Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 40 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ Nu e piatra, pare ca e argila cenusie plastic vartoasa
si unde a fost un orizont cu mai mult nisip, s-a "rupt"
Pacat de atata munca, in loc de mai multe foraje la alegerea traseului

hefaistos

#28696
E groasa. Și nu ma refer la grosimea argilei.
Nu e un deal fugit, e primul deal fugit. Poate ca e cazul de revizuire a întregului proiect, ca altfel facem ca în povestea cu Ana și Manole, ca tot traseul e cu dealuri asemănătoare.
Complicat....
Filozofico-mistic, încep sa ma întreb dacă nu cumva Bechtel a lasat ceva vrăji pe aici, ca au fost mai multe rezilierii decât deschideri, și acum, când avem un constructor serios, ne "lasă" terenul/proiectul.
În principiu nu comentez proiecte ale unor lucrări în execuție, tocmai pentru ca sunt deja în execuție. Dar aici, la modul in care s-au taiat deblee adanci în plina panta, cunoscandu-se instabilitatea cronica a terenului... De ce nu au coborât traseul mai la vale, unde pantele naturale ale terenului sunt mai mici? De ce nu s-a proiectat în regim de autostrada de munte, unde limitele la curbe și pante sunt mai lejere? Au tăiat o mulțime de linii drepte și, după sapatura, aproape orizonale.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

alexV

#28697
Aici e, si a plecat tot dealul, cu mult deasupra liniei albastre, si pe o lungime considerabila.
UMB abia incepuse cu pilotii forati in acest debleu. NU exista zid intreg de piloti, cum multe alte deblee de pe acest lot deja au.

Quote from: alexV on July 29, 2021, 05:48:42 PM
Ma tot uit la coama asta de deal si imi imaginez solutii. Debleu stabilizat cu piloti, tunel, altceva ?!

O poza de perspectiva, cu dealul masiv in stanga


Si o poza mai de aproape, unde am marcat cu albastru in stanga santurile de garda facute de UMB. Daca alea ar fi santurile debleului, rezulta 7 terase pana jos la asfalt. Cu un volum masiv de pamant in stanga.


As intreba UMB daca raman la proiectul initial aici, sau incearca un tunel.

In filmarea lui Radu: dealul alunecat e de la inceputul videoclipului pana la zidul de la 2:30
Quote from: R@du on September 04, 2021, 04:16:36 PM


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#28699
Si inca una de detaliu/comparatie



Pana la aceasta ora a mai coborat partea din dreapta....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut


RaduC

Niciun studiu geo n-ar fi gasit planul acela de alunecare...

Evitarea totala a deranjarii acelor dealuri prin proiectarea unui traseu in plan si sectiune care sa nu afecteze/reduca stabilitatea fragila a acelor materiale.

Se vede ca alunecarea a avut loc de-a lungul unul orizont subtire de material fara coeziune, cu orientare sub-verticala aproape de suprafata, iar raza planului de alunecare (caldera in care s-a miscat gramada de pamant dislocuit) este foarte mare, estimez peste 50m. Un cosmar costisitor.


RazesIesean

#28702
Frica de tunele, chiar si cut and cover isi spune cuvantul.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

hefaistos

#28703
Nu știu dacă tunel ar fi fost solutia aici alunecarea poate sa-ti ia tunelul cu totul sau să-l rupa mai degraba:
Quote from: RaduC on September 09, 2021, 02:33:14 PM
Evitarea totala a deranjarii acelor dealuri prin proiectarea unui traseu in plan si sectiune care sa nu afecteze/reduca stabilitatea fragila a acelor materiale.
Problema nu e aceasta alunecare, deși e costisitoare și greu de rezolvat, cantitativ. Problema consta în alte potențiale alunecări de pe traseu.
Eu apreciez ca sunt undeva la 20000 mp afectați. Și e posibil ca alunecarea sa nu se fi consumat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

rocklee


calino

Eu nu as avea curajul sa intru intr-un tunel prin dealulurile astea. Oare si tunelul pe sub Meses e prin soluri asa pacatoase?

Cristian_cj

^ din câte am auzit eu, Mesesul e și mai nasol. Îmi spunea cineva, topograf de meserie, in urma cu 3-4 ani, ca traseul actual e aiurea rău și ca tunelul prin Meses e extraordinar de dificil de făcut datorită solului foarte instabil. Sper sa nu fie chiar așa.

elphax

he he
cand crezi ca e rau, sa te pregatesti pentru si mai rau ...

Mishu23

Exista o lista restransa cu cei 6 candidati pentru lotul care include Tunelul Meseș? Pe internet am vazut lista initiala cu cei 12 candidati si la cum se prezinta lucrurile o sa avem parte de Strabag sau o companie turceasca (lucru care nu este neaparat rau, deoarece cel putin in Turcia au avut lucrari impresionante).

dr4qul4

topograf nu inseamna geolog. Topograful trebuie sa stie matematica iar geologul chimie si fizica.
Mesesul este o aglomerare de tot ce vrei si nu vrei. Vrei sisturi cristaline si calcare, dar nu vrei marna, argila si nisip.
Daca nu au foraje destule, acolo pot avea surprize. Placute sau neplacute. Totusi in Meses ai in ce sa infigi pilotii.

In schimb in dealurile astea stii sigur ca vei avea alunecari. Singura surpriza este dimensiunea alunecarii. Cat timp este vorba doar de mutat pamant, nu-mi fac griji ca UMB nu o scoate la capat. Se descurca si cu pilotii forati, doar sa nu fie nevoie de unii de dimensiuni considerabile. Nu cred ca vom vedea structuri avansate mai devreme de toamna viitoare. Este chiar bine ca au sapat atat de mult acum si sper sa continue asa pana la iarna. Iar la primavara vor trage linie si vor cauta solutii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024