Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

AndreiB

Nu vad ce obiectii am avea la magistrale de 160km/h in urban. In Londra se ajunge la vmax 200km/h in cateva mile de terminus pe multe magistrale. Si cladirile sunt mult mai aproape de linii decat in Brasov.

Avem nevoie de doua lucruri:

1. Panouri antifonice (care ar trebui sa fie standard imho).
2. Interzicerea accesului pietonilor prin ingradirea completa a liniilor - iarasi ceva absolut banal.

frunzaverde

Problema nu e neaparat de "urban", ci de faptul ca sunt doar 4.5 km de linie dreapta intre doua curbe foarte stranse. Si cand in livret era 120 acolo, rareori se depasea 100-105 km/h in practica, din lipsa de distanta. Chiar si cu cel mai lejer automotor, cu cea mai buna acceleratie, mai mult de 120-125 nu ai cum sa prinzi din simplul motiv ca devine inconfortabil pentru calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

@frunzaverde @pasadia pana la urma ne facem propriile criterii. Cand numaram km de autostrada nu numaram kilometrii cu restrictii sau fara restrictii, cu DX sau numai A (!) etc. Cand se strica o autostrada si o restrictionam, nu o scadem de la nr de kilometri de autostrada. Nici nu stam sa numaram dupa cati km ajunge un vehicul de tipul X la 130 km/h etc. Si pe autostrazi avem trambuline mai mult sau mai putin permanente etc etc. Nu stam sa numaram curbele de pe autostrada care nu se pot lua de fapt cu 130. Nici pe autostrada media nu e 130 daca soferul conduce legal, etc, etc.

Cred ca pragul de 140 e rezonabil, dealtfel si "120 pe fir nou, nedeformabil, cu fundatie ranforsata" ar fi foarte ok, pentru ca e un nivel tehnologic superior fata de CF "comuniste" si pt ca sunt convins ca multi calatori ar fi fericiti sa circule cu 120 confortabil, pe distante lungi. 140 e bun ca sa fie mai severa selectia si sa fie "mai rapid ca autostrada". Alegand 140 fac un compromis, neluand in seama BAR, restrictii permanente sau curbe de viteza, fac alt compromis, care il compenseaza oarecum pe primul. Asta e viata, o serie de compromisuri.

Asa ca am ales sa contorizez geometria, care in principiu mi-o indica livretul (si inaintea lui, proiectul). Dintre restrictiile permanente, le voi include doar pe cele cauzate de geometrie.

Am facut toate aceste alegeri pt ca geometria e greu de imbunatatit, restul (inclusiv TN) se poate corecta (la autostrazi corectam alunecarea din asfalt ca in varful dealului la Gilau-Nadasel, ca sa scoatem restrictia). In plus restrictiile afecteaza preponderent Predeal-Constanta, care deja sunt linii cu o anumita vechime. Ca nu sunt bine intretinute si Buc-Campina e curand scadenta la RK (si pentru o linie cu asemenea vechime se comporta bine), e alta poveste.

Fireste, oricine e liber sa aplice alta metoda, suntem cu totii foarte curiosi de rezultate.

Bucuresti-Constanta, calculul bazat pe trenul 582 din livretul 2023, citit de jos in sus. Rezultat 190.5
=224.9-4.3-2.5-78.3 + 7.7 + 4.8 + 6.3+ 10.4 + 8.1 + 7.3 + 6.1

Bucuresti-Predeal, trenul 472, rezultat 70.1 (ce, voiati sa fie perfect si corect de la inceput? :) )
= 59- 2.9-4.6 + 6.9+11.7

Predeal-Brasov, am adaugat intervalul Darste-Brasov conform metodei alese mai sus. 4 km intre cele 2 curbe. Distanta totala e de la 139+0 la 164+329, deci 25.329 km. Kilometrii de la 164+329 la actuala pozitie a capatului sudic Brasov 170+296 "dispar" (cum si la km 614 unde dispar 3 km, si la Sighisoara unde dispar vreo 9 km, si la Simeria probabil). E normal sa fie asa pt ca aceste tronsoane au fost proiectate separat, si fiecare proiect a numerotat de la pozitia kilometrica veche.

Brasov-Sighisoara am scos statiile din capete. Alte zone proiectate sub 160 nu stiu sa fie.

Sighisoara-Simeria am scos Blaj, 5.2 km cu 120. Orastie e 150 in livret, posibil sa existe o restrictie permanenta data de geometrie.

Simeria-614, am scos Deva-Mintia (inclusiv statiile) care e proiectata la 120. Am scos Radna care e la 100.

614-Curtici: am scos 5 km pt statia Arad. Nu am date mai bune (trebuie cautat restrictii in cabview), dar dat fiind ca opresc toate trenurile, e rezonabil.

Rezultatul actual este 706 km din 850 cu geometrie de 140 si peste, din care aprox 583 la sfarsit de 2023. Ultima suta va fi cea mai grea :)

pasadia

Eu nu am nimic impotriva calculului tau cu simpla observatie ca va trebui sa il comunici, de fiecare data, sub forma că ai contorizat kilometri care au geometrie de 140km/h+, nu kilometri pe care se circula cu 140km/h+.

Daca nu faci precizarea asta in clar si completa vor veni unii (presa, colegi de forum, etc...) si vor face apoi afirmatii si calcule gresite bazandu-se pe informatiile tale. Si cand vor vedea ca realitatea nu e identica cu calculele lor vor da vina pe tine (sau ma rog, pe API daca vor lua datele avand API drept sursa).

LE - am subliniat completa in sensul ca nu e suficienta formularea din ultimul tau paragraf, adica "kilometri cu geometrei de..." ci e nevoie si de o completare sub forma "nu este echivalent cu kilometri pe care se circula cu ..."

pasadia

@AndreiB - recunosc, uitasem de panourile antifonice. Nu sunt inca invatat cu ideea ca exista si se pot monta in preajma CF, personal le consider ca fiind oribile (purtatoare de grafitii, zona de deseuri, etc...) si indezirabile (prefer oricand o zona de protectie feroviara impadurita (oarecum ce se intampla acum pe partea vestica a CF in zona str. Minerva - Crinului in Brasov).
Cat privesgte aia cu interzicerea accesului pietonilor - o sa ma uit pe documentatia noua pusa de @cristi5 dar cum nu a fost prevazut nici un pasaj nou pe BV - Sighisoara ma astept la acelasi rezultat si dincoace. Ceea ce e absolut stupid si NU va duce la interzicerea accesului pietonilor. 

oc7avian

Pe porțiunea de viteză din Brașov e musai să ai niște subtraversari. Linia separă orașul de cimitirele de la Micșunica, deci ar fi bine să nu creștem "populația" artificial. Mai spre Hărmanului există deja pasaj subteran, dar tot se mai traversează la suprafață.

alinuttt

Se circulă bine și între Simeria și Alba Iulia. Sa vedem când se deschide de două fire și Alba Iulia Blaj.
O filmare recentă:


AndreiB

Cred ca solutia cea mai buna sunt panouri antifonice pe toata distanta (care servesc si ca rol de prevenire accesului), mascate pe partea cu oras de ceva vegetatie perena. Loc e suficient. Plus mai multe pasaje subterane pietonale. E critic sa se faca asta azi. Dupa ce construim linia ramanem cu pasarele metalice la cota enorma in sus. Poate nu ar nisca ceva presiune din partea API.

oc7avian

Cred că am dibuit pasajele din Brașov și e relativ decent. Aș mai fi adăugat câteva

În SF, la opțiunea A3 avem: De aici traseul se continua in mare parte pe
traseul liniei existente cu o îmbunătățire a declivității in profil longitudinal intre km proiectat 158+500 si
162+700 astfel încât sau putut prevedea si 4 pasaje subterane cu diferite gabarite ce asigura accesul rutier
si pietonal intre cele doua părți ale terasamentului liniei ferate.


Pasajele par să fie punctele cu portocaliu (a se urmări bornele cu albastru deschis):





Powered by API/PUM imgur uploader

alinuttt

Incredibil ce timp de parcurs este pe Orăștie-Alba Iulia de când au deschis circulația pe ambele fire. Azi IR 347 Dacia a parcurs distanța de 37 de km în 17 minute, viteză medie 130,6 kilometri la oră. În condițiile în care pe Constanța București viteza medie e de 112,5 km/h la cele mai rapide trenuri care fac 2 ore.





Powered by API/PUM imgur uploader



alinuttt

Da, IR-ul 347 Viena-București Nord. Fiind tren interregio internațional, are o denumire precum toate celelalte trenuri IR internaționale. Vienezul e "Dacia". :)
Trenul IR București-Budapesta care are ruta prin Sibiu de exemplu e "Ister", IR de zi Brașov-Budapesta e "Harghita", cel de noapte e, "Corona" și tot așa. :)

oc7avian

Eram curios de ce se va întâmpla la intersecția cu podurile de peste DN1, granița Brașov - Săcele, știind că este o constrângere majoră de traseu. Și cred că am aflat de ce corecții semnificative pe Timișul de Sus - Dârste sunt complicate spre imposibil ieftin.

Am stat un pic pe planșa cu cotele și pe scurt:
Îndrepți traseul și iese mai scurt. Dar vrei să păstrezi declivitatea mică. Însă te trezești cu cota mai sus la pasajele peste DN1. Unul din ele are catenara la nivel e tablier, deci deloc toleranță. Nodul e destul de complex: Brașov x Săcele x centură x DN1. Plus un râu. În total 3 poduri. Le modifici pe cele de peste CF, nu se mai pupă nimic în rest.

Alternativa ar fi traseu nou extins astfel încât să respecți cotele de pornire și intersecție cu podurile pe DN1, dar și declivitatea.

Clar ambele aduc niște costuri ridicate, într-un proiect deja scump. Oricum vor să "ridice" linia chiar și pe amplasamentul actual pentru a corecta din declivitate. Și posibile mici corecturi s-ar putea să mai avem (SF-ul e abia la ~50%)





Powered by API/PUM imgur uploader

dorum


alinuttt

Probabil pentru că distanța dintre stația de pornire și stația în care oprește e mai mică. Doar 17 km față de 37. Altfel, viteza maxima cu care se operează tot 150 e din câte știu.