Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Mersul trenurilor

Risipa de asfalt, se puteau petici multe gropi prin romania, da inteleg problema cu excesul de bitum, chiar ma uitam la video legat de centura bucuresti acolo nu era bitum sa tina nici 3 zile ca na e scump, nu cred ca ar fi afectat traficul probabil doar s-ar fi facut santuri la caldura dar ar fi mers cel putin un an si schimbat in garantie. Ce mai exagereaza astia la comentarii pe fb legat de crapaturile alea, zicea unu ca parapetii ar fi pusi in pamant si nu in ciment, tot nu as vedea care ar fi problema, daca intrii in parapet si se desprinde zic ca e mult mai bine ca amortizeaza ca un fel de elastic, daca ar fi parapet stil zid nu cred ca ar fi placut sa intrii in el, astia for parapet cum e la poduri tot drumul, in alte tari nu e deloc..

RobertN

Salutare!

Mă bag puțin în discuția de mai sus, dacă îmi permiteți off-topic-ul.
Consider că acest forum (și asociația API ca atare) este principalul reper vis-a-vis de lucrările de infrastructură (rutieră, în acest caz) din România. Reper pentru cei interesați, pasionați - în primul rând - de acest domeniu, cât și pentru mass-media. Să nu uităm, este un efort voluntar al celor care contruiesc acest reper!

Or fi voci sau reacții părtinitoare pe forum? Posibil.
Există suficientă cantitate de informații obiective astfel încât, cei care doresc, să poată observa echidistant acest fenomen? Cu siguranță.

Spun asta din punctul de vedere al unui nespecialist (tehnic vorbind) care reușește să-și formeze puncte de vedere realiste și conforme cu realitatea, urmărind discuțiile de aici.

Dincolo de incompetența uriașă (prostie în forma ei pură, aș spune) și totalul dezinteres al autorităților față de tot ce înseamnă infrastructura în România, API reprezintă (pentru mine, cel puțin) singura sursă de  informație validă și transparentă în legătură cu infrastructura din România (și tot ce ține de acest domeniu).

De acord cu faptul că opiniile/curentul de opinie general plecat de aici nu este 100% valid (hei, nimic nu este perfect  :) ), în același timp consider că este cel mai apropiat de realitate.
În plus de asta, indiferent de mesajele părtinitoare (dacă or fi, sunt sigur că sunt alții care sunt preocupați de acest aspect și care pot comenta în acest sens), API nu subsitutie constructorii, procedurile de lucru, verificarea tehnică a șantierelor etc. Iar dacă sunt lucrări neconforme (iar istoricul ne arată că sunt), al căror efect se vede după recepții/inaugurări, vocea asociației (Ionuț, în speță) a fost obiectivă, critică și echidistantă de fiecare dată.

Este bine să cântărim informațiile, să le așezăm pe un filtru echidistant iar acolo unde credem că nu înțelegem (sau credem că știm noi mai bine, nefiind specialiști ci doar scenariști), să punem întrebări clare și la obiect pentru a fi lămuriți întru totul (sunt destui oameni aici pe forum care fac carieră în acest domeniu - le mulțumesc pe această cale).

Zi bună tuturor!

P.S.: când spun asociația API mă refer la întreaga comunitate, la toți cei care contribuie cu informații și discuții constructive pe forum (de la "toddleri" la "monarchi" :D )

rizzuh

#10337
Quote from: prd.marius on March 29, 2018, 02:19:57 PM
Stirea de pe facebook-ul CNAIR: https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1994692157457520.
Intrebare pentru colegii specialisti, daca se poate.
Aceste "imbunatatiri" aduse asfaltului, nu-l vor afecta mai mult? Mie personal mi se pare ca au raschetat destul de putin, dar nu sunt deloc un expert in domeniu.

EDIT: Decopertarea este in nodul Decea intre bretele de pe sensul catre Sebes (plus cativa metri pe bucla), adica la intersectia cu lotul 4. Chiar si asa, L3 a fost gata cu mult timp inaintea L4 si se putea deschide. Asta pe langa ca inlocuirea stratului de uzura pe cateva zeci de metri se putea face sub trafic - cum se face de exemplu, uh, peste tot in tara, pe drumuri nationale, judetene, comunale si pe strazi in localitati.

Au tinut autostrada inchisa pentru ca era exces de bitum dincolo de nod, pe bucatica care duce in lotul 2, care nu este circulabila, pentru ca dincolo pe lotul 2 este doar camp?!

Intre timp au fost accidente pe DN1 cu morti si raniti, fix pe portiunea dublata de lotul 3, iar CNAIR pentru astfel de rahaturi a tinut abuziv inchisa autostrada? Astia ar trebui sa fie la puscarie. TOTI. >:(

perfidus

^^ @dinamogabry - este corect, parapetii laterali sunt prinsi pe stalpi metalici infipti cu o masina speciala direct in suprastructura rutiera (de obicei prin balastul compactat, restul in pamant). Se poate vedea utilajul in galeria de poze de pe forum (de exemplu aici)
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adiarc

pentru situatii de acest gen s-a inventat garantia de 4 ani...restul e can-can

in alta ordine de idei,pe lotul fantoma - lotul 2 ,Aktor(ex)Euroconstruct...continuua degradarea...aici,la nodul Teius,totul e incremenit in timp si la fel arata si acum peste un an de zile.Deja consider ca nu mai sunt suficiente penalizarile si daca in scurt timp nu vedem miscare ADEVARATA,este necesara o reziliere rapida si o relicitare si mai rapida





nimic...zero de un an de zile  >:( >:(









"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

zona Oiejdea...acelasi lot fantoma si zero miscare de muuuuult timp







nimic si la limita cu lotul 1,in zona Santimbru



in alta ordine de idei se circula intr-o coloana continuua de la Turda la Lancram,iar pe sens invers am avut ( nu la o ora de vf ci pe la 13:30 ),o coloana uriasa de la Lancram pana pe centura Alba



zona Lancram







si tot Lancram-ul blocat



momentan atat.Concluziile sa le traga fiecare si cnair sa ne traga de ... >:(



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

lupualb

#10341
Astazi de la Sebes pana in Alba Iulia, aproximativ 20 km i-am facut in vreo 50 minute. Stand in coloana ma gandeam la perioadele cand faceam din Sebes pana in Cluj Napoca(120 km) cca 1:50 minute. La lotul 1 si 2 se lucreaza anemic, doar pentru momente speciale de fotografie. Pana nu vad in spate la Lancram puzderie de oameni si utilaje in lucru, acelasi lucru si in zona Paraul Iovului pentru mine este clar ca aceste doua loturi nu sunt programate a fi deschise nici macar in 2019. Avem ceva alegeri in 2020?
Duminica am facut o mica excursie pana la barajul de la Tau, pe Valea Sebesului. Prin respectivii munti sunt zeci de kilometrii de tunele sapate in 4-5 ani de zile. Astia de acum nu sunt in stare pe loc drept sa faca un drum de Doamne ajuta intr-un timp rezonabil. Si cand ne gandim ca de la constructia respectivelor tunele au trecut mai bine de 30 ani, nici nu vreau sa imi imaginez ce diferenta de tehnologie este.
Ce s-a ales de tara asta, vai de capul nostru!

TibiV

Quote from: lupualb on March 29, 2018, 10:06:27 PM
Avem ceva alegeri in 2020?

Nimic important...
Locale in vara, parlamentare undeva in noiembrie/decembrie... ;)

Daca am fi fost in octombrie 2020, ar fi deschis si LD1 si LD2... Merge si asa !...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

#10343
Quote from: rizzuh on March 29, 2018, 11:10:25 PM
(vorbind despre regulamentul receptie) Nemtii deschid drumurile nefinalizate? Poate vreti sa dam drumul pe autostrada sa circulam pe pamant?!

Domnu' Serbanescu, va referiti la pamantul asta din pozele de aici?





Stati linistit Domnu' Serbanescu, ca dupa ce dati drumul la autostrada, din proprie initiativa zona aia de cateva zeci de metri o sa o ocolim pe DN sau pe drumul de intretinere. :lol:
Sau pe DN aluneca si e periculos, iar drumul de intretinere nu e suficient de lat? :lol:

TibiV

Quote from: NGC on March 30, 2018, 12:02:32 AM
.. zona aia de cateva zeci de metri o sa o ocolim pe DN sau pe drumul de intretinere. :lol:

Nțțțț....

Că parcă si "dumul de întreținere" era prea îngust, sau prea neasfaltat, sau nu avea becuri cu LED...
Oricum. sunt sigur ca era alunecos ca gresia din baie...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Legat de frezarile facute de TS, stratul de uzura in Germania este prevazut sa aibe 3-4cm. Daca se face mai gros, gropile superficiale care apar vor fi si ele mai adanci (pana la urmatorul strat) si deci mai periculoase. Asadar, aparent, e OK ce face Tirrena.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Granata06

Ieri in jurul orei 16.00 un excavator lucra la taluzul cu pricina iar un altul lucra la taluzul debleului care se vede de pe supratraversarea DN1 in apropiere de Turda. Autostrada era libera (goala), utilajele lucrand in afara partii carosabile, dupa parapetele de siguranta, pe taluzuri. Mda, un adevarat pericol.

Ionut

^ Trist, foarte trist! Lasa ca DN1 este foarte safe.

#NiciGermaniaNuAcceptaAsaCeva #GenSaMoaraDusmaniiMei

Granata06

In legatura cu DN1, pe sensul Turda - Sebes, paralel cu ST4, am vrut sa sun la 112 fiind credeam ca soferul tirului din fata mea (aprox 50 de m) era beat, incepuse sa faca slalom trecand alternativ pe sensul opus. Defapt ocolea gropile recent aparute. Am luat niste gropi la 80 km/h de am crezut ca imi zboara rotile. Trebuie sa alegi, iei gropile sau treci pe celalalt sens. Majoritatea acestor gropi apar in zonele deja peticite anul trecut. Podul de pe Aries (varianta Turda) - semafor in continuare, arata ca dupa razboi.


rizzuh

Aia sunt cativa din doar cei 1500 km cu gropi ;) :lol: