Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mircea_ms

Nu este timid inceputul lucrarilor in afara garii din Deva, din data de 28.03.2018 au inceput lucrarile pentru reabilitarea fir 1 Deva-Mintia, respectiv daca toate merg cum trebuie din 10.04.2018 intra in reabilitare si tronsonul Simeria-Deva fir 1.

alecu26

Oare se putea un utilaj mai vechi? Sper ca nu cu el vor sa faca acei piloti foratii de 1800 pentru cele 3 poduri sau cate or fi peste Mures de pe acest lot?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Phenol

^^Sa nu va asteptati la minuni pentru anul asta pe Simeria - km 614. Guvernul a alocat sub 5% din valoarea totala estimata pentru acest proiect.

Nu inteleg de ce nu au inceput cu punctele cele mai grele ale proiectului, podurile peste Mures, varianta Zam. Constructia lor oricum dura vreo 2-3 ani, pana atunci puteau tine deschise ambele fire, iar cand sunt gata, doar atunci sa inchida cate un fir pe tronsoanele unde nu se schimba amplasamentul. Iata ca Vintu - Simeria e gata, doar lipseste tunelul de la Turdas. Daca construiau prima data tunelul nu circulam pe un singur fir timp de 6 ani (rezultatul acestei masuri este ca nu mai avem deloc calatori de scurt parcurs in zona).

Atasez o parte din aceasta postare din Februarie cu sumele alocate pentru anul acesta proiectului. Partea cu mov este pentru anul in curs, aproape nimica. Ultima parte avand culoarea roz este cu semnul intrebarii, adica mai mult de 40% din valoarea proiectului ramane sa fie achitat dupa 2021.


Quote from: Phenol on February 03, 2018, 08:53:43 PM

Pentru Simeria - km 614 situatia este dezastruoasa, suma alocata acopera undeva la 5% din valoare proiectului. In asemenea situatie acest proiect sigur se va lungi in urmatorul exercitiu financiar, situatie in care acesta va fi al treilea.

Simeria - km 614


Cu asemenea buget nu ne putem astepta la nimic anul acesta. Singura sansa este daca firmele vor lucra in avans pe banii lor, ceea ce nu prea cred ca se va intampla.

Repet, daca vor avansa, inseamna ca firmele lucreaza din buzunarul lor ceea ce ar fi de felicitat, dar nu cred ca au asemenea cash-flow.



PS: Oare avem informatii in legatura cu bugetul alocat pentru fiecare lot in parte? Ma gandesc acum la tronsonul Simeria - km 614. Cunoaste cineva bugetul CFR-lui pe anul aceasta?

Phenol

Se pare ca la capatul estic al tunelului de la Turdas traficul de pe DN a fost mutat pe noul amplasament.

De pe Facebook Transferoviar Grup:





Poate ne face cineva cateva poze mai reusite.


cristi5

Quote from: Phenol on April 02, 2018, 02:02:34 PM

Nu inteleg de ce nu au inceput cu punctele cele mai grele ale proiectului, podurile peste Mures, varianta Zam. Constructia lor oricum dura vreo 2-3 ani, pana atunci puteau tine deschise ambele fire

Ultima oara cand am verificat nu exista AC in afara traseului actual. Lista ACurilor emise este la "legaturi utile" in semnatura mea.

Nu exista un grafic de lucrari in proiectul licitat?

TibiV

Cristi, tu ai dreptate, dar asta dovedeste cat de imcompetent este CFR la partea birocratica.
Phenol are aici perfecta dreptate:

Quote from: Phenol on April 02, 2018, 02:02:34 PM
...punctele cele mai grele ale proiectului, podurile peste Mures, varianta Zam. Constructia lor oricum dura vreo 2-3 ani, pana atunci puteau tine deschise ambele fire, iar cand sunt gata, doar atunci sa inchida cate un fir pe tronsoanele undei nu se schimba amplasamentul.

Este ca si cum vreau sa consolidez si sa extind casa, dar nu am facut rost de autorizatie pentru extindere. Asa ca incep cu "demolarea", asa ca nu mai pot sa locuiesc in casa veche, desi de aripa noua nici nu m-am apucat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

@TibiV: mersi de completare

Quote from: cristi5 on April 02, 2018, 07:40:43 PM

Nu exista un grafic de lucrari in proiectul licitat?


Asta ar fi graficul de lucrari pentru Ilteu - Gurasada si Gurasada - Simeria, care mi se pare ca au facut-o doar sa fie documentul inclus in proiect:




Link




Link


Apropo de grafic: sunt tare curios care dintre linii vor fi demontate prima data in gara Deva, linia 1 nefiind electrificata (logic, ar trebuii liniile 1 si 2).


mircea_ms zice asa:

Quote from: mircea_ms on April 01, 2018, 06:15:59 PM
(...) din data de 28.03.2018 au inceput lucrarile pentru reabilitarea fir 1 Deva-Mintia, (...) din 10.04.2018 intra in reabilitare si tronsonul Simeria-Deva fir 1.

Daca firul 1 intra in reabilitare prima data pe intervalul Simeria - Mintia, linia aferenta din gara Deva ar fi linia 3 si abatuta 4. In acest moment aceste doua linii sunt cele folosite, si sper ca asta nu se va schimba dupa data de 10. Sunt prea multe incrucisari aici doar in mersul trenurilor de calatori. Altfel ajungem la un nou "Simeria - Orastie" unde pe 17 km se circula pe un singur fir, fara macaze cu viteza medie de 45 km/h.

@mircea_ms?


Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Pur si simplu "imi sare mustarul".
TOT ce au facut pana acum a fost pe principiul "sa fie cat mai comod pentru santieristi..."

Astia nu au auzit de principiul "sa deranjam cat mai putin traficul - marfa sau calatori".

Mai ales "calatori", ca astia sunt "neglijabili", ceva de genul "da-i in ma'sa de tampiti daca nu avut bani sa isi ia masina pana acum..." :((

Ca sa citez din clasici...
"Fiecare pasare pre limba ei piere"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

@District EA: Acel 5% e din totalul sumei necesare pentru reabilitarea tronsonului Simeria - km 614. Suma totala alocata pentru proiect in bugetul multi-anual este de 10470836000 RON, care e cu 38% mai mult decat suma contractata cu firmele (7588853140.12 RON) care vor construi CF. Suma alocata din buget este mai mare fiindca pe langa constructia in sine, trebuie platite si alte lucrari (despagubiri, relocari, descarcari arheologice) care nu sunt incluse in contractul cu firma constructoare (nu stiu daca am dat cele mai bune exemple, dar intelegi ideea).
Nu toate costurile proiectului sunt eligibile pentru finantare de la UE. Cel mai probabil acest 38% este suportat in totalitate de RO, iar 85% din valoarea contractelor sunt cele care pot fi decontate.
Guvernul roman a alocat pentru anul asta 5% din valoarea totala a proiectului. In functie de ce lucrari vor fi platite din acesti bani, asta va fi sau nu recuperata de la UE.

L.E: Intrebarea lui District EA era daca acel 5% din valoarea totala a proiectului de reabilitare pentru anul acesta acopera partea statului roman (adica 15% din costuri) sau suma totala.

A sters cineva intrebarea?


Xenos

Mă bucur că ați remarcat o chestiune extrem de deranjantă la toate șantierele de c.f. începând cu Câmpina - Predeal - s-au închis total aiurea linii pe care apoi nu s-a lucrat (sau oricum nimic semnificativ) timp de 1 an, 1 an și jumătate de la închidere. În locul preocupării ca traficul mai ales de călători să nu aibă de suferit - mai ales că, spre deosebire de alte țări, deși e rută principală nu avem traseu de rezervă/avarie/secundar - s-a făcut exact pe dos, traficul de călători a fost dat peste cap fundamental. Îmi aduc aminte și acum cu oroare cum am făcut cu IC (la vremea aceea) 4 ore și jumătate între București - Brașov, stând ca. 1 oră prin Sinaia, deci mult mai prost decât ultimul personal.
Practic, traficul normal dispare primul și reapare ultimul, deși din discuțiile de mai sus rezultă clar că se putea și altfel. Trist. Multă incompetență și delăsare la CFR Infrastructură și probabil nici antreprenorii nu excelează, se adaptează stilului local -anii trec și ne rezemăm într-o sapă când trece trenul cu 10 km/h.

B.Robert

Pe terenurile din zona Savarsin - Ilteu au aparut niste sapaturi, nu stiu dimensiunile, dar nu sunt mari, exacte ca forma, distanta intre ele, de o parte si de alta a unui ax imaginar si delimitate cu ceva banda. Am inteles ca ar fi situate pe traseul viitoarei CF in zona respectiva. Fara poze, doar info transmise verbal :(

cristi5

Acolo vor fi mai multe variante de viteza. Probabil descarcari arheologice? Sau pregatit exproprieri?

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=12/46.002/22.289/0


cristi5

Quote from: Xenos on April 07, 2018, 08:02:10 PM
S-au închis total aiurea linii pe care apoi nu s-a lucrat (sau oricum nimic semnificativ) timp de 1 an, 1 an și jumătate de la închidere. În locul preocupării ca traficul mai ales de călători să nu aibă de suferit - mai ales că, spre deosebire de alte țări, deși e rută principală nu avem traseu de rezervă/avarie/secundar - s-a făcut exact pe dos, traficul de călători a fost dat peste cap fundamental.

Nu trebuie sa ne mai mire nimic. Cetateanul nu e pe agenda functionarilor, nici macar pe ultimul loc. Vedem asta pe A10. Dar incep sa cred ca e o boala mai generala, ma fascineaza lipsa respectului pt "pulime" din partea multor elite, nu doar cea functionareasca.

La 614 Simeria nu stiu sa existe inca exproprieri (deci nu putem vorbi de AC) pe traseele noi. Si atunci ce sa faca constructorul, face ceva unde are front de lucru, chiar daca asta inseamna inchis aiurea  circulatia pe multi km. Lui trebuie sa-i intre ceva bani, nu poate sta chiar degeaba.

Probabil si constructorul are o vina aici, dar proiectul e insuficient pregatit. In loc sa se planga ca intarzie licitatia, statul putea face exproprieri, sa fie front de lucru...

De calatori nu le pasa, pot oricand argumenta ca coridorul e pt marfa. Care ea a parasit calea ferata demult, ca vitezele comerciale sunt foarte proaste.

B.Robert

Quote from: cristi5 on April 08, 2018, 12:40:06 PM
Acolo vor fi mai multe variante de viteza. Probabil descarcari arheologice? Sau pregatit exproprieri?
In comunitati de genul se aude repede cand e vorba de bani (expropieri, pensii, fonduri APIA :D).
Cum despre expropieri nu am aflat nimic, presupun ca e prima varianta prezentata de tine.

cristi5

Quote from: alecu26 on March 29, 2018, 07:33:35 PM
Si cand ma gandesc ce dezastru era daca FCC nu insista pe modificarea proiectului (Initial proiectul prevedea tiranti flexibili in sistem Larsen parca se numeste (elementele care leaga arcul de tablier) care se montau impreuna cu podul, avand in dreptul fiecarui nod (punct de intersectie intre elementele podului) un turn de sprijinire temporar. O sa pun o plansa ca un desen face cat 1000 de cuvinte. Si noi inginerii suntem ca si cainii. Privire inteligenta dar nu stim sa ne exprimam.

In plus, daca ma uit la aceea apa...si unde a ajuns, tot pare gresit dimensionat podul. (sau e doar iluzie optica). Normal la podurile CF apa cu asigurare 1% trebuie sa fie la 1 metru (de garda pt plutitori) fata de elementele podului. Si nu cred ca au fost acum inundatii istorice nici macar de odata la 20 de ani....adica 5%. Dar dupa cu arata reprezentat pe desen nivelul de 10% sigur a fost peste el.

In calitate de inginer, pun eu plansele de la Alecu. Dispozitie generala, partea stanga

Dispozitie generala, partea dreapta

Proces tehnologic



Powered by API/PUM imgur uploader