News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on September 04, 2017, 11:25:22 PM
Inca un cui in cosciug. Daca in aviatie stai dupa birocrati lenti pentru a-ti lua deciziile comerciale... faliment placut.
Hint: oare de ce se gaseste compania in situatia in care se gaseste acum din punct de vedere comercial? Nu cumva pentru ca, pentru orice miscare trebuie facute literalmente kilograme de hartii si pana le faci dispare orice oportunitate reala din piata?  :-[
Quote from: frunzaverde on September 04, 2017, 11:25:22 PM
A310-urile valoreaza pe zi ce trece tot mai putin pe masura ce ultimii utilizatori activi isi completeaza ultimele stocuri de piese. Chiar vor sa le vanda la valoarea scrap + 0?
Probabil ca nu vor sa le vanda deloc. Nu, nu e o gluma, chiar nu vor.
Adica atat timp cat valoarea de piata va fi oricum mult mai mica decat cea din scriptele contabile ale companiei, nu va avea nimeni curajul sa ia o hotarare privind vanzarea celor doua avioane, pentru ca e numai o problema de timp, putin timp pana va veni in control o institutie abilitata care neaparat va gasi ca s-a intamplat un cumul de infractiuni dintre care abuzul in serviciu e cea mai mica, iar 'vinovatii' vor trebui sa raspunda patrimonial si cu libertatea lor. Nici oamenii aceia din minister nu ezita pentru ca a venit toamna si e racoare seara. Nu ai idee ce imaginatie au unii din oamenii care vin in control si cat de putin cunosc din industrie, de multe ori nici macar ABC-ul. Pe undeva e si o chestie obiectiva, nu poti cere unui contabil, de exemplu, sa aiba idee de ABC-ul industriei asteia.

frunzaverde

^

Ba exact de asta. 

Tocmai din motivul asta companiile cu scop comercial din proprietatea statului NU POT si NU TREBUIE sa fie conduse ca niste agentii de stat (parastatale), ci ca niste corporatii private, cu aceleasi structuri de decizie si aceleasi sisteme de management. Asta e recomandarea la nivel european, la nivel global etc. etc.

Dar in Romania talmes-balmes-ul e imens, si companiile de stat sunt tratate ca agentiile de stat incat nimic nu ajunge sa mearga.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on September 06, 2017, 06:08:48 PM
Dar in Romania talmes-balmes-ul e imens, si companiile de stat sunt tratate ca agentiile de stat incat nimic nu ajunge sa mearga.
Corecta observatie, de aceea niciodata recomandarile de conducere corporativa nu vor functiona in Romania. Sa ne amintim ce s-a intamplat la TAROM cu incercarea (esuata) de introducere a guvernarii corporative, de s-a luat bietul Heinzmann literalmente cu mainile de cap cand a vazut unde a venit de fapt si ce ingerinte teribile sunt in management.

lupu.irimie

3 aparate long-haul pentru Tarom vor fi cuiul final in cosciug.
Am tot spus, si am sa ma repet. La Tarom este o sfanta harababura si un talmes-balmes de nu stie dreapta ce face stanga! Au taietori de frunze cat incape numiti, cum altfel decat, la ordinul politichiei.
-Au personalul lor de handling, dar in acelasi timp au si contract cu cei de la Globe.(WTF!!!!)
-Nu au un furnizor clar si stabil de combustibil. Cumpara dupa cum bate vantul cu plicuri pe la departamentul achizitii!
-Departamentul MRO, a ajuns la mana a 2-3 persoane, care efectiv fac trafic cu functii si trimiteri la cursuri de specializare. Cel mai vocal, este unul de urla in contra tehnocratilor, a lui Heinzmann(si ala saracul nu mai este de 1 an acolo) a lui Mos Craciun... dar el ca sef de trib, nu are habar nici macar ce stoc de piese are!
-Rutele facute dupa ureche, fara o optimizare de consum carburant! Am intalnit nu o data hilara situatie cand a ajuns la MAD un 733 ori 737 plin cu combustibil pentru retur. SERIOS Dorele! Caram tone asa sa ne simtim noi bine!?
-Uzul mediu al unei aeronave/24h este sub 9h. Pe la restul se duc spre 14-16h.
-Medie de turn-around in industrie este sub 45 minute. La Tarom ne ducem la 1h20' ( vezi mai sus uz mediu/24h)

Cat despre long-haul, hai sa o luam asa babeste, sa inteleaga si cei neinitiati in tainele acestei industrii despre ce este vorba.
777 sau 787!? Zau!? De ce nu direct un 380 sau un 748i?
Ca sa poti opera asemenea tipuri de zboruri, trebuie in primul rand sa ai un feeder solid. Ori actualmente, daca va uitati bine pe rutele ROT, sunt focusate in jurul aglomerarilor de comunitati romanesti, stabilite in strainatate, cat si ceva rute turistice. Feeder pentru ROT pe long-haul pot fi tarile invecinate: Bulgaria, Ungaria, R.Moldova, Ucraina si nu numai. Cam ce zboruri avem pe acolo!?
O alta solutie interesanta ar fi explorarea unor convenii de feeder cu companiile LCC: Wizz, Blue, Ryan... dar...
Si acum sa vb despre posibilele aeronave.
Un 777-200 vs 787 sau A330 este un dinozaur. De ce? Simplu, consumul este superior undeva cu peste 2t/ora de zbor. Cele mai noi care se pot gasi de inchiriat sunt udeva din 2002-2003, daca nu si mai tarziu. Compenseaza prin pretul de chirie scazut? Nici pe departe. La o medie de 9-10h de zbor per segment ne ducem la un 20t surplus de consum. Tur-retur cam la 40t. Optimistic vorbind, sa spunem ca face intr-o luna undeva la 400h zbuate x 2 si inmultim cu un pret mediu de 750 dolari/ tona. Sa nu uitam ca taxele aeroportuare variaza in functie de MTOW (Maximum Take-off Weight) si nu sunt ieftine.
Intretinere nu tocmai ieftina, dat fiind faptul ca nu mai sunt avioane la primera generatie, costuri de formarea echipajelor si altele care se tot adauga aici.
Dar noi visam cai verzi pe pereti ( ma rog, cei de la guvernare) iar Tarom abia este capabil sa opereze cu aeronavele actuale

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Aici ne ducem :   Boeing 787-8 Dreamliner  (punem pariu? )

E clar ultima carte cu astea, ori la bal ori la spital.
Momentan daca nu se schimba nimic in companie incepe alergarea spre "spital".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Deja sunt la spital.
Avioanele long-haul îi trimit direct la medicina legală.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Trebuie optimizata treaba si lucrat la feedere. Avem balcanii, avem tarile din Caucaz, avem si noi o comunitate destul de numeroasa in America, deci nu cred ca ar fi un lucru rau pentru TAROM daca se vor face optimizarile necesare si se vor face decizii cu cap!

frunzaverde

Quote from: Neufunk on September 10, 2017, 07:28:06 PM
Avem balcanii; avem tarile din Caucaz

Ambele sunt piete minuscule.

In Caucaz ai Baku cu 3 milioane pax, Tbilisi cu 2.2 milioane pax, Erevan cu 2.1 milioane pax. Deci toata zona Caucaz genereaza mai putin trafic decat Otopeniul singur. Si, pe aeroporturi de marimea aeroportului Cluj, avem concurenta serioasa, ME3 (Qatar si FlyDubai), Turkish (prezenta foarte serioasa in 2 din 3 piete), companiile ruse (prezenta serioasa in cele trei piete). Plus compania de stat azera in cea mai mare piata, care are ceva long-haul (orientat spre traficul petrolier). Plus un mediu in momentul asta foarte restrictiv pentru operare.

In Balcani, la fel, ai o piata extrem de fragmentata, pe care ai deja concurenta serioasa facuta de Turkish si grupul Lufthansa. Air Serbia, cu un backer foarte serios, si cu resurse financiare imense, are probleme mari de sustenabilitate, pe aceiasi strategie pe care ar vrea-o si Taromul.

Fara costuri de achizitie avioane, si cu subventii in "cheltuieli de dezvoltare" din partea guvernului sarb si din partea Etihad, reusesc un profit scriptic de cateva zeci de mii de euro anual. Care, daca nu ar fi zecile de milioane pompate, ar fi o pierdere uriasa. Si Air Serbia, probabil la anul in toamna, cand expira acordul Serbia-Etihad, va urma calea Darwin, Alitalia, Air Berlin, Niki...

Quote from: Neufunk on September 10, 2017, 07:28:06 PM
avem si noi o comunitate destul de numeroasa in America, deci nu cred ca ar fi un lucru rau pentru TAROM daca se vor face optimizarile necesare si se vor face decizii cu cap!

E minuscula si extrem de fragmentata.

In concluzie : Daca vreti sa zburati cu Tarom, faceti-o anul asta sau anul viitor. Dupa aia... faliment placut.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
La Tarom este o sfanta harababura si un talmes-balmes de nu stie dreapta ce face stanga!
That's an understatement. Mai adauga si dispretul total pentru din ce in ce mai putinii specialisti adevarati ai companiei...

TibiV

Cat timp si-a TAROM si-a batut joc "intensiv" de ceea ce avea, nu pot decat sa repet:
Quote from: TibiV on September 10, 2017, 06:05:57 PM
Avioanele long-haul îi trimit direct la medicina legală.
Si o merita...
In structura actuala vorbim despre o companie politico-unchio-nepoto-cumatro-amantista...

"Cifrele vorbeste"...
Quote from: lupu.irimie on September 10, 2017, 05:07:06 PM
- Uzul mediu al unei aeronave/24h este sub 9h. Pe la restul se duc spre 14-16h.
-Medie de turn-around in industrie este sub 45 minute. La Tarom ne ducem la 1h20'

Si cifrele vorbeste a parastas...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

etravel

#596
Stiti ce nu inteleg? A fost scandalul de presa cu pierderile foarte mari la sase luni, in urma caruia a zburat mult prea tarziu directoraşul de la lignit, care oricum nu avea ce sa caute acolo din capatul locului. De ce nici macar in urma scandalului nu s-a facut nimic, nu s-a luat nici o masura de eficientizare, nu s-au rescris niste ierarhii, niste prioritati, niste valori interne, nu inteleg. Lucrurile par a fi netulburate, exact ca inainte. Aceleasi modele cretine si ineficiente de vanzare, de distributie, de asistenta a pasagerului. Nicio promovare a serviciilor TAROM. Online-ul nu pare a fi o prioritate si oricum e o paragina totala, site-ul companiei are zeci de erori la toate nivelurile, inclusiv pe partea de rezervare si oricum pare parasit, se mai schimba ceva insignifiant poate odata la saptamani. Actualul director temporar sta si numara zilele pana la care va fi inlocuit cu unul definitiv dar tot nerecrutat pe OUG 109. Timpul ii trece, leafa ii merge. Pe scurt, la dolce farniente in timp ce competitia ia clienti din piata cu ambele maini. Chiar asa, sa stai si sa te uiti cum vine competitia peste tine, fara sa faci nimic, sa iei nicio masura? Nici un gest, nici o tentativa de reasezare a unor lucruri, politici de vanzare, initiative, ierarhii si valori interne? E o atitudine care imi depaseste clar puterea de intelegere.

lupu.irimie

Dacă tot o ard cu lung-curier eu a-si opta către un A332 sau A333. Ieftin la piese și rate, MTOW cu puțin peste un 787, dar...Mai sus ca și capacitate cargo, mai multi pax ce se pot transporta iar în ceea ce privește combustibilul, pe sectoare de peste 7-8h are consumul identic cu 787.
@etravel: pui niște întrebări cel puțin hilare. Pai dacă ar face tot ceea ce tu enumeri, 99% dintre cei care stau actualmente pe posturi în ROT dispar a doua zi. Ca și în restul companiilor deținute de către statul român, aceste posturi se dau camarilei care au sprijinit sau sprijină partidul. De undeva trebuie recompensati, și nu au sa o facă din buzunarul propriu. Ca mâine Tarom moare!? Ete pârț! Mai sunt companii de unde încă se poate suge/mulge!

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

etravel

Quote from: lupu.irimie on September 11, 2017, 12:02:02 PM
@etravel: pui niște întrebări cel puțin hilare. ( ... )
Ca mâine Tarom moare!? Ete pârț! Mai sunt companii de unde încă se poate suge/mulge!
@lupu.irimie sunt normale, nu hilare. Un organism economic normal, sanatos asa ar reactiona, nu autistic, asa cum se intampla acum. Chiar nu inteleg ce se intampla la ROT, o fi companie de stat dar nici sa stai asa cand piata locala literalmente fierbe. 

lupu.irimie

Atâta timp cât politicul este "miezul" aceasta situație o vei vedea repetata la infinit. Ban public, nu răspund în fata nimănui.  Pana acum aveau ceva frica de DNA. După ce parlamentul va toca legile justiției după bunul plac, nu va mai exista nici aceasta piedică.
Din Tarom au plecat cam tot ce era profesionist de ani buni. Ce a rămas! ? Plosnite, căpușe, păduchi, lipitori...

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!