Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dan tm

Quote from: Xenos on May 05, 2023, 01:08:44 PMPe ruta veche, clasică, cu șerpuiri pe curbe de nivel și care trece prin pasul Racoș se făceau 1.27 - 1.29 h în 1995-98 fără probleme.
Dacă facem tuneluri de 12 km și scurtăm traseul cu ca. 10 km, tăiem curbe prin dealuri etc. mă aștept să facă un tren decent maxim 1 h 10 min, și mă refer la IR cu vreo oprire, nu la IC care ar trebui să nu oprească deloc Brașov-Sighișoara (ca în anii 90 trenurile rapid) și să facă maxim 1 oră. Altfel spargem meleardul de euroi degeaba (oricum așa pare).
Oricâte scuze le-ați căuta, este impardonabil ce fac în gările Brașov și Sighișoara 

cit faceam in 1979

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1209.msg243596#msg243596

Cetatean

Raport de pe coridor.
In Medias peroanele se prezinta bine cu cateva zone unde balteste apa,in special la biroul sefului de statie cred. Cado de la constructor?
Im rest de "apreciat" halu' in care arata mizeria de policarbonat cu care au decis sa le acopere. Nicaieri in lumea asta n-am mai vazut asa ceva...sau daca e,probabil e curatat,sau intretinut.

IRN347 cu intarziere anuntata de 20 minute,l-au anuntat de 4 ori si cand sa ajunga i-au mai adaugat 10 minute.
Am verificat viteza cu ceva aplicatie,baga 140.
Gara Sighisoara...in lucru. Poate reusesc sa faca peroanele de la liniile 1,2,3 anu asta. Asa cred,dupa cum arata lucrarile.

Fun not fun fact...A trebuit sa foloseac toaleta din gara...
1. Era inchisa cu cheia si pazita de un domn.
2. Taxa 2 lei,bineinteles fara chitanta.
3. La barbati era o improvizatie la bideu,clasic romaneasca. Cam asa de un film horror.
4. Curat pe jos,mirosea puternic a clor, dar experienta in sine,de tara de lumea a III lejer.
5. Mergea doar un robinet,fara sapun,fara nimic de sters mainile...
6. Usa s-a incuiat urgent cu cheia dupa ce am iesit afara.

Cel putin 50% din oamenii din gara erau straini...si nu cred ca mai are rost sa zic ceva. Este unul din cele mai vizitate orase din tara...

Inca ceva,trenurile destul de pline. E nevoie de material rulant nou de urgenta. Si de mentenanta si curatenie. Nasu' ar trebui sa ii ia de urecbi pe calatorii fara 7 ani de acasa.

TibiV

Absolut intamplator, am dat de o filmare a CFR Calatori: Cab View București Nord - Brașov, noiembrie 2022
Are multe informatii despre traseu...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Comentarii legate de Aktor si "minunea" numita Brasov - Sighisoara:

1. Faza cu TBM-urile este exclusiv in carca concernului Railworks (Aktor - Alstom - Arcada - Euroconstruct). Ei au semnat contractul cu graficul de lucrari in care sunt platiti doar cand sapa, este absolut zero barat treaba mea ca individ, sau ca stat cand si cum isi asigura cash-flow-ul pentru lucrarile premergatoare - ei au semnat, ei isi iau riscul, ura si la gara. Nu erau intr-o situatie de asimetrie informationala sau de putere, ba chiar s-au batut pentru contractul asta - contractele nu sunt talcioc balcanic pentru nici o parte, nici cand statul se poarta "mahala", nici cand privatul se poarta "talcioc".

2. Preturile au crescut masiv, adevarat, dar mare parte din crestere a fost la materii prime undeva la inceputul lui 2021, cu impact in produse finite la mijlocul lui 2021, si apoi cu inca un soc la inceputul lui 2022. Ori contractele pentru "capete" au fost semnate in martie 2020. Vor da vina pe pandemie, dar pandemia a insemnat undeva la 3 luni de intarziere, nu mai mult (in Franta si in Germania, cu lockdownuri mult mai intense, s-au dat extensii de timp chiar si de 11 zile la lucrari de infrastructura pentru afectare de pandemie). Si multe din lucrari sunt atat de intarziate ca e ridicol.

Brasov - Feldioara, de exemplu, e o lucrare care mecanizat e executabila pe un grafic normal in jumatate de sezon de lucrari, adica trei luni. Au trecut trei ani, si se circula pe podete provizorii, pe un singur fir, cu viteza redusa si serpuiri, efectiv bataie de joc. Lokoshaza - Bekescsaba, dublare "de la zero", lucrare mult mai complexa, pentru ca implica inclusiv extinderea zonei Lokoshaza, a inceput la inceputul lui 2022 (deschiderea ceremoniala a santierului a fost 8 decembrie 2021) si este in momentul asta mai avansata ca orice segment de pe "capetele" Brasov - Sighisoara.

De ce ar trebui o firma sa primeasca extensii financiare pentru lucrari lovite de inflatie in 2022 cand graficul de lucrari prevedea finalizarea in 2021? De ce ar trebui sa plateasca statul pret la sina de cale ferata si balast la nivel 2023 cand ele trebuiau sa fie conform graficului agreeat puse in opera in 2021 si 2022 pe destui kilometri si nu sunt?

Problema 1 e ca in Romania toate contractele de tipul asta au fost tratate "ca la talcioc" - nici o parte nu s-a tinut de intelegere, ajungandu-se la intarzieri si de 10 ani. Cu pretul platit de cetateni.

Problema 2 e ca in domeniul feroviar se investesc aiureli peste aiureli - costuri uriase (gen viaducte de n-spe kilometri pentru niste obiective de mediu incert si neclare, traversari de rauri pentru a "indrepta" linii conventionale de parca am fi ca obiective in 1923, nu in 2023, tuneluri in creierul muntilor unde nici capacitatea nici limitarile de viteza nu o cer), cu incompetenti la toate nivelurile - mie inca nu-mi vine sa cred cand ma uit pe planse cum o armata de birocrati si eurocrati sunt atat de incompetenti si inconstienti incat sa finanteze un proiect in care textul e incert, fiind tradus masinal de ceva gen Google Translate.

Problema 3 e ca nimeni nu pune presiune, in afara de UE, pe schimbat paradigma. Vedem ca nu merge, vedem ce-au patit grecii, singurii cu exact strategia Romaniei, dar continuam in tacere cu idei aberante...

Si fix acum, cand finantarea pentru viitor e incerta, e timpul pentru negocierea proiectului infect, extrem de scump, extrem de complex si foarte intarziat. Mai ales ca finantarea pe CEF2 este extrem de incerta (majoritatea banilor se duc pe callurile competitive, unde proiectul asta e ineligibil, calluri care deja au bani bugetati din "potul" cel mare) si extrem de zgarcita (finantari de 30-50% din valoarea totala a lucrarii).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@frunzaverde ofertele au fost facute in 2017, cu preturile de atunci.

Si daca era lot de campie super-plata, fara niciun pârâias (intre Bekescsaba si Lököshaza exista 1 podet si zero poduri), e usor pentru noi din birou (la stat) sa dam mesaje anti-privati. Dar daca esti in pierdere si te mai cheama si Euroconstruct (ca ei au Brasov-Feldioara), nu te apuci de lucru, ca pierzi bani la fiecare traversa. Astepti actualizarea, e foarte simplu.

Cand pretuile sunt nerealiste, chiar nu conteaza cat ar dura lucrarea mecanizata sau manuala.  Conteaza cand se actualizeaza preturile si atat. Sunt actualizate dupa 3 ani? Nu. E treaba antreprenorului sa le actualizeze? Nu.

/* ca fapt divrers, putem remarca ca pe Bv-Feldioara sunt 3 poduri care costa probabil cat tot terasamentul si suprastructura: Ghimbasel, Bârsa, Homorod. Plus ceva podete. Ca e multa apa care vine de la munte, ceea ce in pusta maghiara nu e cazul. Plus ca e complicat sa racordezi podurile la terasament sa poti intra/iesi de pe pod cu 160 fara sa-ti iei zborul, ceea ce in pusta maghiara... in fine.
*/

Evident ca cash-ul TBM e treaba Aktor. Din pacate privatii nu sunt entitati perfecte cu resurse din abundenta. Cand un privat ca Aktor care e pe marginea gropii reuseste sa imprumute bani de 4 TBM, ridic totusi o spranceana.

Wait, care grafic de lucrari prevedea finalizarea in 2021? Ala de la licitatie? Deci e vina pivatului ca a durat licitatia 3 ani? Sincer nu mai inteleg nimic. Deci privatul care a semnat in 2020, pt ca e privat si are resurse nelimitate, trebuia sa termine in 2021, lucrand cu preturi din 2017. @florin74 iti dau tag ca stiu ca o sa razi bine. Deci de la stat nu cerem sa actualizeze niste preturi la timp (asteptam pana pleaca UMB din santier in semn de protest) dar de la privat cerem luna de pe cer.

Despre partea cu cetatenii care "platesc pretul" cand intarzie CF. Daca ar fi un pret cat de cat semnificativ, reprezentantii cetatenilor, adica politicienii, ar fi foc si para si ar injura Aktor. S-ar duce pe santier, ar ameninta, ar rupe contracte. Dar nu fac asta... decat o mica glumita cu rezilieri si tebemeuri cand e o autostrada (A0) la mijloc.

Cetatenii nu platesc asa mult (in total), ni se pare noua asta ca pasionati. Sau reprezentantii celor putini care platesc cate ceva nu au ajuns inca in parlament, ca de guvern ce sa mai vorbim. Ce platim noi astia putini? O ora in plus pe Bv-Sighi, care ora, daca ai luat trenul, ti-ai asumat-o, iti pui un film pe laptop si aia e.

/* alt fapt divers, evident politicienii ar injura Aktor, nu Arcada, care merge mai prost decat Aktor, conform unei surse neutre apropiata contractelor */

Renegociere. Ce ministru isi va asuma asa ceva? Si dupa cati ani de santier parasit? Vezi Bechtel. Sau vor vedea ca nu pot "faza" pe CEF2 (desi sunt multiple surse care sunt linistite in privinta asta, si la stat si la privat) si ministrul va avea de terminat vreo autostrada, atunci va rezilia intr-un gest de inconstienta, ca sa arate pisica la Aktor (efectul va fi evident invers, Aktor va lasa autostrada in paragina invocand vremea, fazele lunii, etc). E singurul scenariu pe care-l vad care duce la incetarea abrupta a contractului.

cristi5

Quote from: cristi5 on May 06, 2023, 12:39:32 PMAm primit o data concreta pt centralizarile Craciunel-Barabant (inclusiv varianta Coslariu) : 8 mai, adica poimaine. Vedem. In mod normal dureaza cateva zile

22 mai, o noua data de la @motorzbh

O noua intarziere pe CF. Ministrul e furios, s-a dus sa bata cu pumnul in masa. Nu.

Xenos

cei trei ani calculati din 2021 ar expira in 2024. Iar daca tot terasamentul Bv - Feldioara face cât alea 3 poduri să facă terasamentul și să lase podurile. Găsim justificări penibile pentru o neexecutare crasă care justifică clar rezilierea, e o bătaie de joc sinistră. Apropo, ei au licitat ca grup, au voie după aceea să-și împartă pur și simplu tronsoanele? Teoretic Aktor e și pe loturile 1 și 3.

Ionut

Doamne ce de inepții puteți scrie. Unii dintre voi...

oc7avian

Pentru că au fost probleme și la zona de terasament, unde trebuia scos mai mult ca în proiect. Fiind FIDIC Roșu, asta înseamnă ping pong.

Dacă ar fi așa simplă planificarea de șantier, să meargă în 5 minute din spatele tastaturii... Nu găsim justificări penibile. Când un proiect de miliarde e pregătit prost, va merge dezastruos. Mai adaugi și probleme de finanțare și a ieșit cocktailul molotov perfect.

Vreți rezilieri pe șantiere lente? Vă fac o listă și la UMB, dacă nu ne interesează problemele cauzate de stat constructorului. Iar la ei finanțarea a fost rezolvată.

Pariez că dacă doar Arcada era pe Brașov - Sighișoara, aici era cascada plânsului de milă. Dovadă că e liniște și pace legat de progresul slab al acestui UMB feroviar pe același șantier. Pe ocolite e dorită rezilierea cu ei, aruncând în față Aktor și Euroconstruct, care automat trezesc un sentiment cititorului.



Și da, se mai pot reîmpărți lucrări în cadrul consorțiului.

Ionut

Nu știu dacă am mai scris eu pe forum (că în presă sigur am zis, acum habar n-am ce-o fi ajuns pe post, că doar vreo 20% din intervenții sunt live) sau v-au zis @oc7avian și/sau @cristi5, dar ca să mă asigur că tonele de inepții scrise de Brașov-Sighișoara se contrabalansează cumva, las doar 3 cifre aici:

1. ~66 milioane euro = cost TBM. Din care ~40 milioane euro plătite de Aktor și doar ~26 milioane euro plătite de CFR (prin avansul pe contract).

2. ~300 zile = extensie de timp aprobată de inginer și de CFR. Și mai sunt și alte revendicări "pe vine".

3. 80% din proiect = reproiectare. Proiect matur și bun, n-am ce zice. OK, n-o fi 80%, dar nici 20%.

Așa că ciocul mic și joc de glezne cu rezilierea.

Sigur, antreprenorii au front de lucru dar n-au prețuri actualizate. Nici nu are rost să intru în detaliu. Sigur, Aktor sunt niște leneși lălăiți și incompetenți, dar statul român este acolo frate cu grecul.

Rezilierea cu 4 (patru) TBM-uri produse, unul gata să sape, unul pe drum, unul urmează din august sau când o fi și celălalt în teste în DE, și după atâta amar de chin, ar fi o mare tâmpenie. Nici nu vreau să mă gândesc ce-ar ieși. Vă imaginați ce m*** își va lua CFR/statul român la arbitraj și câte milioane vom plăti degeaba pe model LD2? Acolo am plătit vreo 230 milioane lei. Eh, un fleac.

API a cerut insistent rezilierea acolo unde era SINGURA soluție. Doar trei exemple: Chiribiș-Biharia cu nea beni mafiotul, Straco pe A3 (mai țineți minte pisica?) și desigur, ultima intrare, Tirrena în 2022. Rezilierea trebuie să fie ultima, dar ULTIMA soluție.

Ceea ce nu e cazul pe BraSig. Sigur, grindenii și idioții își vor flexa mușchii la TV sau pe forum indiferent de ce zice rațiunea. De-asta e o țară liberă. Dar poate sunt și oameni care pot gândi, pe-aici, zic.

Cetatean

Nici statul,nici constructorii nu sunt perfecti.
Dar,si-au asumat constructorii printr-un grafic de lucrari aceste contracte? Cu resurse,oameni,etc? Sunt anexe la contract,nu? Le verifica cineva?
Dirigintii si consultanta sunt o gluma care semneaza si scriu scrisori,sunt pioni in toata afacerea asta si zboara la orice nemultumire a beneficiarului sau chiar si a constructorilor. Aici nu poti misca lucrurile de unul singur,doar ca si echipa.

Care este echipa desemnata de la CFR sa se ocupe de acest proiect?

Aici nu,dar pe alte contracte s-a primit avans 15% din valoarea toatala a lucrarilor,care stim cu totii ca e un fiasco,avand in vedere listele de cantitati facute pe burta. Si ca banii a plecat spre vest,sau ceva. Si nu ca hulesc constructorii,da cum sa stai efectiv la cerseala din situatie de lucrari la situatie de lucrari.

Ce vreau sa spun este ca toate contractele de CF au fost si sunt tratate cu dezinteres total,atat de autoritati cat si de constructori.
Slaba mobilizare nu are legatura doar cu statul. Are legatura si cu lispa toatala a fortei de munca. Indiferent de cati imigranti aducem,lipsa inginerilor si a personalului tesa isi spune cuvantul.

Va dau un caz,de ce pe o varinta noua de traseu,unde se putea lucra,nu avem astazi,dupa 3 ani,traversele si catenara montate? Care e scuza?
Aktor sau restul constructorilor,oare nu au in spate firme de claimuri si bombardeaza CFR cu scrisori?

A si mai ceva,astia nu stiu sa stea la masa sa discute,ok? Pentru ca se acuza si isi scot ochii reciproc,nu pot gasi calea de mijloc prin care lucrurile sa mearga,cand ii intrebi pe unii iti zic ca ailalti sunt prosti...din care pierdem cel mai mult bineinteles tot noi,calatorii.

Ovii Stîngaciu

#9956
Câteva poze de astăzi de pe lotul 1 Brasov - Apața din R3503 cu "activitatea" de pe Șantierul Euroconstruct 98... Am mers acasa cu trenul si am zis sa pozez ce au mai facut ei pe aici ...
Iesire din Brasov 


Stupini Cap X 


Linia 2 montata , urmeaza sa pună linia 1 


GSM


Se lucreaza la TN improvizat si cf 








Linia burată





Spre Bod 


Euroconstruct "lucreaza"


Alstom


Se lucreaza la punerea stâlpilor de catenara 


In jur de 18 stâlpi au fost ridicați 


asta e la ora 14:56


Varianta 1


Podeț Casetat aproape gata 


De la depărtare 


Nivelează PSS.





Zona viaductului de 130m








Culeea Brasov (podul peste Râul Homorod)


Varianta 2


Podul e gata 


Se lucreaza la podul de la iesire din Feldioara spre Rotbav



Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Xenos

Quote from: Ionut on May 10, 2023, 11:11:26 AMDoamne ce de inepții puteți scrie. Unii dintre voi...
Sincer ma cam oftica impolitetea asta crasa.Ati ajuns sa fiti portavocea constructorilor pt a avea acces in santier, sacrificandu-va credibilitatea. Ineptie e sa justifici ca nu lucrează in Gara Brasov si pe tronsoanele 1 si 3 macar pe acele portiuni net majoritare unde ce se face e un fel de reconstructie pe amplasament. E linia feroviara principala a tarii, ce Dumnezeu. Cum acceptati sa nu faca nimic?! Inepti sunteti voi cu interventiile astea jignitoare. Ok nu reziliere dar insistat masiv sa se apuce de lucru e absolut necesar. Va rog nu mai jigniti fara rost si nu mai stati cu capul plecat. Eu nu mai accept sa puneti pumnul in gura celor care critica mizeriile astora de la Railworks.

GIV

Quote from: Ionut on May 10, 2023, 11:28:11 AM3. 80% din proiect = reproiectare. Proiect matur și bun, n-am ce zice. OK, n-o fi 80%, dar nici 20%.

wtf?   :o  :o  cei care au facut proiectarea ce si-au imaginat sau ce au fumat inainte de au vazut distorsionat? :lol:

Ionut

@Xenos
Am să fac o excepție și am să trec cu vederea jignirile și inepțiile debitate. Dar e ultima excepție.