News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

La indemnul lui @RobertH am separat doclic in Feroviar, Rutier, pnrr, UAT (locale), etc. Deci daca vedeti pe forum un link de plansa rutiera care e gresit, adaugati Rutier. As putea sa fac asta si automat, imi spuneti voi daca credeti ca e necesar.

https://pum.project-online.se/doclic/

mirceaeliade

QuoteÎn Europa, doar România are mai multe drumuri proaste decât Bulgaria
Doar drumurile din România sunt mai proaste decât cele din Bulgaria în UE – cele bulgărești au nota 3,4, iar cele românești au nota 3,0, scrie publicația bulgară 24Chasa, potrivit Rador. Dintre restul țărilor din Europa, starea lor este mai proastă în Malta, Macedonia de Nord, Ucraina, Moldova și Bosnia și Herțegovina.
Acest lucru este demonstrat de studiile unui site web croat, care se referă la un raport al Forumului Economic Mondial și un sondaj efectuat cu 13.000 de oameni de afaceri din întreaga lume care au fost nevoiți să evalueze infrastructura rutieră în țările lor pe o scară de la 1 la 7.
https://economedia.ro/presa-bulgara-in-europa-doar-romania-are-mai-multe-drumuri-proaste-decat-bulgaria.html

MrConnaisseur

Ma foarte indoiesc de acel articol de tip BS. Suntem departe in infrastructura, adevarat. Niciodata calitatea covorului asfaltic din RO nu a fost sub cel bulgaresc.

dumbravaandrei

Mergand destul de mult prin BG in ultimul an, pe alte trasee decat Ruse-Sofia-Kulata, A2, si Ruse-Veliko, nu pot fi de acord cu articolul ala....
Poate managerii aia au dat note strict dpdv al drumului lor catre Grecia sau Albena.
Altfel, e praf Bulgaria... cam cum erau drumurile la noi prin anii 2000...

stangabriel

Observatii de pe drumurile Romaniei:

- Marti,27.09.2022 , platforme UMB  transportau containere de birouri si de dormit pe A1 spre Bucuresti, posibil spre noile santiere din est.
- Imi aduc aminte de ultimele ambuteiaje pe DN1 Bucuresti-Ploiesti, in 2012, inainte de deschiderea A3 paralela. Am facut Otopeni Ploiesti intr-o vineri seara , in 2 ore jumate. Era coloana continua. De atunci nu imi aduc aminte ca DN1 sa mai fie aglomerat sau sa se mai fi deteriorat asfaltul semnificativ.
- Aglomeratia pe sosele a revenit la "normalul" inainte de pandemie, cu mici variatii, dar mai este loc de crestere, deoarece urmeaza inca un val de reintoarceri la birouri plus studentii care vor merge fizic la universitati. Momentan sunt preturi mari la masini second, datorita intarzierilor masinilor noi, chiar daca combustibilul are un tarif ridicat.
- Eu observ o calmare si educare a soferilor din orasele mari, insa in orasele mici si mediul rural, este dezordine pe sosea. Binenteles, gasim uscaturi peste tot, dar per total padurea arata mai bine ca acum 10 ani.
- Mai putine vulcanizari, datorita cresterii calitatii anvelopelor si drumurilor.
- Cererea de combustibil va creste doar pe Autostrazi. Drumurile nationale si orasele sunt acoperite, consider eu. Consumul per autoturism a scazut, marile planuri de extindere ex. Socar, Gazprom nu s-au materializat asa cum au declarat. Benzinariile drumurilor paralele cu autostrazile nou deschise nu mai au vanzarile initiale, deci posibil sa se inchida. Cat despre orase, am observat ca nu s-au mai deschis multe benzinarii in interior.
- Multe masini care merg cu anvelope dezumflate.

cristi5

#13835
Nu m-am gandit pana acum ca orasele romanesti sunt proiectate pt masina pt ca-s proiectate de barbati, indragostiti de masina lor, si nu s-ar intoarce la transport in comun (saracie, comunism...). Foarte interesant argument, chiar daca prevad aruncarea lui in derizoriu (daca-l va baga cineva in seama).

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-25848248-este-barbatul-roman-pregatit-divorteze-partenera-lui-masina-experta-mobilitate-intr-retea-globala-orasele-sunt-proiectate-barbati-sustina-cat-mai-multe-autoturisme.htm

hefaistos

Orasele romanesti sunt proiectate de cretini. La modul asexuat. Probabil ca orasele altora or fi proiectate de barbati capabili.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

cristi5

Un articol mult mai interesant, in engleza, pe aceeasi tema. Orasele vestice au inceput sa tinteasca activ barbatii ca sa-i incurajeze sa foloseasca transport in comun sau bicicleta

https://www.politico.eu/article/men-love-cars-masculinity-cities-net-zero-pollution-climate-change-sustainable-mobility-brussels-umea/

E mult de lucru la urbanism. Cine ar merge pe jos sau cu autobuzul aici? (zona industriala din Umeå). Statia fara adapost, iarna...


gruiarew

Articolul e destul de bun dacă nu băgau mizeriile alea sexiste.

Orașele din RO de pe vremea împușcatului au fost proiectate ok-iș pentru scopul lor la vremea respectivă. Aveai "ce-ți trebuia" la tine în cartier, mobilitatea era destul de îngrădită. Mașina nu era pentru oricine și nu mergeai când doreai și unde doreai.

Ce s-a făcut după 90 încoace e jalnic. Nu știu prin alte părți cum o fi dar în Sibiu s-a construit în ultimul hal. Bloc lângă bloc de nici mașina de pompieri nu încape printre ele. Cel puțin așa am auzit de mega cartierul de pe "Doamna Stanca".

Și da, transportul în comun e pentru săraci. N-am văzut în autobuz decât oameni în salopete mega murdare, pensionari, minori sau indivizi ce aveau sânge în alcool. V-am povestit că am tot făcut experimente cu "deplasare alternativă" în oraș. Duminică seara, pentru cei ce știu Timișoara, E1-le în Șagului a avut ~30 minute întârziere, trafic lejer fiind a treia sau a patra stație de la început. E prea mult. În zilele lucrătoare nu mai vorbesc. În timpul acela probabil acopeream mai bine de jumate din traseu, dar nah era experiment. În Sibiu doar dacă plouă merg cu Tursibul. În rest ca să am predictibilitate... pe jos. E singurul mod în care am certitudinea că ajung la ora dorită.

Cristi5, aia e rezolvabilă ușor. Se face o copertină sau se mută stația. Poate n-a cerut nimeni lucrul acesta.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dumbravaandrei

Cat am stat in Munchen, rar luam masina prin oras. Ajungeam mai oriunde cu metroul, frecventa metroului era foarte buna. Nu trebuia sa port de grija masinii (in Munchen gasesti foarte greu parcare si sigur nu unde ai treaba) si puteam sa beau o bere linistit.
In general te batea vantul si ploaia mult mai putin daca mergeai cu transportul public, asta pentru ca parcarile erau mai peste tot la mama naibii. Inclusiv si la birou, preferam sa merg cu metroul pentru ca aveam mult mai multa protectie la intemperii decat daca mergeam cu masina, ca parcarea era la mama naibii.

Lumea (barbat sau femeie) va renunta la masina personala atunci cand transportul public nu iti aduce restrictii considerabile in ceea ce priveste libertatea de miscare, predictibilitate si comfort.

Transportul public nu e pentru oameni saraci. Oamenii saraci doar il mentin in niste conditii precare de comfort, siguranta si securitate. Dar exista leac si pentru asta.

Cat despre articol, in prima parte s-a dus la categoria "idiotenii" si mi-e greu sa il scot de acolo...

gruiarew

Poate trebuia să pun în ghilimele partea cu săracii... În rest îs super de acord. Am fost și eu pe "dincolo", nu ceva mega civilizat, Brno. N-aveam nevoie de ceas, puteam să știu oricând ce oră e după ce autobuz sau tramvai trecea. Mergeau ceas zi / noapte și erau acoperite toate satele din jur. Aveau prioritate peste tot și în caz de necaz apăreau ăia de la dispecerat ca din pământ oriunde, și la orice oră. Chiar făceau glume colegii cehi că au făcut propunere să desființeze poliția și salvarea că ajung cei de la transportul public suficient de repede.

N-ai cum să faci transportul public atractiv dacă-l amesteci cu traficul normal și dacă poate orice amărăștean să meargă cu orice cazan pe stradă. Efectiv nu ai unde să arunci un ac în parcările de după blocuri. Și majoritatea sunt cazane suite pe spațiul verde, trotuare, peste tot. În trafic nu mai vorbesc ce afumători au unii.

Sper să nu te superi pe mine că mă iau iar de promovarea agresivă a electricelor. Asta nu va rezolva mizeria, înghesuiala și haosul din trafic. N-am văzut pe nimeni, niciunde să vină cu ceva util și gândit mai mult de 5 minute legat de mobilitatea urbană. O ardem acum cu bicicletele, au umplut Timișoara de morcovi, tăiat din prima bandă, făcut bandă de bicle ce nu au continuitate deloc (clasicul "vor avea pe viitor"). Deocamdată se strânge mizeria acolo că nu se mai poate băga mașina aia cu periile ce mătură. În stații au pus niste panouri d-alea cu led și ajunge, că e smart. Dar nu gândește nimeni să facă niște linii altfel de cum erau pe vremuri ca să lege ceva de altceva sau măcar să ai conexiuni. În Timișoara cel puțin biletul e valabil o oră pe orice mijloc de transport (trebuie să cauți că la ei pe site nu e clară treaba), dar stai jumate de oră în stație aproape ce capăt de linie (la început).
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

Eu as tinde sa spun ca, cel putin in RO, mai multe femei ar alege masina personala in dauna transportului public din motive de (perceptie a) sigurantei personale. Din pacate inca vad o multime de comportamente stupide sau agresive la adresa unor femei, atat in statiile de transport in comun cat si in mijloacele de transport. Nu sunt neaparat dese, dar suficiente cat sa creeze o impresie de siguranta sporita in interiorul masinii personale.

Sorinus

Si nu doar femeile au parte de aceste comportamente stupide. Eram in tren spre munte, si am ridicat unu beat de pe locul meu, aveam rezervare. El nu avea inca bilet   se petrecea in Bucuresti in AstraTranscarpatic. Apoi a stat in picioare langa mine, si atipea si tot cadea peste mine. Dupa ce l-am admonestat, civilizat dar iritat, la un moment dat a zis 'o sa arzi' si a inceput sa se joace cu o bricheta. A trebuit sa fiu atent la prost  in loc sa ma relaxez. Omul nu avea ce cauta in starea aia in tren. Pointul e ca sunt muuulti dubiosi in transportul public.

mirceaeliade

Prin SUA am vazul ca o solutie buna la lipsa adecvata de transport public sunt rideshateurile care elimina de pe piata taximetristii scumpi si prost educati. Dar in EU s-au grabit sa le taie elanul din cauza simdicatelor tacimetristilor. Cand vor exista solutii private viabile monetar nu mai trebuie sa te rogi de autoritati sa iti faca parcari si autobuze

TVlad

#13844
Articolele cu pricina sint imbibate de propaganda idioata stingisto-feminista. Orasele noastre nu sint proiectate pentru nimic, masini, carute sau trotinete. Sint construite la intimplare de diversi cretini sau cretine. A atribui defectele oraselor unui anumit sex (nu gen pentru ca vorbim de persoane, nu de parti de vorbire, a propos), e dovada de miopie intelectuala.

Mie nu mi se pare deloc ca femeile ar avea vreo inclinatie catre transportul in comun. Dimpotriva, de vreo 20 de ani observ in majoritatea masinilor de scoala preponderent femei tinere. Multe s-or fi saturat de pipaielile si frecusurile din transportul in comun si vor sa se deplaseze in siguranta masinii proprii. Nu vad nimic condamnabil in asta.