Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

motorzbh

Problema trebuie vazuta in 3d. Nu exista o singura viteza in abatere. De exemu Peris. Are 3 schimbatoare pe directa cu 100 si restul cu 40. Deci daca vrei sa dai un IR pe stanga il dai pe sch cu 100 si ia 1 minut intarziere. Vrei sa-l bagi pri linia 1 unde sunt sch cu 40 ia 5 minute intarziere. De aia exista V cu 8 si V cu 3 la accelasi semnal. Plus ca mai sunt si alte combinatii.

cutter

Întrebarea e de ce trebuie vreun inductor activ când ai verde cu indicație de viteză. Sau în orice caz de ce cel de 2000Hz (care e pt roșu - cea mai dramatică situație când un inductor "păzește" un semnal).

Parcă concluzia discuției anterioare fusese că toți inductorii ar trebui să fie pasivi la verde cu indicație de viteză (precum sunt și la verde curat).

motorzbh

Pentru ca e o masura de protectie sa nu intre cu 140 in abatere.

tom_sawyer

Quote from: cristi5 on September 17, 2022, 01:05:27 AM3) mi-a zis azi @oc7avian azi ca in caietele de sarcini ale automotoarelor noi este PZB nu Indusi romanesc. E logic, pt ca nu poti sa-i ceri fabricii X sa importe Indusi romanesc sa-l monteze pe trenurile pe care ei in mod normal monteaza PZB.

"[...]Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90[...]"
https://arf.gov.ro/web/aa-la-achizitia-re-ir/

cutter

Quote from: motorzbh on September 17, 2022, 02:56:27 PMPentru ca e o masura de protectie sa nu intre cu 140 in abatere.

Dar în general Indusi nu e pentru control de viteză, nu? Sunt mii de limite fizice ale infrastructurii pe rețeaua CF, fie din proiectare, fie din uzură și nu sunt "păzite" de inductori. Și consecințele nerespectării limitelor de viteză sunt (sau pot fi) la fel de dramatice ca intrarea cu 140 în abatere.

Și oricum, probabil un inductor de 1000Hz activ, ar fi mult mai ok. Nu necesită apăsare de BDO, te protejează sa fii sub 80kmh (parcă), presupun că n avem pe rețeaua noastră schimbătoare de cale de viteza mai mare (și oricum cu 2000Hz/BDO e mult mai rău - 40kmh). Dezavantajul e că continuă efectul trecerii peste inductor încă vreo 700m sau 1250m (nu mai țin minte) in care trebuie viteza menținută sub 80kmh, dar asta înseamnă doar câteva secunde pierdute.

motorzbh

Indusi este un sistem punctual de control. Din cauza asta are evident limitări destul de majore. De exemplu el te frânează dupa ce ai depășit un semnal pe oprire dar daca ai viteza mare si este un tren chiar in fata semnalului tot îl lovești. V1, V2  sunt niște artificii care au fost introduse in urma accidentelor. In general pe noi ne-a protejat destul de bine. Sunt restricții care sunt "păzite" de inductori.
Diferenta dintre PZB si Indusi este ca infrastructura care utilizează PZB este alta. Nu exist inductori de 1000/2000, sunt inductori separați. Din cauza asta la noi apare limitarea in abatere . Deocamdată PZB-ul este limitat la călători. Dar daca numărul trenurilor vor creste probabil vom face o modificare in inductori. ETCS-ul nu are aceasta problema.

cutter

Totuși soluția actuală este complet nefericită:

1) Intrarea în orice abatere cu material rulant PZB se face cu 40kmh (chiar dacă schimbătorul de cale e de viteză sporită). Asta e rău pentru confort, timp de deplasare, capacitate, uzură... orice.

*Vezi situația liniei de aeroport. Măcar aici începuse o discuție CFR-AFER prin ianuarie să scoată inductorul sau să pună unul de 1000Hz, dar probabil n-are nimeni curaj/chef/creier - viteza pe directă e max 100, în abatere 80, cu o ramă ușoară probabil nu e niciun risc și mai ales având în vedere că ai câțiva mecanici care fac tot timpul același parcurs predictibil.

2) Cel mai grav este că se normalizează apăsarea Butonului de Depășire Ordonată (BDO) - cel care ar trebui apăsat cu totul excepțional, o dată la X zile/luni/ani în cariera unui mecanic, atunci când trece peste roșu în cazuri bine determinate când are ordin scris etc. Nu să dai în el ca la păcănele de câteva zeci de ori pe zi


athosga

Salut!

S-a tot vorbit cateva zioe in urma de  "noul mers" pe Curtici-Brasov. Insa nu mi-am putut da seama din ce sursa  a venit informatia si nici o analiza completa nu am vazut. Va rog, ar putea cineva face o sinteza cam cum se vor schimba timpii de mers pe tot traseul? Sau eventual daca ma ajutati cu ceva surse. Mersi.


RobertH

Quote from: florin74 on August 02, 2022, 07:32:23 AMStadiu luna iunie 2022

Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM 97.20% , financiar 87.97%
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM 90.20% , financiar 84.71%

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA      71.90% (financiar 61.35%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA 76.65% (financiar 70.77%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                  63% (financiar 56.09%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :        52.50% (financiar 47.99)%

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) : 13.60% (financiar 13.04%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 9.80% (financiar 10.18%)
Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR : 23.13% (28.69%)


Stadiu luna august 2022

Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM    97.50% (financiar 88.08%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM        97.20% (financiar 84.83%)

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          74.20% (financiar 62.01%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    78.85% (financiar 72.22%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      65.70% (financiar 58.36%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            52.65% (financiar 52.05%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :        15.11% (financiar  13.76%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor:                      10.50% (financiar 10.18%)

Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1 Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR :  30.45% (financiar 33.19%)

athosga

^ 0,7% (Apata - Cata) si 0,15% (Ilteu - Gurasada) in doua luni. Super jalnic!  :headbash:  :rant:

Ovii Stîngaciu

Reportaj foto Brasov-Sighișoara (11.09.2022)
Interval Brasov- Stupini cap Y





































Powered by API/PUM imgur uploader
Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!

Ovii Stîngaciu

Salut ! Am 20 ani și sunt un pasionat feroviar obișnuit din Brașov! Eu voi pune noutăți despre reabilitarea căii ferate Brașov-Sighisoara pe YouTube! Voi pune și poze pe forum așa că stay tuned! Dacă aveți nelămuriri scrieți-mi în privat!