Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ovii Stîngaciu

Ar fi nașpa daca si pe Brașov- Sighișoara va fi la fel ca pe Sighișoara- Simeria, ar fi bani aruncați pe geam dar sunt optimist ... Oare știți situația exacta pe Brașov-Sighișoara, mă refer la stadiu lucrări.
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

motorzbh

Da. Liniile sunt in mare parte terminate mai puțin Simeria Vintu unde s-a făcut un smen si a trebuit Curtea de Apl sa anuleze contractul semnat cu un ofertant neeligibil. Dar si ala este pe drumul cel bun. Instalațiile de centralizare se discuta sa le dea in funcție pe primul tronson dar sunt foarte multe obiecții datorate nerespectării contractului de către Alstom. La fel a fost si la Arad s-au pus în funcțiune Centralizările ca linia era gata de 3 ani și se tot circula pe un fir. Alstom-ul este o firma foarte agresiva care are din păcate mai multi avocați decât ingineri, astfel ca CFR-ul are 3-4 procese pe rol cu Alstomul in care acesta revendica diverse sume de bani. Unul din procese l-a pierdut acum un an unde Alstomul cerea 18 milioane de lei ca CFR i-ar fi cerut abuziv sa instaleze niște echipamente. Deși CFR-ul a câștigat definitiv de un an de zile Alstom nici pana astăzi nu a instalat acele echipamente , deși ele erau trecute in procesul verbal de recepție si aveau termen de 90 de zile , termen care a trecut de 2 ani de zile. Asta este marea problema: Alstom cumpără directori din CFR și din minister și aceștia nu iau nici o măsură legala ba mai mult toate întârzierile sunt plătite de CFR. Articolul punctează foarte bine aceasta problema: CFR si MT trebuie sa-l pună pe Alstom să-și facă treaba pentru care deja a fost plătit.

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

cristi5

@Ovii Stîngaciu nu prea pot sa se apuce de partea digitala (comunicatii, senzori care stiu unde e trenul, actuatori care schimba macazul si opresc trenul) pana nu se termina partea fizica (terasament, pod, tunel). Sau cel putin nu o pot testa cum trebuie.

Dupa ce e gata partea fizica va urma exact aceeasi poveste pe Brasov-Sighisoara:
- se va circula pe un singur fir pana sunt gata centralizarile digitale (electronice) in gari
- se va circula cu max 140 pana e gata ERTMS

Nu exista la ora asta niciun motiv sa speram ca pe 614-Simeria sau pe Brasov-Sighisoara va merge mai bine treaba decat pe Sighisoara-Simeria sau Curtici-614. Firma Alstom e aceeasi, echipamentele sunt aceleasi, cunostintele Alstom despre echipamente sunt aceleasi, relatia CFR cu Alstom e aceeasi. 614-Curtici trebuia sa fie demo, proof of concept. Dupa 7 ani nu avem inca ERTMS, si nici centralizarea (care la Arad "merge" mai putin pauza de 20 de ore) nu e omologata.

Deci facem investitii de miliarde in partea fizica, pe care apoi nu le putem pune in valoare din cauza partii digitale. Intr-o tara cu unul din cele mai tari sectoare IT din lume. Alstom e clar calcaiul lui Ahile aici si cumva trebuie rezolvata problema asta.

Ovii Stîngaciu

asa va fi cand se va circula pe un fir dar va dura mult timp , abea sunt la inceput. si oricum e haos la semnalizare la alstom , oare la siemens cum e ? parca era pe arad simeria nu?
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

AndreiB

Sunt curios cat la % din trafic va folosi ERMTS si cat la % Indusi dupa terminarea coridorului.

motorzbh

Arad Simeria sunt 4 tronsoane: 2a+2b Thales. 2 c Alstom, si 3 Siemens. Deci sunt cam 120 de km unde nu sunt Alstom implicați. Dar cum sunt la mijloc ( ca asa s-au dat tronsoanele sa fie cat mai multe interfețe suplimentare de făcut.

motorzbh

^^
Toată lumea e curioasa. Dar ETCS-ul oferă viteze superioare si alte facilitați. Daca marfa va fi prioritizata daca folosește ETCS atunci cifrele vor fi mari. Spre deosebire de noi restul administrațiilor au locomotive echipate cu ETCS si noi. Chiar si MAV-ul are Trax-uri la greu, multe echipate cu ETCS. Doar noi ne tărâm cu lenutele din anii 70. RailCargo care folosește Taurus-uri de la OBB au ETCS pe ele. Noi am făcut teste cu ele.

cristi5

Parca Siemens ameninta acum cateva saptamani ca nu mai lucreaza. Deci nici acolo nu e roz.

Ovii Stîngaciu

Aia zic! E si Thales deci sa vedem cum va fi, pacat de Siemens! Si oare pe bucuresti-constanta si bucuresti-predeal cine au fost constructorii (asociațiile) , si la semnalizare e ETCS L1 , asa-i?
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

AndreiB

E vreo diferenta intre implementarea ETCS L1 si Indusi vs L2 si Indusi care a facut ultima mult mai problematica? Pe Bucuresti-Predeal si Constanta nu tin minte sa fi fost probleme. Sau e strict legat de calitatea executiei recente.

Vad ca si in Grecia pe magistrala Atena - Salonic sunt probleme majore cu semnalizarea (mult intarziata vs lucrarile civile).

motorzbh

@AndreiB . ETCS-ul este un sistem de protecție precum Indusi, cu alte cuvinte te oprește sa depășești un semnal pe oprire. Ele nu funcționează împreună ci separat, ori mergi cu Indusi ori cu ETCS. Indusi este format dintr-un  "magnet" de diferite frecvente care este conectat la o plăcuță cu relee în semnal. Daca semnalul e pe rosu bobina din fata semnalului este pe 2000 Hz fapt care va activa bobina de pe locomotiva care va goli conducta de aer a trenului. Problema e ca este un sistem puctual si ca daca ai depășit semnalul si ai un obstacol chiar dupa semnal ... il lovești totuși. ETCS L1 este la fel, are un circuit electronic in dulapul de semnal ( ca e mare si are nevoie de alimentare) care este conectat la o baliza. circuitul electronic numit LEU trimite niște telegrame care sunt citite de calculatorul de bord. La fel ce am pus noi pe Predeal Constanta era la fel puctual ca si Indusi deci eficienta era oproape identica, doar ca merge la 160 km/h. Dar nu este interoperabil. Ca sa-l faci interoperabil trebuie sa pui un cablu in doua de-a lungul liniei, pe toată distanta. Cablul se conectează la alt LEU. Deci ai foarte multe echipamente prin dulapuri in câmp si foarte multe cabluri.
ETC L2 folosește un calculator numit RBC care este conectat in CE-uri si balize fara cabluri pentru poziționare. Din cauza asta poți sa scoți semnalele si dulapurile lor. Nu are cabluri de cupru( conexiunea se face prin fibra optica) .
Pe Predeal Constanta L1 nu a funcționat la teste.
Singurul RBC care funcționează este cel din Buftea.


cristi5

La 2:55 presedintele Alstom Romania, Bulgaria si Moldova declara ca Alstom a pierdut bani la Curtici din cauza proiectului prost pregatit si a proiectantilor care nu stiu ce tehnologii exista

Mai zice si ca au invatat cate ceva acolo (gen). Deci speranta moare ultima...



Un alt amanunt, reprezentantul GFR se plange ca numarul liniilor la Curtici a fost redus cu 40% la reconstructie si reprezentantul Alstom ii raspunde "da pentru ca proiectul a fost facut in ideea ca Romania intra in Schengen"

motorzbh

Quote from: cristi5 on March 24, 2021, 09:47:11 PM
RBC la Buftea inseamna ca acolo functioneaza ETCS L2?
Da.  Singurele 3 stații care au ETCS L2 functional sunt Buftea, Peris, Crivina.