Abrevieri si acronime din infrastructura

Started by sebba, January 18, 2013, 02:22:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Si adresele lor de mail au ramas tot pe AND...

De exemplu comunicatele le trimite de pe presa@andnet.ro :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

RTE= responsabil tehnic cu executia.

Pozitie impusa in organizatia constructorului de catre legea 10 si are diferite responsabilitati.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

runner


Ionut


alecu26

SIRP= Șuruburi de inalta rezistenta pretensionate (metoda de imbinare a tronsoanelor de poduri metalice). In trecut se foloseau niturile incalzite de rosu, acum castiga tot mai mult teren sudura). Se foloseste foarte mult in Romania la podurile tip grinzi cu zabrele de CF.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hyp88

Imi poate spune cineva ce e OSM? Din context inteleg ca e ceva legat de harti/schite....cum se acceseaza acest OSM?

TibiV

www.openstreetmap.org

Un fel de GM (GoogleMaps), dar fara poze din satelit...
Doar harta.
Dar de multe ori mai buna decat GM, pentru ca pe OSM figureaza detaliat cele mai multe proiecte discutate de noi aici....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

frunzaverde

Quote from: AlexAllex on April 25, 2016, 08:57:46 PM
PCN ?

Pavement construction number. Descrie capacitatea portanta a unei piste de aterizare. Se foloseste alaturi de ACN (aircraft classification number) pentru a determina ce avioane pot ateriza pe o pistă. Dacă ACN > PCN avionul poate ateriza fara restrictii. Dacă nu se pot autoriza aterizari ori cu restrictii ori in numar limitat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

infraAdi_ro

PISTA DECOLARE ATERIZARE
PCN 48/R/C/W/T
CALEA DE RULARE ALFA
PCN 55/R/C/W/T
PLATFORMA DE IMBARCARE - DEBARCARE
PCN 54/R/C/W/T
unde:
PCN = Pavement Classification Number;(capacitatea portantă)
R – indică structura rutieră rigidă;
C – arată capacitatea portantă a patului pistei; indicele C arată o capacitate slabă, cu un modul de reacţie ks cu valori cuprinse intre 25 – 60 MN/m³;
W – corespunde categoriei de presiune în pneurile aeronavelor; W nu impune limite în acest sens;
T – se referă la o evaluare tehnică a caracteristicilor sistemului rutier şi aplicarea tehnologiilor referitoare la comportarea structurilor rutiere.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

JohannDB

Quote from: AndyM09 on April 28, 2015, 03:00:46 PM
Salut! :D
Am si eu o curiozitate.
Cum se traduc kilometrii aceia gen kilometrul 52+436 ?
Niciodata nu am inteles la ce se refera aceasta notatie.
Merci! :D

     Deși ai o întrebare cu "vechime" (și eu am intrat acum aici, "ocazional"), poate mai citești această completare la întrebarea inițială pusă....
     Bornele kilometritrice ai să le vezi ori pe dreapta drumului, ori pe stânga drumului (exceptie pe autostrăzi, unde tablele kilometrice sunt pe mijloc, între sensurile de circulație).
     Dacă în timpul deplasării ai bornele pe dreapta ta, asta înseamnă că te deplasezi dinspre "centru" spre "exterior/graniță", punctul "0" (Bucureștiul) fiind în spatele tău.
     Dacă bornele kilometrice sunt pe stânga ta, deplasarea se face dinspre "exterior/graniță" spre "centru", Bucureștiu, cu punctul"0" fiind în fața ta.
     Bornele sunt marcate cu diferite culori....
          -roșu pentru DN (drum național)
          -albastru pentru DJ (drum județean)
          -galben pentru DC (drum comunal)
          -verde pentru autostrăzi, unde indicele km va fi tot pe fond alb.
    La partea superioară pe partea colorată borna, pe ambele fețe ce se văd prin parbriz (fețele perpendiculere pe axa drumului), are înscrisă poziția kilometrică față de punctul "0" (pe DN față de București, de exemplu 586/undeva pe lângă Oradea) sau la celelalte față de locul unde începe DJ-ul sau DC-ul.... Mai jos pe partea albă nu cred că mai este necesar de spus.
    Pe fața paralelă cu axul drumului, borna, pe partea albă, are înscris numărul drumului respectiv, după care poți identifica drumul pe hartă (de exemplu DN 13E sau DJ 103 A sau DC 78).

TibiV

Johann. si tot nu i-ai rapuns omului... :lol:

Quote from: AndyM09 on April 28, 2015, 03:00:46 PM
Cum se traduc kilometrii aceia gen kilometrul 52+436 ?

km 52+436 insemna kilometrul 52 + 436 de metri.
Mai exact, conform notatiilor matematice, este kilometrul 52,436.
Dar ce vine dupa virgula evident ca nu mai este km...
Practic km 52+436 inseamna ca acel punct se afla la 52436 de metri de "kilometrul zero".
In cazul Drumurilor Nationale (al tututor DN-urilor cu o singura cifra, care din fericire sunt doar 7...) "kilometrul zero" este in curtea bisericii Sf.Gheorghe din Bucuresti, intre Pta Unirii si Pta Universitatii.
Daca te uiti pe GM, ai sa vezi ca mari bulevarde ale Capitalei sunt de fapt DN1, Dn2,.... DN7.
Orientativ (nu sunt cifrele reale, doar aproximarile mele absolut estimative :lol: ) se poate spune ca Hotelul Intercontinental este pe DN1 la km 0+265, iar Palatul Victoria (sediul Guvernului) este tot pe DN1, la km 2+437...
IarBd. Pierre de Coubertin care te duce in Stadionul National pleaca din DN3, pe la 5+834
Iar pasajul de la Piata Sudului este pe DN4 la km 7+132...
Gara de Nord cred ca este undeva pe DN7... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

#42
Quote from: Ionut on April 28, 2015, 04:00:05 PM
E foarte simplu. Km 52 si 436 de metri.

    Răspunsul "prim" l-a primit de la "Ionuț"; nu mai era nevoie să repet spusele lui Ionuț. :hm:
Ceea ce am mai scris, am spus că este o completare, legată de bornele kilometrice și inscripționarea lor...  Iar completarea ta, cu "KM 0", este de asemenea binevenită. Și încă o completare legată de istoricul "monumentului KM 0":

   De pe "Wiki-citire".... """"Monumentul Kilometrul zero localizat în centrul Bucureștiului, România, în fața Bisericii Sf. Gheorghe Nou, sector 3, a fost conceput de arhitecții Horia Creangă și Ștefan Niculescu și materializat de sculptorul Constantin Baraschi în 1938.

Monumentul de la Kilometrul 0 este o roză a vânturilor, între razele căreia sunt gravate denumirile principalelor provincii istorice românești: Ardeal, Banat, Basarabia, Bucovina, Dobrogea, Moldova, Muntenia și Oltenia. În centrul rozei, sculptorul a plasat o sferă încinsă pe circumferință cu un brâu pe care sunt reprezentate semnele zodiacului, iar pe lateralele de piatră ale micului bazin în care stă puțin scufundată roza sunt săpate denumirile unor orașe ale României și distanțele, pornind din Kilometrul 0 până la ele.[1] Printre orașele ale căror denumiri sunt gravate pe acesta se numără și Chișinău, Orhei, Tighina, care sunt în prezent în Republica Moldova, precum și Silistra și Bazargic azi Dobrici din Bulgaria, care au făcut parte din România Mare din 1913 până în 1940"""".
     Mai este un aspect, acest KM 0 (cadastral) a nu fi confundat cu KM 0 din fața Teatrului Național, ca simbol al manifestațiilor pentru democrație/libertate/anticomiunism din martie-iunie 1990.

133 313

#43
Abrevieri utilizate in topicul Magistrala 5 metrou, Drumul Taberei-Eroilor:
AM = Academia Miliara
ORZ= Orizont
FAV=Favorit
DT34= Drumul Taberei 34, DT20=Drumul taberei 20, s.a.m.d.
RD5= Raul Doamnei 5
PRC= Parc Drumul Taberei=Parc DT
RO=Romancierilor
VA=Valea Argesului
VI=Valea Ialomitei
VO=Valea Oltului
ER2=Eroilor 2
CV= Centrala ventilare, CV FAV-DT34=centrala ventilare interstatie Favorit-Drumul Taberei 34
PLS=Punct lansare scut (TBM).
PSS=Punct scoatere scut.
CH=Cetatea Histria (str.)
TgN=Targu Neamt (str.)
LC=Lunca Cernei (str.)
DM=Dealul Macinului (str.)
Arutela=alee
Haiducului=alee

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"