Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 21 Guests are viewing this topic.

MNU

Dar sa se faca odata... cat mai repede!

S-o faca pe bucati, pe rand cate un sens, pe centuri ocolitoare... sa-i dea drumul odata ca sa poata porni si Sibiu-Pitesti intr-un final.

istvan78

#6136
Quote from: pasadia on May 13, 2015, 02:15:27 PM
Apropo de argumente amuzante  - e fain ca autostrada distruge prin zgomote si ar trebui acoperita la costuri mari dar solutia alternativa, centurile, se vor construi direct tunel. Vrea el sa demonstreze ceva si nu mai lasa logica sa-i stea in cale deloc. :)
Pai el sustine ca centurile ar necesita doar citiva Km de tunele 1+1. Nu se compara cu costul atuostrazii, sau al insonorizarii ei adecvate, pe toata lungimea. Nu mie se pare chiar invalid argumentul. Orcum, omul, n-a dat el gaura la macaroana, asta e solutia aplicata in toate statiunile de pe vaile din Alpi. Tunele simple 1+1 de pana la 1-2Km duc traficul de tranzit pe sub statiune.

Si toate paralelele cu vaile din Alpi sunt valide. Vaile strabatute de autostrazi nu sunt zone turistice de succes. Iar cauzalitatea e bijectiva, probabil. (S-a evitat constructia autostrazilor in zone turistice de succes, iar zonele strabatute de autostrazi n-au mai putut atrage turisti).

Si ideile legate de transportul in comun sunt valide. La fel se observa in statiunile din Alpi ca zilele cu "schimb de tura" a turistilor sunt cu blocaje pe sosele, in restul zilelor majoritatea(?) turistilor reusesc sa evite deplasarea cu masinile personale.

Nu mai repet alte argumente, dar mi-e greu sa le contrazic.

Am fost foarte surprins sa citesc ca singurele rute accesibile pt. transportul de marfa intre Moldova si Transilvania sunt pasul Tihuta si DN1A. Oare chiar e adevarat??!! Daca este, asta explica intr-adevar camioanele de pe DN1A.

Cine vrea sa vada cum se deruleaza traficul de marfa printr-un pas alpin pe autostrada, sa incerce Brenner-ul. Acolo alternative mai joase nu sunt, si autostrada urca la 1300m. Pe coborari camioanele sunt limitate la 50Km/h si pe ninsoare trebuie sa poarte lanturi. Din cauza asta si portiuni lungi din banda 2 sunt limitate la 80Km/h,pentru ca mergi pe langa o coloana continua de camioane cu 50Km/h. Un astfel de pas, fie el si autostrada te costa motorina in sus si frane in jos, si timp pe de-asupra. In niciun caz "tiristii" nu vor alege o eventuala ruta pe autostrada intre Bucuresti-Brasov-Bacau in locul DN2.

Ionut

Va rog sa nu discutati "argumente" puerile pe-aici. Bine ar fi sa clasam subiectul asta deocamdata (CoBra) pana la aparitia de noutati. Am intors subiectul pe toate fetele. Cu siguranta nu vom cadea de acord.

pasadia

QuoteAm fost foarte surprins sa citesc ca singurele rute accesibile pt. transportul de marfa intre Moldova si Transilvania sunt pasul Tihuta si DN1A. Oare chiar e adevarat??!! Daca este, asta explica intr-adevar camioanele de pe DN1A.

DN15 (Toplita - Piatra Largului - Targu Neamt) e deschis traficului greu fara nici un fel de restrictie. La fel DN12A, Miercurea Ciuc - Onesti (poate de asta e si atat de rosu pe harta). Pe DN11 am vazut in destule cazuri tirurile trecand voioase (podul distrus se ocoleste pe o solutie improvizata ce pare sa reziste fara probleme la greutatea tirurilor). DN10, Brasov - Bacau, e cu semnul intrebarii caci apar alunecari de teren la Siriu si mai nou restrictii mari de viteza la unele viaducte.

Pe DN1A nu am auzit sa existe vreun transport de marfa spre Moldova. Eventual spre partea sudica, Buzau / Braila / Galati, dar doar atat.

@Ionut: tot nu intelegi ca asemenea opinii, cat timp nu sunt combatute, produc idei gresite in aceasta mica comunitate...

pasadia

Poftim, a lansat Baiazid teoria, acum toata lumea o crede adevarata: comentariul 18 din acest articol.

QuoteTraficul mare de tiruri de pe DN1/DN1A e oarecum artificial, adunand impreuna tot transportul de marfa din si catre SE Romaniei. Moldova si R. Moldova. Cum adica – de ani buni de zile sunt restrictii de tonaj prin toate trecatorile din Orientali, exceptand drumul prin Vatra Dornei unde se duc televiziunile la prima zapada sa filmeze tiruri iesite in decor. Sunt lucruri facute cu cap, pentru a umfla niste cifre de trafic pe o anumita ruta si a justifica celebra autostrada.

Ionut

Va rog incetati discutia sau mutati-o in Parcare. Publicul lui Zoso nu este tocmai "toata lumea".

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

tone_iulian

Nu se mai aude nimic de primi 3 km  dintre Popasului si Bucuresti  a trecut aproape un an  de cand nu sa miscat nimic nici licitatie cred ca trece si anul asta si nu se apuca de treaba.
.

panda_no 5

CNADNR-ul isi asumase niste termen in legatura cu ultimii 3 km.
Neseriosi.
Eu nu inteleg cum lucreaza.
E simplu sa delegi problema catre o persoana care sa urmareasca respectarea unor termene asumate.

Dripci

 Asocierea Impressa Pizzarotti & C SpA - Tirrena Scavi SpA este in proces cu CNADNR din cauza faptului ca ei considera ca au fost impiedicati prin modificari ale proiectului si prin fortarea de semnare a unor acte aditionale, sa construiasca in timpul stabilit acest tronson, chiar daca au avut de castigat bani din acele acte aditionale.
Ei considera ca mai mult au avut de pierdut pentru ca au avut santierul deschis asa mult timp decat au avut bani castigati din actele aditionale.
Cat timp a fost proces pe rol, nu s-a facut receptia pe acei 2.5 km de catre CNADNR pentru ca Pizzarotti nu si-a luat banii.
LE: se pare ca procesul s-a finalizat de curand
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Si+fara+autostrada+si+cu+banii+luati+CNADNR+trebuie+sa+achite+co

panda_no 5

Sa nu uitam ca asocierea de mai sus ocupa un teren imens linga str Gherghitei, teren pe care au depozitate o gramada de utilaje, armaturi, baraci, etc.
Nu cred ca platesc ceva pentru terenul ala.

TibiV

Plătesc, fii liniştit.
Inclusiv pentru terenurile neexpropriate pe care au avut drumurile tehnologice au plătit chirie proprietarilor privaţi de terenuri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Va rog sa terminati cu ideea preconceputa legata de CoBra. NU este o autostrada doar pentru turisti.
Este o autostrada care va lega Sudul de Centru si care va face ca Brasovul sa explodeze.
Mor cand aud ineptii prin care o comparati cu dopul de la Eforie. Aceasta comparatie ar functiona doar daca Mangalia ar fi la felk de puternica economic cat Brasov (+Codlea, zarnesti, rasnov, ghimbav, sacele), Sf Gheorghe si Tg Secuiesc, la un loc.
Nu cred ca exagerez daca spun ca traficul spre Bulgaria nu se poate compara cu BV-fagaras, sighisoara, m ciuc.
M-am saturat sa ma duc la BV (in interes de munca) pe limitari de 30, treceri de pietoni si serpentine.
Este o adevarata placere sa mergi in spatele unui tir, noaptea, pe coborarea de la predeal (spre bv sau spre rasnov, tot aia e).
Iar cand ai si un tir in spate, nu poti decat sa te rogi ca il tin franele.
Daca s-ar deschide si ziua pt tiruri, am asista la carnagii zilnice.
Tuturor celor care mi-au dat si imi vor mai da dislike pt opinia mea le doresc sa faca acest traseu noaptea, intre 2 tiruri, eventual cu putin polei pe jos.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#6148
Faci o confuzie dr4qul4. Nici de la Tecuci la Galati nu este placut sa mergi 40 din cei 75 de km prin localitate continua cu teoretic 50km/h. Si drumul este destul de aglomerat si seara sunt sanse bune sa dai de un mos beat sau de o baba chioara pe carosabil. Poate ca nu e placut in spatele unui tir pe serpentine, dar sunt multe legaturi in Romania in care este la fel sau in care mergi distante enorme prin localitati. Un alt exemplu este DN7 de la Pitesti spre Sibiu, pana la Dealul Negru ai 60% localitate si 20% serpentine.

Intrebare se pune doar: UNDE FAC PRIMA DATA AUTOSTRADA? Si evident primul criteriu este: acolo unde drumul actual nu mai face fata si sunt AMBUTEIAJE. De exemplu ambuteiajul de la Sebes devenise insuportabil si era zilnic. Acolo era un strigat disperat al infrastructurii: faceti autostrada!!!

Acum, pe Valea Prahovei avem ambuteiaje. 10-20 de zile pe an. Deci trebuie autostrada. LA FEL ca si la EFORIE sau AGIGEA. De aici comparatia.

Una dintre justificarile principale ale autoritatilor pentru CoBra sunt ambuteiajele. De aceea este (aparent) de neinteles de ce nu sunt LA FEL DE PRIORITARE si alte zone din România cu ambuteiaje, respectiv Litoralul, dar mai ales centura Bucuresti. Sigur, prietenii stiu de ce: este vorba "parandarat".

Faptul ca se circula dificil pe DN1 si ca legatura Bucuresti-Brasov merita o autostrada este de netagaduit. Criticile de aici de pe forum se refera la alte aspecte, cum ar fi:
- PPP cu 8 miliarde de € in loc de constructie normala cu 1 miliard
- exista Valea Oltului, care este MUUUULT mai importanta, cu un volum de trafic de camioane incomparabil mai mare, cu costuri infinit mai mici prin finantarea europeana, cu urcarea doar pana la cota 600 in loc de 1100, cu inchiderea completa a A1 si astfel legatura directa Bucuresti-restul Europei si Bucuresti-Transilvania si multe alte argumente.
- argumentul cu ambuteiajele turistice nu poate fi folosit partinic: pe VP da, ca vrea muschii mei, si pe Litoral ba, ca asa-i in tenis...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

@vancouver, pe VP ai ambuteiaje 104 zile pe an, nu 20 ca la Eforie, si mai e si de 4 ori mai lung. Crede-ma ca le fac pe ambele de cel putin 10 ori VP si 3 Eforie (unde nu am stat niciodata pt ca se blocheaza doar dupa pranz)

Si eu consider PiSi nr 1 si nu sunt de acord cu PPP pt CoBra. Dar tb inceput de undeva si asta inseamna 2 centuri: comarnic, busteni, + coborarea de la Predeal.

M-am saturat ca atunci cand ma duc la BV sau Covasna sa-mi fac programul in functie de ziua saptamanii si timpul de afara.

Daca vrei o conparatie corecta, atunci CoBra e la acelasi nivel cu A2, Cernavoda-Constanta. DN-ul acela era agloomerat tot 30 -40 de zile pe an. Oare de ce ne tb autostrada? Pt tiruri era suficient, iar pt turisti aveam tren.
Si ca populatie, BV cu imprejurimi+ sf gheorghe e tot cam cat constanta.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024