Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

cristi5

@Xenos din pacate nu putem pune aici toate pozele si filmarile pe care le primim, cum sunt alea cu boltarii. Pe de alta parte am pus surse de pe Linkedin, unde gasiti poze cu  aceleasi 2 TBM, facute de cei care lucreaza cu ele. Si cred ca tot acolo se gasesc si boltarii, poate si legaturile la apa, curent, care sunt  esentiale pt operarea TBM, si despre care am scris aici.

Si pot sa inteleg ca esti dezamagit de Aktor de pe alte loturi, probabil rutiere, dar mi se pare superficial sa crezi ca sunt inapoiati mintal sa monteze 2 TBM fara sa-si asigure fluxul de boltari. Sa tii un TBM pe loc in santier costa bani, ca doar nu e platit cu banii jos.

Eu inteleg ca la autostrazi un lot de campie se face in 3 ani dar aici suntem la un alt nivel tehnic (CF, munte, TBM), care necesita niste pregatiri. Eu prefer sa fie facute temeinic, si am toate motivele sa cred ca Aktor, lalaiti cum sunt ei, nu vor fugi din santier pe motiv ca-i prea complex, cum am vazut la Nadasel.

Ca banui ca asta sugerezi @Xenos , ca Aktor monteaza TBM doar pentru muzeu/teatru. Nu ti se par cam scumpe decorurile? Iarasi vedem privatul ca pe un grasan cu resurse nelimitate.

Chiar daca durata proiectului ar fi prioritate pt CFR (nu este!), pe Aktor tot in dos i-ar durea, cum bine s-a vazut pe ST2. Si cand lucrezi cu preturi din deceniul trecut si ai prelungiri aprobate pana-n 2025 (deocamdata!), chiar nu vad motive de graba, altele decat dobanda la TBM si costul mobilizarii in santier.

cristi5

A fost pusa pe alt topic dar sa citam aici

https://clubferoviar.ro/2023-kilometri-de-cale-ferata-modernizata-receptionati/

QuoteClub Feroviar
EXCLUSIV. 2023, anul cu ZERO kilometri de cale ferată modernizată recepționați
De
Adrian Bărbulescu
20 Decembrie 2023

Ministrul Sorin Grindeanu nu prea are cu ce se făli la final de an din punct de vedere al realizărilor din domeniul feroviar. 2023 este anul cu zero kilometri de cale ferată modernizată recepționați, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA la o solicitare în acest sens trimisă de Club Feroviar.

La începutul anului, oficialii companiei de infrastructură promiteau tăieri de panglici pentru tronsoane de linii feroviare modernizate pe o lungime de aproape 100 km, ceea ce ar fi fost un record pentru România, așa cum am scris la vremea respectivă.

Numai că, pesemne, Mercur a fost retrograd tot anul, iar cei 100 km s-au transformat în 0 km. ,,În acest an, nu au fost efectuate recepții la terminarea lucrărilor de reabilitare linii de cale ferată. Menționăm faptul că lucrările de pe coridor sunt substanțial finalizate pe multe dintre sectoarele supuse reabilitării între stațiile Ghioroc și Simeria și au fost deschise circulației cu viteza sporită. Procedurile de recepție au fost întârziate din cauza complexității lucrărilor de semnalizare și ERTMS, care necesită un timp mai lung de testare și recepție", se arată în răspunsul CNCF CFR SA la solicitarea Club Feroviar.

Responsabilii companiei au enumerat și alte cauze pentru care finalizarea proiectelor de modernizare a căii ferate sunt întârziate: ,,Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, întârzieri în livrarea TBM-urilor și asamblarea lor, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, și declanșarea războiului din Ucraina etc".



Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în ultimii patru ani

Numărul de kilometri de cale ferată modernizată recepționați în România a scăzut de la an la an în ultima perioadă.

Potrivit cifrelor centralizate de Club Feroviar pe baza datelor furnizate de-a lungul anilor de CFR SA, situația se prezintă în felul următor în perioada 2019-2023:

2019                            166,86 km       Detalii AICI

2020                            71,88 km         Detalii AICI

2021                            33,02 km         Detalii AICI

2022                            13,39 km         Detalii AICI.

Cu mențiunea că numărul de kilometri contabilizați anul trecut corespunde strict reparațiilor făcute la sistemul feroviar din Portul Constanța, deci nu linii ferate pe care să circule trenuri de călători.

cristi5

#10517
Se zice ca ETCS Sig-Sim a fost  declarat "proiect nefunctional" — un termen eurocratic pt proiect care nu e gata inca, desi finantarea POIM s-a terminat.

Definitia mai jos de la @florin74

Conform tabelului CFR din noiembrie proiectele erau la 99% stadiu fizic, cu 88-89% stadiu financiar. Termenii de finalizare sunt (deocamdata) iunie si septembrie 2024




Quoteproiect/operațiune nefuncțional/ă - proiect/operațiune care nu a fost finalizat/ă fizic sau implementat/ă integral până la data de 31 decembrie 2023 și/sau nu contribuie la obiectivele priorităților relevante, cu îndeplinirea condițiilor cumulative referitoare la încheierea programelor operaționale 2014-2020 adoptate pentru a beneficia de asistență din partea Fondului european de dezvoltare regională, a Fondului social european, a Fondului de coeziune și a Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și a programelor de cooperare transfrontalieră din cadrul Instrumentului de asistență pentru preaderare (IPA II) (2014-2020), pentru care beneficiarii își angajează răspunderea realizării integrale a indicatorilor și obiectivelor din contribuție proprie și asigură funcționalitatea acestora până la data de 31 decembrie 2026;

Cetatean

Diferentele intre stadiu fizic si financiar la loturile receptionate,reprezinta si diferenta in bani,nu?
Stiu ca nu e usor sa gestionezi si sa updatezi atatea tabele,dar as fi curioa de inca cateva aspecte. Valoarea cu care s-a semnat contractul,pe ce s-au facut aditionale si la ce s-a renuntat.

Asadar poate fi o diferenta de licrari intre 10% si 15% intre licitatie si teren?

montaniardul

#10519
Au fost reluate lucrarile de reabilitare la cladirea garii din Deva!

"Lucrările la gara municipiului Deva au fost reluate, recent, după doi ani de la suspendarea lor. Constructorii lucrează la fundațiile clădirii, iar potrivit autorităților, vor fi și lucrări de demolare a unor structuri din clădirea de călători.

"Proiectul de modernizare a clădirii de călători din stația CFR Deva prevede amenajarea spațiilor de la parterul și primul etaj al acesteia, cu săli de aşteptare, grupuri sanitare, spaţii comerciale, birouri de informaţii şi bilete și o zonă de birouri cu accese individuale. Etajul al doilea va fi recompartimentat, iar deasupra lui va fi realizat, parţial, al treilea etaj, care va funcţiona ca spaţiu expoziţional."

"Pentru accesul la etajele 2 şi 3, unde se vor amenaja spaţiile pentru diverse activităţi culturale, întruniri, expoziţii, se va monta un lift în exteriorul clădirii, un lift panoramic, din sticlă, cu vedere spre cetate."


https://adevarul.ro/stiri-locale/hunedoara/gara-importanta-din-vestul-tarii-de-nerecunoscut-2335572.html


cristi5

#10520
Multumim @montaniardul! Nu stiam ca e asa ambitios proiectul la cladirea garii Deva. Ar trebui sa fie aici:

https://cfr.ro/proiect-arhiva/?dir=library%2FProiectArhiva%2FReabilitareCurticiSimeria2c-3%2FTR·3_2%2FLOT–3%2FARHITECTURA


LE: din pacate liftul, cat o fi el de panoramic, nu duce deasupra liniilor. Ca sa ajungi la linia 2,3... trebuie sa cobori la parter si sa urci iar pe pasarela peste linii. Al carei lift poate sa mearga sau nu... Trist...

Asta fireste face liftul panoramic o gluma usor inutila. Macar se vede cetatea...

florin74

Quote from: RobertH on December 21, 2023, 06:04:25 PMNoiembrie 2023
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM    99.15% (financiar 88.08%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM        99.00% (financiar 89.44%)


subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          90.12% (financiar 77.33%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    88.25% (financiar 82.33%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            67.65% (financiar 63.85%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      82.00% (financiar 73.74%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :  24.15% (financiar  21.58%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 19.85% (financiar 18.69%)

Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București–Constanța: 32.00% (financiar 19.21%)

Decembrie 2023
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM    99.15% (financiar 91.55%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM        99.00% (financiar 93.30%)

subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA          90.75% (financiar 79.48%)
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    87.80% (financiar 83.77%)
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA) :            68.10% (financiar 66.33%)
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                      82.20% (financiar 76.32%)

Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara."  : Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98) :  24.58% (financiar  23.44%)
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor: 20.20% (financiar 23.06%)

Lucrări în stațiile C.F.Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București–Constanța: 34.00% (financiar 24.25%)


CDV07

^ pentru "Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" ponderea execuției din decembrie e mai mică decât cea din noiembrie?

oc7avian

^^ Foarte interesant a se observa niște salturi financiare interesante  ;)

cristi5

@CDV07 exista o munca de mare detaliu in care sunt implicate toate cele 3 parti din proiect (antreprenor, beneficiar, consultant) in care se urmareste progresul proiectului si se stabileste cat e de avansat sau intarziat proiectul si din vina cui. Toate cele 3 parti verifica la sange, mai ales antreprenorul care nu vrea sa plateasca penalitati (si n-a platit nimeni pana acum deci vina cea mai mare e la beneficiar, ceea ce stim)

Tabelul asta e o sinteza a acelei munci, si nu-i  asa ciudat ca apar corectii, urmarea unor negocieri intre cele trei parti, sau a unor erori materiale, care nu-s asa grave, ca mai sunt 1-2 ani pana ii gata proiectul, au timp sa le corecteze.

pasadia

@oc7avian vrei sa spui ca Aktor-ul a primit niste bani consistenti pe vreo 3 proiecte (cele 2 dintre Brasov si Sighisoara plus subtronsonul 2c)?

cristi5

#10526
Pai inseamna ca Aktor a facturat ceva. Din cate am inteles se evita facturarea pe Bv-Sighi din motive de preturi mici. Nu stiu daca se mai pot regla preturile dupa ce factura e emisa si platita.

Dar poate acum le-a ajuns cutitul la os si nu mai au bani de-acasa. Cu 2 TBM care stau pe loc si nu fac productie, probabil ca ii ard dobanzile.

Cetatean

Inseamna ca au reusit sa isi faca receptii la ce au executat si sa faca o situatie de lucrari. La 5%,insemana ca au facturat ceva zeci de milioane. Nu stiu cat e valoarea contractului.
Legat de actualizare,da se poate aplica si pe licrari din trecut. Mai ales ca situatiile de lucrari din decembrie 2023 sunt oricum cu talc sau au cam intarziat,din cauza ca nu au fost publicati de ins indicii pe noiembrie. Acuma oricum depinde si de ce scrie in comtract,cum se calculeaza formula.

Cfr cere sa faci situatia de lucrari in special la final de an, pana prin 15-20 noiembrie,ca dupa ce o aproba ingineru si se face ceritificatul sa aprobe factura pana pleaca in vacanta...

Legat de reglare...huh,s-ar putea scrie un roman. Pana la urma in functie de receptie ar trebui sa primesti actualizare. Ori la o situatie de lucrari la CF,ai lucrari receptionate poate in ultimele 3-4 luni. Ce faci,cum aplici actualizarea?

Indexarea,asa cum am mai zis,probabil se va rezolva cu ajutorul firmelor de claimuri. Nu-mi fac probleme,suntem campioni la platit "amenzi" la constructori.

daniel_avram

@cristi5 Vad ca termenele de finalizare a lucrarilor au cam ramas aceleasi. Sunt curios daca termina 2a cum isi propun, in aprilie. Inteleg ca pe alte loturi sunt problemele deja stiute, dar aici de ce se misca asa greu?

cristi5

#10529
@daniel_avram

Din pacate nu avem istoria acestor termene de finalizare sa vedem cat de des sunt actualizate. Acum salvam intregul raport, asa ca vom pastra istoria

Dar faptul ca nu s-a actualizat nu inseamna ca se va receptiona in aprilie.

Concret, nu e gata infrastructura, lipseste de ex o diagonala in X Radna. Se vede pe backview. Dar cred ca se circula pe 2 fire noi, pe centralizare provizorie asa ca nu stiu cat ajuta receptia traficul, de calatori de ex. Poate cresterea vitezei la 150-160 ceea ce la Paulis-Radna nu e cazul oricum.

In plus, va fi primul lot receptionat cu tot cu ERTMS, nu avem precedent si nu stim cat va dura. Trebuie facute mii de teste la centralizarile electronice, apoi la ERTMS. Nu mi-e clar daca vor receptiona doar echipamentul, urmand sa faca testele dupa aia, sau vor astepta testele, care dureaza cateva luni. Mai este si interfata intre Alstom si Thales la km 614

Dealtfel ERTMS a fost folosit si ca scuza de CFR cand au zis la clubferoviar in decembrie ca nu receptioneaza nimic in 2023.

https://clubferoviar.ro/2023-kilometri-de-cale-ferata-modernizata-receptionati/p