Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 41 Guests are viewing this topic.

ovicor

Poate s-ar fi gasit alt cuvant mai potrivit decat "demersuri", dar m-am grabit sa semnalez diferenta din pozitia lui Sova. Dar, ma gandesc, poate doar "suplimentul" estimat ca se va completa de la buget la lipsa de incasari din taxa, doar acela sa fie trecut la deficit. Ce sa intelegem noi, cand e haos in logica lor ?!?!?!!!!!!!!


Betuel

Comarnic-Braşov= 1'8 miliarde € (vorba lu' Ponta)
Sibiu-Piteşti= 1,7 miliarde (vorba lu' Şova)
Oare care variantă e cea mai ieftină în viziunea lor?

dorum


savagedanyro

#2584
ei inteleg altceva decat intelegem noi prin "mai ieftin"

TIMISOARA 2021 !

Betuel

Dacă 2 văi (VO si VP) se ceartă, a treia câştigă (Valea Jiului) :)

patratel_ro

sibiu - pitesti e cu 85% fonduri UE adica 0,255 comparat cu 1,8  -

comarnic- brasov - deocamdata nu se leaga de celelalte bucati chiar daca o termina in 2017 o sa lipseasca Sibiu-Brasov  si Comarnic- Ploiesti - sau o sa le faca si pe astea la vara ? la alte portiuni a durat 2 ani perioada de licitatie, contestatii..etc

Ionut

Comarnic-Brasov se leaga de fapt de B-Ploiesti pentru ca portiunea Ploiesti-Comarnic este 2x2, aproape la nivel de autostrada. Practic nu vor mai fi dopuri. Si in acest moment intre B si Comarnic se merge fff bine (pana la Ploiesti A3, apoi 2x2 centura Ploiesti, apoi 2x2 pana la Comarnic).

PS: terminati cu offtopicul va rog.

savagedanyro

Inca una si gata Ionut, promit ca nu mai fac nici macar "simulare de offtopic" de acum inainte :

De unde aceasta schimbare de atitudine in discursul tau legat de acesta problema cu Sibiu-Pitesti si Sibiu-Brasov-Comarnic-Bucuresti ?

Nu vad cum se inchide la nivel de autostrada Coridorul IV sau cum dumnezeu se mai numeste printr-o autostrada inexistenta (Sibiu-Brasov) , printr-o autostrada construita printr-un sistem cu care romanii nu sunt familiarizati (Brasov-COmarnic) si "gluma" cu DN intre Comarnic- Ploiesti care sa sustina tot traficul NORD-SUD din Romania !!!

Scuze inca odata si promit ca urmatoarele mele postari vor fi ONTOPIC.




TIMISOARA 2021 !

Ionut

Man, nu este nicio schimbare de atitudine. Eu am sustinut mereu ca avem nevoie si de VO si de VP. Ce-ti spuneam mai sus este ca, de fapt, Brasovul va fi legat ffff bine de Bucuresti. Nu ma refeream la inchiderea Coridorului IV. N-am zis asa ceva! Traficul major este intre Brasov si Bucuresti! Este practic cel mai aglomerat tronson din RO.

Gluma de DN dintre Ploiesti si Comarnic sa stii ca nu e chiar gluma pentru ca este 2x2 si nu sunt foarte multe localitati. Se poate merge binisor. In niciun caz nu este un drum ingust 1x1 plin de sate. Deci, din punctul meu de vedere, dupa terminarea A3 Comarnic-Brasov intre Brasov si Bucuresti se va merge fffff bine, chiar daca intre Ploiesti si Comarnic e doar 2x2. Evident, ideal ar fi autostrada si acolo, dar momentan e decent acel DN (DN1).

Ah, si am ceva noutati pentru tine: DEJA DN1 sustine tot traficul nord-sud din centrul tarii, de-aia e asa de aglomerat. Deci oamenii deja sunt obisnuiti cu DN1. :)


radutm

Mie imi miroase ca o noua Afacere Bechtel in care statul va pierde multe miliarde si planul national de autostrazi va fi dat peste cap pentru multi ani. Partea proasta este daca in afacerea asta statul se angajeaza, pe de-o parte sa construiasca exclusiv din bani de la buget Sibiu-Brasov, pe de alta parte sa amane Sibiu - Pitesti pana la sfantul asteapta, totul ca sa poata fi profitabila concesiunea pe Comarnic - Brasov. La stirile Digi24 de la pranz, Steian Muscalu a aratat destul de convingator ca traficul foarte mare (cu varfuri foarte mari, nu constant) este totusi insuficient si ca in mod normal ar fi nevoie peste 100 de ani pentru recuperarea investitiei. Ca sa nu mai spunem ca Ploiesti-Comarnic ramane pe DN, fara un plan concret in urmatorii ani si foarte multi vor prefera vechea ruta...e o nebunie curata acest proiect, asa cum e prezentat acum.
cont inchis

nirolf

#2591
Quote from: Ionut on January 16, 2014, 03:01:09 PM
Gluma de DN dintre Ploiesti si Comarnic sa stii ca nu e chiar gluma pentru ca este 2x2 si nu sunt foarte multe localitati. Se poate merge binisor. In niciun caz nu este un drum ingust 1x1 plin de sate. Deci, din punctul meu de vedere, dupa terminarea A3 Comarnic-Brasov intre Brasov si Bucuresti se va merge fffff bine, chiar daca intre Ploiesti si Comarnic e doar 2x2. Evident, ideal ar fi autostrada si acolo, dar momentan e decent acel DN (DN1).

Acum este decent pentru că traficul greu e pe DN1A. Când se va muta pe bucata asta (+ o parte din VO) o să ai o bandă plină cu camioane şi în rest se va merge inghesuit pe 1 o bandă. În plus, s-a spus de mai useri cu greutate (alecu26 sau nenea_hartia cred) că platforma DN1 nu va face faţă la trafic aşa mare.

Oricum, dacă 1,8 miliarde este costul doar al construcţiei efective, mi se pare uriaş. Când se vor adăuga şi dobânzile o să sară de 5 miliarde!

alexandru_neagos

Quote from: Ionut on January 16, 2014, 01:45:36 PM
^ Nu se stie exact cat va fi taxa pana la urma.

O taxa reala ar trebui sa fie de la 20 la 50 de lei

Ionut

#2593
Quote from: nirolf on January 16, 2014, 04:03:37 PM
Oricum, dacă 1,8 miliarde este costul doar al construcţiei efective, mi se pare uriaş. Când se vor adăuga şi dobânzile o să sară de 5 miliarde!

Din ce-am inteles eu 1,8 mld euro este costul total ESTIMAT. Daca impartim 1,8 la 53 km ne da un cost de 34 milioane euro/km. E prea mare pentru a fi strict pentru constructie! Pentru constructie pretul (azi, Ponta dixit) ar fi de 29 milioane euro/km. Restul de 5 mil euro/km, adica aprox. 14,7% ar trebui sa fie dobanzi and shit. Nu? Eu asa am inteles. Daca aberez sa ma corecteze cineva.

BTW, costurile astea sunt probabil fara TVA. La o chestie de genul asta statul nu baga (prea tare) in seama TVA pentru ca o recupereaza. Plateste, apoi recupereaza de la constructori si cei implicati. :)

Eu mai intreb totusi ceva: costurile acelea sunt estimate (dupa cum se declara), sa inteleg ca exista ceva marje pentru plus/minus? Si, daca da, care ar fi acele marje? Complicat rau...

cutter

#2594
1,5 miliarde - construcția propriu-zisă
300 milioane - proiectare, project management, consultanţi sau sisteme inteligente de transport
---
Total construcție: 1,8 miliarde (de la bănci)

În plus, acei maxim 52000 euro/km/lună adică pe 26 ani, aproape 1 miliard de euro - pentru întreținere și operare

TOTAL: 1,8 miliarde + dobânzi ~= 5 miliarde (estimez) + (pînă la) 1 miliard - operare = 6 miliarde

Am estimat așa grosier că trăgînd linie, România va plăti 100 mil eur/km din care:
- 46 mil - constructor (+consultant)
- 54 mil - bănci

Hello, Bechtel 2!

UPDATE: sursa informațiilor de mai sus sunt clarificările cerute de Mediafax după conferința de azi-dimineață (http://www.mediafax.ro/economic/cat-va-costa-intretinerea-autostrazii-comarnic-brasov-11913291)

UPDATE 2: da, înțeleg că în costul de mai sus per km intră și întreținerea și operarea pe 30 de ani, deci o comparație cu un km de autostradă doar construit și predat beneficiarului nu e tocmai corectă; înțeleg și că dacă n-ai bani să cumperi pe loc și faci împrumut, vei plăti de cîteva ori valoarea bunului - dar totuși 100 milioane/km - e enorm!