Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


antonelu

@Vancouver
Privind obligativitatea implementarii ERTMS, exista Regulamentul european (UE) 2017/6 AL COMISIEI din 5 ianuarie 2017 - obligatoriu pentru toate 'tarile membre din care citez cateva extrase:
1)  Administratorii  de  infrastructură feroviară  echipează coridoarele rețelei centrale cu  ERTMS și  pun  în  funcțiune ERTMS pe coridoarele respective până cel târziu la datele specificate în anexa I la prezentul regulament, inclusiv în gări și la nivelul joncțiunilor. Legătura feroviară cu elementele enumerate în anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1315/2013 și cu  componentele  infrastructurii  menționate la  articolul 11  din  Regulamentul (UE)  nr.  1315/2013 care  se  află  pe coridorul respectiv al rețelei centrale trebuie echipată și pusă în funcțiune la data specificată pentru tronsonul de coridor al rețelei centrale respectiv. Implementarea trebuie să  se  facă  în  conformitate cu  articolul 1  alineatul (4),  articolul 7  alineatul (2)  litera  (c)  și articolul 39 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1315/2013.
(2)  Un  coridor  al  rețelei centrale este  considerat a  fi  echipat  cu  ERTMS atunci când  ERTMS este  autorizat  pentru punerea în  funcțiune în  conformitate cu  articolul 15  din  Directiva 2008/57/CE a  Parlamentului European și a Consiliului (1) sau cu articolul 18 din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European și a Consiliului (2), permițând traficul de marfă și de călători în ambele sensuri, în special în caz de lucrări sau de perturbări, și, în măsura în care este necesar pentru exploatarea vehiculelor echipate doar cu ERTMS, pe liniile abătute.

De asemenea mai exista si REGULAMENTUL  (UE)  2016/919  AL  COMISIEIdin  27   mai  2016, din care citez:

Articolul   9
Proiecte  finanțate  de  UE
(1)        ETCS        sunt        instalate        în        proiectele        de        infrastructură  feroviară  care  primesc  sprijin  financiar  din  partea  fondurilor  europene:
1.  la  instalarea  pentru  prima  dată  a  părții  de  protecție  a  trenurilor  a  unui  subsistem  CCS;  sau
2.  la  modernizarea  părții   de   protecție   a   trenurilor   a   unui   subsistem   CCS   aflat   deja   în   exploatare,   în   cazul   în   care   modernizarea  modifică  funcțiile  sau  performanța  subsistemului.


Asa ca din cele doua Regulamente Europene, eu consider ca este clar ca CFR nu poate spera la finantare UE fara ERTMS in proiect.

vancouver

^^ Nici vorba.

1. Regulamentul de finantare (2016/919) spune doar ca daca se modernizeaza subsistemul de semnalizare, ATUNCI trebuie instalat ETCS. Eu propun sa NU se modernizeze sistemul de ghidare a trenurilor (sau conform traducerii din topor: "părții   de   protecție   a   trenurilor"). Sa se modernizeze doar linia = calea de rulare (structurile si fundatia + sinele + macazurile + dublari unde este cazul + aliniamente noi unde este cazul) si catenara (sistemul de electrificare). Fara o modernizare a semnalizarii care "modifică  funcțiile  sau  performanța  subsistemului."

2. Celalalt regulamt (2017/6) nu spune CAND trebuie implementat ERTMS si lasa loc la o modernizare graduala. Intai liniile si mai tarziu ERTMS.

3. Asa s-a facut pe Simeria-Sighisoara: semnalizarea a fost decuplata de modernizare, doar ca s-a facut greseala sa nu se puna inapoi semnalizarea veche in cadrul modernizarii caii de rulare. Daca se facea cum trebuie, acum se putea circula bine mersi cu 140 pe ambele fire, iar contractul de semnalizare ERTMS putea fi amanat. Deci de putut SIGUR SE POATE DECUPLA SEMNALIZAREA.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

@vancouver nu poti pune pur si simplu inapoi semnalizarea veche cand traseul s-a schimbat, blocurile sunt altele etc.

Plus ca centralizarile de pe Sighi-Sim erau electrodinamice, tehnologie din anii 60.

Trendul fireste ca e altul. In loc de IDM in 4 schimburi, cu noile centralizari electronice traficul ca putea fi dirijat in "sistem dispecer" din Simeria, Arad, Brasov.

S-au bagat multe centralizari electronice  si in afara TEN pe PNRR. Ala e viitorul.

dan tm

Discutia nu isi are locul aici, deoarece linia Calafat -Craiova este cu semnalizare mecanica.

Nu cred ca poti spori viteza fara a înlocui semnalele mecanice. Poate doar daca ar fi o refactie a liniei care sa o aduca la parametrii de acum 30 de ani.Linia are multe portiuni drepte.
Dincolo pe 300+200 da, are rost discutia, dar iată se dovedeste ca s-a facut tot fără cap chiar si cînd nu s-a modernizat semnalizarea BLA.

perfidus

Foarte buna observatia lui @dan_tm. Si din ce imi aduc aminte reabilitarea va cuprinde si introducerea BLAI pe întregul tronson, asta pare de la sine inteles. 
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

Da, se va generaliza practic ce a dezvoltat CFR pe 614-Curtici si e pus treptat in functie acum pe Sighi-Blaj, apoi Blaj-Sim
- centralizare electronica in statii
- dispecerat (probabil tot Aradul va fi si pt Arad-Caransebes?)
- BLAI
- Indusi
- eurobalize
- ERTMS

Ca a durat enorm ca CFR sa dezvolte solutia ERTMS-BLAI nu contesta nimeni. E evident ca nici nu s-au grabit... Dar acum solutia exista si reproducerea ei in multe locuri va fi mult mai rapida. Ultima receptie de civile pe Sighi-Sim a fost in martie, centralizarea, BLAI si Indusi vor fi functionale pana la noul mers.

vancouver

Date fiind concluziile de pe coridorul IV, pentru coridorul est am urmatoarea propunere:

Sa NU DUBLAM calea ferata. Pentru ca:

1. Chiar daca o dublam, in primii 5-10-15-20 ani dupa dublare, pana o sa se coiasca CFR si firmele sa faca semnalizari functionale si interorperabile, ORICUM nu o sa putem folosi decat un singur fir.

2. Nu e nici o problema sa se circule pe un singur fir chiar si pe magistrale duble si chiar daca de ani buni deja exista 2. Din discutiile anterioare concluzia expertilor de pe forum (care au argumentat extrem de serios si plauzibil, ca pretentia mea de a se da imediat drumul la 2 fire cand intre 2 statii lucrarile civile sunt gata, este o pretentie absurda) a fost ca nu e nici o problema daca ani la randul se circula pe un singur fir, chiar si pe o magistrala care deja avea doua fire. Cu atat mai mult pe una care acum e simpla.

3. Putem face modernizarea fara sa afectam aproape deloc circulatia actuala, pentru ca de fapt se adauga un fir nou pe langa cel existent iar cel existent ramane neatins. Ulterior firul nou modernizat va putea fi folosit pentru trenuri de viteza, iar cel vechi pentru trenuri de marfa.

4. Sau, daca nu vrem sa pastram firul vechi, atunci cand e gata cel nou il inchidem pe cel vechi si lasam doar amplasamentul liber si in proprietatea CFR, pentru o dublare reala alta data.

Si in gari constatam ca putem trai si daca folosim doar jumatate din capacitate, restul liniilor fiind blocate. Deci cel mai bine reabilitam un singur peron, cel aflat pe firul reabilitat, si doar in garile mai mari pe langa firul reabilitat mai modernizam inca unul singur. Doar macazurile le modernizam pe toate si cate 20-50 dupa macaz, ca sa nu riscam deraieri. Cladirile garilor mici le desfiintam si inlocuim cu containere (avem experienta de la benzinariile de pe A), doar cladirile garilor mari le reabilitam ca la carte.

Pe variantele noi de viteza doar firul nou si loc pastrat pentru un al doilea fir in viitor.

Estimez o economie de 40% si astfel cu aceeasi bani putem face cu 40% mai multi km.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@vancouver eu nu am zis ca e normal sa se circule 7-10 ani pe un fir. Am zis ca nu e centralizarea de vina ci lucrarile civile. Fix ca la autostrazi. Lalaiala maxima. Sigur ca autostrazile sunt mai importante politic si acolo ne zbatem mai tare sa combatem lalaiala.

Daca civilele ar fi gata in 3 ani cum scrie in contract, 6 luni pt centralizare ar fi ok. Ba mai mult, daca centralizarea ar fi in acelasi contract cu civilele, ar putea fi gata aproape imediat dupa civile. Dar pe Sighi-Sim nu este, poate e timpul sa intelegi consecintele.

Daca ai intelege tehnologiile digitale de centralizare ai intelege si ca nu se merita sa dai in folosinta 1-2 statii.

Cu totii suntem frustrati de incetineala lucrarilor CF dar de propunerile tale ironice (sa nu dublam, sa desfiintam traficul de calatori) cred ca trebuie sa se ocupe @Ionut, pentru ca unii mai neavizati care citesc forumul s-ar puta sa te ia in serios.

vancouver

Nu e nici o ironie. Sunt ferm convins ca e bine un singur fir. Daca e inutil firul al doilea pe cordiorul principal, aici pe M900 ce sa mai vorbim.

N-am auzit vreodata sa fie la limita capacitatea liniei intre Timisoara si Craiova!

Si n-am spus sa nu pregatim dublarea. Ci sa executam firul nou si ulterior sa-l demontam pe cel vechi, lasand zona neatinsa a firului vechi pentru o vreme cand o sa putem facem fire pe care sa le si folosim. In vremurile noastre si cu oamenii actuali e clar ca meciul e pierdut.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cetatean

^ nu zic ca partea de semnalizare și centralizare e ușoară,dar am un mare dar.
Vorbim de firme mari care fac aceste lucrări. Siemens,Imsat etc...în alte tari cu apa mai calda cum s-a putut?
Oare sa fie de vina tot felul de interese?
Hai s-o zicem p-aia dreapta,intr-o tara de bubuie de IT,chiar nu pot coloșii ăștia industriali sa se coreleze și sa faca niște sisteme funcționale?
Mie îmi miroase a lene,nepăsare și bineînțeles vremea trece banu vine!
Va garantez ca dacă firma câștigătoare își finaliza lucrarile la termen se găseau soluți, asa toți obtin bani din claimuri.

oc7avian

Nu vorbim de un sistem software oarecare. Iar cerințele sunt noi. Idem domeniul de nișă. Deci să formezi o echipă IT competentă durează ani. Nu e software de duizină la care îți premiți să aibă erori și să rezolvi prin ticket.

Dacă privim sitemele multimedia auto, ele întotdeauna par câțiva ani în urmă. Pentru că nu îți permiți să cadă în cap ca o aplicație pe telefon. Mno, aici vorbim de semnalizare feroviară. Vieți umane

Cetatean

Atunci fără supărare,dar suntem idioți. De ce am vrea sa facem ceva la ce nu ne pricepem clar,nu ne trebuie doar ca aia în vest au? Sau? A,a fost impus,e atunci sa-l rezolve.
Rămâneai la blocuri de linie și aia era! Si asa în afara de Buc-Constanta unde ai trafic la greu 2-3 luni pe ani și tre sa înghesui trenuri,în rest de ce? Când ai 10-20 de trenuri de persoane  pe zi și poate tot cam atâtea marfare.