News:

.

Main Menu

Airport lounge

Started by TibiV, March 18, 2018, 12:00:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bbk

E puțin mai mare decât tsr

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


mario antonio

Ciao Sorinus,

Imi cer scuze ca nu am vaut mesajul mai devreme. Trec destul de des pe la Bergamo asa ca iti pot lasa aici ceva informatii.

In aeroport exista o zona de tranzit, insa ea este legata de compania aeriana, practic Ryanair, pe anumite baze, ofera acest serviciu intre zborurile sale. Avand in vedere ca tu zbori cu companii diferite, nu poti folosi acest serviciu. Totusi, o chestiune importanta este legata si de modul in care calatoresti, daca ai bagaj de cala sau nu. Daca ai bagaj de cala discutia se inchide, pentru ca trebuie sa il recuperezi de la zborul Ryanair cu care vii si sa faci drop-off la cel Wizzair, deci automat trebuie sa iesi si sa reintri.

In cazul in care nu ai bagaj de cala, lucrurile pot fi extrem de simple. Anumite zboruri Ryanair ajung direct in aeroport, debarcarea se face direct in aeroport, deci venind din Schengen esti in zona "sterila". Depinde, insa de zbor.

In cazul in care debarcarea se face astfel, este foarte simplu, foarte probabil vei ajunge la etajul aeroportului, la portile Axx, in zona de magazine si baruri. De acolo, este de ajuns sa urmaresti indicatiile spre portile Bxx, care sunt la parter. Ca idee, fiind cu spatele la pista trebuie sa mergi in extremitatea stanga a terminalului, ajungi intr-o piateta cu baruri si de acolo, drept in fata ai o scara rulanta ce coboara la parter. Aceea te duce direct la controlul de documente. Ca atare, intreg transferul nu iti ia mai mult de 10 minute.

In cazul in care debarcarea se face cu autobuzul si vei ajunge in zona de bagaje care este la parter (practic la acelasi nivel cu controlul de doumente spre zona non Schengen). Fizic, aeroportul este foarte compact, ca atare, din zona de bagaje este posibil sa ajungi in zona de control documente non Schengen. Iarasi, ca localizare, tot fiind cu spatele la pista si cu fata la cladirea aeroportului, tu vei intra prin extremitatea dreapta a terminalului, vei fi la parter, deci trebuie sa mergi spre extremitatea stanga. Ca atare treci de benzile de bagaje si continua inainte, ramanand in zona sterila. Asa cum iti spuneam, ghiseele pentru controlul de documente sunt, practic, in fata ta.

In cazul in care, din orice motiv, vei fi nevoit sa iesi, in functie si de intervalul orar in care vei ajunge acolo, totusi, situatia nu este tragica. Controlul de securitate nu dureaza foarte mult, din experienta proprie, dimineata, intr-o zi normala de saptamana, dureaza circa 15 mminute. Parcursul de la controlul de securitate, la portile Bxx de unde pleaca zborurile spre Romania, dureaza, pe varianta lunga, maxim 10 minute, exista, totusi, doua metode de a scurta drumul.

Zona de securitate este adiacenta (perete in perete) cu zona controlului de documente spre zborurile non Schengen. Cele doua "sali" sunt separate de o usa.

Solutiile:
1. Trecere directa din zona controlului de securitate in zona controlului de documente - este o solutie care, de obicei, functioneaza. Daca sunt ceva functionari zelosi de la Garda Financiara (Guardia di Finanza) pot sa te impiedice sa o folosesti, desi o fac fara motiv. Mie mi s-a intamplat in sub 1% din cazuri. Solutia este simpla: trecut de filtrele de control al bagajelor, avandu-le in spatele tau, in fata ai scarile/ascensoarele pentru a urca la nivelul 1 unde este zona de restaurante si magazine de care iti vorbeam mai devreme. In stanga ta, insa, ai biroul Garzii Financiare (Guardia di Finanza) la capatul unui foarte scurt culoar (maxim 5 metri). In acest culoar, in stanga, ai o usa ce te duce direct in zona de control de documente. Recap (culoar, in fata usa la biroul Garzii Financiare), in stanga usa spre documente.

2. Trecere prin terminal - plecand tot de la trecerea filtrelor de securitate, cum spuneam, in fata ai lifturile si scarile pentru a urca la nivelyul superior (acesta este si "parcursul" indicat pentru ca orice calator trebuie sa bata zona de magazine - cash is king!). Urcand scarile rulante, ajungi in zona de magazine. Ai, pe stanga, niste magazine cu de-ale gurii, in dreapta un magazin de imbracaminte. Pe stanga, apoi, urmeaza un magazin Timberland. Prima incercare, daca este deschis, este sa treci prin magazinul din dreapta, vis-a-vis de Timberland. Intri pe aici si iesi pe partea cealalta (el este practic intre doua culoare). Odata iesit din el, faci imediat stanga si vei vedea scara rulanta ce coboara spre portile Bxx, deci spre parter.

Daca nu este deschis, vei vedea ca culoarul si indicatoarele continua inainte. Tu, imediat dupa magazinul Timberland, faci stanga. Ajungi intr-o sala mai mica cu o casa de schimba valutar, toaleta si banci de asteptare. Continui inainte, lasand in spatele tau toaleta si bancile. Este un culoar cu pereti galbeni, parca, ce pare ca duce "nicaieri". De fapt, el ajunge in acea piateta de care iti spuneam mai devreme. Ajuns aici, faci iarasi stanga, si iar stanga, in capat vei vedea o scara rulanta ce coboara, in drepata ta ai un bar cu bere artizanala pe care il vei depasi.

Sper sa fi reusit sa ma explic cat de cat.

Drum bun.


Sorinus

Multumesc mult, e foarte detaliat.

Vin din Germania si nu am bagaj de cala, deci ar trebui sa fie primul scenariu. Practic inteleg ca ma lasa la portile Schengen de la etaj (A-uri), si trebuie sa cobor la portile non-Schengen (B-uri). In scenariul asta scap de securitate, dar dau oricum de control documente la parter. Corect?

mario antonio

#18
Nu ajungi neaparat la portile A de sus. Doar anumite zboruri ajung acolo, nu stiu sa-ti spun insa care, nu le-am urmarit niciodata.

De aceea ti-am indicat ambele variante (fie ca vei ajunge sus, fie ca vei ajunge jos)  in functie de unde te vor lasa.

De controlul de documente sigur nu scapi, pentru ca vei iesi din spatiul Schengen.

TibiV

Eurocontrol avertizează că jumătate din zborurile europene ar putea avea întârziere în urma unei defecţiuni tehnice

O 'defecţiune' tehnică ar putea provoca întârzieri pentru circa jumătate din cele aproape 30.000 de zboruri programate marţi în spaţiul aerian european, a comunicat Eurocontrol, organizaţia europeană pentru siguranţa navigaţiei aeriene.

'Astăzi, 29.500 de zboruri erau aşteptate în reţeaua europeană. Aproximativ jumătate dintre ele ar putea înregistra o întârziere din cauza unei pene a sistemului', a precizat Eurocontrol, într-un comunicat citat de AFP.

Eurocontrol semnalase puţin mai devreme o 'defecţiune a sistemului ameliorat de gestiune tactică a fluxurilor', denumit ETFMS.

'Problema cu sistemul ETFMS a fost identificată şi sunt luate măsuri pentru a permite revenirea la normal', a dat asigurări Eurocontrol, care se aşteaptă ca situaţia să fie restabilită în totalitate 'până la sfârşitul serii. Însă planurile de zbor depuse înaintea orei 10.26 UTC au fost pierdute şi li s-a cerut operatorilor aerieni să depună din nou planuri de zbor pentru toate aparatele care nu au decolat încă', a indicat organizaţia.

Eurocontrol nu a dat detalii despre defecţiunea tehnică ce a provocat aceste perturbări, însă o purtătoare de cuvânt a declarat pentru AFP că este vorba despre o problemă neobişnuită.

Mai multe aeroporturi europene au început să semnaleze în cursul după-amiezii perturbări în activitate.
Aeroportul Amsterdam-Schipol i-a invitat pe călători să consulte informaţiile de pe site-ul său în urma incidentului de la Eurocontrol, menţionând 'posibile consecinţe asupra procedurilor de plecare'.
'Traficul nostru se confruntă cu întârzieri din cauza unor probleme în sistemele @eurocontrol', a indicat şi aeroportul din Helsinki, tot pe Twitter.
La rândul său, aeroportul din Bruxelles a anunţat că decolările 'sunt de acum limitate la zece pe oră' şi că evaluează 'impactul pentru orele următoare'

https://www.agerpres.ro/economic-extern/2018/04/03/eurocontrol-avertizeaza-ca-jumatate-din-zborurile-europene-ar-putea-avea-intarziere-in-urma-unei-defectiuni-tehnice--85518
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

PONT: Cel mai bun loc din avion pentru a evita turbulențele

Pilotul Jonny Knowlson, care a devenit popular pe Instagram datorită paginii sale intitulate Jonny the Pilot, a explicat unde ar trebui să se aşeze pasagerii care resimt mai intens turbulenţele, dar şi ce pot face călătorii pentru a dormi nestingheriţi sau a avea mai mult loc la picioare. ,,Știaţi că dacă staţi în dreptul aripilor unui avion de mari dimensiuni, care zboară la o altitudine mai mare, veţi fi avantajaţi? Atunci când stai mai aproape de centrul avionului, turbulenţele care ridică, înclină, trag sau împing avionul pot fi resimţite mai puţin", spune acesta.

Pentru pasagerii pe care îi aşteaptă un zbor lung sau vor să se odihnească în timpul zborului, Jonny Knowlson are o singură recomandare: să se aşeze cât mai departe de motorul avionului: ,,Chiar dacă vederea nu mai este la fel de spectaculoasă ca cea de lângă fereastră, cel mai bun loc pentru a dormi este la mijlocul avionului, lângă culoar, cât mai departe de toalete". În schimb, pasagerii care se grăbesc la debarcare să prindă primul loc la controlul paşaportului vor ieşi mai repede din aeronava dacă stau pe locurile de lângă ieşirea din faţă, pe partea stângă a avionului.

Iar cei care călătoresc cu un avion de linie pot avea mai mult spaţiu la picioare dacă se aşază pe primele scaune, chiar în faţa uşii sau cortinei care desparte clasa economică de cea business. ,,Am zburat recent la Geneva cu un Airbus A319, iar pe rândul 10, locurile B, C, D şi E ai mult mai mult spaţiu la picioare, pentru că acolo se află ieşirile de urgenţă. Dacă ştii că vei călători cu un Boeing 787 Dreamliner, atunci orice loc de pe rândul 30 are mai mult spaţiu".

Digi24

AdrianB1

Bullshit. La greu.

Turbulentele se simt la fel in tot avionul pentru ca fuselajul e suficient de rigid incat sa nu existe diferente sesizabile.

Locul la picioare e mai mare la iesirile de urgenta, doar ca in functie de companie si de aranjamentul interior (care difera, la acelasi model de avion), locurile respective au diferite numerotari si pot sa coste mai mult. Am platit de vreo 2 ori supliment pentru locurile alea cand nu am avut optiunea de business class.

In plus, ca sa poti sa stai langa iesirile de urgenta sunt limitari fizice: pasagerul respectiv trebuie sa poata manevra in caz de nevoie usa, asa ca unul pirpiriu va fi mutat in alt loc. E o conditie de siguranta zborului.

Iar zgomotul in avion e la fel si la un scaun A si la unul C. Propagarea interna e aproape egala la aceeasi linie de scaune, in schimb in fata avionului zgomotul va fi mai slab decat in dreptul motoarelor sau in spatele lor.

Si daca vrei sa dormi cat mai bine nu stai langa culoar, te vor trezi cei de langa tine de fiecare data cand vor sa mearga la baie.

Dar Digi a mai postat o mizerie si a mai primit un link.

TibiV

Tangajul si ruliul se simt totusi cel mai putin langa axe... (Ox, Oy...)
Virajul este viraj, deci "Oz nu se pune"... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Turbulentele nu produc nici tangaj si nici ruliu, produc oscilatii verticale ale intregului fuselaj si cel mai tare sunt percepute cele spre sol. E avion, nu vapor sau submarin, orice asemanare intre ele inseamna ca pilotul a zburat prea jos si a luat apa la bord.

ciprebbe

A schimbat cineva la Milano de  pe BGY pe MXP (sau invers). E dificil? cat dureaza ca timp (si cost :) ).
Orice sfat e binevenit ( incerc sa retin cat mai mult din ce a scris mario antonio pt BGY). Merci anticipat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

mario antonio

#25
Ciao ciprebbe,

In ceea ce priveste conexiunea Bergamo - Malpensa, ai diferite variante.
Pe de o parte exista autobuze directe care ofera acest serviciu, compania se numeste OrioShuttle (http://www.orioshuttle.com/), aici ai si orarele curselor directe (http://www.orioshuttle.com/pdf/OS_03_ITA.pdf). Pretul este de 18 euro, cumparat la bordul autobuzului, sau 16 euro cumparat online.
Alternativa este sa iei separat autobuze BGY - Milano - MXP sau viceversa. Diferenta este data de flexibilitatea orarelor, in sensul ca ai oricand conexiuni.
In principiu, o calatorie one-way BGY (Bergamo) - Milano sau invers este de 5 euro (daca mergi pe aceasta varianta, doar de la BGY la Milano) pe site-ul Orioshuttle poti lua un bilet one-way cu 4 euro, direct online.
O calatorie one-way MXP (Malpensa) - Milano este circa 10 euro.

Ambele variante sunt operate de 3 mari companii de transport: Orioshuttle, Terravision (https://www.terravision.eu/italiano/) si Autostradale (https://autostradale.it/OrariFermate.aspx?cat=AER).

Ca idee, la Milano Centrale, unde te lasa autobuzele, statiile de plecare spre BGY sau MXP sunt de o parte si de cealalta a garii, deci nu sunt in acelasi loc. Pentru simplitate, cum privesti gara din fata, pe partea dreapta ai plecarile spre BGY si pe partea stanga pe cele spre MXP.

In ceea ce priveste durata calatoriei, aceasta depinde foarte mult de ora la care faci deplasarea. In principiu, in conditii normale, drumul BGY - Milano dureaza circa 50 de minute, drumul MXP - Milano dureaza circa 50 de minute (daca pleci de la Terminalul 2 de la Malpensa), sau 1 ora (daca pleci de la Terminalul 1 de la Malpensa). Ca idee, daca pleci de la Milano, autobuzele vor ajunge intai la Terminalul 2 si apoi la Terminalul 1.

Totusi, deplasarea implica atat spre Bergamo cat si spre Malpensa, intrarea/iesirea de pe centura, ceea ce este destul de "interesant" la anumite ore, deci ia in consideratie si acest lucru.

De notat ca mai este si varianta legaturii feroviare, cu Malpensa. De la Milano Centrale ai trenuri la fiecare jumatate de ora. Acestea ajung intai la Terminalul 1 de la Malpensa, apoi la Terminalul 2. Pe site-ul Trenitalia (www.trenitalia.com) poti cumpara biletele, costul este de circa 13 euro pe calatorie. Durata calatoriei este de circa 1 ora (pana la Terminalul 2).

De luat in calcul si faptul ca Malpensa este mult mai mare decat Bergamo si, nu in ultimul rand, zona extra-Schengen este, de asemenea, mult mai mare. Vorbesc de extra-Schengen pentru ca, in cazul in care zbori spre Romania sau alta destinatie extra-Schengen de acolo, trebuie sa treci prin aceasta zona. Ca atare cozile la controalele de securitate si la controlul de documente, pe langa "drumul" efectiv prin aeroport, sunt diferite fata de Bergamo. Ca idee, fara bagaj de cala, cu check-in online, stiind exact unde mergi, faci circa 15 minute pana la cea mai indepartata poarta din zona extra-Schengen in cazul cel mai bun, sau poti ajunge si la 40 de minute, totul depinzand, evident, de aglomeratie.

Sorinus

Mario, la Bergamo au scannere ptr mobile check-in? Sa nu umblu cu hartiile dupa mine?

mario antonio

Ciao Sorinus,

Da, poti ajunge linistit cu cartea de imbarcare salvata in aplicatia de telefon (Ryanair, Wizzair, etc.).

Sorinus

#28
OK, duminica seara am avut zborul pe Bergamo de care ziceam mai sus, venind de la FRA.

Avionul Ryanair a sosit de la Valencia cu 2h intarziere, din care s-a recuperat putin la FRA unde ne-au dus cu autobuzul la pozitia de parcare exact in momentul in care a venit aeronava. Am stat cam 10 minute in autobuz langa avion pana au debarcat pasagerii.

La Bergamo am ajuns cu 20 minute dupa ce plecase Wizz-ul spre OTP, deci am pierdut zborul.

Cand am aterizat la Bergamo am primit mesaj ca zborul in care eram s-a anulat :)

Noroc ca imi luasem bilet de backup ptr dimineata la 8.20, deci m-am instalat sa astept 10 ore. La 22.30 s-a inchis aeroportul, a ramas doar zona sosiri deschisa, unde multi dormeau pe jos sau intinsi pe scaunele metalice clasice. Noroc ca au fost multe curse intarziate deci era ceva animatie, altfel ar fi aratat ca in gara la Constanta.

La 03.30 s-a deschis aeroportul si am explorat toata zona descrisa de Mario.

Zborul de dimineata a fost la timp din fericire.

Am aflat apoi de la cineva ca la zborul BGY-FRA (practic intoarcerea de dupa al meu), le-a zis ca nu au fost lasati sa aterizeze la Valencia si pasagerii care i-am vazut debarcand la FRA erau de fapt cei care plecasera din FRA. Acest zbor de intoarcere a aterizat la Koln, de unde fiecare cica a plecat cum a putut spre FRA.


Lectii invatate: fara conexiuni low-cost, fara conexiuni de orice fel sub 3h.


frunzaverde

Quote from: Sorinus on May 15, 2018, 10:38:49 AM
fara conexiuni de orice fel sub 3h.

Pe acelasi bilet, cu o linie decenta si intr-un aeroport decent in Europa, nu ai nevoie de mai mult de 1h pentru conexiune, chiar si la intercontinentale. Chiar si in locuri gen CDG sau LHR, 2h ajung in general.

In unele aeroporturi (MUC LH->LH, CPH SK->SK, RIX, WAW), conexiuni Schengen -> Schengen se fac confortabil in 35 de minute.

Daca scapi conexiunea, te pun pe urmatorul zbor disponibil automat. Bineinteles, niciodata fara o zi intre pe doua bilete separate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!