Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 42 Guests are viewing this topic.

pasadia

#4275
Quote from: igorashu on October 16, 2014, 05:11:50 PM
Adică aici ? Se închide unul dintre punctele pe unde intră toți bezmeticii?

Link-ul de google e de la intersectia cu DC93, nu cu DJ 100B. Dar probabil ca un nod acolo i-ar determina pe "ilegalisti" sa renunte la obiceiurile lor.

danutzu_1069

#4276
Quote from: igorashu on October 16, 2014, 05:11:50 PM
Adică aici ? Se închide unul dintre punctele pe unde intră toți bezmeticii?

Nu e acolo, e un pic mai jos: https://goo.gl/maps/8w5dM , dar unde exista aceiasi problema

MHN

#4277
Bravo UMB!
Insa ceea ce se intampla cu acele dealuri reprezinta un dezastru ecologic, propus de proiectant si acceptat de catre CNADNR (sau invers).

@ alecu, care este mai in tema dpdv tehnic decat 95% dintre noi, zice bine: acolo se impunea cel putin cut&cover, daca nu chiar NATM pentru juma' de profil.
E totusi anul 2014 insa, din pacate, vom constientiza problemele solutiilor alese abia peste cativa ani, cand raul e deja facut.

Pana si in Bosnia se afla in executie solutii NATM, pe proiecte finantate de la bugetul de stat sau din fonduri nerambursabile, fiind vorba de forme de relief comparabile (un exemplu dintre multele aflate in desfasurare) sau chiar mai putin "agresive" decat cele de pe Gilau - Nadaselu.

Ce parere ai delacroix?!

istvan78

Cred ca exagerezi totusi cu expresia "dezastru ecologic".

Se modifica relieful local. Local si restrans, vorbim de suprafete la distante de pana la 200m de la axul drumului. Nu se polueaza chimic, suprafata ramane vegetabila. Se defriseaza cateva hectare de padure. La nivel ecologic e nimic. Vegetatia va creste si daca forma dealului e diferita, animalele vor paste si vor vana, pasarile vor cuibari.

Eu cred ca impactul ecologic al unei autostrazi e mult mai mare unde nu sunt suficiente posibilitati de trecere pentru animale, decat din cauza excavatiilor. Natura nu tine la o anumita forma a reliefului.

La Aciliu trebuia facut tunel, pentru simplul motiv ca debleul nu a stat locului si s-a ajuns la costuri si mai mari in felul asta.
Va fi si aici la fel? Nu stim. Speram ca s-a invatat din cazul Aciliu si s-a studiat mai bine geologia dealurilor.

Apropo, am petrecut cateva luni in Coreea cu ceva ani in urma si am circulat mult pe autostrazile lor, majoritatea prin munti. Cu autocarul, deci am avut posibilitatea sa admir peisajul.
Au taiat aia deblee in calcar pe langa care Aciliu arata a groapa de joaca cu nisip... Si oamenii aia sunt obsedati de ecologie.

florin74

http://www.gandul.info/financiar/autostrada-comarnic-brasov-drum-fara-sfarsit-modificarile-de-traseu-negociate-de-cnadnr-cu-vinci-strabag-aktor-13400752

Iată câteva dintre modificările incluse în anexă:

- Construirea unui sens giratoriu şi a unei curbe cu lungimea de 250 metri care constituie un drum de legătură între DN1 şi autostrada Bucureşti-Braşov în zona Comarnic Sud, la km 111+875 al autostrăzii.
- Construirea unui viaduct cu lungimea de 400 de metri – parte a unui drum de legătură cu lungimea de 570 de metri, între DN1 şi autostrada Bucureşti-Braşov în zona Comarnic Nord, la km 115+300 al autostrăzii
- Lărgirea platformei autostrăzii de la 23,5 metri la 26 de metri în  secţiunea km 111+875 – km 115-300
- Reducerea lungimii podului peste râul Prahova, situat între km 112+410 – km 113+910, de la 1.500 metri la 780 metri situat la km 112+700.
-  Construirea unui pod peste râul Prahova la km 113+700 care va avea lungimea de 180 metri
- Demolarea podului rutier existent de la km 113+760
- Realizarea unei traversări pietonale situată între km 113+600 şi km 113+950
- Realizarea unui pasaj inferior şi al unei pasarele pietonale pentru a asigura accesul locuitorilor de o parte şi de alta a autostrăzii şi a râului Prahova în zona km 114+350
- Construirea unui pod peste râul Prahova la km 114+550 şi renunţarea la podeţul prevăzut în studiul de fezabilitate la km 114+150
- Amenajarea râului Prahova
- Mărirea înălţimii împrejmuirii din sârmă pentru protecţia faunei la 1,80 metri faţă de 1,40 metri în această secţiune
- Realizarea pe partea stângă a autostrăzii a unui drum care asigură legătura între cele două poduri existente la km 112+850 şi km 113+760 şi accesul la proprietăţile din zonă.

jalemare

Comarnic-Brasov e in coma, in varianta actuala!
pacat ca tine pe loc celelalte proiecte...

igorashu

@pasadia, @danutzu_1069: corect, my bad.
Dar văd că în ambele puncte sunt intrări d-astea. Oare după construcția nodului n-ar putea fi dezafectată (băgat excavatorul) cea de la intersecția cu DC93? Sunt doar 3-4 km între cele două pasaje.

alecu26

florin, acele modificari le vad pe o portiune foarte scurta. Cam acolo ar fi o asa numita centura a Comarnicului.

PS: Observati care e platforma de autostrada in zona de munte. 23,5 Vs 21 (DX). Deci economie de 10% la terasamente si asfalt....deci per global, mai ales daca s-ar face structurile si tunelurile pentru autostrada....doar 2-3%. Iar ca rapiditate...cum spunea Delacroix...sa fim seriosi. Asfaltul ala se produce si se toarna la fel de usor, poate castigi un pic de timp la terasamente, dar de obicei terasamentele nu sunt critice in executia autostrazilor, mai ales la cele din zone grele (deal-munte).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ghrt

Dacă tot a ieşit un proiect cu o centură a Comarnicului, ar putea să pună ceva bani şi să o realizeze. În rest (adică Posada şi serpentinele) se poate circula cu o viteză acceptabilă de vreo 30km/h până la Sinaia. Dopul se formează în Comarnic din cauza trecerilor de pietoni, a limitărilor inerente de viteză (eşti totuşi într-un orăşel) şi a limitării legale. Plus că în Comarnic drumul se îngustează la 1x1. Până acolo se circulă acceptabil.


Scenariu:
Eu cred că o autostradă Comarnic - Braşov prin ea însăşi nu va ajuta atât de mult să ajungi la destinaţie în zilele cu aglomeraţie turistică, deoarece turiştii ăia trebuie să iasă de pe autostradă. Problema va fi că nu vor avea unde să iasă, şi vor bloca banda 1, banda de urgenţă dacă va exista şi apoi şi banda 2 în dreptul fiecărei localităţi cu pârtii de schi. Adică e uşor de închipuit că ieşi pur şi simplu. Problema apare când locurile de parcare sunt umplute şi se formează coloane care se mişcă încet. În rest, sunt de acord, A3 va scurta remarcabil stresul, efortul şi timpul unei deplasări pe VP :-) Simetric, problema se va pune la intrarea în Bucureşti, în lipsa unei centuri funcţionale plus intrări în cartiere. Un fenomen similar îl experimentez când ies din Bucureşti pe DN3. E o limită de 50 km/h în orş. Pantelimon, şoseaua în sine e OK, nu sunt obstacole, treceri de pietoni circulate, intersecţii care să oprească traficul etc, iar după ce se depăşeşte zona antropizată viteza creşte substanţial. În zona "urbană" se circulă doar cu 30 km/h. De ce? Din cauza aglomeraţiei, care face ca o coloană să meargă permanent la viteza celor mai lenţi dintre participanţi. Ieşirea multora pe DNCB scade aglomeraţia şi traficul începe să se desfăşoare la viteza permisă de drum. Aplicat la A3 în localităţile turistice, o dată ce banda de ieşire de pe autostradă şi apoi drumul aflat în continuarea ei vor deveni aglomerate, viteza o să tot scadă  şi vor apărea bizonii, care vor veni pe banda de urgenţă. Apoi vor veni şi bizonii şmecheri, pe banda 2 şi se vor opri ca să poată totuşi ieşi unde au chef...
Cont (aproape) inactiv.

iuli

Quote from: alecu26 on October 16, 2014, 05:30:54 PM
nu e chiar asa o performanta. O sa repet de 1000 de ori...decaparile si excvatiile sunt lucruri care orice firma cu un excvator un buldozer si 3 camioane le face si le face rapid. Pacat ca nici pe acest proiect, CNADNR nu a impus, chiar pe un FIDIC Galben niste structuri cut&cover acolo. Sau acolo....la acea panta a terenului putea fi cut&cover pe jumate de sens. Sau un fel de galerie, deschisa pe o parte...cuum sunt atate pe transfagarasan, sau cum practica in general CFR-ul in foarte multe locuri.
:(

Puteau fi ceva de genul asta?

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

@grt, nu ai dreptate.
Una e ca si cei care merg in bușteni, predeal, râșnov si poiana sa treacă prin comarnic, posada, sinaia, si alta e sa iasă direct unde au nevoie.
Centura de la  sinaia nu e deloc centura.
Si odată facuta autostrada poate deveni o strada, de unde sa poti ieși liniștit din parcare.
Comarnic-Bv va avea mai mult trafic decât orice alta autostrada si este absolut necesara. Poate fi insa realizata si la nivel de drum expres, sau cu limita de 90.
Dar făcând si sibiu-pitesti devin inutile atât ploiesti-comarnic, cat si bv-sb.

Daca nu faci PiSi atunci tb sa faci de la SB la Ploiești si in plus trebuie sa reconfigurezi intrarea in București, dintr-o zona aglomerata deja unde exproprierile vor fi astronomice .

Iar daca vrei sa faci ca in MPGT, si sa faci si BV-BC,  atunci CoBra ar tb sa aibă 3 benzi pe sens
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stangabriel

Stiu ca e de companie electorala,dar mai da niste sperante.

http://www.bihon.ro/guvernul-ponta-promite-sala-polivalenta-noua-si-autostrada-la-oradea/1468506

Rus a afirmat că licitaţia pentru tronsonul de autostradă Suplac – Borş e finalizată şi că lucrările vor fi reluate la primăvară.

Mai întâi, ministrul Transporturilor, clujeanul Ioan Rus ne-a anunţat cum ,,autostrada Borş – Suplac  se finalizează. De îndată ce timpul va permite, încep lucrările, în primăvară. Este vorba despre 220 milioane de euro", adăugând că lucrările vor continua şi în Sălaj, pentru ca autostrada să fie legată de Cluj.

pasadia

Nu cred ca e nevoie de 3 benzi. E nevoie doar sa interzici traficul greu in week-end-urile aglomerate (cel putin la anumite ore), asa cum fac ungurii in week-end-uri si sa faci un sistem de taxare decent, suficient de rapid.

Nodul (sau nodurile) Comarnic nu se vor aglomera niciodata, probleme pot aparea la nodurile de la Poiana Tapului (pentru Sinaia si Busteni) si de la Predeal (pentru Predeal in primul rand - apropo, Azuga oare pe unde se va lega - probabil prin Predeal, nu? ). Nodul de la Poiana Tapului e destul de lung, portile probabil vor fi langa DN1 si sunt cateva sute de metri din A3 pana-n DN. Nodul de la Predeal e mai scurt, si in plus acolo e si intersectia cu DN73A, insa banuiesc ca pot gasi solutii astfel incat portile sa se deschida destul de repede (daca vor exista porti).

nicolaem

hm, nu stim cat au licitgat  CORSAN SALINI IMPREGILO si AZVIRT?

poate ne dam seama de castigator daca ministrul spune 220mil euro. desi aceasta suma cam seamana si cu valoarea estimata de 987 mil RON

stangabriel

#4289
Pentru fanii VP si nu numai. Mai aflam si noi una alta oficial,ce deja s-a discutat pe forum.

http://www.voceatransilvaniei.ro/ponta-la-arad-autostrada-comarnic-brasov-este-prima-orice-schema-si-analiza-de-finantare/

Sectorul de autostradă Comarnic-Braşov rămâne prioritar în toate schemele de finanţare analizate, concesionarea fiind însă prima şansă în ceea ce priveşte asigurarea fondurilor necesare construcţiei, au declarat vineri, la Arad, premierul Victor Ponta şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

El a arătat că sunt puţine tronsoane de autostradă în România în care investiţia ar putea fi recuperată din taxele plătite de şoferi, iar Comarnic-Braşov este primul segment pe această listă.

Premierul a arătat că în varianta concesiunii pentru realizarea tronsonului Comarnic-Braşov, statul român va putea economisi sume importante din finanţările europene destinate României pentru infrastructura rutieră, în condiţiile în care valoarea totală a acestora se ridică la 4 miliarde de euro pentru exerciţiul financiar 2014-2020.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a arătat că prima soluţie în ceea ce priveşte fondurile necesare pentru construirea autostrăzii Comarnic-Braşov este concesiunea.

"Autostrada Comarnic-Braşov este, în continuare, în negociere legată de concesionar, care negociază cu finanţatorii lui, noi negociem cu ei (concesionarul – n.r.). Este o dublă soluţie, în cazul în care acest lucru nu va putea fi finalizat în acest fel, vom încerca pe fonduri europene. Ideea de la care plecăm, cu maximum de certitudine, este că (autostrada – n.r.) Comarnic-Braşov se va face. În acest moment, şansa întâi o are concesiunea. Dar, întotdeauna te gândeşti şi la o altă soluţie", a afirmat ministrul Transporturilor.

Costurile de realizare a sectorului de autostradă Comarnic-Braşov sunt estimate la 1,5 miliarde euro.