Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

alecu26

Ritmul e mic...dar la CFR e de genul...incet si sigur. Oricum acest lot a mers mult mai bine ca Sighisoara-Medias-Micasasa sau Coslariu Vintu de Jos. Loturi incepute cu aproape 2 ani inaintea acestuia, sunt acum procentual mult in urma.

Dupa vestea buna a finalizarii si probelor si pe partea de semnalizare si siguranta circulatiie pe Arad-Curtici, vestea proasta e ca aici vom avea poate in vreun an..doar doua insule pe unde sa se poata circula cu viteza proiectata de 160 km/h (Si tronsonul Micasasa Coslariu e practic finalizat).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Xenos

Exact, e clar că Vințu - Deva a mers mult mai bine decât celelalte loturi, unde ritmul a fost catastrofal.
Să vedem ce se va întâmpla pe Simeria - km 614. Numeroasele corecturi de traseu, poduri noi etc. ar putea implica vreo 3 - 4 ani dacă se lucrează serios și vreo 7 dacă se lucrează precum pe Sighișoara - Vințu.

alecu26

5 ani daca se lucreaza serios si 10...in mod normal. Sa nu uitam ca practic aceeleasi firme (FCC Astaldi) au castigat tronsoanele grele.

Am lins la un moment documentatia. Cifrele sunt pur si simplu mult peste ce poate livra Romania la momentul actual. Totul e supradimensionat si prost gandit dpdv al solutiilor tehnice.
Podurile din Otel sunt mult peste ce pot livra cele 2-3 fabrici din ROmania la momentul actual. De vreo 5-6 ori capacitatea anuala.

Palplansele pt executia fundatiilor din Mures sunt de vreo 20 de ori ce exista pe piata. Dar sa zicem ca aici e simplu de rezolvat.

E asa mult beton la fiecare pod, incat poti pune linistit cate o statie de betoane la fiecare. Si cred ca sunt 5-6 poduri de la Simeria la km 614.

Piloti forati de 1800 eu nu am mai auzit sa se faca in Romania. Ba mai mult...se solicita sa fie tubati complet...si nu cred ca exista utilaj in lume sa faca asa ceva. Cele mai mari BG uri ale lui Bauer....nu pot sa invarta tuburile de otel, dar mai ales nu pot sa le ridice.

Proiectantul general s-a retras din Romania....deci si aici dureri de cap birocratice. Problema e ca in tot acest timp, loturile vechi nu sunt finalizate, si vin peste ei si loturile noi...cele de pe Sighisoara Brasov.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cristi5

Care 6 poduri? Sunt 9:

2 la Conop

1 la Barzava + tunel + 1 Nicolae Balcescu

1 la Ilteu + tunel + 1 la Burjuc

3 la Branisca

In principiu sunt 4 traversari pe malul stang al Muresului pt a evita meandre, si la 2 din cele 4 treceri e nevoie de tunel/polata pe malul stang. Apoi revenire pe malul drept, pe vechiul traseu (exceptand Branisca unde e traseu nou si pe malul drept).

Deci 4 perechi de poduri plus podul estic de la Branisca, care inlocuieste singurul pod existent azi pe traseu (aproape il intersecteaza)

Xenos

@Alecu26:

Știu că s-a mai discutat că documentația CFR este depășită tehnic și implică supradimensionarea structurilor...de ce nu s-a mers pe structuri mai suple? Ar fi fost și mult mai ieftin.
Dinozauri? Incompetență?

Cert este că aceste chestiuni sunt în certificatul de sarcini, despre care știu sigur că n-a fost contestat sub aceste aspecte, litigiile dintre părți au privit aspecte oarecum rizibile de înregistrare a documentației de atribuire (cel puțin cel pe care îl cunosc eu).

NGC

"Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov- Simeria, componenta a Coridorului Rin - Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunile :1. Brasov -Apata si 3.Cata- Sighisoara"

Vrabiutele zic ca raspunsul privind castigatorul se lasa asteptat din cauza contestatiei PIZZAROTTI la TB, in urma descalificarii.

alecu26

Xenos, e pe efect copy paste. E mult mai ieftin sa proiectezi prin copy paste. Si sa scoti de la sertar poduri calculate de ISPCF acu 100 de ani.
Atata vreme cat nimeni de la Beneficiar nu poate verifica ce primeste, cata vreme nu se angajeaza o firma profesionista sa verifice documentatia...asa va fi si pe viitor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

API pe Facebook

În premieră, vă prezentăm o filmare din avion, din data de 03.05.2017, cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de Jos.

Imaginile surprind două loturi distincte. Primul, între Deva și Simeria, este într-o fază incipientă, contractul fiind semnat pe 31.08.2017 cu asocierea FCC-Astaldi, având ordin de începere octombrie 2017. Oficialii CFR Infrastructura promit că se emite autorizația de construire pentru aliniamentul nou în această lună.

Al doilea lot, între Simeria și Vințu de Jos, este gata în proporție de aproape 90%, contractul fiind semnat în 2013 cu grupul Swietelski-Strabag-Alstom, cu promisiuni de recepție parțială în T3-T4 2018, lucrările având șanse de finalizare în T3 2019. Pe alocuri lucrările sunt spectaculoase. Un exemplu este zona tunelului Turdaș (min 06:40-07:40), unul dintre cele trei tuneluri noi între Deva și Sighișoara. Reconstrucția segmentului Simeria-Vințu de Jos (43 km) are un cost de 1,35 miliarde lei, adică o medie de aproximativ 7 milioane euro pe km.

Când vedem aceste costuri imense, nu putem să trecem cu vederea o serie de probleme. În primul rând, este inacceptabil ca acest tronson să aibă nu mai puțin de 10 treceri la nivel cu calea ferată (barieră). Cel puțin una din acestea (min 06:43) este nou-proiectată. Fiecare trecere la nivel este un obstacol atât pentru exploatarea feroviară cât și pentru traficul rutier, mai ales că vorbim de o magistrală pe care trenurile ar trebui să circule cu 160 km/h. Atât regulile CFR de exploatare, cât și normele europene, interzic (cu excepții limitate) trecerile la nivel la viteze de peste 140 km/h. Un alt aspect de neînțeles este proiectarea unei gări imense, cu peroane de 400 de metri, la Vințu de Jos (o localitate cu trafic modest), dar fără a renova clădirea gării care este într-o stare deplorabilă.

Ne îngrijorează și mobilizarea nesatisfăcătoare a constructorilor în zona Turdaș. Avansul este nesemnificativ față de ultima vizită a noastră în acest punct (noiembrie 2017). Nu știm dacă vina aparține antreprenorilor sau celor de la CFR. În trecut au existat multiple probleme, multe dintre ele cauzate de calitatea slabă a proiectării, cum ar fi "descoperirea" unor culee de pod din cărămidă (vizibile cu ochiul liber) care însă erau descrise în documente ca fiind din beton.

Solicităm atenție maximă din partea proiectanților și mobilizare puternică în teren din partea constructorilor! În același timp, cerem soluții adecvate și, acolo unde este necesar, chiar re-evaluarea proiectelor noi de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane de euro pentru fiecare km pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic, trecerilor la nivel sau a altor restricții feroviare și/sau rutiere.

florin74

^^^

CNAIR ar trebui sa fie invidiosi pe CFR, referitor la modalitatea de eliminare a unui ofertant. Pe astia i-au eliminat ca au respectat documentatia de atribuire si clarificarile CFR. In documentatie se mentioneaza ca in cazul in care exista articole necotate, se considera ca pretul acestora a fost inclus in pretul articolelor cotate (adica o faci gratis, daca ai uitat sacotezi). Pizzaroti a avut ceva similar, la semnalizare, (SIEMENS). Si i-a eliminat CFR, ca nu au rapsuns la clarificari privind pretul respectivelor articole
In conditiile in care Siemens a mers cu inca 3 ofertanti, si a oferit explicatii la ceilalti. :lol:

Ionut

Ne preia bine HotNews. Sper ca si altii...

Imagini din avion cu tronsonul feroviar Deva-Vințu de Jos. Pro Infrastructura: Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane euro/km pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic și trecerilor la nivel Hotnews

Dan027

^^

Pe 14.05 ar trebui sa aflam daca se admite contestatia celor de la PIZZAROTTI

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000814031&id_inst=3

Xenos

@cristi5: mulțumesc pentru trimiterile la traseu și la noile poduri...trebuie să recunosc că nu le înțeleg pe cele de la Conop și mai sunt câteva corecturi de trafic care nu vor aduce mare lucru în termeni de viteză, dar vor costa foarte mult.
În fine, ăsta e traseul, bine că se va face, vom absorbi fonduri etc.
Măcar să se termine și să avem cu ce circula pe ele cu viteză. Poate între timp se liberalizează traficul feroviar și intră ceva jucători din Ungaria și Austria, că de la ai noștri nu am foarte mari speranțe, deși mi-aș dori.
Am amintiri frumoase cu Pannonia pe traseul București - Budapesta - (Kalman Imre) - München, nu se mergea repede pe Valea Mureșului, dar nici încet. Cam sub 10 ore București - Arad în anul 2000.

frunzaverde

Quote from: Xenos on May 09, 2018, 09:21:18 PM
@cristi5: mulțumesc pentru trimiterile la traseu și la noile poduri...trebuie să recunosc că nu le înțeleg pe cele de la Conop și mai sunt câteva corecturi de trafic care nu vor aduce mare lucru în termeni de viteză, dar vor costa foarte mult.

Dar tunelul Turdas are vreun sens? Dar tunelele de la Sighisoara? Dar tunelele de la Brasov - Sighisoara? Dar reconstructia totala? Tot ce s-a facut au fost bani aruncati.

Quote from: Xenos on May 09, 2018, 09:21:18 PM
În fine, ăsta e traseul, bine că se va face, vom absorbi fonduri etc.

Dupa mine, rau ca se face. Zero beneficii. Dar:

- bani pierduti degeaba care s-ar fi putut folosi pentru intretinerea retelei;
- calatori alungati cu deceniul de la calea ferata pe rutier si aerian care nu se mai intorc vreodata
- restul retelei abandonate...

Quote from: Xenos on May 09, 2018, 09:21:18 PM
Măcar să se termine și să avem cu ce circula pe ele cu viteză.

In loc de 100-120 cat aveam in anii '90 vom avea 140, si probabil, cu 2 trenuri, 160, pe alocuri, pe unde nu-s restrictii. Ura... Prin 2050... Si, daca continuam asa, nu vom mai avea alte linii de cale ferata in toata tara... Deja sunt zeci de restrictii de 15 si 30 pe toate magistralele.

Quote from: Xenos on May 09, 2018, 09:21:18 PM
Poate între timp se liberalizează traficul feroviar și intră ceva jucători din Ungaria și Austria, că de la ai noștri nu am foarte mari speranțe, deși mi-aș dori.

In 2020. Dar cine o sa vina? Ca sa opereze ce? Deva - Sighisoara - Arad? Pana la urma CIV ocoleste cu succes toate orasele mari, care ar putea fi atractoare si generatoare de trafic. Si legaturile (de exemplu Sibiu, Timisoara, Cluj) sunt atat de proaste incat orice se va castiga pe CIV se va pierde pe mers cu 30-50 degeaba...

Quote from: Xenos on May 09, 2018, 09:21:18 PM
Am amintiri frumoase cu Pannonia pe traseul București - Budapesta - (Kalman Imre) - München, nu se mergea repede pe Valea Mureșului, dar nici încet. Cam sub 10 ore București - Arad în anul 2000.

Prin 2030-2040, cand o fi gata, o sa se faca, dupa vreo 4 miliarde de euro, cat o magistrala TGV in campie... vreo 8 ore. Asta patesti cand bagi 75% din bani de linie de mare viteza in campie pe o lucrare care iti aduce o situatie la final cu 5% mai bine ca un RK...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

District EA

Quote from: alecu26 on May 08, 2018, 06:02:38 PM
Piloti forati de 1800 eu nu am mai auzit sa se faca in Romania. Ba mai mult...se solicita sa fie tubati complet...si nu cred ca exista utilaj in lume sa faca asa ceva. Cele mai mari BG uri ale lui Bauer....nu pot sa invarta tuburile de otel, dar mai ales nu pot sa le ridice.
De aceea folosesc la fiecare foreza si cate o macara!

Dusmanu

^
Macaraua se folosește la altceva..... Pentru piloții de diametru mare 1500-1800mm tubati se folosește luvoaieza. Vezi poza: piloți full casing 1500mm adâncime 35m Centura Tg Jiu.


Sent from my iPhone using Tapatalk