Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Xenos

Orban a spus in conferinta de presa de azi de la Aeroportul Otopeni ca saptamana aceasta s-ar semna si tronsonul Apata - Cata...cel cu cele doua tuneluri foarte lungi....


cristi5

A zis Orban ca coridorul feroviar este de la Constanta la Nadlac :)

Orban vorbeste de proiectare si executie dar cred ca pe alocuri se refera la executie (à la CFR)

oc7avian

Circulație pe un fir în zona Timișul de Jos. Continuă lucrările la linie. Mult, mult mai line porțiunile lucrate lunile trecute decât ce era înainte.

Am reușit să surprind doar unul dintre utilaje

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Xenos

Asta e foarte bine, ar trebui lucrat tot tronsonul Predeal - Brasov ca pana cand vom vedea acolo o reabilitare adevarata mai trec minim 4 - 5 ani.

cristi5

S-a semnat Apata-Cata.  Sa fie intr-un ceas bun si sa nu fie gauri in PT. Desi ce vor gasi cand foreaza nu stie nimeni.


https://clubferoviar.ro/contractul-ultimei-portiuni-dintre-brasov-si-curtici-semnat-azi/

"
CFR SA a semnat marți seară contractul de modernizare a secțiunii 2 de cale ferată din Brașov – Sighișoara, anume Apața – Cața, cu reprezentanți ai asocierii Railworks ce are ca lider firma elenă Aktor și mai include Alstom, Arcada, Euroconstruct.

Semnarea are loc la finele unei lungi perioade de contestare a procedurilor de licitație, alți principali participanți fiind FCC Spania și Alsim Alarko Turcia.

În luna iulie 2020, Curtea de Apel București a pronunțat decizia definitivă care a permis semnarea contractului. Decizia de marți, favorabilă RailWorks, a deschis posibilitatea semnării contractului de modernizare de către CFR SA cu asocierea menționată. ,,Soluția pe scurt: Respinge cererea de suspendare a cauzei până la soluţionarea recursului declarat împotriva deciziei pronunţată în dosarul nr. 16042/3/2019. Respinge cererea de sesizare a CJUE. Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii, invocată de intimata Asocierea Railworks. Respinge plângerea, ca nefondată. Respinge, ca rămasă fără obiect cererea de suspendare a procedurii de atribuire şi de amânare a semnării contractului până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Definitivă. Pronunţată azi, 21 iulie 2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei", arăta decizia instanței. Alsim Alarko au avut calitate de petenți, iar CFR SA și RailWorks calitate de intimați.

Pe rolul instanțelor s-a mai aflat o acțiune a Alsim Alarko, însă aceasta privește oferta plasată pe locul 2, cea a asocierii FCC-Astaldi, fără a putea schimba poziția de primă clasată a RailWorks în licitație.

În luna mai, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins două contestații ale companiei turce Alsim Alarko privind modernizarea lotului 2 din secțiunea Brașov-Sighișoara, anume sectorul Apața-Cața.

Railworks, prețul cel mai mic

Asocierea Railworks a fost desemnată câștigătoare a licitației în luna decembrie a anului trecut. Oferta câștigătoare a avut un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde lei. RailWoks (Alstom – Aktor – Arcada) a figurat pe prima poziție în raportul procedurii de atribuire semnat  de comisia de licitație a CFR.

Desemnarea asocierii RailWorks drept câștigătoare a avut loc după ce în iunie 2019 Curtea de Apel București a anulat o decizie anterioară a CFR SA prin care oferta RailWorks era considerată neconformă. Cauza scoaterii din joc a asocierii a fost faptul că RailWorks nu ar fi declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind un prag valoric care de-abia depășit naște obligația declarării unui subcontractor.

Ce presupun lucrările

În cazul secțiunii Apața – Cața, valoarea totală estimată a contractului era de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsecţiunea Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Modernizarea secţiunii Apaţa – Cața contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea frontiera maghiară – Curtici – Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Proiectul de modernizare pe această secţiune cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare, precum infrastructura, suprastructura căii ferate, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronică şi ETCS nivel 2) şi lucrări de construcţii civile în staţii.
"

dr4qul4

aktor+ euroconstruct :)))) 3 ani nu vor face altceva decat sa caute gaurile din PT.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

carutasul

eu în continuare nu înțeleg cum mai apare Euroconstruct în contractele astea. Înțeleg că atunci când au depus erau în asociere, dar cum procedează în practică? Pe A0 cum au procedat? Declară că preiau toată lucrarea? Că doar nu au de gând să le dea o bucată de lot în execuție? :)

athosga

Acum, cu semnarea ultimului tronson din CF Brasov-Curtici, are cineva curajul la o estimare a fiecarui tronson (teorie + practica), mai ales pe Sighisoara - Bv, eventual si pe restul tronsoanelor? :) Cabnd vom avea coridor nou in totalitate, respectiv cam 5 ore de la Bv la Curtici? :D

bacovia

iar Aktor...


Phenol

Mersi mult de filmare, pacat ca nu se lucreaza deloc.

Data viitoare ai putea te rog sa filmezi si zona cu macazurile unde se intalnesc liniile de pe varianta noua si liniile de la Teius (adica inca cateva sute de metri spre Alba Iulia).

Cuneo

La Păuliș se lucra și după ora 18, dar nu eram prea aproape.

























ioandorin