Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

cristi5

Eu inteleg asa (@motorzbh ma poti corecta pe puncte)
1. RBC a functionat o vreme, inclusiv la demo-ul ÖBB
2. RBC implementeaza "160 pe directa"
3. dar RBC nu implementeaza toate functiile necesare. Probabil aceste functii lipsa sunt neconformitati? Sunt pe listele de neconformitati pe care le-am vazut?
4. din cauza asta CFR nu foloseste ERTMS
5. Si probabil nici operatorii echipati cu ERTMS nu au interesul sa-l foloseasca

Ovii Stîngaciu

Bună dimineața! Vești bune , la Brașov au început să aducă traversele noi din beton .  8) :D :)

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

motorzbh

@cristi5
Pus in funcție la CFR înseamnă ca este operațional si cu toate certificatele sa poți sa circula cu pasageri peste el, nu doar băgat în priza și se aprind beculetele.  Este o denumire tehnica pentru ca noi trebuie sa asiguram siguranța circulației. Toate echipamentele de centralizare sunt "puse in funcție" oficial se face o comisie se scrie in Registrul de evidenta a instalațiilor de siguranța circulației si se da telegrama ca începând de la data de  sistemul este pus în funcție.
Probleme RBC-ului este ca e constituent de interoperabilitate si are nevoie de certificare TSI , adică orice tren din orice tara UE si Elveția poate sa circule peste el si sa respecte UNISIG subsetul 026 230.d . Ca daca era o instalație cu regulamente romanești era demult pusa in funcție si se folosea la trafic cu foarte multe restricții operaționale. A se vedea punctele 1 si 2 din Anexa la procesul verbal de recepție la terminarea lucrarilor unde scrie negru pe alb ca instalația de centralizare s-a pus in funcție deși avea probleme majore. Dar cum nu-ți trebuie certificare TSI la CE "merge si asa , sunt cârcotași aia de la CFR" .
Din cauza asta neconformitățile nu se pot mușamaliza, ca vine Gyuri cu Trax-ul si rămâne in câmp ca n-a făcut tranziția la On Sight cum scrie la standard si te da in gat la ERA si vine comisia și-ți ia banii ca n-ai făcut treaba buna.
In listele din anexe sunt toate neconformitățile constatate in urma testelor efectuate cu locomotiva Taurus de la OBB. Nu am făcut teste cu o locomotiva cu electronica Siemens ca nu a vrut Alstom, ca a zis ca alea Siemens sunt cah ( in realitate noi bănuim ca merge decât cu locomotive cu electronica Alstom).
Cum sistemul nu este pus in funcție oficial nimeni nu are voie sa-l folosească. Si noi când facem teste trebuie sa dam telegrama, sa închidem linia, sa ne luam masuri suplimentare de protecție ca sa nu se întâmple ceva. toate astea costa bani, ca daca Alstom făcea totul asa cum se lauda de prima data nu pierdeam vremea cu sute sau chiar mii de teste.
Scopul turei cu locomotiva a fost evident unul de PR ca sa-l convingă pe Gavrila sa semneze recepția. Numai ca în final cei din comisie au reușit sa pună neconformitățile in procesul verbal si teoretic Alstom este obligat sa le rezolve. Spun teoretic pentru ca termenele au trecut de mult si foarte puține s-au rezolvat.




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Quote from: motorzbh on March 28, 2021, 11:49:16 PM
1. Sistemul de operare de la SHMI, calculatorul care operează instalația de centralizare. De fapt sunt doua calculatoare unul in clădirea veche la IDM si unul in OCC Arad.

Poti sa confirmi ca SHMI sunt SIL4?

Cele doua calculatoare SHMI arata aceeasi interfata? Si au cazut ambele deodata?

Din cate inteleg exista monitoare separate pt cap X si cap Y, si su cazut la cel mult 2 secunde distanta...

———

Alta curiozitate: ERTMS are vreun rol intr-o gara ca Aradul? Sunt balize? Sau e complet sub controlul centralizarii?

Intr-o gara ca Sofronea banuiesc ca este si centralizare si balize ERTMS?

Daca la Sofronea vrei sa muti trenul pe alta linie (si in general la intrarea intr-o statie) exista un handover intre centralizare si ERTMS?

——
API incearca sa-l contacteze pe dl Stanciu pt comentarii. Suna ca si cum am fi de la presa :)

motorzbh

Da, SHMI sunt SIL 4. Cel putin asa am cerut in contract.
Da ambele calculatoare au căzut simultan. Sunt posturi de operare separate pentru cap X si Y pentru ca stația Arad este foarte mare si sunt doi IDM. Aceasta configurație s-a dovedit periculoasa , cei doi IDM putând face comenzi simultane la aceeași linie , lucru interzis in instrucțiile de la CFR. Lucru menționat la punctul 2 din Anexa 4.
ERTMS-ul este un sistem de protecție montat "peste" Centralizarea electronica. Centralizarea electronica poate funcționa fără ERTMS dar invers nu. Acum noi folosim Indusi ca sistem de protecție. Se face tranziție intre ele la capetele proiectelor. ERTMS-ul nu înlocuiește Centralizarea Electronica chiar daca scoatem semnalele, doar trimite informația de la semnal ( adică verde de exemplu) direct in calculatorul locomotivei. Semnalul va exista întotdeauna dar virtual si pe teren va fi o tabla cu numele semnalului.
Cam asa arata calculatorul de pe locomotiva.

Aici testam o bariera defecta.
Referitor la Stanciu va doresc succes si pregătiți-vă sa fiți dați in judecata de Țuca @Zbârcea .


cristi5

O intrebare pentru cine-si aminteste despre Curtici-614

La cat timp de la terminarea lucrarilor de cale si electrificare s-a circulat pe ambele fire? Erau receptionate lucrarile de cale?

Stim cumva datele pt ambele evenimente?

motorzbh

In principiu lucrările civile s-au terminat prin 2015 si în august 2016 s-au pus în funcție CE-urile deci s-a putut circula pe ambele fire. Primul test cu ERTMS-ul s-a făcut în iunie 2017. De atunci stam și așteptăm sa remedieze neconformitățile.
Film din prima zi de testare : se poate vedea mega constructia din Sofronea cu 12 tabele de afisaj pe cele doua peroane. Tabela si calatorul.


cavver

Cum a ajuns proiectul cu atat de multe tabele de afisaj ?

motorzbh

In urma impartirii SNCFR-ului in mai multe societății a fost înființată si SC Telecomunicații CFR care se ocupa de telefoanele CFR si tabele de afisaj. Din pacate CFR-ul le-a dat mana libera astfel ca au aparut astfe de cnstructii faraonice: Tabela de afișaj la fel ca cea din București Gara de Nord cu 12 linii , 12 tabele cu 3 linii la peroane, 20 de difuzoare, infochiasc, mai e un monitor LCD sau plasma în sala de așteptare. Totul supradimensionat ca CFR-u plătește la 53,30 de linie de teleafisaj. In condițiile in care echipamentul este de fapt proprietatea CFR si reparațiile se plătesc separat. Si sa nu vorbesc de camere video. CFR-ul a cerut 10 camere video per stație si au ajuns 40-80 pe stație. Dar asa e sinecura la stat ... grasa rău.

cristi5

@motorzbh
In primul rand multumim mult pentru informatii!

Inteleg ca contractul Alstom la Curtici-614 este FIDIC Rosu. Asta inseamna ca proiectul centralizarii si semnalizarii la momentul licitatiei a fost in domeniul public. Daca e asa, il putem vedea cumva?

motorzbh

Nu exista un proiect per se, este compus din:  caiet de sarcini, cerințe beneficiar, lista de cantitati , planse desenate si clarificari in perioada de licitație. De fapt cam ce vreți sa aflați?

Neufunk

Comisia Europeana si Jaspers ce parere au despre problemele acestea?

subway


marcelbanu

Deva, 30 martie 2021
Imagini din zona km481+300, intrare dinspre Simeria.

























Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Deva, 30 martie 2021, liniile 1 și II, asfaltare peron linia 1 și II...































Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !