile pe fidic rosu si automatizarile pe galben pe baza proiectului tehnic de constructii, in felul asta poti lansa licitatiile practic simultan.

motorzbh

Trenul va fi gata la anul. Deci cel mai probabil va fi un Taurus OBB si sa vedem de unde gasim o loco cu OBU Siemens.

dan tm

Pe celalalt forum am citit ca in iunie 1837/1838 circula deviat prin Oradea.

Linia Ilia -Dobra se inchide pentru lucrari de reconfigurare in zona de intilnire cu noul coridor.

vancouver

Quote from: motorzbh on May 14, 2021, 05:14:49 PM
Nu am sustinut niciodata Fidic rosu pentru semnalizare. Mai mult reabilitarea la comun civile +semnalizare este foarte costisitoare din cauza interfetelor. Ce alte puncte inovatoare ai?

Te-am intrebat de n ori, daca tot esti in domeniu si stii asa de multe si ii critici pe toti in jur, vino cu un set de propuneri, ce trebuie facut, ca sa fie mai bine. Adica, 1, 2, 3, 4.... etc.... In loc sa faci asta ai continuat doar sa critici si sa arati cu degetul. Cu chiu cu vai a rezultat din ceea ce ai spus tu,  ca ar fi bine sa renuntam la fidic rosu.

Deci tu care esti in domeniu, tu, ce puncte inovatoare ai? Eu nu ma pricep la feroviar, de unde sa scot eu punctele?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Quote from: vancouver on May 13, 2021, 01:54:04 PM
Asta ati facut voi, @motorzbh. L-ati trimis pe mester acasa si Romania a ramas in chiloti. E exact ce a facut desteptul de Ionita, de a tinut A10 inchisa jumate an ca nu a iesit nu stiu ce test de rugozitate. Apoi s-a deschis si se merge bine mersi pe autostrada alunecoasa de 2 ani... Dar ne-a aratat el Stefan Ionita neconformitatile si ce prosti sunt constructorii. Asa ne arati si tu @motorzbh ce prosti sunt constructorii si ne tii cu calea ferata inchisa cu anii.

@vancouver eu nu vad asemanarile. Ionita voia neaparat garantie mai mare si s-a legat de rugozitatea si planeitatea masurate altfel decat in contract.

In plus acolo era si o chichcita legala: nu se putea fae receptia cu neconformitati. Era scoasa anexa de neconformitati din lege.

Domeniul software difera putin de gresia din baie. Daca e o eroare de soft in centralizare as vrea sa fie descoperita la teste, nu cand eu si familia mea mergem cu trenul si-l lasa centralizarea sa se pupe cu alt tren (cum s-a gasit o eroare la Arad). In plus, eu pot sa inteleg ca ti-ai pierdut rabdarea, dar intarzierea masiva este la civile. Ultima receptie Pizzarotti acum cateva saptamani. Dat fiind ca instalatiile sunt contract separat, inceput mult mai tarziu, nu mi se pare absurd sa treaca cateva luni de la receptia pe civile pana la circulatia pe doua fire

CFR la Arad au pus in functie centralizarea eletronica dupa 1 an de la civile, in 2015. A avut sute de observatii in 2018, au dat receptia in 2019 cu 12 neconformitati (dar receptia face trimitere la observatiile din 2018, documentele sunt mai sus pe topic), si ghici cum sta treaba, nici in 2021 nu e in functie ERTMS. Inca trebuie sa treaca locomotive dotate cu OBU Alstom, si acum si Siemens (sa vedem daca se inteleg cu echipamentele Alstom din infrastructura) ca sa se poata testa.

Vezi vreo diferenta? Ca eu vad multe. CFR pune in functiune ce poate pune in functiune. Un fir, celalalt fir, apoi amandoua (CE, BLAI), apoi ERTMS (asta n-a vazut inca nimeni, si asa cum s-a explicat mai sus, nimeni nu se grabeste, operatorii n-au bani de OBU). CFR nu sta luni si ani de zile cu totul inhcis. De fapt la CFR lucrarea e deschisa permanent, la capacitate mai mica, dar asta nu are mare importanta cand in aval si in amonte capacitatea e *si* mai mica. In comparatie, CNAIR a stat 7 luni cu capacitate zero, ca asa a vrut muschii lor si pentru ca n-au anticipat o problema de legistlatie, ba mai mult, au folosit-o propagandistic in relatia cu constructorul.

cristi5

@vancouver iti spun eu punct "inovator". Pregatirea mai buna a proiectului de civile. O chestie banala pe care o stim de la autostrazi. Sa nu ajungi sa te tina o teava de gaz ani de zile, ca la Turdas, sau o mlastina, ca la Coslariu. Sau niste caramida austro-ungara descoperita intr-o culee.

Vom vedea daca lipsa de pregatire poate fi compensata mai bine pe galben la Arad-Timisoara.

Nu vad deocamdata vreo problema la instalatii. Daca ne apuca 2022 si se circula tot pe un singur fir pe vreo portiune Sighi-Sim atunci da. Dar asa, cu ultima receptie luna asta si conectarea instalatiilor la Podu Mures zilele astea (cred), nu vad problema.

In ce priveste ERTMS, saltul tehnologic e urias si as vrea ca prima astfel de instalatie care intra in functiune sa fie verificata la sange, ca toate partile implicate au multe de invatat. Mai ales ca "vibe-ul" initial a fost "hai sa punem ca cere EU dar stim cu totii ca nu se va folosi niciodata". De la asta la pus in functiune e cale foarte lunga...

Pe ERTMS masura mea "inovatoare" ar fi sa treaca zilnic peste el cel putin un tren cu o locomotiva cu OBU (CFR Calatori, MAV, ce s-o gasi/echipa) ca sa fie folosit, sa stim ca merge, ca e fiabil si n-am platit degeaba. Va dura mult pana apare o masa critica de locomotive echipate.

motorzbh

Problema rezida in final in nerespectarea contractelor. Rosu , galben problema este ca au intarzieri masurate in ani buni. Arad are deja 7 ani intarziere. De ce nu a fost reziliat acest contract? De ce nu s-au luat penalitati? Practic CFR i-a permis lui Alstom sa faca ce vrea. Cu toate astea Alstom a dat in judecata CFR in 3 spete cerand zeci de milioane de euro pe diverse motive. Asta este singurul lucru care ne lipseste :  un avocat la fiecare proiect. Cu drept de semnatura. Ca ei vin la discutii cu avocat. Si de fiecare data incep cu unde scrie in contract asta , noi interpetam altfel, legea spune altceva, va dam in judecata etc. Si ne dau. Si nu ai cu cine sa te duci in instanta. Si pierzi. Si ei stiu asta si te dau in judecata si castiga zeci de milioane de euro. Si CFR  se zbate sa le dea si alte contracte.
Da se poate imbunatatii cate ceva, dar pana nu vom pune constructorii sa respecte contractele si termenele si continua campania ca le punem bete in roate, ca suntem prea exigenti etc  vom sta si ne vom uita la sine cum ruginesc. Simeria Vintu la civile a fost un smen facut de un director din CFR. A semnat cu o firma si alta ne daduse in judecata si a castigat. A trebuit reziliat contractul si dat avansul inapoi ca nu respectasera dispozitia instantei. Deci daca ai oameni in CFR cu alte interese ... cum crezi ca merge treaba?
La fel ERTMS-ul SimSig, 2 ani in instanta, cu ajutorul conducerii, schimbat membrii in comisie, dati afara, doar sa iasa cine trebuie. Din fericire dupa 2 ani s-a schimbat conducerea.
Adica ti se par normale protocoale secrete cu bai Alstom rezolvi problemele cand vrei tu? Ca asta scrie in protocol. Se vor face la SimSig , deci nu da o data fixa, si dupa aia se aplica aici.
Aradul a durat asa de mult ca acum nu stii ce lege se aplica: ca sunt cel putin doua
Asta trebui schimbat neaparat : oamenii cu alte interese. Nu numai in CFR si in MT.
Restul ne descurcam, ca acum avem experienta.  Dar sa semnezi receptia cu o eroare catastrofala de genul parcurs incompatibil ... ma scuzi , dar inseamna ca esti de partea lui Alstom.

cristi5

@motorzbh banuiesc ca Alstom nu a venit cu avocat de la *prima* intalnire. Probabil cand au vazut ca nu se pot intelege altfel...

Inginerul nu trebuie sa ajute aici?

Da probabil ca CFR ar trebui sa aiba un avocat cel putin la fel de competent ca al Alstom. Dar asta mai ales inainte de scrierea contractului. Ups, stai ca avem contracte deja scrise si in derulare pe 400+ km...

@vancouver iti dai seama ce intelege un judecator cand are doua parti care se cearta pe RBC, FO, MPLS, GSM/R, ETCS to name just a few...

Si mie mi se pare haios ca te legi de beneficiar cand antreprenorului nu-i merg jucariile la 2 ani de la receptie si mai facem niste teste la expirarea *garantiei*. Cum ar fi la voi pe civile sa finalizeze parapeti, poate chiar niste asfalt sau un pod, repede-repede ca expira garantia?

vancouver

Unde sunt punctele alea 1,2,3,4? Lasati-ma cu polologhia si cu "pregatirea mai buna a proiectului". Concret, in ce consta greseala de pregatire pana acum si cum anume trebuie pregatit mai bine. De ex. pana acum structurile existente de poduri si podete au fost analizate doar vizual -> trebuie luate x probe de beton, pentru a putea decide daca se pastreaza structura actuala (si doar se igienizeaza, vopseste, etc), daca se pastreaza si se ranforseaza sau daca se darama. Atunci punctul pe scurt ar fi:

20. Cate 3 probe de beton la fiecare pila / culee / tablier a unei structuri de pod existente - decizie pastrare / renovare / inlocuire structura.

Alt exemplu de propunere:

21. Cand pe un tronson (pe o interstatie) exista parti de traseu modificat, constructorul nu are voie sa se atinga de CF existenta pana cand nu este in faza avansata si partea de traseu nou. In orice caz treaseul nou trebuie sa fie deja complet eliberat de sarcini, toate utilitatile mutate, toate structurile finalizate 100% si calea de rulare montata 100%. In aceasta perioada pe traseul existent mentenanta este in continuare in sarcina CFR.

Scopul este clar: nu ne apucam sa daramam si sa afectam circulatia curenta, pana nu e gata varianta. Nu ne apucam, daramam si la 50% ne blocam si stam asa 2-3 ani pana se clarifica unele aspecte.

---------------------

Aveti clarviziune, veniti cu propuneri concrete. Nu: "trebuie facut mai bine" ... ai nu zau? Veniti si cu propuneri concrete legat de viteza. Cum zice @frunzaverde de ex: la banii astia, mai ales la campie, trebuia mers pe geometrie si cale de rulare capabile de 230-250. Probabil costul suplimentar pentru a trece de la 160 la 230 nu este prea mare la campie. De ex. pe M500 sau M600.

Smiorcăiala, văicăreala, arătatul cu degetul, făcutul de râs ... astea sunt scârboase și contraproductive. Nu ma interesează cât de proști sunt cei de la Alstom sau că acum se chinuie (ha ha ha). Nu se chinuie ei, noi toți, România se chinuie. Suntem în aceeasi barcă. Trage cu ei împreună, dă-le o mână de ajutor. Spune-ne nouă cum putem ajuta pe plan politic si civic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.