Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 2 Guests are viewing this topic.


alecu26

atat doar? :( Credeam ca se stie sigur ceva.

Alte date mai proaspete ar fi astea:

Nr. unic (nr. format vechi) : 6885/2/2016 
Data inregistrarii 11.10.2016
Data ultimei modificari: 13.10.2016
Sectie: Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal
Materie: Contencios administrativ şi fiscal
Obiect: suspendare executare act administrativ susp. dec. civ. nr. 3903/01.08.2016
Stadiu procesual: Fond

Părţi
Nume Calitate parte
COMPANIA NAŢIONALĂ DE CĂI FERATE CFR S.A. Intimat 
ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C.S.P.A-SAIPEM S.P.A -PIZZAROTTI S.A. PRIN LIDER DE ASOCIERE IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA Contestator 
ASOCIEREA ASTALDI SPA - FCC CONSTRUCCION S.A. - SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARE SPA - S.C. THALES SYSTEMS ROMÂNIA S.R.L., PRIN LIDER DE ASOCIERE ASTALDI S.P.A Intimat 

Şedinţe
Nu există informaţii.

Căi atac
Nu există informaţii.

Citare prin publicitate
Nu există informaţii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Andi

In teren, din cate am inteles, s-au descarcat cupoane de sina intre Simeria si Deva si s-a amenajat punct de lucru la Saulesti, dar ar fi vorba despre Swietelsky...

alinuttt


alinuttt

Un reportaj superb de pe sectorul Pricaz-Orastie realizat de colegul Corvin de pe forum trenuri:








nenea_hartia

#1913
^ Chiar că frumos, mulțumesc mult! Într-una din pozele cu gara se vede și o pasarelă în construcție peste linii?
Dar cum rămâne cu traversarea liniilor în halte? Se face tot la nivel? >:(

alinuttt

Da.  :) :D :) In statiile in care nu se va mai face tunel, se face pasarela... De acum toate modernizarile asa vor fi.

Ionut

^ Superb! Multumesc ca ne tii la curent! :cheers:




După cheltuirea unui miliard de euro, trenul tot ca mocănița

După cheltuirea a peste un miliard de euro pentru modernizarea sectorului feroviar Predeal-Brașov-Curtici, rezultatele, concretizate în scurtarea timpului de parcurs, sunt insignifiante. Compania Națională CFR SA, gestionar al căii ferate din România, a reușit să modernizeze integral doar 40 de kilometri din magistrala Brașov-Curtici, alți 120 de kilometri urmând să fie definitivați anul viitor. Aceasta permite însă scurtarea duratei călătoriei cu nici măcar o oră. Pe termen lung CFR promite însă parcurgerea distanței București-Curtici în doar opt ore, față de 10-11 ore în prezent.

Compania Națională CFR SA urmează să recepționeze, în primul trimestru al anului viitor, lucrările de modernizare pe mai multe sectoare de cale ferată, în special în zona Transilvaniei, a declarat recent Marius Chiper, directorul general al Companiei Naționale CFR SA, administratorul rețelei feroviare din România. "Pentru tronsonul Frontieră-Curtici-Arad-Km 614 lucrările sunt deja în curs de testare operaţională, iar pe tronsonul Coşlariu – Simeria – Sighişoara, la începutul anului 2017 vor fi recepţionate lucrările de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe mai multe intervale de staţii/staţii", au răspuns oficialii CFR unei solicitări a Digi24.ro.

Astfel ei spun că CFR SA va recepționa: 56 km între Coșlariu (județul Alba) și Orăștie (județul Hunedoara), 11 kilometri între Mediaș și Copșa Mică și 55 kilometri dintre Copșa Mică și Coșlariu. Un total de 122 de kilometri din distanța de 230 de kilometri care separă Simeria (județul Hunedoara) de Sighișoara (județul Mureș).

Dacă luăm în calcul cei 41 de kilometri de cale ferată modernizați pe segmentul Frontieră-Curtici-Arad, anul viitor vom avea modernizați între Brașov și granița de vest 163 de kilometri de cale ferată. Adăugând cei 225 kilometri modernizați între București și Constanța, precum și cei 139 de kilometri dintre București și Predeal rezultă un total de 527 de kilometri de cale ferată din cei 800 de kilometri ai magistralei Constanța-București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici. Magistrala include însă doar 8% din totalul rețelei ferovioare din România, modernizarea restului fiind incertă.

"Începând cu noul mers al trenurilor, ce va fi implementat în luna decembrie 2016, se are în vedere într-o primă fază ridicarea vitezelor de circulaţie de la 50 km/h, cât este în prezent, la 120-140 km/h, viteză care va contribui direct la reducerea duratei de călătorie", a spus recent șeful companiei CFR SA, Marius Chiper.

În prezent viteza medie de circulație a unui tren între Bucuresti și Predeal – sector reparat este de doar 70 kilometri la oră, în timp ce între Predeal și Brașov, zonă nereparată, un tren InterRegio circulă în medie cu 42 kilometri la oră (timp parcurs 37 minute). Repararea sectorului Predeal - Brașov și ridicarea vitezei de circulație la cea medie de pe București-Predeal va scurta durata de parcurs cu cel mult 10 minute.

Pe relația de circulație dintre Brașov și vestul țării există o altă problemă. Pentru a ajunge la Arad și Timișoara trenurile nu folosesc relația de pe magistrală Sighișoara - Copșa Mică -Coșlariu ci relația mai scurtă prin Sibiu. De abia la Vințu de jos, județul Alba, relația mai lungă prin Sighișoara se unește cu cea scurtă prin Sibiu. După Vințu de Jos călătorii vor putea profita de mai puțin de 50 de kilometri de cale ferată modernizați. Sectorul Sighișoara -Coșlariu va ajuta mai degrabă pe cei care vor circula spre Cluj, Oradea, Satu Mare. Sectorul modernizat Vințu de Jos-Simeria, 44 kilometri, este parcurs în prezent de trenul IR 1621, spre exemplu, în o oră și 25 minute. Teoretic, odată modernizat distanța s-ar putea parcurge în doar 35-40 de minute, fără a socoti staționarea trenului în gări.

Progrese semnificative se vor simți de abia după ce va fi reparată întreaga magistrală, moment planificat pentru 2021, potrivit Master Planului General Transporturi.

Digi24

mr.L

Nu sunt un fan al articolelor de genul asta în care cineva care ar trebui să fie un formator de opinii, își dă cu părerea aiurea cu privire la timpii viitori de deplasare pe Bucuresti-Sighisoara-Curtici.
Timpul ala de 8 ore preconizat este aruncat cu lopata la o pauză de țigară între doi muncitori,  pentru care un proiect tehnic e doar un dosar de carton aruncat.
Si calea ferată despre care se mai vorbește e Simeria- Coslariu-Sighisoara, si nu in alta ordine.

Dar hai sa vedem ce timpi vor fi pe Bucuresti-Curtici via Sighisoara:


Bucuresti-Brasov 166km

In prezent cel mai rapid tren ajunge in cca 2h20', dar, de cele mai mult ori ajunge cu 5-7' mai devreme in Ploiesti Vest, iar alte 3-4' se regasesc in timpi umflati pana la Campina.
Si asta cu 140km/h. Intre Predeal si Brasov se lucreaza, iar la final cel putin 10 minute vor disparea din mersul actual.  Deci asta fara varianta tunel, doar RK pe actualul amplasament si gata.
Per total, avem cu siguranta un 20' mai putin la timpii de parcurs, deci un Bucuresti-Brasov in 2 ore cu 140km/h este foarte probabil. La 160km/h se mai scad inca cateva minute, poate 10 sau mai putin.

Brasov-Sighisoara 125km in prezent, raman doar 110km dupa reabilitare
Proiectul arata clar: pe cca 85%-90% din cei 110km se va putea circula cu 160km/h. Deci 5'-7' sta trenul in Brasov, apoi cat sa faca de la Brasov la Sighisoara cu o asa linie de viteza ? Mai mult de 50'-55' fara oprire ? Deci hai sa zicem o ora cu tot cu stationarea in Brasov.

Sighisoara-Coslariu 100km,

Vitezele prevazute in proiect sunt urmatoarele:

Sighisoara-Medias v. max 160km/h
statia Medias v. max 80km/h
Medias- km 339 v max. 90km/h
km.339 -km.340+550 v. max 120km/h
km.340+550 - km.345+262 v.max 160km/h
km.345+262 - km. 346+895 v.max 120km/h
Copsa Mica -Micasasa v. max 120km/h
Micasasa -  km 362+340 v. max 120km/h
km 362+340 -  364+615 v. max 160km/h
Valea Lunga – Campu Libertatii v.max 160km/h
Campu Libertatii - Blaj 80km/h
statia Blaj 80km/h
Blaj-Craciunel v. max 150 km/h
Craciunel -  km. 388+900 v.max 150km/h
km. 388+900 -  km.389+700 v.max 120km/h
km.389+700 -  Coslariu Podu Mures v.max 150km/h

Un tren de viteza(160km/h) nu cred ca ar opri si la Blaj. Hai sa zicem ca opreste la Medias, putem pune macar o viteza comerciala de 110km/h sau nu ? Eu zic ca fara probleme !

Deci avem astia 100km pe care trenul ii poate parcurge in cca 55'. Punem 5' per total stationarile in Sighisoara si Medias si iese o ora. Mai departe...

Coslariu-Simeria 70km

Aici avem opriri la Alba Iulia si Simeria. Inca 5' cu indulgenta.
Un tronson de 70km presarat cu viteze maxime de 120km/h, dar per total 70% din traseu va fi cu 150-160km/h.
Deci hai sa zicem un 40' cu 5' opririle si avem 45' pana la Simeria.

Simeria-km.614
cca 140km

Un alt traseu excelent reproiectat pe care se va circula intr-o proportie covarsitoare cu viteze de 160km/h.
Avem o stationare in Deva, de cca 3' sa zicem. La un proiect care arata ca pe 85% din traseu se poate circula cu 160km/h, nu cred ca este greu de preconizat o viteza comerciala de macar 120km/h.
Deci 1h10' parcursul plus 3' stationarea vine 1h'13, hai 1h15' sa fie rotund.

km.614-Arad-Curtici 41km , tronson apt la 160km/h pe cca 95%,

Mai mult de 24' incluzand o stationare mica in Arad nu am de ce sa pun. Pun exact timpul preconizat in proiect, fara sa mai calculez eu!



Totalul ar fi 6 ore si putin pentru un tren care circula cu 160km/h intre Bucuresti si Curtici Frontiera, iar ei preconizeaza 8 ore! Eu inteleg ca vor fi si trenuri mai puturoase de lung parcurs, desi peste cca 10 ani nu prea cred.

8 ore cu siguranta se pot calcula de la Constanta !

Viteza medie comerciala a unei linii pe care se circula in mare proportie cu 160km/h nu poate fi mai mica de 120km/h decat daca cineva urmareste acest lucru !




alinuttt

Un international Budapesta-Mangalia pe traseul coridorul ui ar fi perfect..

mr.L

Quote from: alinuttt on November 01, 2016, 10:28:39 AM
Un international Budapesta-Mangalia pe traseul coridorul ui ar fi perfect..

Ar fi perfect daca intre Constanta si Mangalia (43km) nu s-ar merge intr-un timp apropiat de cel dintre Bucuresti Nord si Fetesti (146km) .

Este o ruta care, cu electrificare, dublare pe unde se poate, si fara devieri majore de la traseul actual, poate fi parcursa intr-un timp multumitor de 45'-50' cu tot cu opriri.

Dar sunt unii destepti care deja au pus-o intr-un dulap din care e greu sa mai iasa, spre satisfactia unor transportatori care confunda regnul uman cu cel al vitelor.

vancouver

Exact ca in articolul de mai sus vorbeau toti dilentantii in timpul reabilitarii Buc-Cta. Si anume la un moment dat se definitivase zona de intrare in Bucuresti (prin Buc-Baneasa) asa ca trenurile nu mai trebuiau sa ocoleasca pe centura, si s-a redus timpul de la 5 ore la 4 ore. Ziaristii lui peste prajit au sarit ca arsi, ca pe vremea lu Ceasca se faceau 3 ore, ba chiar si mai putin, ca e bataie de joc, ca asta aduce modernizarea, etc.... numai aprecieri inteligente... pentru un om beat la crasma. Ca atata ii ducea capul.

Ca sa punem punctul pe i: la finalul reabilitarilor, calea ferata va fi cu totul si cu totul la alt nivel. Nu exista comparatie intre ce era inainte si ce va fi. Numai daca ne gandim la faptul ca sina acum este continua si sudata, fata de situatia anterioara cu rosturi de dilatare... ca in anii 50-60 pe la altii... Numai daca ne gandim ca acum sina este preintinsa, si care atare in timpul verii toride nu mai exista riscul aparitiei de deformari care sa puna in pericol circulatia. Si nu mai vorbim de multe alte aspecte.

Iar proiectul actual Brasov-Curtici este inca o data peste ce s-a facut de la Constanta la Bucuresti si de aici la Predeal. Cu reconfigurari de traseu majore, etc...

Pur simplu discutam de o trecere din evul mediu al cailor ferate intr-o zona moderna, normala pentru ziua de azi.


Faptul ca se lucreaza incet, ca licitatiile noi merg si ele prost... asta da. Poate fi criticat. E alta treaba. Dar sa nu amestecam borcanele.


Ca timpi, dupa finalizarea modernizarii putem vorbi de o viteza comerciala probabila de 110 km/h intre Brasov si Arad, adica pe ca. 430 km actuali si resp. ca 400-410 km dupa reabilitare. Adica discutam de 3:45 ca timp pentru un interregio Brasov-Arad. Poate si trenuri exceptionale care sa scoata mai putin. Sa zicem un tren cu opriri doar Brasov-Deva-Arad ar putea scoate si o medie comerciala de 120, adica 3:25 ore. Daca adaugam Bucuresti-Brasov 2:10 ore, rezulta Bucuresti-Arad in 5:40 - 6:00 ore. Asta va fi realist posibil prin Sighisoara.

Mai putin se va scoate doar cu o modernizarea asemanatoare prin Craiova, data fiind ruta mai scurta. Adica 4:30 Bucuresti-Timisoara si 5:00 pana la Arad - teoretic posibile prin sud.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.